Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herplaatsen wegens 'ongeschikt'

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Herplaatsen wegens 'ongeschikt'

Ongelezen bericht door malinois »

empyree schreef:
malinois schreef:Ik zou het niet kunnen, ook voor de sport niet al snap ik het wel af en toe... (ook niet altijd, want als ik zie dat er mensen zijn die nog nooit een hond gehad hebben die ouder is dan 6 jaar omdat ze dan minder worden, geld gaan kosten en er weer plek moet komen voor een nieuwe dan gaan mij daar echt de haren van overeind staan).
Helaas heb ik zelf 1 hond moeten herplaatsen, Xantos, en de enige reden was het knokken met mijn eigen honden en de grote negatieve invloed hij had op alle aanwezige honden, en niet in de eerste plaats op zichzelf... ze waren geen schim meer van de honden die ik kende.
Dan houdt het op imo en moet je kiezen voor het welzijn van de honden. Dat zou voor mij een reden zijn om een hond weg te doen, en voor de rest ach... ik heb altijd zoiets waar er 1 kan eten kunnen er ook 2 eten, waar er 2 kunnen eten kunnen er ook 3 eten etc. etc. etc. :wink:
Zolang ik maar alle honden hun individuele aandacht kan geven en ze kan geven wat ze nodig hebben.
Ik heb ook moeite met een oude hond die weg moet om plaats te maken voor een nieuwe maar snap wel dat iemand die een pup of jonge hond heeft aangeschaft voor de sport dat deze dan weg 'moet' om een nieuwe jonge hond een kans te geven. Ik zie dat dan als een schaapsherder die een border koopt die niet drijft, dan heeft ie ook een andere hond nodig ;-)
Nee ik niet, echt niet... ik kan daar niet bij. Ik moet er toch niet aan denken... je hebt al die jaren lekker gesport met de hond, elke dag met hem bezig geweest, veel wedstrijden hebt gelopen en gewonnen en dan moet hij maar weg om plaats te maken voor een volgende... En niet omdat het niet meer gaat, of omdat hij geblesseerd is of wat dan ook.. maar omdat hij ouder wordt en weleens wat minder zou gaan kunnen presteren. Dan heb je toch geen band met ze op de een of andere manier lijkt me... Het doet mij nog steeds pijn dat ik Xantos weg heb moeten doen destijds... en ik hoop het echt nooit meer te hoeven doen. Als ik zie hoeveel ik nog kan genieten van mijn oude muts van 11... ik hoop dat die nog jaren mee gaat... van mij mag ze 20 worden als ze zo gezond blijft als ze nu is.
Een echte werkhond waar je van afhankelijk bent in je broodwinning zie ik dan nog weer anders zoals jij in het vb van de schaapsherder aangeeft. Dat heeft niks met hobby te maken maar wel het inkomen van die man. Daarnaast zal die waarschijnlijk niet eerder weggaan of ingeslapen/afgeschoten worden tot het echt niet meer gaat... maar niet omdat de kans daar is dat het over 3 jaar niet meer gaat lijkt me.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Wat ik ook. Iet vind kunnen is een hondje herplaatsen, omdat er niet mee gefokt kan worden en vervolgens een andere hond in huis halen. Waar niet mee gefokt kan worden.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dat ligt toch helemaal aan de situatie? Als ik een JAck Russell teef herplaats omdat ik er niet mee kan fokken en ik neem een mechelaar reu voor de bewaking heeft dat toch niks met elkaar te maken?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

ik zou het niet doen, hier lopen nu 4 honden rond, waarvan er 2 fokgeschikt zijn, 1tje die dat absoluut niet is omdat ze 1) een kruising is en 2) een asielhond en 1tje waar ik het nog niet weet
Jänta is wel mede gebleven omwille van het eventuele verder fokken met haar, maar als blijkt dat haar gezondheidsonderzoeken niet goed zijn, houd het voor haar op en blijft ze gewoon hier

