fransoos schreef:Maich schreef: Mijn inziens , als je voor een Bulldog kiest dan ben je niet op zoek naar een hond waar je 30 km mee kunt fietsen of 10 km mee kunt joggen . Dat wist je van tevoren . Dus op dit gebied het ras verdedigen is hypocriet .
ik denk dat er geen 1 franse bulldog eigenaar het ras zal verdedigen voor wat betreft deze afstanden, daar hebben we het ook totaal niet over
de franse bulldog die het uv diploma krijgt uitgereikt, levert een top prestatie voor zijn ras, daar zijn ze ook niet voor bedoeld
maar voor de meeste mensen die gewoon een leuke hond willen en hier normaal mee willen wandelen, is de franse bulldog ( over het algemeen) zeer geschikt, ze vallen echt niet allemaal dood neer na een fietstochtje van 4 a 5 km , of van een paar uurtjes struinen door het bos of strand
tja, dat rassen erg divers zijn in gebruik en de ene meer geschikt dan een ander voor bepaalde zaken, dat lijkt me logisch en ook het leuke aan de diversiteit van rassen, maar voor mij moet een hond, het wezen hond dus,in de basis wel hetzelfde zijn, dus elke hond moet gewoon nog kunnen voortbewegen wanneer het warmer is ( en dan heb ik het niet over extreme temperaturen he) elke hond zou gewoon een aantal kilometers moeten kunnen draven, dat grootte een rol speelt bij bv fietsen en de snelheid daarbij, dat is weer iets anders, maar een hond die beperkt wordt in , voor mij, de basis dingen doordat er geen neus meer op zit, doordat neusgaten nauwelijks zichtbaar zijn, is gewoon in en in slecht.
het grote probleem bij liefhebbers/fokkers van bepaalde rassen is ook gewoon, dat ze "het hoort bij het ras" heel gewoon vinden, "gezonde"exemplaren binnen een ras, worden gespiegeld aan de echte wrakken binnen dat ras, en niet aan gewoon het wezen hond, een hondwaardig leven. Doodzonde en in vele gevallen ook gewoon zielig.