Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nee hij heeft geen plukvacht. Ik gebruik gewoon een scherpe schaar en ik knip aan de onderkant ook alles tussen de voetzooltjes weg ik vraag mij trouwens af of je de voetjes van een ruwhaartje moet plukken? Ik denk dat je ook moet knippen maar dat weet Tekkel denk ik wel
Volgens mij worden het haar onder de voetjes van ruwharen gewoon geknipt, plukken lijkt me best pijnlijk op die plek. Oh ja en Pepie, knap is Vlo zeg maar heb al gereageerd in het topic!
Zó kort houd ik de voetjes ook tussen de voetzolen. Op de foto waren z'n nagels nog niet geknipt maar die houd ik ook regelmatig bij. Z'n oren heb ik weer lang laten groeien, dat geeft hem juist dat eigenwijze
Nee hij heeft geen plukvacht. Ik gebruik gewoon een scherpe schaar en ik knip aan de onderkant ook alles tussen de voetzooltjes weg ik vraag mij trouwens af of je de voetjes van een ruwhaartje moet plukken? Ik denk dat je ook moet knippen maar dat weet Tekkel denk ik wel
Tekkel kom er eens in
zo te zien moet je hem twee keer per jaar (laten) plukken: voorjaar en najaar. de trimster doet dan meteen de haartjes tussen de kussentjes en eventueel de nageltjes. in de sneeuw krijgt hij waarschijnlijk van die harde ballen aan z'n pootjes zodat hij niet verder kan/wil lopen. van tevoren insmeren met vaseline helpt dan wel wat (geen vaseline op waterbasis).
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
alm@ schreef:Zó kort houd ik de voetjes ook tussen de voetzolen. Op de foto waren z'n nagels nog niet geknipt maar die houd ik ook regelmatig bij. Z'n oren heb ik weer lang laten groeien, dat geeft hem juist dat eigenwijze
Als ik die kop weer zie
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Pepie schreef:ik vraag mij trouwens af of je de voetjes van een ruwhaartje moet plukken? Ik denk dat je ook moet knippen maar dat weet Tekkel denk ik wel
De onderkant moet je knippen (tussen tussen de kussentjes). Meestal is dat bij ruwharen niet echt nodig.
De pootjes moeten wel geplukt worden maar bij oude ruwharen die toch niet naar de show gaan kun je ze ook met een effileerschaar te lijf
Wat een leuk onderschrift
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Pippa heeft ook een jasje (en een excuus om foto's te maken en te posten ). Vooral omdat m'n moeder dat nodig vond, ze vindt het wel zielig, zo'n teckeltje met een dun vachtje in de regen en kou... Pippa kan het niet zoveel schelen, maar een jasje vindt ze ook niet erg. En het is stiekem toch wel schattig
Lynnepien schreef:Pippa heeft ook een jasje (en een excuus om foto's te maken en te posten ). Vooral omdat m'n moeder dat nodig vond, ze vindt het wel zielig, zo'n teckeltje met een dun vachtje in de regen en kou... Pippa kan het niet zoveel schelen, maar een jasje vindt ze ook niet erg. En het is stiekem toch wel schattig
Blij huppelteckeltje
Wat een lekker blij ei is Pippa op de laatste foto. Ze heeft nog echt puppymaniertjes op die foto
haha lynn, pippa is niet de enigste hangteckel hoor.
Dobby is ook al zo'n hangteckel.
het is een ik-lig-lekker-vaak-lekker-warm-lekker-veel-op-schoot-teckel.