Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft een Zwarte Russische Terrier?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Wie heeft een Zwarte Russische Terrier?

Ongelezen bericht door Vitalia »

Ik wil graag meer info over het karakter en de verzorging van een zwarte Russische Terrier, gezien door de ogen van een eigenaar en niet van een fokker. :D

Wie kan me helpen?

Groetjes,
Afbeelding
Afbeelding
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft een Zwarte Russische Terrier?

Ongelezen bericht door jolanda.S »

Gre IJzerman.
Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caramba »

Hetzelfde werd me gevraagd op een schnauzerforum, maar dan het verschil tussen een zwarte Rus en een riesenschnauzer..

Jovi (ahovoy roktar romanov) de Russische Terriër Reu is eigenlijk van mijn ex vriend, maar ik ga op show ermee en verzorg hem. Half half dus eigenlijk. Jovi is 5 jaar oud. Hij is gemiddeld 1 a 2 weekenden per maand bij me..

Wat ik persoonlijk vind bij de rus is dat ze veel meer " gezelliger " zijn. Jovi wil altijd bij me zijn, maar nu hebben we ook wel een speciale band. Hij is niet zo fel als dat Taro (de riesenschnauzer) is.

In een Russische Terriër zit heel weinig terrier, eigenlijk als ik goed nadenk alleen de airdale, verder Rottweiler, Newfoundlander, Riesenschnauzer, Bouvier en waarschijnlijk nog een enkel ander ras..
Qua karakter merk ik niets van Terrier in Jovi, maar dat is ook maar 1 hond van de zovelen..

Ze staan op show ook niet in de terrier groep maar bij de schnauzers en molossers..

Ik ken gevallen van zeer agressieve Russen en die wil je niet aan je lijn hebben als eigenaar zijnde.
De rus wat wij hebben is maar 73 cm en weegt ongeveer 55 kg.
Maar sinds kort is de rasstandaard omhoog geschroeft en met 73 cm heb je dus een kleine rus, er zijn uitschieters naar 80cm a 85 cm, die tevens 75 kg wegen :eek: ...

Onze rus heeft een dikke vacht. Je bedenkt je wel 3x om even met ze te gaan zwemmen, want ze drogen niet al te snel..

Ook moeten ze geknipt worden, mits het goed bijgehouden wordt heb je aan een knipbeurt 1x op de 6 weken genoeg. 1 of 2 x per week goed doorkammen is zeker aan te raden..

Het wassen, fohnen doe ik zelf, dat duurt ongeveer een dikke 2,5 a 3 uur en in model knippen van een goed bijgehouden rus duurt bij een ervaren trimster een dik uur.. Ligt ook aan de hoeveelheid vacht en hoe dik de vacht is.. de eerste keer Jovi knippen duurde bij mij dik 5 uur bij elkaar!
Laatst gewijzigd door Caramba op 22 nov 2012 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Hoeveel onderhoud vraagt de pels? Hoe zijn ze van karakter, volgens jou? (ik heb wel al veel gelezen maar ik wil een onbevooroordeelde eigenaar horen :wink: )
Heb je een reu of een teefje? En ook heel belangrijk : zijn ze gemakkelijk mee te nemen of moet je bv. opletten voor andere honden?
Ben er al jaren verliefd op maar heb er ooit maar twee in het echt gezien en die dame had er héél veel problemen mee.
Afbeelding
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Zwarte rus gehad, Freek, pracht hond en mooi karakter
Stabiel, zelfverzekerd, kon niet met andere reuen, had helaas weinig ondervacht waardoor hij niet te trimmen was, dus ik knipte hem.
Als ik weer een rus zou willen zou ik zelf er een zoeken, waar er geen plofvachten op zitten een beetje het oorspronkelijke type waar ze voor gefokt zijn, groot, stoer waaks, trainbaar en trimbaar :ok:
Afbeelding
Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caramba »

"Onze" is zeer sociaal naar andere honden, hij is nu bijna 5 jaar..
Maar als hij een hond niet mag, dan heb je ook wel een zeer groot BEEST in je handen. Ik vind het heerlijke honden, kom regelmatig bij de fokster nog over de vloer en alle honden daar zijn even vriendelijk en sociaal naar mensen toe, hoe haar honden op vreemde honden reageren weet ik niet..

De vacht van Jovi is meer een "plofvacht" knoopt vrij snel en moet je echt zeker 2x per week goed uitborstelen, je bent er ongeveer een half uur-3 kwartier mee bezig , 1x op de 5 a 6 weken een knipbeurt is zeker aan te raden .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”