Dank je! Ik vind 'm ook mooi, helemaal "Roos", als je snapt wat ik bedoel.Rami schreef: Ja, Roos is inderdaad ook zo'n wereldhond! Prachtige foto, overigens!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Allochtoontjes; mijn mening te rechtlijnig?
Moderator: moderatorteam
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Re: Allochtoontjes; mijn mening te rechtlijnig?
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Daar heb je natuurlijk ook wel weer gelijk in. Bill was immers (voor mij) ook een droomhond.renee-uk schreef:het is natuurlijk niet zo dat droomhonden alleen uit het buitenland komen
ik heb er ook een: geboren en tot zijn vierde jaar getogen in nederland en hij heeft nog een stamboom ook
Heb misschien ook wel gewoon stom geluk gehad met Silka en Sam.
Maar goed, dat geluk komt in dit geval wel uit Turkije en Griekenland.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca komt uit Duitsland, wereldhond voor mjrenee-uk schreef:het is natuurlijk niet zo dat droomhonden alleen uit het buitenland komen
ik heb er ook een: geboren en tot zijn vierde jaar getogen in nederland en hij heeft nog een stamboom ook

En Dumas is ook een heerlijke hond, geboren in Nederland

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik denk dat je droomhonden overal ter wereld vindt en ook dat het afhangt van wat je als een droomhond ziet.
voor mij is jan er eentje, een ander zou waarschijnlijk gillend gek van hem worden
jouster, mijn once in a lifetime hond, was ook een herplaatser.
zo'n hond waar echt alles bij klikte met me krijg ik gewoon nooit meer.
maar voor zijn oude baasjes was ie duidelijk niet zo speciaal, anders hadden ze hem wel gehouden, toch?
voor mij is jan er eentje, een ander zou waarschijnlijk gillend gek van hem worden

jouster, mijn once in a lifetime hond, was ook een herplaatser.
zo'n hond waar echt alles bij klikte met me krijg ik gewoon nooit meer.
maar voor zijn oude baasjes was ie duidelijk niet zo speciaal, anders hadden ze hem wel gehouden, toch?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Maylala
- Zeer actief
Dat denk ik ook. Sterker nog, dat weet ik wel zeker. En daarom is het imho ook zo belangrijk om landsgrenzen niet als grens van liefde en hulp te beschouwen. Roos wist echt niet dat ze in Griekenland woonde, hoor, en ze beseft ook echt niet dat ze nu in Nederland woont. Wat ze wél beseft is dat ze hier mag zijn, hier veilig is en verzorgd wordt. Dat ze hier een roedel heeft, liefde krijgt, en dat mensen hier geen stenen naar haar hoofd smijten, maar balletjes voor haar gooien.renee-uk schreef:ik denk dat je droomhonden overal ter wereld vindt en ook dat het afhangt van wat je als een droomhond ziet.
En dat is het enige dat telt, lijkt me. Niet waar het beestje geboren is.
- renee-uk
- Zeer actief
dat heb je heel mooi gezegd en ik kan het hier alleen maar volkomen mee eens zijnMaylala schreef:Dat denk ik ook. Sterker nog, dat weet ik wel zeker. En daarom is het imho ook zo belangrijk om landsgrenzen niet als grens van liefde en hulp te beschouwen. Roos wist echt niet dat ze in Griekenland woonde, hoor, en ze beseft ook echt niet dat ze nu in Nederland woont. Wat ze wél beseft is dat ze hier mag zijn, hier veilig is en verzorgd wordt. Dat ze hier een roedel heeft, liefde krijgt, en dat mensen hier geen stenen naar haar hoofd smijten, maar balletjes voor haar gooien.renee-uk schreef:ik denk dat je droomhonden overal ter wereld vindt en ook dat het afhangt van wat je als een droomhond ziet.
En dat is het enige dat telt, lijkt me. Niet waar het beestje geboren is.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Geluk is grenzeloosRami schreef:Daar heb je natuurlijk ook wel weer gelijk in. Bill was immers (voor mij) ook een droomhond.renee-uk schreef:het is natuurlijk niet zo dat droomhonden alleen uit het buitenland komen
Heb misschien ook wel gewoon stom geluk gehad met Silka en Sam.
Maar goed, dat geluk komt in dit geval wel uit Turkije en Griekenland.

- Rami
- Zeer actief
Idem!renee-uk schreef:dat heb je heel mooi gezegd en ik kan het hier alleen maar volkomen mee eens zijn
- Rami
- Zeer actief
Dat blijkt!Valerie schreef:
Geluk is grenzeloos
Mooi ook: Grenzeloos Geluk.

