Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Hardlopen' met een Franse Bulldog

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Re: 'Hardlopen' met een Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Eefje83 »

James87 schreef:
Eefje83 schreef:oh wat een fijn leven heeft zo'n hond dan ook he,dat ie nog maar 10minuten per keer naar buiten mag.....
super man,zo'n kortsnuit!
Weet jij alles van toch?
nee hoor,ik ga dan gewoon heel vroeg of laat lopen en langs het water,ik zorg dat ik me aanpas aan de hond.
En dan is ze dus echt wel wat langer dan 10minuten buiten.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

James87 schreef:
Hilde schreef:Praat niet zo dom. Het is een probleem an sich dat je hond te kleine neusgaten heeft. Ik geloof niet dat jouw hond (qua ademhaling etc) net zo goed functioneert als mijn langsnuithond.
Oh nee, vast niet. Wat is je punt?
Dat je hond gehandicapt is en dat je niet moet doen alsof je hond prima functioneert. Mijn hond kan met 20 graden nog makkelijk uren wandelen zonder ook maar enig probleem.
Afbeelding
James87
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door James87 »

Nanna schreef:Afbeelding
Afbeelding

I rest my case.
Ik had gehoopt dat je dat een uur geleden al had gedaan
Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

James87 schreef:
Ik beschik over voldoende inzicht om in te zien dat wandelingen boven de 20 graden beperkt moeten worden tot max 10 minuten.
Ik weet niet hoor, maar als je hond bij een temperatuur van 20 graden (wat nog niet warm is) slechts max 10 minuten kan lopen... hoe kan je je dan afvragen of je 'm mee kunt nemen hardlopen??
Lijkt me duidelijk dat er iets niet goed functioneert als 10 minuten de max is. Vraag me altijd af waarom je een hond zou willen die gefokt wordt om zo beperkt te zijn. Zeker als je ook plan hebt ermee te willen sporten :denken:
Laatst gewijzigd door Boukje op 17 nov 2012 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hilde
Zeer actief

Eigenlijk jammer dat zulke honden nog gefokt worden. Ze zullen vast leuke karakters hebben (Bram de mops van Kristina is meeeeer dan aandoenlijk!), maar dit kan toch niet :ugh: Het is zo erg als je niet eens normaal kunt ademenen.
Afbeelding
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Hilde schreef:Eigenlijk jammer dat zulke honden nog gefokt worden. Ze zullen vast leuke karakters hebben (Bram de mops van Kristina is meeeeer dan aandoenlijk!), maar dit kan toch niet :ugh: Het is zo erg als je niet eens normaal kunt ademenen.
Nou. Ik wilde het eigenlijk niet zeggen omdat ik dan waarschijnlijk het halve forum over me heen krijg. Maar wat mij betreft hoeft er ook niet meer met dit soort honden gefokt te worden. Dat is alleen maar leuk voor de mens. Niet voor de hond.
Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

Punzel schreef:
Hilde schreef:Eigenlijk jammer dat zulke honden nog gefokt worden. Ze zullen vast leuke karakters hebben (Bram de mops van Kristina is meeeeer dan aandoenlijk!), maar dit kan toch niet :ugh: Het is zo erg als je niet eens normaal kunt ademenen.
Nou. Ik wilde het eigenlijk niet zeggen omdat ik dan waarschijnlijk het halve forum over me heen krijg. Maar wat mij betreft hoeft er ook niet meer met dit soort honden gefokt te worden. Dat is alleen maar leuk voor de mens. Niet voor de hond.
Halve forum of niet, ik vind honden die max 10 minuten kunnen lopen omdat ze anders geen adem krijgen doodzielig. Hoeft van mij ook niet.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Boukje schreef:
Punzel schreef:
Halve forum of niet, ik vind honden die max 10 minuten kunnen lopen omdat ze anders geen adem krijgen doodzielig. Hoeft van mij ook niet.
Van mij ook niet ;)
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door jolanda.S »

James87 schreef:Die foto is van een beroerde kwaliteit, en was gemaakt om de huidplooien te laten zien (wat overigens in zijn geheel is genezen).

