Oh dat zeker niet ,daar zou ik zelf bij onze honden ook nooit voor kiezen.bouvierpoedel schreef:Is ook een grote tussenweg zoals blijkt uit de berichten hier,tineke schreef:Nou ik zou eerlijk gezegd de honden wie dat overkomt niet de kost willen gevenNanna schreef:Ja, want als je het houdt omdat je hem (huilhuil) niet kunt missen moet ie maar pijn lijden omdat je geen pijnbestrijding kunt betalen?tineke schreef: Ja dat vind ik ook maar dan is vaak weer het argument dat er teveel van het dier wordt gehouden om dat te doen
Maar hé, liefde maakt een hoop goed
Zou eerlijk gezegt ook niet happy worden als hond die door het leven gesleept word van operatie naar operatie.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zijn wij nou te ver doorgeslagen of denk ik te simpel?
Moderator: moderatorteam
Re: zijn wij nou te ver doorgeslagen of denk ik te simpel?
- iones
- Zeer actief
Ik noem het niks en ik oordeel er ook niet over. Moeten jullie lekker zelf weten, het is jullie goed recht en niemand wordt er mee tekort gedaan. Nou ja, die eenden hebben jullie dus tekort gedaan...Jaap* schreef:Je mag het vakantie noemen, maar toen felix op aanraden van een hondenpsycholoog met dolfijnen moest zwemmen, om te ervaren dat hij zichzelf kon openstellen voor anderen, kon dat alleen in Hawaii. Dus daar konden wij ook niks aan doen.iones schreef:MAar mensen die het belachelijk vinden om 1000 euro uit te geven aan de operatie aan je hond, zouden die het niet belachelijk vinden om 1000 euro uit te geven aan een vakantie van 2 weekjes? Het een is toch heus niet belachelijker dan het andere?
Maar dit is toch een vrij land en mensen werken ervoor en dan hebben ze het recht om dat te doen dat ze gelukkig maakt.
En het is ook nog verprutst door de daar aanwezige eenden

