Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is ze ziek of is ze een watje?
Moderator: moderatorteam
- billyboy2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Is ze ziek of is ze een watje?
Dag allemaal,
Ongeveer 1/1,5 terug heb ik mijn teckel Kid geplukt. Inmiddels is ze al niet lekker zacht meer, dus d vacht is alweer dikker.
Maar sinds ze geplukt is bibbert ze als het in huis onder de 20 graden is.
Echt bibberen incl koude neus/oren/pootjes.
Zodra de thermometer op 20 staat stopt ze met bibberen.
Heb haar meerdere keren getempt terwijl ze aan het bibberen was en de temp is gewoon prima.
Ze eet, drinkt, poept, plast naar behoren. Nog steeds even geschift als altijd.
Ik vraag me toch echt af wat dit kan zijn. Is ze nou gewoon een watje of is er wat anders aan de hand?
Wij zijn er niet zo blij mee dat de verwarming elke keer zo hoog moet(eerst trui, dan verwarming), maar ja een bibberende teckel is ook zielig.
Iemand een idee??
Ongeveer 1/1,5 terug heb ik mijn teckel Kid geplukt. Inmiddels is ze al niet lekker zacht meer, dus d vacht is alweer dikker.
Maar sinds ze geplukt is bibbert ze als het in huis onder de 20 graden is.
Echt bibberen incl koude neus/oren/pootjes.
Zodra de thermometer op 20 staat stopt ze met bibberen.
Heb haar meerdere keren getempt terwijl ze aan het bibberen was en de temp is gewoon prima.
Ze eet, drinkt, poept, plast naar behoren. Nog steeds even geschift als altijd.
Ik vraag me toch echt af wat dit kan zijn. Is ze nou gewoon een watje of is er wat anders aan de hand?
Wij zijn er niet zo blij mee dat de verwarming elke keer zo hoog moet(eerst trui, dan verwarming), maar ja een bibberende teckel is ook zielig.
Iemand een idee??
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Re: Is ze ziek of is ze een watje?
Ik weet niet natuurlijk niet zeker of jouw teckel ziek is van een afstand.
Maar mijn ruwhaartje is een echt watje. 20 graden vindt hij nog te koud. Hij heeft dus een dubbeldik zacht pluizig kussen op een tochtvrije plek en een paar fleecedekens om zich in te nestelen.
En als hij het dan nog koud heeft wordt hij goed ingepakt in de fleece dekens
Het liefst heeft hij z'n kussen tegen de verwarming aan maar dan gaat hij echt tegen te verwarming aan liggen en dat kan niet goed zijn
Hij is trouwens ruim 14 jaar en sinds een paar jaar krijgt hij buiten een jasje aan als het erg guur/nat weer is (nu nog niet) Oude botjes enzo. Als jonge god bekeek hij het maar met z'n ge-ril en moest hij ten alle tijden bloot naar buiten
Maar mijn ruwhaartje is een echt watje. 20 graden vindt hij nog te koud. Hij heeft dus een dubbeldik zacht pluizig kussen op een tochtvrije plek en een paar fleecedekens om zich in te nestelen.
En als hij het dan nog koud heeft wordt hij goed ingepakt in de fleece dekens
Hij is trouwens ruim 14 jaar en sinds een paar jaar krijgt hij buiten een jasje aan als het erg guur/nat weer is (nu nog niet) Oude botjes enzo. Als jonge god bekeek hij het maar met z'n ge-ril en moest hij ten alle tijden bloot naar buiten
- billyboy2
- Zeer actief
De ruwharen zijn inderdaad wel echt warm weer hondjes.
Kid(ook ruwhaar) slaapt het hele jaar door bij mij onder de dekens. En gaat met 30 graden rustig in de zon liggen.
Ligt ook liefst met haar liefelijke achterwerk tegen de verwarming, of stijf bij vrouwtje op schoot(onder de trui).
Haar vader maakt het nog wat bonter, want die gaat rustig met zijn kop op de opvangrand van het as uit de houtkachel liggen. En dat is echt gruwelijk heet...maar hij vind het heerlijk.