ik ken een fokker die aan de lopende band puppies heeft en aan de lopende band teven aan koopt, op 2-3 jaar tijd is hij van 1 reu en 1 teef naar 9 fokteven en 3 fokreuen gegaan, en wat jong spul, zijn teven passen ook allemaal bij zijn 3 reuen, nu heeft hij bv reu A (noem het maar ff zo) te koop aan geboden en omdat hij niet snel genoeg verkocht (denk ik, maar wat wil je als je 6500€ vraagt voor een reu die in geen enkel op zicht al iets bewezen heeft, de prijs is puur omdat hij uit "kampioenslijnen" komt) heeft hij hem 3 teven laten dekken, alle 3 teven hebben pups, de reu staat nu nog steeds te koop :piew:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik snap wel dat je kritisch kijkt naar fokkers, dat doe ik immers ook. Al vind ik het tegelijkertijd twee nesten hebben liggen nog niet zo'n probleem.

Binnen de Newfoundlanderclub is er iemand geweest die binnen een paar maanden 20 ( twintig ja) honden heeft gekocht. Van pups tot pubers en volwassen honden. Die leven nu allemaal in kennels en er wordt mee gefokt. De honden zullen het ongetwijfeld goed hebben, maar ik zou als fokker hier nooit een hond aan hebben verkocht. Laat staan dat ik daar ooit een pup van zou willen kopen. Hier is dus ook fikse heibel over ontstaan binnen de Newfoundlanderclub.

Het is lastig om de grens te bepalen van wat een goede fokker en een broodfokker is. Die grens is bij mij al heel snel en bij anderen veel minder snel. Als fes/lou zegt dat zij voor deze nesten wel 9 maanden geen ander nest heeft gefokt, dan vind ik die tussenliggende tijd weinig. En fes/lou vindt dat veel. Kortom, iedereen kijkt anders naar honden en er is niet echt een goede grens tussen goed en slecht te trekken.

Een fokker die honden herplaatst als ze onbruikbaar zijn voor de fok heeft bij wel al een paar minpunten gescoord. Maar dan nog moet je naar het totaalplaatje kijken. Dus puur en alleen hierom een fokker veroordelen kan ik niet. Wel als er op hele regelmatige basis honden worden herplaatst die ongeschikt zijn voor de fok. Maar die fokkers ken ik gelukkig niet.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Muk, ik zeg nergens dat ik 9 maanden ertussen veel vind. Alleen smoekie deed het voorkomen of ik constant nesten heb liggen, dat is dus niet zo...
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Valerie schreef:Fokkers zullen natuurlijk zeggen dat de herplaatste honden geweldig zitten, zelfs beter dan ervoor. Ik geloof er geen hol van.
Nou ja dat ligt er natuurlijk maar aan. Als een hond onderdeel uitmaakt van een roedel van 6 honden en dan terecht komt in een 1- of 2-honds gezin, waarin met de hond bijvoorbeeld gesport wordt, of in ieder geval meer aandacht is... Er zijn ook fokkers die in huissituaties roedels houden die niet matchen en dus deels gescheiden leven. Dan zie ik zeker vooruitgang hoor.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Muk schreef: Een fokker die honden herplaatst als ze onbruikbaar zijn voor de fok heeft bij wel al een paar minpunten gescoord. Maar dan nog moet je naar het totaalplaatje kijken. Dus puur en alleen hierom een fokker veroordelen kan ik niet. Wel als er op hele regelmatige basis honden worden herplaatst die ongeschikt zijn voor de fok. Maar die fokkers ken ik gelukkig niet.
Dit is precies zoals ik er over denk.
Ik ga het niet direct veroordelen en kan sommige situaties zeker begrijpen. Maar de liefde voor de hond als dier en niet alleen als fokproduct vind ik persoonlijk wel iets belangrijks om te kunnen zien bij een fokker als ik ergens een pup vandaan wil halen.

Helaas ken ik die laatstgenoemde 'fokkers' wel. :(:
Op de ene dag presenteren ze vol "trots" hun nieuwe aanwinst, 3 weken later is ie verdwenen (misschien een ZG gehaald op de show??) en staat er zonder enig bericht weer een ander hondje op de website. Waar ze die dan weer vandaan getoverd hebben?
Zodra die niet bevalt, gaat die uiteraard ook weer weg, maar dat alles een beetje via de achtergrond en geleidelijk aan, zonder mensen 'het niet merken'.
En verder doen ze ze natuurlijk voor als topfokkers en 'ze' trappen er met z'n allen in.
Hoe goed ze verder ook voor hun honden zijn (volgens mij laat dat in mijn situatie ook een beetje te wensen over), iemand die op deze manier met zijn honden kan omgaan, is wat mij betreft de titel fokker ook niet waardig.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Muk schreef:Ik snap wel dat je kritisch kijkt naar fokkers, dat doe ik immers ook. Al vind ik het tegelijkertijd twee nesten hebben liggen nog niet zo'n probleem.