'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Daar ben ik het helemaal eens.tineke schreef:
Iedereen moet ook weten waar hij zijn geld aan uitgeeft en ieder heeft een eigen budget waar die zich aan moet houden.
Voor mij is het overigens ook nog eens anders of je iets niet wilt laten doen omdat je het niet wil doen of omdat je het niet kunt laten doen omdat je teveel hooi op je vork hebt genomen.
Dat je als je het geld ervoor had,en dan bedoel ik geen extreem dure dingen maar gewone zaken ,je het wel had gedaan.
Als het ten koste zou gaan van simpele zaken als pijnbestrijding bijv. dan vind ik dat voor een dier,wel dier dan ook toch wel bitter.
Maar dit is gewoon een kwestie van verantwoording nemen voor je keuze en de gevolgen ervan.
I.p.v. dit af te schuiven waardoor er een ander (of dat nu mens, kind of dier is) gedupeerd wordt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Je hebt hopelijk in de gaten dat dit als geintje bedoeld was?iones schreef:Ik noem het niks en ik oordeel er ook niet over. Moeten jullie lekker zelf weten, het is jullie goed recht en niemand wordt er mee tekort gedaan. Nou ja, die eenden hebben jullie dus tekort gedaan...Jaap* schreef:Je mag het vakantie noemen, maar toen felix op aanraden van een hondenpsycholoog met dolfijnen moest zwemmen, om te ervaren dat hij zichzelf kon openstellen voor anderen, kon dat alleen in Hawaii. Dus daar konden wij ook niks aan doen.iones schreef:MAar mensen die het belachelijk vinden om 1000 euro uit te geven aan de operatie aan je hond, zouden die het niet belachelijk vinden om 1000 euro uit te geven aan een vakantie van 2 weekjes? Het een is toch heus niet belachelijker dan het andere?
Maar dit is toch een vrij land en mensen werken ervoor en dan hebben ze het recht om dat te doen dat ze gelukkig maakt.
Nou inderdaad. Miep vorig jaar met haar BMO was de operatie ook maar liefst 6 honderd zoveel. Heel veel geld, vind ik. Maar toch geen seconde die heeft gedacht "mmmm, ze is op een dag na 9 jaar, heeft dat nog wel zin"tineke schreef:Iedereen moet ook weten waar hij zijn geld aan uitgeeft en ieder heeft een eigen budget waar die zich aan moet houden.
Voor mij is het overigens ook nog eens anders of je iets niet wilt laten doen omdat je het niet wil doen of omdat je het niet kunt laten doen omdat je teveel hooi op je vork hebt genomen.
Dat je als je het geld ervoor had,en dan bedoel ik geen extreem dure dingen maar gewone zaken ,je het wel had gedaan.
Als het ten koste zou gaan van simpele zaken als pijnbestrijding bijv. dan vind ik dat voor een dier,wel dier dan ook toch wel bitter.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Daar heb ik bij Biène ook niet aan getwijfeld. Zo'n operatie is een vrij "simpele" ingreep waar ze zo weer van hersteld zijn en waarna ze nog jaren voort kunnen. Dan twijfel ik niet maar laat ik het doen.Marion. schreef:Nou inderdaad. Miep vorig jaar met haar BMO was de operatie ook maar liefst 6 honderd zoveel. Heel veel geld, vind ik. Maar toch geen seconde die heeft gedacht "mmmm, ze is op een dag na 9 jaar, heeft dat nog wel zin"tineke schreef:Iedereen moet ook weten waar hij zijn geld aan uitgeeft en ieder heeft een eigen budget waar die zich aan moet houden.
Da's dus voor mij anders dan bij bv. de rotte longen van Marouck. Daar viel gewoon niets anders aan te doen buiten pappen en nathouden met medicatie, maar ondanks dat wel heel benauwde periodes. Dan is het voor mij op een gegeven moment klaar.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- iones
- Zeer actief
Yep. Zie smiley. Ik doe gewoon mee.Tamara/Bayko schreef:Je hebt hopelijk in de gaten dat dit als geintje bedoeld was?iones schreef:Ik noem het niks en ik oordeel er ook niet over. Moeten jullie lekker zelf weten, het is jullie goed recht en niemand wordt er mee tekort gedaan. Nou ja, die eenden hebben jullie dus tekort gedaan...Jaap* schreef:Je mag het vakantie noemen, maar toen felix op aanraden van een hondenpsycholoog met dolfijnen moest zwemmen, om te ervaren dat hij zichzelf kon openstellen voor anderen, kon dat alleen in Hawaii. Dus daar konden wij ook niks aan doen.iones schreef:MAar mensen die het belachelijk vinden om 1000 euro uit te geven aan de operatie aan je hond, zouden die het niet belachelijk vinden om 1000 euro uit te geven aan een vakantie van 2 weekjes? Het een is toch heus niet belachelijker dan het andere?
-
- Zeer actief
Ik ook niet, maar het wordt allemaal wat overdreven gesteld nutineke schreef:Oh dat zeker niet ,daar zou ik zelf bij onze honden ook nooit voor kiezen.bouvierpoedel schreef: Is ook een grote tussenweg zoals blijkt uit de berichten hier,
Zou eerlijk gezegt ook niet happy worden als hond die door het leven gesleept word van operatie naar operatie.