Maar echt bibberen van de koude zie ik ze niet echt vaak doen. En heeft kid ook nooit echt gedaan. Ja bij min 10 als ze stil moet staan/zitten.
Kid(ook ruwhaar) slaapt het hele jaar door bij mij onder de dekens. En gaat met 30 graden rustig in de zon liggen.
Ligt ook liefst met haar liefelijke achterwerk tegen de verwarming, of stijf bij vrouwtje op schoot(onder de trui).
Haar vader maakt het nog wat bonter, want die gaat rustig met zijn kop op de opvangrand van het as uit de houtkachel liggen. En dat is echt gruwelijk heet...maar hij vind het heerlijk.
Maar echt bibberen van de koude zie ik ze niet echt vaak doen. En heeft kid ook nooit echt gedaan. Ja bij min 10 als ze stil moet staan/zitten.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Oliver wel hoor. Zo hard bibberen dat de oortjes er van flapperenbillyboy2 schreef:Maar echt bibberen van de koude zie ik ze niet echt vaak doen. En heeft kid ook nooit echt gedaan. Ja bij min 10 als ze stil moet staan/zitten.
- billyboy2
- Zeer actief
pioenroos schreef:Oliver wel hoor. Zo hard bibberen dat de oortjes er van flapperenbillyboy2 schreef:Maar echt bibberen van de koude zie ik ze niet echt vaak doen. En heeft kid ook nooit echt gedaan. Ja bij min 10 als ze stil moet staan/zitten.
Haha ja dat is bij kid nu ook zo hihi alles bibbert incl haar penning.
Maar ik blijf er bij 17/18 graden is toch helemaal niet koud!?....voorgaande jaren stond hij altijd op die temperatuur. Als het echt vroor dat het kraakte dan ging hij wel op 20, maar dat was niet vaak.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
inderdaad lekker fleecedekentje misschien?
of bij de jumbo zag ik laatst zo'n slaapzak voor katten,
maar hier ligt 1 van mijn honden er veel in. ze kunnen er zelf inkruipen.
of bij de jumbo zag ik laatst zo'n slaapzak voor katten,
maar hier ligt 1 van mijn honden er veel in. ze kunnen er zelf inkruipen.
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Gewoon een lekker fleece truitje of tshirt voor binnen? Hier heeft Yuna het ook echt koud onder die temperaturen! Daarnaast, jij doet toch ook een extra trui aan? 

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Hoe oud is ze?
Ouwe hondjes hebben het wel sneller koud.
Ouwe hondjes hebben het wel sneller koud.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- billyboy2
- Zeer actief
Ze gedraagt zich bij tijd en wijle wel als een oud wijf......maar ze is 3,5 
Zo'n slaapzak is nog wel een idee, eens kijken of ik dat zelf kan maken.
Zo'n slaapzak is nog wel een idee, eens kijken of ik dat zelf kan maken.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jas aan en hoeft de kachel ook niet hoger..
Sommige honden zijn gewoon kouwelijk en niets zo erg als het gebibber van je lichaam om energie op te wekken , weet er alles van met mijn kouwelijke lichaam.
Kon zelfs gewoon in de zomer een trui aan trekken om dat ik niet kon stoppen met bibberen.
Mijn ouwe poedel begint ook kouwelijk te worden en ligt snacht op bed te rillen als een rietje, die loopt al weken met een shirt aan.
Sommige honden zijn gewoon kouwelijk en niets zo erg als het gebibber van je lichaam om energie op te wekken , weet er alles van met mijn kouwelijke lichaam.
Kon zelfs gewoon in de zomer een trui aan trekken om dat ik niet kon stoppen met bibberen.
Mijn ouwe poedel begint ook kouwelijk te worden en ligt snacht op bed te rillen als een rietje, die loopt al weken met een shirt aan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Er is al een keer een topic geweest over op welke stand de cv staat bij iedereen en toen merkte ik al dat ik dus een enorme koukleum ben, ik durfde niet goed te zeggen hoe die bij mij staat. Ik heb hem het liefst op 21 graden dus he, of iig 20. Ik krijg snel koude oren/neus/vingers/tenen als het kouder wordt dan 20 graden. De cv ketel was hier stuk laatst en ik merkte het omdat mijn neus zo koud werd. Ook als ik bezig ben, krijg ik het dan koud. Dus ja, je hebt van die koukleumen, is bij mensen net zo.