Afbeelding

De neusgaten zijn nog steeds smal, maar niet zo smal als wordt gesuggereert als op de eerste foto..
Ja,deze hond is gemaakt om hele stukken hard te lopen. :roll:

Schaam je,dat je het zelfs maar overweegt.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik denk niet dat de neusgaten zelf het grootste probleem zijn. Een hond kan gewoon ook ademen door hun mond. Ik kan zelf ook niet genoeg ademen door mijn neus maar ik kan nog wel sporten etc :mrgreen: ik merk daar niets van.
Deze honden zijn sowieso al kortademig. Wel zou ik kijken of operaties wat verlichting kunnen geven. Dat lijkt mij wel de moeite waard zeker bij een jonge hond.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Valerie schreef:Ik denk niet dat de neusgaten zelf het grootste probleem zijn. Een hond kan gewoon ook ademen door hun mond. Ik kan zelf ook niet genoeg ademen door mijn neus maar ik kan nog wel sporten etc :mrgreen: ik merk daar niets van.
Deze honden zijn sowieso al kortademig. Wel zou ik kijken of operaties wat verlichting kunnen geven. Dat lijkt mij wel de moeite waard zeker bij een jonge hond.
Het probleem is dat veel bullen ook niet normaal door hun mond kunnen ademhalen omdat het verhemelte te lang is.

Wel apart trouwens dat de achterover liggende neus bij bullenbijters vroeger gewenst was om te zorgen dat ze door hun neus konden blijven ademhalen als een bull in een stier hing terwijl ze nu dus normaal al vaak niet eens meer door hun neus kunnen ademen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Vroeger hadden ze wel een neus hoor

Afbeelding

Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Sonja heeft het toch ook over een achteroverliggende neus?
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

James87 schreef:
Annamarie schreef:Hier een frans bullenmeisje.
Wij lopen elke dag ongeveer 5a6 kilometer.
Tijdens deze wandeling loopt ze los, en galopeerd mij constant voorbij.
Met extreme warmte doe ik deze wandeling s'morgens vroeg of sávonds laat.
Ze kan trouwens erg goed tegen de warmte, gaat ook altijd in de zon liggen.

Met mijn Bullmastiff fiets ik om de dag, en eigenlijk wil madame dan heel graag mee.
Dit lijkt me niet verstandig, als ze wil rennen doet ze dat maar tijdens de wandeling.

Hier op het forum zijn idd veel vooroordelen over dogachtigen.
Gewoon niet te veel van aan trekken.
Ik weet het! Het zijn ook altijd dezelfde mensen die er over beginnen, typisch.. Maargoed, heb het eigenlijk ook tegen beter weten in gepost.
Ik heb tot nu toe volgens mij nog nooit gereageerd op een dergelijk topic, maar dan wordt dit topic de uitzondering op de regel.

Ik heb geen vooroordelen over dogachtigen. Wel over het bewust fokken van ongezonde honden. Of die nu vallen onder dogachtigen of onder andere rasgroepen.

Uiteraard zijn er uitzonderingen op de regel, maar over het algemeen zijn Franse bullen nu niet het toppunt van gezond. Inderdaad, kijk maar eens naar het verschil in neus tussen een gewone hond en een bulletje. Luister naar de ademhaling van een bulletje en naar die van een andere ras met een normale neus. Kijk eens objectief naar je hond. Ts, je geeft al aan dat de risisco's bij een Franse bull groter zijn. Waarom is dat denk je? Waarom kan een ander ras wel langer dan 10 minuten lopen als het warmer is dan 20 graden. Waar heeft jouw hond last van dat die dat niet kan. Wat is precies de reden waarom dekking en geboorte vaak moeizamer verloopt bij oa de Franse bull?

Qua karakter is de Franse bull super. Er zijn gelukkig ook enkele leuke gezonde hondjes van dat ras maar naar mijn mening en die baseer ik op gesprekken, op leesvoer en op eigen observaties is het merendeel niet gezond. En daar heb ik wel degelijk een oordeel over. Overigens geldt dat ook voor een aantal andere rassen. Zelfs voor een ras wat ik zelf in huis heb.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