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Maar dan kijk je toch naar ieder dier afzonderlijk? Mijn ouders hebben een teef van 10 met een gesloten BMO laten inslapen, want ze was op en de operatie zou te zwaar geweest zijn. En ze hebben een kat van 19 die overreden was laten opereren aan haar rug.Marion. schreef:Nou inderdaad. Miep vorig jaar met haar BMO was de operatie ook maar liefst 6 honderd zoveel. Heel veel geld, vind ik. Maar toch geen seconde die heeft gedacht "mmmm, ze is op een dag na 9 jaar, heeft dat nog wel zin"tineke schreef:Iedereen moet ook weten waar hij zijn geld aan uitgeeft en ieder heeft een eigen budget waar die zich aan moet houden.
Heeft het nog wel zin, heeft niet altijd met leeftijd te maken, toch? Ik zou eerder een boerenfox van 12 laten opereren dan een duitse dog van 10.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik heb een dierenverzekering maar ook dan ga ik niet ver,dus het heb voor mij niet alleen met geld te maken maar wel met hoever ga je erin mee.bouvierpoedel schreef:Kortom het ligt er maar net aan hoe je in het leven staat en geld op de bank hebt.
Kanker bv zou ik indien het chirurgisch weg te halen is doen,maar een chemo erachteraan bv niet.
En als de hond al op leeftijd is zou ik het nog geeneens laten weghalen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ach alles staat of valt bij de welvaart van de maatschappij of persoon.
Wij zijn ongelooflijke dierenliefhebbers totdat het over is en het niet meer kan.
Alles heeft zijn grenzen.
Wij zijn ongelooflijke dierenliefhebbers totdat het over is en het niet meer kan.
Alles heeft zijn grenzen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- iones
- Zeer actief
Daarnaast vind ik dat dood vaak enkel en alleen als iets negatiefs ervaren wordt. Oke, het is een definitief afscheid en dat is hard.
Maar het is ook een recht. Het recht op veiligheid, pijnloosheid, rust. Het maakt een einde aan alle lijden. In die zin is het goed dat de dood er is. Ik ben een heel groot voorstander van euthanasie.
maar in onze maatschappij en vooral in onze cultuur mag de dood er feitelijk niet zijn.
Maar het is ook een recht. Het recht op veiligheid, pijnloosheid, rust. Het maakt een einde aan alle lijden. In die zin is het goed dat de dood er is. Ik ben een heel groot voorstander van euthanasie.
maar in onze maatschappij en vooral in onze cultuur mag de dood er feitelijk niet zijn.
- CKS
- Zeer actief
Ik doe het iig helemaal fout zie ik al wel. Mijn Kelly, onze oudste whwt krijgt al 5 en half jaar lang chemotherapie...... arme ziel.
Kees
Kees
- CKS
- Zeer actief
Nou als ik straks de rekening krijg word ik ook wel weer even afgeschrokken hoorKells schreef:Chemotherapie schrikt de meeste mensen af. Helaas vaak onterecht.Casey schreef:Ik doe het iig helemaal fout zie ik al wel. Mijn Kelly, onze oudste whwt krijgt al 5 en half jaar lang chemotherapie...... arme ziel.
Kees

En dat alles om dat witte snoetje iedere ochtend op mijn kussen aan te mogen treffen

Kees
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Medicijnen zijn belachelijk duur. Shendor slikte voor ruim bijna 150 euro per maand hartmedicatie.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- CKS
- Zeer actief
Oei, 150-200 euro per maand werden voor mij toch erg moeilijk op te brengen. Die medicijnen voor Kelly zijn duur maar ik doe dan wel ruim 2,5 jaar met een pot. Toch blij dat we het over een westie van 6 kilo hebben en niet over een mastin van 80
Kees

Kees
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik ben bezig een herplaatserstje in huis te halen van 7 jaar, die wss niet te verzekeren is. Heeft een sticker tumor gehad.
Genezen verklaren, maar je weet het nooit.
Qua geld wil ik ver gaan voor m'n dieren, maar het moet voor hen wel baat hebben.
Qua geld wil ik ver gaan voor m'n dieren, maar het moet voor hen wel baat hebben.
- CKS
- Zeer actief
Dat soort tumor is gelukkig erg goed te behandelen met vincristine (oei! al weer chemo!!) en komt dan normaalgesproken niet meer terug. wat dat betreft zou ik me daar dus niet teveel zorgen over maken.Dee schreef:Ik ben bezig een herplaatserstje in huis te halen van 7 jaar, die wss niet te verzekeren is. Heeft een sticker tumor gehad.
Kees
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Galgo, Whippet, BC, X Terrier
- Aantal honden: 10
Waar komt je herplaatsertje vandaan? Je hoort hier bijna nooit iets over sticker tumoren. ik hoop dat alles goed komt met en voor je eventueel toekomstige hondje! Succes!Dee schreef:Ik ben bezig een herplaatserstje in huis te halen van 7 jaar, die wss niet te verzekeren is. Heeft een sticker tumor gehad.
De weerstand tegen chemo bij honden is denk ik toch een gebrek aan voorlichting en kennis , wanneer het woord chemo valt beginnen mensen al te steigeren ..tijd voor een andere benaming misschien??Casey schreef: Dat soort tumor is gelukkig erg goed te behandelen met vincristine (oei! al weer chemo!!) en komt dan normaalgesproken niet meer terug. wat dat betreft zou ik me daar dus niet teveel zorgen over maken.
Kees
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hij was verzekerd gelukkig. Dus in totaal (incl. premie) kostte hij me zo'n 70 euro per maand. Excl. eten dan he.Casey schreef:Oei, 150-200 euro per maand werden voor mij toch erg moeilijk op te brengen. Die medicijnen voor Kelly zijn duur maar ik doe dan wel ruim 2,5 jaar met een pot. Toch blij dat we het over een westie van 6 kilo hebben en niet over een mastin van 80![]()
Kees