Binnen de Newfoundlanderclub is er iemand geweest die binnen een paar maanden 20 ( twintig ja) honden heeft gekocht. Van pups tot pubers en volwassen honden. Die leven nu allemaal in kennels en er wordt mee gefokt. De honden zullen het ongetwijfeld goed hebben, maar ik zou als fokker hier nooit een hond aan hebben verkocht. Laat staan dat ik daar ooit een pup van zou willen kopen. Hier is dus ook fikse heibel over ontstaan binnen de Newfoundlanderclub.

Het is lastig om de grens te bepalen van wat een goede fokker en een broodfokker is. Die grens is bij mij al heel snel en bij anderen veel minder snel. Als fes/lou zegt dat zij voor deze nesten wel 9 maanden geen ander nest heeft gefokt, dan vind ik die tussenliggende tijd weinig. En fes/lou vindt dat veel. Kortom, iedereen kijkt anders naar honden en er is niet echt een goede grens tussen goed en slecht te trekken.

Een fokker die honden herplaatst als ze onbruikbaar zijn voor de fok heeft bij wel al een paar minpunten gescoord. Maar dan nog moet je naar het totaalplaatje kijken. Dus puur en alleen hierom een fokker veroordelen kan ik niet. Wel als er op hele regelmatige basis honden worden herplaatst die ongeschikt zijn voor de fok. Maar die fokkers ken ik gelukkig niet.

Als gewezen newfoundlanderfokker snap ik niet hoe je in hemelsnaam 20 honden goed kunt 'bijhouden' als je ook nog af en toe of in dit geval misschien zelfs regelmatig pups hebt.
Wij hebben indertijd gekozen voor maximaal 10 honden juist omdat ik vond dat iedereen aandacht verdiende (wandelingen in kleine groepjes) en op tijd goede vachtverzorging. De vrijdag stond bij mij in het teken van het vachtonderhoud en ook al hoefde niet iedereen elke week grondig doorgekamd ik was er toch een aardige tijd mee zoet.
Als we pups hadden gehad liep ik vaak na een nest een beetje achter de feiten aan omdat de volwassen honden in die periode wat op het tweede plan waren gezet en dus minder aandacht en verzorging hadden gehad !
Daarbij denk ik dat je gewoon anders met je honden om gaat dan wanneer je er minder hebt en een betere/fijnere band met elke hond kan hebben. Als je altijd op je tenen moet lopen om de boel goed bij te houden is het volgens mij geen plezier/hobby meer maar business geworden. Niet dat dat niet mag/kan maar mijn keus zal het niet zijn want bij ons zijn het familieleden , ook al hebben we er af en toe voor gekozen een hond te herplaatsen .
Sandra
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

fes/lou schreef:Muk, ik zeg nergens dat ik 9 maanden ertussen veel vind. Alleen smoekie deed het voorkomen of ik constant nesten heb liggen, dat is dus niet zo...

Nee helemaal niet. Smoekie vroeg alleen waarom 2 nesten tegelijkertijd en....
Smoekie schreef: Dat snap ik...beide zijn zo ongeveer tegelijkertijd loops geworden en gedekt, maar mijn vraag was meer behalve "het kwam stomweg zo uit deze keer" wáárom bewust te kiezen (tis immers een hobby en niet noodzakelijk) voor 2 nesten tegelijkertijd Bedoel nog geen half jaar geleden had je óók al een nest van Rebel. Kón er dan echt niet gewacht worden tot de volgende loopsheid van de andere teef???

Lijkt zo onderhand soms wel (en dat is niet alleen maar bij jou hoor voor je dat denkt) wel lopende band werk.
Dus smoekie deed helemaal niet voorkomen dat jij constant nesten hebt liggen....Was alleen benieuwd naar het waarom....waarom er niet gewacht kon worden. En zoals ik ook al zei dat is gewoon in zijn algemeenheid gesteld lijkt het soms wel lopende band werk meer en lijkt het hobbymatige doel steeds meer en meer op achtergrond te geraken...

Dat ik jou niet moet en vice versa heeft met bovenstaande dan ook niks te maken en dat Melanie74 dan gelijk over een smoekie kronkel begint tja, ach, die snapte ik later wel aangezien ik in een stukje quote niet gezien had dat haar vriend (vriend van alias silvester) daarin voorkwam :zweep:

Had je eerder ook al antwoord gegeven dat ik geenzins op oorlogspad was zoals jij eerder veronderstelde...Smoekie snapt (en ik herhaal mezelf nog maar een x) alleen vaak genoeg niet zo waarom dat fokken soms af en toe lopende band werk lijkt zijn. Niks méér en niks minder :ok:

Dan komt Tara vervolgens ff om het hoekje kijken en verwijt mij te zeuren :piew: , jij gaat daar ondanks mijn eerdere reacties (zie boven maar weer) en uitleg gevoegelijk aan voorbij en er geheel in mee door te zeggen dat ik jou als halve broodfukker afschilder (wat ik dus niet deed), dat "mensen als smoekie" geen benul hebben wat voor regels er aan het fokken gesteld worden, en waar rekening mee gehouden moet worden...Nou ja sorry hoor, maar geloof maar dat Smoekie wel degelijk benul heeft welke regels er aan fokken gesteld wordt en waar rekening gehouden mee moet worden, en dat die regels vaak genoeg niet nageleefd worden tja, ook dáár heeft Smoekie wel degelijk benul van :ok:

De andere reacties van o.a. Melanie74 laat ik dan maar even voor wat het is.

fijne zondag :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Muk

Inge O schreef:
Muk schreef:Die leven nu allemaal in kennels en er wordt mee gefokt. De honden zullen het ongetwijfeld goed hebben,
denk je :oeps: ?

voor mij valt zoiets gewoon onder broodfok.
Is zeker broodfok in mijn ogen, maar het goed hebben bedoelde ik meer ironisch. Want eten en drinken krijgen ze ongetwijfeld voldoende, maar aandacht daarentegen niet.
Ik zou er nooit een hond van willen hebben, ook niet als een hond daar weg moet wegens ongeschiktheid voor de fok. Mijn herplaatsers haal ik wel bij particulieren, ik zal niet zo snel een fokker steunen door een herplaatser te nemen die ongeschikt is voor de fok. Zodat er bij de fokker een plek vrijkomt voor een volgende hond. Zeker niet omdat ik het overgrote deel van de fokkers niet goed vind fokken.
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
smoekie schreef:
fes/lou schreef:Muk, ik zeg nergens dat ik 9 maanden ertussen veel vind. Alleen smoekie deed het voorkomen of ik constant nesten heb liggen, dat is dus niet zo...
Nee helemaal niet. Smoekie vroeg alleen waarom 2 nesten tegelijkertijd
Nee, je doet wèl net of er 'aan de lopende band' nesten liggen.
Smoekie schreef:
Lijkt zo onderhand soms wel (en dat is niet alleen maar bij jou hoor voor je dat denkt) wel lopende band werk.
Jawel. Dat vroeg ik wel. Misschien even wat teruglezen :ok:

Daarbij ik heb nog steeds nérgens gezegd of doen voorkomen dat ze constant nesten heeft liggen.