Bruno is ook een ruwhaar en dat is ook zo'n koukleum hoor, als het regent wil ie niet wandelen bijvoorbeeld. Ik heb maar een regenjas voor hem gekocht, anders schudt hij zich om de 5 meter uit en dat loopt zo onprettig. Zijn vacht is alleen dik als het tijd is om geplukt te worden en die haren zijn dood en geven weinig warmte, volgens mij. Zwemmen doet ie ook niet.
Misschien is de snuggle safe iets voor je tekkeltje, dat blijft namelijk tien uur lang warm en kun je onderin de mand leggen. Het is een plat, rond ding van 25 cm doorsnee, bij zooplus te verkrijgen. Ik gebruik ze wel voor mijn konijnen.
Bruno is ook een ruwhaar en dat is ook zo'n koukleum hoor, als het regent wil ie niet wandelen bijvoorbeeld. Ik heb maar een regenjas voor hem gekocht, anders schudt hij zich om de 5 meter uit en dat loopt zo onprettig. Zijn vacht is alleen dik als het tijd is om geplukt te worden en die haren zijn dood en geven weinig warmte, volgens mij. Zwemmen doet ie ook niet.
Misschien is de snuggle safe iets voor je tekkeltje, dat blijft namelijk tien uur lang warm en kun je onderin de mand leggen. Het is een plat, rond ding van 25 cm doorsnee, bij zooplus te verkrijgen. Ik gebruik ze wel voor mijn konijnen.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Pepita hier heeft het ook altijd koud als ze geplukt is. De reuen hebben nooit ergens last van, zij dus wel. Nu ben ik zelf ook kouwelijk aangelegd, dus in huis is het altijd rond de 20 graden. Maar het is opvallend dat ze dan meer tussen de andere honden in ligt dan normaal, ze zoekt echt warmtebronnen op dan. (of ligt tegen de kachel aan) Buiten krijgt ze na de pluk de eerste tijd gewoon een trui of jas aan, tot er weer wat meer vacht op staat. Ze hoeft het gewoon niet koud te hebben, dat vind ik ronduit sneu
Ik zie het niet als aanstellerij overigens, als je het koud hebt, heb je het koud. (punt!)

- billyboy2
- Zeer actief
Dat de ene hond beter tegen de koude kan dan de ander snap ik uiteraard.
Mijn reu is normaal de gene die het altijd koud heeft... maar die heb met de wintervoorspellingen in het vooruitzicht vanaf september al niet meer geschoren. Dus die heeft alweer zijn ontplofte raggebol looks haha.
Maar van Kid vind ik het gewoon gek. Want ze was nooit een koukleum
Ze hebben allebei een Hurtta jas, maar wil deze eigenlijk bewaren tot het echt koud is, en voor achter op de plof.
Zal een trui voor haar maken.
Mijn reu is normaal de gene die het altijd koud heeft... maar die heb met de wintervoorspellingen in het vooruitzicht vanaf september al niet meer geschoren. Dus die heeft alweer zijn ontplofte raggebol looks haha.
Maar van Kid vind ik het gewoon gek. Want ze was nooit een koukleum
Ze hebben allebei een Hurtta jas, maar wil deze eigenlijk bewaren tot het echt koud is, en voor achter op de plof.
Zal een trui voor haar maken.
- billyboy2
- Zeer actief
Ze heeft nu een (zelf gemaakte) jas van mijn reu aan...echt wol dus vast wel lekker warm.
Tja, ze heeft wel een blote kont maar dat is niet anders haha
Direct verwarming naar beneden, is hier snikheet

Tja, ze heeft wel een blote kont maar dat is niet anders haha
Direct verwarming naar beneden, is hier snikheet

- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
- Aantal honden: 1
Ik heb mijn hondje vorige week ook geplukt en sindsdien heeft hij het buiten snel koud en gaat bibberen als hij niet in beweging is. Ik vroeg me ook af of het zenuwen waren of kou. Binnen heeft hij nergens last van.