-
- Zeer actief
Eens maar als ik soms lees dat bepaalde honden in een asiel in Nederland er zo bij gebaat zouden zijn om niet in een asiel te zijn maar in een gastgezin, en dan veel beter uit de verf kunnen komen en er in het Nederlandse asiel ze voorbij worden gelopen omdat ze zich niet kunnen tonen zoals ze zijn buiten de kennel/ asiel om. Dan vind ik het sneu, dan als ik zou willen en kunnen opvangen, zou ik liever zo'n hond opnemen dan een hond uit het buitenland over laten komen als je praat over tijdelijke opvang.Rami schreef:Dat blijkt!Valerie schreef:
Geluk is grenzeloos
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
blondie schreef:Eens maar als ik soms lees dat bepaalde honden in een asiel in Nederland er zo bij gebaat zouden zijn om niet in een asiel te zijn maar in een gastgezin, en dan veel beter uit de verf kunnen komen en er in het Nederlandse asiel ze voorbij worden gelopen omdat ze zich niet kunnen tonen zoals ze zijn buiten de kennel/ asiel om. Dan vind ik het sneu, dan als ik zou willen en kunnen opvangen, zou ik liever zo'n hond opnemen dan een hond uit het buitenland over laten komen als je praat over tijdelijke opvang.Rami schreef:Dat blijkt!Valerie schreef:
Geluk is grenzeloos
Maar waarom is het voor de ene hond sneuer dan voor de andere hond? In mijn beleving maakt dat niet uit. In een (opvang)gezin is er plaats voor één hond. Die hond heeft mazzel en alle andere honden waar ook ter wereld hebben dan pech.
Nogmaals: je kunt niet alle honden in de wereld redden. Alleen de wereld van één hond.
Mayla: mooi omschreven! Dat heb ik met mijn Bonnie ook. Ik ben gewoon gevallen voor dat verschrikkelijk lelijke mormeltje en toevallig zat ze in Roemenië. Maar ik wilde háár hebben en als ze in het asiel om de hoek, op marktplaats of bij een fokker (nou ja, die kans was dus klein

Omdat ik totaal en verschrikkelijk verliefd op haar werd. Zelfs al was ze geen collie.
En ik heb er zo'n geweldige wereldhond aan en elke dag maakt ze me aan het lachen met haar gekke fratsen. Ik wil haar voor geen miljoen missen.

- Rami
- Zeer actief
Waarom het voor een hond in een Nederlands asiel rotter is om in een asiel-situatie te verblijven dan een hond in een asiel in welk willekeurig ander land ontgaat mij eerlijk gezegd ook.lieke schreef:blondie schreef:Eens maar als ik soms lees dat bepaalde honden in een asiel in Nederland er zo bij gebaat zouden zijn om niet in een asiel te zijn maar in een gastgezin, en dan veel beter uit de verf kunnen komen en er in het Nederlandse asiel ze voorbij worden gelopen omdat ze zich niet kunnen tonen zoals ze zijn buiten de kennel/ asiel om. Dan vind ik het sneu, dan als ik zou willen en kunnen opvangen, zou ik liever zo'n hond opnemen dan een hond uit het buitenland over laten komen als je praat over tijdelijke opvang.Rami schreef:Dat blijkt!Valerie schreef:
Geluk is grenzeloos
Maar waarom is het voor de ene hond sneuer dan voor de andere hond? In mijn beleving maakt dat niet uit. In een (opvang)gezin is er plaats voor één hond. Die hond heeft mazzel en alle andere honden waar ook ter wereld hebben dan pech.
Nogmaals: je kunt niet alle honden in de wereld redden. Alleen de wereld van één hond.

- Maylala
- Zeer actief
Iedere hond komt beter uit de verf in een opvanggezin. En als we het toch over zielige, niet uit de verf komende honden in asielen gaan hebben zou je voor de lol eens moeten kijken op Rhodos. Of in bepaalde Spaanse asielen. Daarmee vergeleken is een gemiddeld Nederlands asiel een paradijs met hun onderdak en dagelijkse bakkie voer.blondie schreef: Eens maar als ik soms lees dat bepaalde honden in een asiel in Nederland er zo bij gebaat zouden zijn om niet in een asiel te zijn maar in een gastgezin, en dan veel beter uit de verf kunnen komen en er in het Nederlandse asiel ze voorbij worden gelopen omdat ze zich niet kunnen tonen zoals ze zijn buiten de kennel/ asiel om. Dan vind ik het sneu, dan als ik zou willen en kunnen opvangen, zou ik liever zo'n hond opnemen dan een hond uit het buitenland over laten komen als je praat over tijdelijke opvang.
Het gaat niet om zielig/zieliger/zieligst. Het gaat om een hond vinden die bij je past.
Overigens meen ik me te herinneren dat Twink ooit zei dat niemand vraagt of je geen leuke Nederlandse vent kon vinden als je er toevallig een in Portugal opduikt. Waarom je met honden dan wel binnen je landsgrenzen verliefd dient te worden is me een raadsel.
Laatst gewijzigd door Maylala op 17 nov 2012 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maylala
- Zeer actief
Wat heb je dat heerlijk gezegd Lieke! Ik kan het niet méér met je eens zijn.lieke schreef: Mayla: mooi omschreven! Dat heb ik met mijn Bonnie ook. Ik ben gewoon gevallen voor dat verschrikkelijk lelijke mormeltje en toevallig zat ze in Roemenië. Maar ik wilde háár hebben en als ze in het asiel om de hoek, op marktplaats of bij een fokker (nou ja, die kans was dus klein) had gezeten, had ik haar ook genomen.
Omdat ik totaal en verschrikkelijk verliefd op haar werd. Zelfs al was ze geen collie.
En ik heb er zo'n geweldige wereldhond aan en elke dag maakt ze me aan het lachen met haar gekke fratsen. Ik wil haar voor geen miljoen missen.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Inmiddels heb ik contact met stichting AAI, maandag heb ik een afspraak om telefonisch dingen door te spreken.
Daarnaast staat ons huis gewoon open voor de hond die het nodig heeft dus voor hetzelfde geld wordt het toch eerst een NL hondje. We weten het niet
Daarnaast staat ons huis gewoon open voor de hond die het nodig heeft dus voor hetzelfde geld wordt het toch eerst een NL hondje. We weten het niet

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het super dat je info verzamelt voordat je eraan begint.. en of het nu een hond wordt die in nederland zit of die ergens anders zit, je helpt er 1 aan een fijn leventje en dat is voor die hond erg fijn!
Puppies en oudjes zijn het kwetsbaarst in de winter, de kans dat die het niet overleven is groter dan van de middenleeftijd zeg maar... wij hebben sinds april Esperanza geadopteerd, zij is ca 10 en mankeert het 1 en ander maar we zijn erg blij met haar.. en zij nog veel blijer met het eten en het warme huis... met goed personeel
Puppies en oudjes zijn het kwetsbaarst in de winter, de kans dat die het niet overleven is groter dan van de middenleeftijd zeg maar... wij hebben sinds april Esperanza geadopteerd, zij is ca 10 en mankeert het 1 en ander maar we zijn erg blij met haar.. en zij nog veel blijer met het eten en het warme huis... met goed personeel

-
- Zeer actief
Je droomhond is niet landelijk gebonden hoor, die vind je waar je hem aantreft en dat kan wereldwijd zijn wat mij betreftrenee-uk schreef:het is natuurlijk niet zo dat droomhonden alleen uit het buitenland komen

En dat geneuzel hier van sommige mensen begrijp ik echt niet, je moeien waar een ander zijn hond vandaan haalt maar zelf ook niks uit een binnen of buitenlands asiel wegplukken

- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik neem aan dat je tenzij bedoelt...nathalie schreef:Ik ben in principe tegen het opvangen van honden uit het buitenland, mits ze 100% vrij zijn van medisch gedoe (ziektes en parasieten die hier niet voorkomen)

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik zou er een topic om openenJeannettebo schreef:Ik neem aan dat je tenzij bedoelt...nathalie schreef:Ik ben in principe tegen het opvangen van honden uit het buitenland, mits ze 100% vrij zijn van medisch gedoe (ziektes en parasieten die hier niet voorkomen)

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
Maar ze heeft wel gelijknathalie schreef:ik zou er een topic om openenJeannettebo schreef:Ik neem aan dat je tenzij bedoelt...nathalie schreef:Ik ben in principe tegen het opvangen van honden uit het buitenland, mits ze 100% vrij zijn van medisch gedoe (ziektes en parasieten die hier niet voorkomen)

- renee-uk
- Zeer actief
dat zeg ik!Loek schreef:Je droomhond is niet landelijk gebonden hoor, die vind je waar je hem aantreft en dat kan wereldwijd zijn wat mij betreftrenee-uk schreef:het is natuurlijk niet zo dat droomhonden alleen uit het buitenland komen
ik heb er ook een: geboren en tot zijn vierde jaar getogen in nederland en hij heeft nog een stamboom ook![]()

-
- Zeer actief
Dat zei jij inderdaad, ik zeg het ookrenee-uk schreef:dat zeg ik!Loek schreef:Je droomhond is niet landelijk gebonden hoor, die vind je waar je hem aantreft en dat kan wereldwijd zijn wat mij betreftrenee-uk schreef:het is natuurlijk niet zo dat droomhonden alleen uit het buitenland komen
ik heb er ook een: geboren en tot zijn vierde jaar getogen in nederland en hij heeft nog een stamboom ook![]()