Wél krijg ik inderdaad wel eens de indruk dat het soms zo onderhand lopende band werkt lijkt te zijn ja. Ik bedoel, als er ergens bij wie dan ook(vandaar dat ik ook tussen haakjes plaatste dat dat niet alleen maar bij haar is voor ze dát weer denkt, wat overigens nutteloos was aan de reacties te zien) lees dat er 3 nesten in een half jaar tijd zijn geboren waarvan 2 tegelijkertijd ook nog (ff de uitleg ván die later volgde achterwege gelaten want dat staat nergens vermeld)

ja, en dat zijn dat van die momenten waarbij ik denk dat er van hobby nog maar nauwelijks sprake is en je eerder van een beroepsmatige fokker zou kunnen spreken. Dat er dan later wordt vermeld dat er daarentegen dan weer 9 mnd tussen zat met het nest dáárvoor, ja nou gewéldig hoor :cheer: Maar liefst 9 hele maanden :cheer:

Maar hé het betreft hier een bekende fokker van het forum dan mag er niks gezegd worden he en houd je het liefst je muil dicht. Of nou ja, dat nu ook weer niet....het mág wel, maar niet door Smoekie :piew:

En dan Smoekie ook nog het verwijt geven geen benul te hebben de regeltjes die er aan gesteld worden waar je toch wat rekening mee moet houden als fokker zijnde :LOL:

Kom zeg! Een frank-bobby daarentegen wordt volledig door het slijk gehaald, zijn persoonlijke en privésituatie wordt erbij gehaald om punten te scoren , zijn financiële situatie wordt breeduit uitgemeten en noem maar op omdat hij zogezegd geen "vooraanstaand" member van de fukvereniging van van het haef is :LOL: Denk niet dat iemand ooit vraagtekens heeft gezegd bij bijv. de "inkomsten" van fes/lou of wel? Nee, dacht ik ook niet nee :pffff:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Ja, niet fok-geschikte honden (die als jonge hond gebleven of aangekocht zijn) gaan hier weg als ze t beter kunnen krijgen.
Oudere honden (uitgefokte of uitgewerkte honden) blijven in principe. Pas hadden we alleen interesse voor een van onze (gecastreerde) DJT teven, die kan absoluut niet in een roedel functioneren & zo daar enige hond zijn voor t werk onder de grond), klonk super. Zo afgegeven. Helaas (gelukkig stond de chip nog op onze naam) was ze na een week kwijt & gezien de plek waar ze gevonden was (centrum Eindhoven) niet tijdens de jacht. Ze zat dus in t asiel, maar omdat we zo eerlijk waren na t belletje vt asiel om te zeggen dat we haar weggegeven hadden kregen we haar haast niet meer mee. De nieuwe "eigenaar" had ons nog niet eens verwittigd dat ze (naar later blijkt) al 2 dagen weg was:(.
Ze is nu dus THUIS & blijft thuis;-)

& aan de lopende band nesten? Zou t hier nu ook op kunnen lijken, eerste nest hier thuis was 1,5 jaar na t vorige nest van die teef, t nest dat er nu ligt was 2,5 jaar na aanschaf van deze teef (volwassen & gekocht voor de fok) die loops werd toen de andere pups 7 weken waren & ja, nu weer een teef gedekt. Haar vorige nest (& enige nest) is van 30-12-2008 & ja, ze werd loops toen de pups die er nu liggen een week of 4/5 waren....het KAN gewoon zo uitkomen Smoek.
Heb ook nog een planning voor een nest waar een nieuwe sport reu uit blijft. Maar teef is nu 20 mnd, 2de keer loops, daar wacht ik lekker mee. Wil geen 2 nesten tegelijk (grote nesten) & wil nu zelf nog geen pup aan houden, nog bezig met een hond v 9 mnd & een van 5 mnd, volgend jaar is meer dan tijd zat...dan is die van 5 mnd nl over genomen door mijn man (ik ben t puppy-vrouwtje;-)) & heb ik weer ruimte.
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
smoekie schreef:Een frank-bobby daarentegen wordt volledig door het slijk gehaald, zijn persoonlijke en privésituatie wordt erbij gehaald om punten te scoren , zijn financiële situatie wordt breeduit uitgemeten en noem maar op omdat hij zogezegd geen "vooraanstaand" member van de fukvereniging van van het haef is :LOL: Denk niet dat iemand ooit vraagtekens heeft gezegd bij bijv. de "inkomsten" van fes/lou of wel? Nee, dacht ik ook niet nee :pffff:
Je ziet mij nergens vraagtekens zetten bij de inkomsten van Frank Bobby hoor. Ik haal hem ook al niet door het slijk.
En ik zet ook al geen vraagtekens bij de inkomsten van Fes Lou. Misschien omdat dat mijn zaken helemaal niet zijn?
En dan zál iemand zeer regelmatig nesten hebben. Zul je mij ook al niet wakker van zien liggen. :19:
:oohja: Heb ik gezegd dat jij dat "persoonlijk" doet :roll: Ga je nu niet van de domme houden alsware je niet weet wat ik bedoel Nanna, siert je allerminst :ok:

