Ja, dat heb ik gelezen. Maar ik las ook op verschillende sites dat het wel goed te beheersen is met opvoeding. Maar het is zeker iets wat ik aan een Mudi eigenaar zou vragen als ik er mee in contact komNanna schreef:Als niet keffen een harde eis is denk ik dat je aan een Mudi nog een dobber gaat krijgen
Die zijn behoorlijk vocaal.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk ras erbij?
Moderator: moderatorteam
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Re: Welk ras erbij?
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Zeker die Harzer nog wat is ontzettend mooi. Maar ik lees overal dat het echte werkhonden zijn die flink probleemgedrag kunnen vertonen bij te weinig uitdaging. Klinkt als weer wat te veel van het goede?[/quote]LongFields schreef:Misschien een Altdeutsche Hütehund?
De schafpudel valt ook onder de Altdeutsche Hutehunden. Wel pittige honden maar degene die ik ken vertonen geen probleemgedrag. Er wonen verschillende in gezinnen die buiten de wandelingen om niet echt bijzondere dingen met ze doen. Als ik lees wat je met Diem doet dan zal een gemiddelde schafpudel daar voldoende uitdaging uithalen. Ze zijn langharig maar hebben niet veel vachtverzorging nodig (tijdens het wisselen van pupvacht naar volwassen vacht is het meer werk), Dieber kam ik 1 keer in de 4 tot 6 weken en ben dan een uurtje bezig, haar broer is meer werk, zo'n 2 uur per keer eens in de 4 weken.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Er zijn echt maar weinig mensen die op een wetter vallen zonder er een gezien te hebben.pioenroos schreef:Ik heb ze aan mijn moeder laten zien en zij vind ze ook erg leukIn tegenstelling tot de Wetterhoun helaas
![]()
Je moet ze ontmoeten. Dat is gewoon echt zo.
Ik vond er ook niks aan tot ik ze ontmoette. Dat maakt echt een wereld van verschil.
- pioenroos
- Zeer actief
Das goed om te wetenMarjoleine schreef:Ik vond er ook niks aan tot ik ze ontmoette. Dat maakt echt een wereld van verschil.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Een 'gewone' collie is idd. niks, als je wat pittigers wilt hebben. Maar er zijn collies die echt een stuk meer temperament hebben en niet van die overgevoelige diva's zijn. Zoals deze fokker van Amerikaanse collies in Duitsland: http://www.collies-vombopparderhamm.de/ ... oness.html
Ze doen behalve behendigheid ook pak- en sledewerk met ze. Collies behoren trouwens zelfstandig te kunnen werken en zijn zeker niet slaafs. En o ja, collies kunnen ook een dikke middelvinger geven en ze zijn meesters in het passieve verzet. Daarnaast hebben ze de lieflijke gewoonte om in een hoek te gaan pruilen als ze zich onrechtvaardig behandeld voelen. Ze verwaardigen zich weer je op te merken als je je uitgebreid hebt verontschuldigd.
Ze doen behalve behendigheid ook pak- en sledewerk met ze. Collies behoren trouwens zelfstandig te kunnen werken en zijn zeker niet slaafs. En o ja, collies kunnen ook een dikke middelvinger geven en ze zijn meesters in het passieve verzet. Daarnaast hebben ze de lieflijke gewoonte om in een hoek te gaan pruilen als ze zich onrechtvaardig behandeld voelen. Ze verwaardigen zich weer je op te merken als je je uitgebreid hebt verontschuldigd.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik ging dan toch op de koffie te Landseinde. Echt perfect voor een dagje. Prachtige tuin en wandelroutes daar en de wandelwetter windt iedereen om zijn pinkjepioenroos schreef:Das goed om te wetenMarjoleine schreef:Ik vond er ook niks aan tot ik ze ontmoette. Dat maakt echt een wereld van verschil.Noteert: zorg dat moeder meegaat op Wetter bezoek
- pioenroos
- Zeer actief
lieke schreef:Maar er zijn collies die echt een stuk meer temperament hebben en niet van die overgevoelige diva's zijn.
Nanna schreef:Dat had ik toch ook niet gedacht
- Saskia241
- Zeer actief
WJ ook. Maar die vond eigenlijk alle honden stom. Tot we Rinske kregen.Marjoleine schreef:Er zijn echt maar weinig mensen die op een wetter vallen zonder er een gezien te hebben.pioenroos schreef:Ik heb ze aan mijn moeder laten zien en zij vind ze ook erg leukIn tegenstelling tot de Wetterhoun helaas
![]()
Je moet ze ontmoeten. Dat is gewoon echt zo.
Ik vond er ook niks aan tot ik ze ontmoette. Dat maakt echt een wereld van verschil.
Ook mocht ik eigenlijk geen tweede hond, maarja hij kende de verhalen over Rinne Roos. En nu is er Carel. Tot volle tevredenheid.
Ik tel niet, mijn ouders kregen nog voor mijn geboorte hun eerste wetter, nu hebben ze inmiddels hun derde. De eerste kwam er niet bewust. Mijn oom had toen toevallig net een nestje wetters.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
pioenroos schreef:lieke schreef:Maar er zijn collies die echt een stuk meer temperament hebben en niet van die overgevoelige diva's zijn.Nanna schreef:Dat had ik toch ook niet gedachtNee, ik ook niet. Die fanatieke koppies!
Haha, hadden jullie niet verwacht, hè? Al hun honden hebben ook werkcertificaten.
Ooit, óóit, haal ik daar nog eens een hond.

-
Sita
- Zeer actief
Golden en Toller passen beide vind ik niet bij je wensenlijstje. Zowel de golden (werklijn, maar ook de showlijn) als de toller hebben een enorme will to please. Ze vinden niets leuker dan samen met de baas iets te ondernemen en vinden het heel fijn als ze iets voor de baas kunnen doen.
Een wetter vind ik beter passen. Ras zou niets voor mij zijn, dat zelfstandige vind ik bij een stabij al wel eens vervelend en een wetter heeft dat volgens mij nog een tandje erger. Maar als je daar tegen kunt, zijn het super honden!
Een wetter vind ik beter passen. Ras zou niets voor mij zijn, dat zelfstandige vind ik bij een stabij al wel eens vervelend en een wetter heeft dat volgens mij nog een tandje erger. Maar als je daar tegen kunt, zijn het super honden!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan