Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Gezocht: FCI erkend, niet FCI erkend, vuilnisbakkenras

Ongelezen bericht door Elvira »

misschien handig om de kennels per land te zetten ?
Afbeelding
Ilja & Milo
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler x Berner Sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilja & Milo »

Melanie 74 schreef:Bij de Tatra staat er een link tussen van de maremma, en de tiscali link die doet het niet.
Thanks!
We gaan hem weghalen of aanpassen! :help:
Ilja & Milo
Actief
Contacteer:

Elvira schreef:misschien handig om de kennels per land te zetten ?
Mag ik vragen welke kopje je precies bedoelt?
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Ilja & Milo schreef:
ik keek bij de fokkers van de golden retriever en kreeg een hele waslijst, met Nederlandse, Duitse en Belgische fokkers. Misschien handig om onder de Nederlandse vlag, Nederlandse fokkers te zetten etc
Afbeelding
Ilja & Milo
Actief
Contacteer:

Elvira schreef:
Ilja & Milo schreef:
ik keek bij de fokkers van de golden retriever en kreeg een hele waslijst, met Nederlandse, Duitse en Belgische fokkers. Misschien handig om onder de Nederlandse vlag, Nederlandse fokkers te zetten etc
Thanks, we gaan kijken of we hier iets mee kunnen!
Is alleen helaas niet zo makkelijk gezegd als gedaan! :oohja:
Ilja & Milo
Actief
Contacteer:

Re: Update update update!!!!!!!! Benieuwd naar jullie mening

Jullie zullen we denken..
Daar is ze weerrr!!!

Maar na een hoop commentaar en opbouwende kritiek hebben we een aantal dingen aan de site verandert..
Extra foto's toegevoegd.. Vuilnisbakkenrassen en niet FCI erkende rassen toegevoegd enzo enzo..

Maarrr, je wil natuurlijk altijd verbeteren :)

Dus, nog any tips? Sites? Foto's?
Let me know!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Als ik een linkje bij de tibetaanse terriër aanklik kom ik op een site van iemand met 2 poedels :19:
Afbeelding
Ilja & Milo
Actief
Contacteer:

Pemba schreef:Als ik een linkje bij de tibetaanse terriër aanklik kom ik op een site van iemand met 2 poedels :19:
Whahaha, serieus?
Wat is de link?
Dan gaan we deze meteen overplaatsen :mep:
angel79
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door angel79 »

Weet niet of jullie dat doen, of gedaan hebben, maar denk je er ook aan om toestemming te vragen voor gebruik van foto's van iemand anders?
Verder vind ik het erg onduidelijk hele reeksen met links, misschien is het handig om de lijsten meer op te splitsen zoals bij "hebbedingen" bijvoorbeeld?
Het verre door scrollen naar beneden om lege ruimte te zien is ook niet echt mooi.
De kleuren spreken mij ook niet aan.
Ilja & Milo
Actief
Contacteer:

angel79 schreef:Weet niet of jullie dat doen, of gedaan hebben, maar denk je er ook aan om toestemming te vragen voor gebruik van foto's van iemand anders?
Verder vind ik het erg onduidelijk hele reeksen met links, misschien is het handig om de lijsten meer op te splitsen zoals bij "hebbedingen" bijvoorbeeld?
Het verre door scrollen naar beneden om lege ruimte te zien is ook niet echt mooi.
De kleuren spreken mij ook niet aan.
We hebben iedereen aangesproken/gemail/toestemming gevraagd om hun foto's te plaatsen!
So dont worry!

We zijn nog steeds aan het kijken hoe we de vele links beter kunnen opdelen, bijvoorbeeld per categorie, per provincie, per land.. Maar dit is iets waar we nog wat extra aandacht aan moeten besteden..

De kleuren zijn idd nog steeds een kritisch punt :vaag:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind het een vreselijke website: allereerst vanwege de kleuren, maar zeker ook door de rommelige en onduidelijke indeling.
hoe dringend ik ook op zoek zou zijn naar info, deze site zou ik meteen weer wegklikken.
sorry :roos:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ja het is niet echt een mooie en overzichtelijke site. Ten eerste zijn die kleuren echt vreselijk. Ten tweede mogen van mij die wist je datjes helemaal weg. Gewoon een duidelijke "hallo ik ben die en die en dit kan je allemaal vinden op mijn site" lijkt me veel beter. Zoiets wat iemand in dit topic eigenlijk al kant en klaar voor je had geschreven. Ten derde vind ik het persoonlijk behoorlijk vervelend dat ik na een paar keer klikken zoveel pagina's in m'n browser heb staan. Ten vierde is het nergens voor nodig om overal 20 uitroeptekens achter te zetten. Ten vijfde doet de site van dierenasiel Terneuzen het niet. Het is gewoon www.dierenasielterneuzen.nl en niet .tk , dan werkt ie niet (dat was de oude link) . Maar dit is alleen "mijn" asiel, ik heb niet op alle mogelijke links geklikt, dus wie weet is er nog meer. Ten zesde zou ik de boel allemaal wat overzichtelijker maken. Bijvoorbeeld bij de webwinkels staan gewoon een hele bups links. Misschien is het een idee om er enigszins bij te zetten wat er in bepaalde webwinkels te vinden is. Is het bijvoorbeeld alleen voor honden of vind je er ook spullen voor andere dieren? Of is het een webwinkel voor enkel hondenmanden, ik noem maar iets. Maakt het wat makkelijker voor mensen als ze echt iets zoeken. Editje: Zelfde geldt eigenlijk voor alle internetsites. Het is niet duidelijk wat er onder welke link te vinden is, en ik heb zo'n idee dat niet iedereen alles wil aanklikken om erachter te komen.

Het idee is echt heel goed, maar ik denk dat je de site echt iets toegankelijker zal moeten maken.
Laatst gewijzigd door Punzel op 14 nov 2012 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

De website is al iets rustiger dan de vorige keer maar nog steeds te druk en te schreeuwerig.
Er staat zoveel op dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

het eerste wat je moet doen is de kleuren veranderen.

dan moet je de linken veranderen. ik zie dat het allemaal in HTML staat die zelf geschreven lijkt dus het moet geen probleem zijn om die te wijzigen naar bijvoorbeeld:

<a href="http://www.dierenasiel.goes.nl">Dierenasiel Goed</a>

in plaats van ook nog in de tekst de hele url(link) te plaatsen

het nadeel van een site zoals je die nu hebt is dat je elke pagina en elke link aan moet passen als je iets nieuws verzonnen hebt. dus:

-alle opmerkingen verzamelen en ineens aanpassen
-iemand je site laten maken die het goed kan met een goede content manager zodat je dingen aan kunt passen
-een goede webbuild-programma zoeken
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vind de opmaak niks maar de inhoud handig.

Punt van aandacht voor mij: ik zou ds noooooooit een site schrijven vanuit 1e persoon enkelvoud.
Je kunt best dat "ik" vermijden.
Niet "ik heb" maar "er is" en zo.
Dat geleuter vanuit de 1e persoon vind ik storend en amateuristisch.

Maar inhoudelijk is het dus een goeie site, vind ik, al zou ik ook geen nesten vermelden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

de informatie die je geeft, zoals asielen bij elkaar etc is geweldig, juist daarom zou ik het ook overzichtelijker maken.

aangezien je HTML kan zal ik van de week eens wat prutsen, kijken of je dat leuk vindt
Afbeelding
Ilja & Milo
Actief
Contacteer:

massam schreef:de informatie die je geeft, zoals asielen bij elkaar etc is geweldig, juist daarom zou ik het ook overzichtelijker maken.

aangezien je HTML kan zal ik van de week eens wat prutsen, kijken of je dat leuk vindt
Thanks!
Ik ben benieuwd..

Nadeel is alleen dat mijn moeder dit puur uit hobby heeft gedaan!
Zij wou er niemand voor betalen om dit te doen, omdat ze er zelf ook niks mee verdiend en het persoonlijk gewoon leuk vind dit te doen :help:

Ikzelf en mijn broer hebben helaas ook niet het verstand van computers dat we hele sites kunnen bouwen met verschillende webdesignprogramma's..

En tuurlijk, het is redelijk amateuristisch.. En de kleurkeuze en de links zijn ook redelijk onoverzichtelijk..
Maar tuurlijk doen we iets met het commentaar!
Maar oude mensen zijn ook langzaam he :love:

*sorry mam*
Ilja & Milo
Actief
Contacteer:

renee-uk schreef:ik vind het een vreselijke website: allereerst vanwege de kleuren, maar zeker ook door de rommelige en onduidelijke indeling.
hoe dringend ik ook op zoek zou zijn naar info, deze site zou ik meteen weer wegklikken.
sorry :roos:
Maakt niet uit..
Iedereen zijn eigen mening he!
Ik vraag toch om commentaar, dan moeten we hier ook tegen kunnen he :flower:
Ilja & Milo
Actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Ik vind de opmaak niks maar de inhoud handig.

Punt van aandacht voor mij: ik zou ds noooooooit een site schrijven vanuit 1e persoon enkelvoud.

Maar inhoudelijk is het dus een goeie site, vind ik, al zou ik ook geen nesten vermelden.
Thanks!
We gaan het in overweging nemen..
Probleem is dat mijn moeder zo blij is met de site en er dusdanig trots op is, dat ze nog in de ik-persoon schrijft..
Niet heel professioneel idd..
Ilja & Milo
Actief
Contacteer:

Punzel schreef:Ja het is niet echt een mooie en overzichtelijke site. Ten eerste zijn die kleuren echt vreselijk. Ten tweede mogen van mij die wist je datjes helemaal weg. Gewoon een duidelijke "hallo ik ben die en die en dit kan je allemaal vinden op mijn site" lijkt me veel beter. Zoiets wat iemand in dit topic eigenlijk al kant en klaar voor je had geschreven. Ten derde vind ik het persoonlijk behoorlijk vervelend dat ik na een paar keer klikken zoveel pagina's in m'n browser heb staan. Ten vierde is het nergens voor nodig om overal 20 uitroeptekens achter te zetten. Ten vijfde doet de site van dierenasiel Terneuzen het niet. Het is gewoon www.dierenasielterneuzen.nl en niet .tk , dan werkt ie niet (dat was de oude link) . Maar dit is alleen "mijn" asiel, ik heb niet op alle mogelijke links geklikt, dus wie weet is er nog meer. Ten zesde zou ik de boel allemaal wat overzichtelijker maken. Bijvoorbeeld bij de webwinkels staan gewoon een hele bups links. Misschien is het een idee om er enigszins bij te zetten wat er in bepaalde webwinkels te vinden is. Is het bijvoorbeeld alleen voor honden of vind je er ook spullen voor andere dieren? Of is het een webwinkel voor enkel hondenmanden, ik noem maar iets. Maakt het wat makkelijker voor mensen als ze echt iets zoeken. Editje: Zelfde geldt eigenlijk voor alle internetsites. Het is niet duidelijk wat er onder welke link te vinden is, en ik heb zo'n idee dat niet iedereen alles wil aanklikken om erachter te komen.

Het idee is echt heel goed, maar ik denk dat je de site echt iets toegankelijker zal moeten maken.
Goede tips!
We gaan ze in overweging nemen :goeie:

Het dierenasiel in Terneuzen gaan we vandaag aanpassen!