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- CKS
- Zeer actief
Poeh, dan gaat het nog een beetje.moosje schreef:Hij was verzekerd gelukkig. Dus in totaal (incl. premie) kostte hij me zo'n 70 euro per maand. Excl. eten dan he.Casey schreef:Oei, 150-200 euro per maand werden voor mij toch erg moeilijk op te brengen. Die medicijnen voor Kelly zijn duur maar ik doe dan wel ruim 2,5 jaar met een pot. Toch blij dat we het over een westie van 6 kilo hebben en niet over een mastin van 80![]()
Kees
Ik kan overigens prima begrijpen dat het een keer genoeg is. Zeker natuurlijk als ondanks de medicijnen het probleem maar niet onder controle te krijgen is, zoals bij Ginger, maar zelfs als het financieel gewoon niet te bolwerken is. Maar waar ik me behoorlijk aan erger hier is dat als er een topic geopend wordt over een wat ouder hondje, er meteen wat mensen in de rij staan om de spuit aan te bevelen. Even naar de dierenarts kan dan nog net maar een nachtje opname is blijkbaar al teveel gevraagd en je bent dan een soort dierenbeul als je dat je hondje aan doet

Ook snap ik gewoon niet dat mensen hun honden door laten lopen met problemen waar ze overduidelijk last van hebben, en waar wellicht een goede oplossing voor bestaat. Nou weet ik niet in hoeverre Nederlandse dierenartsen daar soms ook vreemde ideën over hebben (bijvoorbeeld over het niet opereren van mammatumoren) maar toch, als ik een niet bevredigend antwoord krijg van een arts kijk ik toch zelf ook even door.
Wat helemaal storend is is dat bovenstaande allemaal niet geldt als het om alternatieve behandelingen gaat. Dan maakt het opeens niet uit wat iets kost, de meest onzinnige behandelingsprotocollen die helemaal niet kúnnen werken worden uit de kast gehaald- tot het niet meer gaat (uiteraard) en in plaats van dan op zoek te gaan naar een werkend regulier protocol wordt meteen de roze spuit gepakt en afgespoten. Ik wil niet weten hoeveel honden gewoon nog prima een tijdje door gekund hadden op een combinatie van nsaid+opioide maart nee, als de bottenkrakers en nepmedicijnen niet meer werken

Alles bij elkaar voor mij een reden de medische hoek tegenwoordig maar een beertje te vermijden. Ik hoef niet zo nodig geconfronteerd te worden met al die situaties

Kees
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Casey schreef:Poeh, dan gaat het nog een beetje.moosje schreef:Hij was verzekerd gelukkig. Dus in totaal (incl. premie) kostte hij me zo'n 70 euro per maand. Excl. eten dan he.Casey schreef:Oei, 150-200 euro per maand werden voor mij toch erg moeilijk op te brengen. Die medicijnen voor Kelly zijn duur maar ik doe dan wel ruim 2,5 jaar met een pot. Toch blij dat we het over een westie van 6 kilo hebben en niet over een mastin van 80![]()
Kees
Ik kan overigens prima begrijpen dat het een keer genoeg is. Zeker natuurlijk als ondanks de medicijnen het probleem maar niet onder controle te krijgen is, zoals bij Ginger, maar zelfs als het financieel gewoon niet te bolwerken is. Maar waar ik me behoorlijk aan erger hier is dat als er een topic geopend wordt over een wat ouder hondje, er meteen wat mensen in de rij staan om de spuit aan te bevelen. Even naar de dierenarts kan dan nog net maar een nachtje opname is blijkbaar al teveel gevraagd en je bent dan een soort dierenbeul als je dat je hondje aan doetOver operaties beginnen we maar helemaal niet, het narcoserisico wordt dan steevast zwáár overdreven en er worden dan meteen allerlij zwaarwichtige opmerkingen over 'medische molens' en weet ik wat voor kwats meer gemaakt.
Ook snap ik gewoon niet dat mensen hun honden door laten lopen met problemen waar ze overduidelijk last van hebben, en waar wellicht een goede oplossing voor bestaat. Nou weet ik niet in hoeverre Nederlandse dierenartsen daar soms ook vreemde ideën over hebben (bijvoorbeeld over het niet opereren van mammatumoren) maar toch, als ik een niet bevredigend antwoord krijg van een arts kijk ik toch zelf ook even door.
Wat helemaal storend is is dat bovenstaande allemaal niet geldt als het om alternatieve behandelingen gaat. Dan maakt het opeens niet uit wat iets kost, de meest onzinnige behandelingsprotocollen die helemaal niet kúnnen werken worden uit de kast gehaald- tot het niet meer gaat (uiteraard) en in plaats van dan op zoek te gaan naar een werkend regulier protocol wordt meteen de roze spuit gepakt en afgespoten. Ik wil niet weten hoeveel honden gewoon nog prima een tijdje door gekund hadden op een combinatie van nsaid+opioide maart nee, als de bottenkrakers en nepmedicijnen niet meer werkenis het blijkbaar genoeg geweest en moet zo'n beestje maar dood. Pfffff....
Alles bij elkaar voor mij een reden de medische hoek tegenwoordig maar een beertje te vermijden. Ik hoef niet zo nodig geconfronteerd te worden met al die situaties
Kees