- renee-uk
- Zeer actief
zijn we het alweer eensLoek schreef:Dat zei jij inderdaad, ik zeg het ookrenee-uk schreef:dat zeg ik!Loek schreef:Je droomhond is niet landelijk gebonden hoor, die vind je waar je hem aantreft en dat kan wereldwijd zijn wat mij betreftrenee-uk schreef:het is natuurlijk niet zo dat droomhonden alleen uit het buitenland komen

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik had hier toch nog een vraagje over... Hoe denk je dan over een dekreu uit het buitenland?Suuz! schreef:Eerlijk is eerlijk, ik snap niet zo goed waarom hondjes uit het buitenland gehaald moeten worden.
Niet dat ik per se denk 'eigen volk eerst'.. maar ik denk dan standaard, er zal toch wel 1 hond hier in het asiel zitten die je leuk genoeg vind...
Nou ja. Kan het niet volledig verklaren, maar ben dus geen voorstander van hondjes maar naar NL halen.
-
- Zeer actief
Dat kan nietrenee-uk schreef:zijn we het alweer eensLoek schreef:Dat zei jij inderdaad, ik zeg het ookrenee-uk schreef:dat zeg ik!Loek schreef: Je droomhond is niet landelijk gebonden hoor, die vind je waar je hem aantreft en dat kan wereldwijd zijn wat mij betreft![]()

Wie waar een hond vandaan haalt, moet iedereen zelf weten, maar als ik op dierenasiel.com kijk, kom ik toch echt van allerlei honden tegen, groot en klein, jong en oud, een aantal prachtige rashonden, podenco's, huskies, malthezers, spaniels, franse bulldoggen en een ras waar ik nog nooit van gehoord had Moscow Watchdogs (ik dacht dat het St. Bernards waren). En dan heb ik alleen nog maar bij de teefjes gekeken. Dus dat er alleen maar 'vechthonden' en herders zouden zitten, dat zie ik echt niet.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
En de keren dat ik op dierenasiels.com heb gekeken, zag ik alleen (kruising) mechelaars, duitse herders, jr's en een assortiment terriers en/of molossers. Plus de nodige gezelschapshondjes.Jion schreef:Die komen dus uit Spanje.Neeltje schreef:Wie waar een hond vandaan haalt, moet iedereen zelf weten, maar als ik op dierenasiel.com kijk, kom ik toch echt van allerlei honden tegen, groot en klein, jong en oud, een aantal prachtige rashonden, podenco's, huskies, malthezers, spaniels, franse bulldoggen en een ras waar ik nog nooit van gehoord had Moscow Watchdogs (ik dacht dat het St. Bernards waren). En dan heb ik alleen nog maar bij de teefjes gekeken. Dus dat er alleen maar 'vechthonden' en herders zouden zitten, dat zie ik echt niet.![]()
Ik heb even gekeken op dierenasiel.com en net als destijds op een klein-middelmaat bastaard-teefje dat met katten kan, in de auto kan en alleen kan zijn gezocht, en alle kandidaten (stuk of 3) die ik tegenkom komen uit het buitenland.
Allemaal honden die IK niet wil.
De enkele collie die er op stond, stond er net op een moment dat ik niet op zoek was naar een herplaatser of was een reu.
Dus als ik een herplaatscollie zoek, kijk ik bij collie in nood of colliepassion en daar staan ook buitenlandse honden. Bonnie bijvoorbeeld stond bij collie in nood (als mix collie

Maar goed, ik erger me eraan dat mensen met een buitenlandse opvanger zich moeten verdedigen voor hun keuze terwijl de mensen die het hardst roepen met een (ras)hond lopen die verdorie zélf van buitenlandse origine zijn (franse bulldog, engelse springer, husky's uit Alaska, etc.) of mensen die 2000km reizen om de dekreu van hun dromen te ontmoeten.

Wat is er in 's hemelsnaam voor verschil?
Als je werkelijk zo begaan met met Nederlandse honden moet je alleen nog maar een markiesje, stabij, wetter, drent of mops (of is die Duits???) nemen en vooral met alleen maar Nederlandse honden in de stamboom en vooral geen 'buitenlands' bloed. En o ja, vooral alleen maar deze rassen uit het asiel adopteren en vooral geen pup nemen want dat is zielig voor al die honden uit de dichtbevolkte Nederlandse asiels.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Mops? Engelandlieke schreef: Als je werkelijk zo begaan met met Nederlandse honden moet je alleen nog maar een markiesje, stabij, wetter, drent of mops (of is die Duits???) nemen
Echt?
Vind ik er zo typisch Duits uitzien (en dus inwisselbaar met typisch Hollands).

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
We zijn opvanggezin geworden bij stichting AAI. En we hopen snel onze eerste opvangpup te verwelkomen.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Wat leuk!Mit schreef:We zijn opvanggezin geworden bij stichting AAI. En we hopen snel onze eerste opvangpup te verwelkomen.