Thanks! :roos:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

als ik jou was en je (moeder) wil het op deze manier blijven doen, dan zou ik haar aanraden het in ieder geval in 2 frames in te delen, waardoor je niet iedere keer die nieuwe pagina's opent. Of anders iig zorgen dat pagina's in hetzelfde venster opengaan en niet een nieuwe tab openen. Dat is nogal annoying. Verder staat er ongeveer 2 kilometer loze ruimte onder, waarvan ik niet helemaal begrijp wat ie daar doet :)

Pff, ik hou best van code kloppen haha maar dit zou mij teveel frustreren.. Kleuren aanpassen is overigens supermakkelijk, gewoon bij de <body> tag die kleuren veranderen :)
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

bij de DC staan websites tussen van mensen die niet meer fokken of nooit niet gefokt hebben :wink:
http://cayenne001.beepworld.de/
http://www.freewebs.com/cuenen/

en ik sta er zelf niet tussen :engel: :mann:
als je wilt kan ik je nog wel links van DC's fokkers doormailen of moet je ze ff van mijn website afhalen (kan nu ff niet, want die pagina staat nog niet online, straks hopelijk wel :engel: )

Ik vind het vooral lastig dat (bijna) alles in een ander tabblad opent, ik zou precies ook proberen om (zoals Massam al zei) zien of je gewoon de naam kan zetten en dan op alfabeth of per land, dat is (denk ik) overzichtelijker
Afbeelding
Punzel
Zeer actief

Inge O schreef:
vania schreef: Ik vind het vooral lastig dat (bijna) alles in een ander tabblad opent,
ik denk dat je het wat dat betreft mensen nooit allemaal naar de zin kunt maken, ik heb er juist een hekel aan als dat niet zo is want dan vergeet ik dat weer een keer, sluit de pagina en hup, alles weg.

dat er nog meer mensen zo over denken was ook te merken toen het hier op het forum een tijdje niét zo was dat een link in een andere pagina opende, toen hebben een heleboel mensen gezeurd om dat weer te veranderen (gelukkig).
Ja maarmaar. Dat is anders. Want als je op hf op een link klinkt dan kom je meestal ergens anders en dan zitten je op twee verschillende sites. Of het is een link naar een topic hier maar dan kan je het topic waar de link in stond nog verder uitlezen.
Maar op de site van ts gaat alles binnen de site in een nieuwe tab. Zodat je 23 keer precies dezelfde site in je browser hebt staan. Dat is wel vervelend :pffff:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Gut, wat een werk..... voor je moeder :flower:
Tipjes zijn al gegeven....
mij viel de kleur op erg onprettig en in 2 sec. kwam ik 2x haar naam tegen :U:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik mis de Drentsche Patrijshond.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Punzel
Zeer actief

Inge O schreef: ja, dat is waar voor wat die hf-links betreft en toch, ik heb het bij mijn site net zo gedaan gewoon omdat ik het ook op andere sites overzichtelijker vind met lezen.

een voorbeeldje : ik vertel op de pagina over het karakter van de hovawart iets over het karakter van attack en maak dus van haar naam een link naar haar pagina want mensen kunnen denken 'attack, huh, wiesda?'.
zouden ze dan op attack's pagina bv. doorklikken naar haar foto's dan wordt het voor iemand die de site niet kent al een beetje :vaag: om je nog te herinneren wat je nu eigenlijk oorspronkelijk aan het lezen was en welke pagina dat was.
dat vind ik dus zelf veel makkelijker met aparte vensters of tabbladen, je kan op elk moment de logica in je 'linkenroute' terugzien en je oorspronkelijke pagina terugvinden.

een ander kan het anders vinden - ik vind het zo dus alweer : daarin kan je het nooit iedereen naar de zin maken.
Ja maar dat ben ik met je eens hoor, dat dat handiger is. Alleen ts heeft op haar site alleen maar onder elk kopje een berg links. En dan kan je toch gewoon van het ene kopje op het andere klikken zonder elke keer een nieuwe tab te krijgen, want dat lijkt me nergens voor nodig. Maar als je dan op één van die links klikt, dat die dan wel weer opent in een nieuwe tab.