Ik vind al niet dat hier in het topic zo vaak wordt gezegd dat een oud hondje maar een spuit moet krijgen, maar voor de rest zocht je volgens mij vooral een aanleiding om nog even een flinke oorvijg uit te delen aan het alternatieve circuit hé Kees?

Van mij mag je hoor.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
mis ik die topics dan?
ik heb geen idee waar jullie het over hebben

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
dan zal ik eens beter opletten, want het klinkt me echt niet bekend in de orenInge O schreef:ik vreesde al dat die vraag zou komen en nee, ik kan je wegens te grote geheugengaten geen specifieke gevallen meer opsommen maar ik weet wel dat ik dit vaak denk en dat is echt niet zomaar.renee-uk schreef:mis ik die topics dan?
nog niet eens bij honden die ingeslapen worden hoor maar meestal bij hoe mensen reageren op iemands twijfels of een hond het nog wel 'aankan' om nog verder te leven.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- iones
- Zeer actief
Mij wel.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik vind het afhankelijk vanveel te veel omstandigheden om een eenduidig oordeel te kunnen geven. Zo heb ik mijn Mastiff van 9,5 jaar oud laten opereren aan een gescheurde knieband. Kosten 1700 gulden. De gemiddelde leeftijd van een Mastiff was volgens mij 8 toen. Maar Bill was zo gezond als een vis en liep met twee tenen in zijn neus nog dagelijks 10 km aan de fiets. Zo'n ohnd laat je toch niet inslapen.
Als ik pech had gehad was hij 3 maanden later gestorven, hij werd echter zonder mankeren 12,5 jaar oud.
Maar puur theoretisch zou je zeggen: een hond van 80+ kilo van 9,5 jaar oud laten opereren aan een kapotte knieband.

Als ik pech had gehad was hij 3 maanden later gestorven, hij werd echter zonder mankeren 12,5 jaar oud.
Maar puur theoretisch zou je zeggen: een hond van 80+ kilo van 9,5 jaar oud laten opereren aan een kapotte knieband.

Gr. Aniek

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mij ook niet...renee-uk schreef:dan zal ik eens beter opletten, want het klinkt me echt niet bekend in de orenInge O schreef:ik vreesde al dat die vraag zou komen en nee, ik kan je wegens te grote geheugengaten geen specifieke gevallen meer opsommen maar ik weet wel dat ik dit vaak denk en dat is echt niet zomaar.renee-uk schreef:mis ik die topics dan?
nog niet eens bij honden die ingeslapen worden hoor maar meestal bij hoe mensen reageren op iemands twijfels of een hond het nog wel 'aankan' om nog verder te leven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Meen je dat nou?Inge O schreef:ik vreesde al dat die vraag zou komen en nee, ik kan je wegens te grote geheugengaten geen specifieke gevallen meer opsommen maar ik weet wel dat ik dit vaak denk en dat is echt niet zomaar.renee-uk schreef:mis ik die topics dan?