flamme schreef:Ik heb geen vooroordelen over dogachtigen. Wel over het bewust fokken van ongezonde honden.
Ik begrijp ook niet waarom mensen daar soms zo over in de verdediging schieten.
Ik denk dat het veel verstandiger is om de feiten te onderkennen, en op basis dáárvan te discussieren.
Ontkennen dat er problemen mee zijn, zorgt er alleen maar voor dat je niet serieus wordt genomen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Machie schreef:
James87 schreef: Ik beschik over voldoende inzicht om in te zien dat wandelingen boven de 20 graden beperkt moeten worden tot max 10 minuten.
Dat zegt toch al genoeg?
Mijn honden kunnen boven de 20 graden nog rustig mee wandelen. Die hoeven niet beperkt te worden.
Hiermee geef je aan dat je hondje dus wel last van zijn smalle neusgaten heeft. Een hond met goede neusgaten kan nl rustig mee op pad boven de 20 graden.
nou dat hoeft natuurlijk niet aan die neusgaten te liggen, de bespiering is ook best een groot probleem, mijn hond is niet vooruit te branden met warm weer, en die heeft een zeer gewone neus :mann:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wel met je eens Jaap, maar met z'n allen als een bok op de haverkist springen helpt ook niet mee aan een open discussie. Ts wordt nog net niet gestenigd omdat hij een Bulletje heeft.
Ik ken en snap de problematiek omtrent de neusgaten en ook omtrent luchtpijp, gehemelte etc. Maar in alle eerlijkheid, of het Bulletje van TS naast dichtgeknepen neusgaten nog meer problemen heeft weet niemand hier.
Dus sec even over de neusgaten.......Ik loop heel veel hard net mijn honden, een Jack Russell en een Mechelaar, met een hele lange snuit en hele grote neusgaten. Of ze die neusgaten gebruiken tijdens het hardlopen is vraag 2, ze hijgen namelijk nagenoeg de hele weg en halen dus gewoon adem door hun bek.
Mijn ouders hebben een mops, beestje loopt met gemak wandelingen van 2uur+ . Ik zou niet weten waarom TS niet gewoon met zijn hondje kan kijken wat kan en niet kan. Gewoon opbouwen en een jogtempo aanhouden van max 10km per uur. Dan ziet hij vanzelf wel waar het schip strand. En als het niet kan omdat het hondje op apegapen ligt na 500 meter, nou dan kan het dus niet :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je hond moeiteloos mee kan wandelen op een flinke wandeling gewoon proberen zou ik zeggen of hij mee kan met joggen.
Jij bepaald de koers en de rem.
Erbij gezegt dat ze daar niet voor gemaakt zijn ,maar ach verschil is er altijd .
Je weet het zelf toch beter allemaal ,en snap je vraag daarom ook niet goed.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jaap*
Zeer actief

Budkes schreef:Wel met je eens Jaap, maar met z'n allen als een bok op de haverkist springen helpt ook niet mee aan een open discussie. Ts wordt nog net niet gestenigd omdat hij een Bulletje heeft.
Ik begrijp prima dat iemand om zich heen begint te slaan als je in een hoek wordt geduwd hoor. En voordat je het weet wordt je het hele forum overgejaagd als een paria, gebrandmerkt met een thema waardoor je dan inneens volledig gedefinieerd wordt. Maar dat is weer wat anders.
Hoewel het wel een ergelijk gebeuren is, dat opjagen van aangeschoten wild, helpt het ontkennen van een ingefokt probleem er niet tegen :wink:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Jaap* schreef:
Budkes schreef:Wel met je eens Jaap, maar met z'n allen als een bok op de haverkist springen helpt ook niet mee aan een open discussie. Ts wordt nog net niet gestenigd omdat hij een Bulletje heeft.
Ik begrijp prima dat iemand om zich heen begint te slaan als je in een hoek wordt geduwd hoor. En voordat je het weet wordt je het hele forum overgejaagd als een paria, gebrandmerkt met een thema waardoor je dan inneens volledig gedefinieerd wordt. Maar dat is weer wat anders.
Hoewel het wel een ergelijk gebeuren is, dat opjagen van aangeschoten wild, helpt het ontkennen van een ingefokt probleem er niet tegen :wink:
Daarom zei ik ook dat ik het wel met je eens was. Ik nam t ook alleen een klein beetje op voor TS. En ik meen oprecht dat hij het gewoon moet proberen, gaat t niet dan gaat t niet. Want om t hondje op voorhand in een glazen kastje te zetten met predicaat zwaar gehandicapt erop gaat mij wat stappen te ver.
Gr. Aniek

Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Ohja, dat vergeet ik natuurlijk :wink: .
Ik zou ook gewoon proberen wat de hond wél kan :ok:
Maar wel met de nodige consideratie.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ik fietste vroeger ook altijd met onze Fransjes, vooropgesteld dat deze het aankon en het leuk vond, deed ik rustig een ronde van 5 a 6 km met ze. Er zijn wel fransjes die het aankunnen, maar er zijn veel meer fransjes welke het niet aankunnen. Je kan het gewoon proberen en als je je hond gewoon goed in de gaten houdt, zie je vanzelf of de hond mee kan met joggen. En gewoon rustig aan beginnen. :wink:
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Punzel schreef:
Nou. Ik wilde het eigenlijk niet zeggen omdat ik dan waarschijnlijk het halve forum over me heen krijg.
Ik denk dat de meerderheid het volledig met je eens is :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

spieren genereren warmte met beweging, maar zorgen ook voor het zwaar zijn van bepaalde rassen, het meer massa mee moeten slepen
James87
Actief