En nee, ik lig er ook totaal niet wakker van hoor. Máár daarom mag er toch wel ergens naar gevraagd worden, ik snap jouw punt niet echt hoor. Mag je dan alleen nog maar iets vragen als je ergens wakker van ligt ofzo :denken:

Als je het zo bekijkt zoals jij het nu weergeeft zijn niks onze zaken, maar toch open jij tientallen topics per week waarin je het e.e.a. afvraagt. Toch "bemoei" jij je ook met tientallen discussies. Betekend dat dat die topics dan wel jouw zaken zijn, dat je er wakker van ligt? :denken: Nee toch zeker :U:

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
frank-bobby schreef: ik bezuinig helemaal niet op voer van mijn honden
ik wou gewoon naast 3 kratten lotgering permaand de rest met brok bij voeren
a omdat ik niet meer ruimte hebt en b omdat ik het ook wel makkelijk vindt een paardagen per week de hele toko met brok voeren en er is er 1 die er niet heel goed tegen schijnt te kunnen en ja dan vindt ik het idioot dat een hond niet eens met brok gevoerdt kan worden :U:
Dat staat haaks op wat je eerder schreef :19:
frank-bobby schreef: ik merk het bijvoorbeeld al aan me zelf nu in deze tijd dat aales zo erg duur wordt
ik heb het geld gewoon echt niet meer om alles 100 procent op vlees te zetten
dus om de kosten te drukken voer ik ze brok bij
Wat maakt het uit.
Niks. Ik ben het eens met Jaap: al vreten ze appelmoes en patat. :19:
Maar niet eerst piepen dat je vlees niet kunt betalen en dus brok moet geven en dan opeens net zo makkelijk switchen naar dat je brokken voert voor het gemak en de ruimtebesparing :engel:

Wat heb jij met bovenstaande bijv. te schoffelen? Niks toch? Het maakt je niet uit. Maar toch voel je je geroepen om ff kenbaar te maken dat hij zich tegenspreekt :U: Iedereen reageert op datgene waar hij/zij op wíl reageren. Jij, ik en iedereen. Ga daar nu alsjeblieft ineens geen "regels" aanhangen wanneer het wel toegestaan is, wanneer niet of wat dan ook zeg :pffff:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Wat hebben mijn inkomsten hiermee te maken? Niks toch?
smoekie
Zeer actief

fes/lou schreef:Wat hebben mijn inkomsten hiermee te maken? Niks toch?
Niks, helemaal niks. Net zo min als dat er bij frank-bobby toe doet en deed :ok:

Mijn punt was simpelweg het meten met 2 maten.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ben het helemaal met je eens smoek.

al kan ik zeker wel wat namen opnoemen waar ik mijn vraagtekens bij hun fokbeleid zet. of ze daar verder 1 of 10000000 euro mee verdienen zal mij een worst zijn
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

massam schreef:ik ben het helemaal met je eens smoek.

al kan ik zeker wel wat namen opnoemen waar ik mijn vraagtekens bij hun fokbeleid zet. of ze daar verder 1 of 10000000 euro mee verdienen zal mij een worst zijn
Dit dus :ok:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
crutz schreef:Ja, niet fok-geschikte honden (die als jonge hond gebleven of aangekocht zijn) gaan hier weg als ze t beter kunnen krijgen.
waarom kunnen niet fokgeschikte het elders beter krijgen en fokgeschikte niet?
Omdat niet fok geschikte honden ofwel medisch ofwel qua karakter niet goed zijn & dus niet mee kunnen aan t werk & daardoor idd tekort komen in mijn ogen. "gepensioneerde" wordt gewoon nog (naar behoefte) mee gewerkt, die komen dus niets te kort.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
crutz schreef:
Inge O schreef:
crutz schreef:Ja, niet fok-geschikte honden (die als jonge hond gebleven of aangekocht zijn) gaan hier weg als ze t beter kunnen krijgen.
waarom kunnen niet fokgeschikte het elders beter krijgen en fokgeschikte niet?
Omdat niet fok geschikte honden ofwel medisch ofwel qua karakter niet goed zijn & dus niet mee kunnen aan t werk & daardoor idd tekort komen in mijn ogen. "gepensioneerde" wordt gewoon nog (naar behoefte) mee gewerkt, die komen dus niets te kort.
als ik me goed herinner is er bij jullie toch ook een fokongeschikte hond herplaatst wegens één (of een paar) tanden te kort, zou haar dat minder lol hebben bezorgd tijdens het werk?
Lol vast niet, wel weet ik niet wat op lange termijn de gevolgen voor de andere tanden zou zijn of wat de sterkte vd andere tanden is. & omdat ik niet zit te wachten op afgebroken tanden zijn er idd 2 om die reden herplaatst.