Ik heb dergelijke uitspraken kennelijk gemist..................... of ik lees die opmerkingen anders, dat kan ook.

- CKS
- Zeer actief
Zal ik je geheugen even opfrissen? Laatst was jij heel erg kwaad op mij omdat ik iets onaardigs gezegd had tegen twee personen die iemand een schuldcomplex aan liepen te praten omdat ze haar oude hondje op had laten nemen 'want dat doe je zo'n oudje toch niet meer aan'. Nu ging dat maar over een paar uurtjes op de kliniek maar zelfs al was het een nacht of enkele dagen geweest wat dan nog? Als een hond uitgedroogd is en zelf niet voldoende drinkt of overgeeft of diarree heeft dan zit er maar 1 ding op en dat is infuus en ja, dat hoort op de kliniek. Als dat al een soortement van dierenmishandeling is (wat door die twee personen zo ongeveer gesuggereerd werd) dan moeten al dat soort gevallen dus met de roze spuit eindigen (of men moet ze thuis laten verkommeren). En dat is dus te bezopen voor woorden, naar mijn mening.malinois schreef:Mij ook niet...
Kees
- renee-uk
- Zeer actief
ik betrek dat soort dingen altijd op mezelf en dan denk ik:
als mijn gina, die met haar 11 jaar behoorlijk op haar laatste benen loopt (en waarvan ik niet kan inschatten of ze dat misschien nog een maand of een jaar zal doen) opgenomen zou moeten worden weet ik niet of ik dat nog wel zal doen.
dat hangt ook van de herstelkans af, als die een gok is denk ik het niet.
dan heb ik liever dat ze gewoon hier thuis bij ons inslaapt dan dat ze haar laatste uren bang en van alle mensen verlaten doorbrengt in een hok bij de da.
als dat oude hond-onvriendelijk is dan is dat maar zo.
alleen weet ik voor mezelf dat ik met haar eventueel wat vervroegde dood beter zal kunnen leven dan met het idee een doodsbange hond met verlatingsangst in haar laatste uren alleen gelaten te hebben.
verder verschillen wij ook nogal eens van mening over honden in karretjes en bijvoorbeeld honden zonder voorpoten.
als je dat bedoelt, ja die kan ik me wel herinneren en ja die zou ik in laten slapen, net zo als die arme oude ziel die al jaren in een asiel zit te verkommeren omdat ie het asielleven niet trekt en die nauwelijks kans heeft op een plaatsing.
in mijn ogen is inslapen dan heel wat humaner dan zo'n hond daar nog jaren uitzichtsloos in dat hok te laten zitten totdat ie helemaal is weggekwijnd en alsnog een spuit krijgt.
daar mag iemand anders gerust anders over denken, maar mijn mening verandert daar niet door.
als mijn gina, die met haar 11 jaar behoorlijk op haar laatste benen loopt (en waarvan ik niet kan inschatten of ze dat misschien nog een maand of een jaar zal doen) opgenomen zou moeten worden weet ik niet of ik dat nog wel zal doen.
dat hangt ook van de herstelkans af, als die een gok is denk ik het niet.
dan heb ik liever dat ze gewoon hier thuis bij ons inslaapt dan dat ze haar laatste uren bang en van alle mensen verlaten doorbrengt in een hok bij de da.
als dat oude hond-onvriendelijk is dan is dat maar zo.
alleen weet ik voor mezelf dat ik met haar eventueel wat vervroegde dood beter zal kunnen leven dan met het idee een doodsbange hond met verlatingsangst in haar laatste uren alleen gelaten te hebben.
verder verschillen wij ook nogal eens van mening over honden in karretjes en bijvoorbeeld honden zonder voorpoten.
als je dat bedoelt, ja die kan ik me wel herinneren en ja die zou ik in laten slapen, net zo als die arme oude ziel die al jaren in een asiel zit te verkommeren omdat ie het asielleven niet trekt en die nauwelijks kans heeft op een plaatsing.
in mijn ogen is inslapen dan heel wat humaner dan zo'n hond daar nog jaren uitzichtsloos in dat hok te laten zitten totdat ie helemaal is weggekwijnd en alsnog een spuit krijgt.
daar mag iemand anders gerust anders over denken, maar mijn mening verandert daar niet door.