O dat viel me trouwens ook nog op straks, ik weet niet of ik dat nog had verteld. Maar als ik sommige links aanklik dan blijf ik dus wel in dezelfde pagina. Zodat als ik weer naar jouw site wil, ik 100 keer op vorige moet klikken.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Inge O schreef:
vania schreef: Ik vind het vooral lastig dat (bijna) alles in een ander tabblad opent,
ik denk dat je het wat dat betreft mensen nooit allemaal naar de zin kunt maken, ik heb er juist een hekel aan als dat niet zo is want dan vergeet ik dat weer een keer, sluit de pagina en hup, alles weg.

dat er nog meer mensen zo over denken was ook te merken toen het hier op het forum een tijdje niét zo was dat een link in een andere pagina opende, toen hebben een heleboel mensen gezeurd om dat weer te veranderen (gelukkig).

ik had het misschien anders moeten formuleren
dat de links openen in een ander tabblad zit ik niets mee in, ik vind dat zelfs goed (heb ik ook op mijn site)
maar vooral als je in het menu klikt, gaat (bijna) alles in een nieuw tabblad open en dat vind ik lastig
ik vind het ook niet handig als je andere websites opent in hetzelfde tabblad, ik doe dat dan dicht en ben alles kwijt :ugh:

ik zou bv alles in het menu in hetzelfde tabblad laten openen, ook de opties dat je kan kiezen (bv de verschillende rassen) en dan de links van de sites openen in nieuwe tabbladen, maar dat is maar een suggestie :wink:
Afbeelding
Ilja & Milo
Actief
Contacteer:

vania schreef:
Inge O schreef:

ik had het misschien anders moeten formuleren
dat de links openen in een ander tabblad zit ik niets mee in, ik vind dat zelfs goed (heb ik ook op mijn site)
maar vooral als je in het menu klikt, gaat (bijna) alles in een nieuw tabblad open en dat vind ik lastig
ik vind het ook niet handig als je andere websites opent in hetzelfde tabblad, ik doe dat dan dicht en ben alles kwijt :ugh:

ik zou bv alles in het menu in hetzelfde tabblad laten openen, ook de opties dat je kan kiezen (bv de verschillende rassen) en dan de links van de sites openen in nieuwe tabbladen, maar dat is maar een suggestie :wink:

Ik snap hem!
Vind dit persoonlijk ook irritant :cry:
Eerst had ze dat er geen enkel nieuw tabblad opende.. EN nu heeft ze dit..
Het is idd meer wat je zelf fijner vindt.. Maar ik gok dat dit nog wel aangepast gaat worden!
Dat je idd dan alleen maar van externe websites de link in een aparte tab opent.. En dat intern alles wordt doorgeklikt.. :F:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Marjoleine schreef:Ik vind de opmaak niks maar de inhoud handig.

Eens :ok: ik zou de opmaak ook zeker veranderen, zorgen dat het rustiger wordt, want zo komt de site niet heel professioneel over en zou ik hem ook snel wegklikken. De informatie is handig, maar als de eerste indruk al niet heel professioneel is, kijken mensen denk ik niet veel verder over het algemeen.

Ook zou ik de allereerste pagina waar je op komt rustiger houden, minder tekst. De "wist-u-datjes" zou ik dan ook naar een andere pagina verplaatsen en de eerste pagina alleen een korte uitleg doen over de inhoud van de site. Ik vind de "wist-u-datjes" ook niet erg interessant over het algemeen. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat er mensen geïnteresseerd zijn in het aantal MB om maar wat te noemen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

netjes dat je eerst mensen vraagt of je foto's vd website mag gebruiken, maar dan zou ik wel een bronvermelding bij gebruik vd foto's zetten...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”