Ook wel eens een hond herplaatst die niet ter herplaatsing stond, maar omdat ik iemand die hond gunde. De goede man informeerde naar een pup & de gesprekken waren van zo'n aard dat we hem de hond gunden.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk dat de band met je hond dan gewoon anders is (let op, ik zeg ANDERS, niet minder goed o.i.d.). Ik zou mijn honden nooit kunnen herplaatsen omdat iemand anders ze zo graag wil hebben?
Dan regelt ie er zelf maar een. :19:
Mijn honden komen bij mij omdat ik DIE hond wil hebben. Ik ben dus ook geen fokker (wel 'dekreu eigenaar'), maar om de situatie even te vergelijken.
Als er nu om wat voor reden dan ook niet meer gefokt kan worden met Xavi, heb ik daar de rest van mijn leven een fantastische hond aan. En ik kan me niet voorstellen dat hij bij een ander dan ineens beter af is. Dat was hij toch ook niet toen hij wel dekte?
Maargoed, ik heb dan ook geen kennel of lijn voort te zetten en fokken is dus verre van een must. Maar ik denk dat als je zo honden kan herplaatsen, je misschien ook met een heel ander gevoel de hond aanschaft en een band opbouwt.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
crutz schreef:
Inge O schreef:
crutz schreef: Omdat niet fok geschikte honden ofwel medisch ofwel qua karakter niet goed zijn & dus niet mee kunnen aan t werk & daardoor idd tekort komen in mijn ogen. "gepensioneerde" wordt gewoon nog (naar behoefte) mee gewerkt, die komen dus niets te kort.
als ik me goed herinner is er bij jullie toch ook een fokongeschikte hond herplaatst wegens één (of een paar) tanden te kort, zou haar dat minder lol hebben bezorgd tijdens het werk?
Lol vast niet, wel weet ik niet wat op lange termijn de gevolgen voor de andere tanden zou zijn of wat de sterkte vd andere tanden is. & omdat ik niet zit te wachten op afgebroken tanden zijn er idd 2 om die reden herplaatst.
lijkt me wel heel vergezocht dat een hond die een tand mist daarom zwakkere tanden zou hebben maar goed, het is maar wat je jezelf wijsmaakt hè.

ik heb er op zich ook niks op tegen dat een hond herplaatst wordt (heb ik ook al gedaan maar dan om redenen die niks met fokken te maken hadden) maar ik vind het raar dat je dan niet gewoon een kat een kat kan noemen in plaats van de reden te verbloemen.
Het komt vaker voor dan dat jij wrs denkt dat er in de KNPV tanden afbreken, weet niet hoe dat in de IPO is? Dus voor mij is dat een reëel gevaar...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

crutz schreef: Het komt vaker voor dan dat jij wrs denkt dat er in de KNPV tanden afbreken, weet niet hoe dat in de IPO is? Dus voor mij is dat een reëel gevaar...
En dat gebeurt dan juist bij honden die al gebitselementen missen begrijp ik uit jouw reden om een hond met een missend gebitselement te herplaatsen omdat je daar niet mee durft te gaan werken in de bijtdiscipline van de KNPV?