Goed om te zien dat er hier ook personen zijn die NIET met de rest meelopen. Wat een kuddegedrag kan de meerderheid er hier op loslaten zeg, in en in triest.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

James87 schreef:Goed om te zien dat er hier ook personen zijn die NIET met de rest meelopen. Wat een kuddegedrag kan de meerderheid er hier op loslaten zeg, in en in triest.
oh ja en dan kun je ineens wel weer normaal reageren?
Ik heb nooit gezegd dat iedere franse bulldog gehandicapt is,maar als jouw hond in de zomer niet langer dan 10minuten kan lopen,dan kun je er dus vanuit gaan dat het fietsen wellicht geen succes zal zijn.
Waar ik over viel,veel meer dan over het hardlopen en fietsen,is de opmerking dat je omdat je een beginneling bent voor dit ras hebt gekozen,alsof ze geen opvoeding nodig hebben.
En dat is dus gewoon niet waar,ik heb gezien wat het doet met een hond van dit ras(en alle honden eigenlijk) als ze niet opgevoed worden en dat is vreselijk,ik kan je zeggen dat dit 1 van de redenen is dat ik nooit meer aan de franse bulldog zal beginnen(buiten de gezondheidsaspecten) ze worden vreselijk onderschat en hebben juist wel opvoeding nodig.

Maar dat is uiteraard je eigen pakkie aan.
Ik liep ook rustig 1,5uur met de honden en als het warm is bij het water hield mijn kortsnuit het ook prima vol,je moet kijken naar de hond en daar op handelen.
Wie weet loop je de marathon er wel mee uit,nou prima,fijn voor jou :ok:
James87
Actief

Eefje83 schreef:
James87 schreef:Goed om te zien dat er hier ook personen zijn die NIET met de rest meelopen. Wat een kuddegedrag kan de meerderheid er hier op loslaten zeg, in en in triest.
oh ja en dan kun je ineens wel weer normaal reageren?
Ik heb nooit gezegd dat iedere franse bulldog gehandicapt is,maar als jouw hond in de zomer niet langer dan 10minuten kan lopen,dan kun je er dus vanuit gaan dat het fietsen wellicht geen succes zal zijn.
Waar ik over viel,veel meer dan over het hardlopen en fietsen,is de opmerking dat je omdat je een beginneling bent voor dit ras hebt gekozen,alsof ze geen opvoeding nodig hebben.
En dat is dus gewoon niet waar,ik heb gezien wat het doet met een hond van dit ras(en alle honden eigenlijk) als ze niet opgevoed worden en dat is vreselijk,ik kan je zeggen dat dit 1 van de redenen is dat ik nooit meer aan de franse bulldog zal beginnen(buiten de gezondheidsaspecten) ze worden vreselijk onderschat en hebben juist wel opvoeding nodig.

Maar dat is uiteraard je eigen pakkie aan.
Ik liep ook rustig 1,5uur met de honden en als het warm is bij het water hield mijn kortsnuit het ook prima vol,je moet kijken naar de hond en daar op handelen.
Wie weet loop je de marathon er wel mee uit,nou prima,fijn voor jou :ok:
Als je even terug leest zie je dat ik niet zeg dat hij het niet KAN, maar dat ik het niet DOE. Dat is een wezenlijk verschil
Hilde
Zeer actief

Waarom doe je het dan niet? Want als hij het gewoon kan zonder probleem, waarom zou je het dan niet doen? Of ben je zelf ook gewoon kortademig :mrgreen:
Afbeelding
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door jolanda.S »

Je komt toch ook met een vraag die je alleen zelf kunt beantwoorden.
Jij behoort te weten wat jou hond kan.
Natuurlijk zijn er Bulletjes die dit kunnen.
Maar de meeste dus gewoon niet.
En je moet ook in je achter hoofd houden,dat een Bulk gemakkelijk over zijn eigen grens heen gaat.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Dus als mensen een andere mening toegedaan zijn jijzelf dan is het kuddegedrag? Jammer dat je zo reageerd.
Overigens zou ik met m'n hond gewoon goed kijken wat hij aankan. Kan hij lekker meewandelen zonder ademnood dan kun je kijken wat er nog meer inzit. Maaaaarrr, aangezien je zelf schrijft dat de hond bij temperaturen warmer dan 20 graden last heeft (zo leg ik niet langer dan 10 minuten kunnen lopen uit) dan weet ik niet of je hondje het aankan om met iets extra actiefs mee te doen. Proberen en heel goed en kritisch observeren dus, is mijn advies.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”