Als het afbreken van tanden niet in relatie staat met missende gebitselementen bij een hond dan is het laatste toch helemaal geen reden om zo'n hond weg te doen? Het afbreken van tanden kan dan toch net zo goed gebeuren bij een hond met een perfect en compleet gebit als bij eentje die een element mist?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
crutz schreef: Het komt vaker voor dan dat jij wrs denkt dat er in de KNPV tanden afbreken, weet niet hoe dat in de IPO is? Dus voor mij is dat een reëel gevaar...
En dat gebeurt dan juist bij honden die al gebitselementen missen begrijp ik uit jouw reden om een hond met een missend gebitselement te herplaatsen omdat je daar niet mee durft te gaan werken in de bijtdiscipline van de KNPV?

Als het afbreken van tanden niet in relatie staat met missende gebitselementen bij een hond dan is het laatste toch helemaal geen reden om zo'n hond weg te doen? Het afbreken van tanden kan dan toch net zo goed gebeuren bij een hond met een perfect en compleet gebit als bij eentje die een element mist?
Weet t niet zeker. Weet dat het een probleem kan zijn & net als dat ik niet met slechtere heupen sport doe ik dat ook niet met andere risico's als t afbreken van tanden, dat kan je stom vinden, ik niet!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind het niet erg hoor als fokkers fokongeschikte teven herplaatsen.
heb er twee keer een prima hond aan overgehouden :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

crutz schreef: Weet t niet zeker. Weet dat het een probleem kan zijn & net als dat ik niet met slechtere heupen sport doe ik dat ook niet met andere risico's als t afbreken van tanden, dat kan je stom vinden, ik niet!
Beetje érg voorzichtig dan eigenlijk, als je het zelf niet zeker weet. Dat lijkt me toch vrij gemakkelijk te achterhalen toch? De mensen die een hond hebben waarbij een tand is afgebroken kunnen je vast vertellen of die honden ook een ontbrekend gebitselement hadden.
Ik vind dit een beetje de huid verkopen voordat de beer geschoten is. :19:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ushi is verre van fokongeschikt, maar wel herplaatst op de leeftijd van vijf maanden, omdat de fokker door persoonlijke omstandigheden niet de tijd had om een pup te trainen. Dan zit ze ergens anders wel degelijk beter. Hoor het nog regelmatig dat ze er nooit geen spijt van hebben gehad :wink:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Muk

smoekie schreef:
massam schreef:ik ben het helemaal met je eens smoek.

Dit dus :ok:
Er zijn op dit forum in mijn ogen minimaal 3 fokkers die broodfokker zijn en waar ik nooit een pup of herplaatser van zou willen.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:Ushi is verre van fokongeschikt, maar wel herplaatst op de leeftijd van vijf maanden, omdat de fokker door persoonlijke omstandigheden niet de tijd had om een pup te trainen. Dan zit ze ergens anders wel degelijk beter. Hoor het nog regelmatig dat ze er nooit geen spijt van hebben gehad :wink:
Maar dat is wat anders toch? Dat is een herplaatsing door omstandigheden bij de baas, niet een 'mankement' van de hond.
In dat geval denk ik dat haar fokker gelijk heeft en het eerlijker is tegenover de pup om haar te herplaatsen.
En natuurlijk geweldig voor jou. :ok:
Ik ben ook totaal niet tegen herplaatsen, zeker niet als er zoals in deze situatie een goede reden voor is en het voor beide partijen beter is.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
crutz schreef: Weet t niet zeker. Weet dat het een probleem kan zijn & net als dat ik niet met slechtere heupen sport doe ik dat ook niet met andere risico's als t afbreken van tanden, dat kan je stom vinden, ik niet!
Beetje érg voorzichtig dan eigenlijk, als je het zelf niet zeker weet. Dat lijkt me toch vrij gemakkelijk te achterhalen toch? De mensen die een hond hebben waarbij een tand is afgebroken kunnen je vast vertellen of die honden ook een ontbrekend gebitselement hadden.
Ik vind dit een beetje de huid verkopen voordat de beer geschoten is. :19:
oh dus omdat ik niet wil fokken met honden met missende gebist elementen & omdat ik voorzichtig ben ivm afbreken van tanden ben ik TE voorzichtig.
Sorry, maar ik zie zo'n hond dan liever in een niet bijtsport....
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”