Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geroyeerd van de puppycursus met Duitse Herder

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Geroyeerd van de puppycursus met Duitse Herder

Ongelezen bericht door Hilde »

Hahaha! Mijn instructrice heeft mijn hond verkloot. Het nieuwste excuus voor niet luisterende honden :F:
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Dat is niet een nieuw excuus hoor. Het is makkelijk om altijd iemand zanders de schuld geven als er iets mis gaat. Zelf blijft men dan n.l het heilige boontje.

Ich habe es nicht gewusst.
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door aman.en.don »

Ik heb iets soort gelijks gehad met daro op een kc. Hij was 7 maanden en vanaf 5 maanden bij mij. De eerste paar lessen vond hij nog wel leuk alleen wilde spelen met de andere honden. Dat mocht niet en na een paar lessen vond hij het daar dus ook niet meer leuk. Het groene veld werkte bij hem als een rode lap op een stier. Hij ging ook uitvallen naar andere honden. Zodra we het veld afliepen vond hij die zelfde honden wel weer leuk. Hij vond ook naast het feit dat hij niet mocht spelen en dus gefrustreerd raakte ook de oefeningen maar saai. Hij deed ze 2 x en dan vond hij het alweer best. Hij kon al meer als dat er gevraagd werd en dat hielp ook niet mee. Hij had meer uitdaging nodig en dat kon binnen die cursus niet aangeboden worden.
Ook toen zei de instructeur tegen ons dat hij zich geen raad wist met daro. Hij adviseerde ons naar een ipo of knpv te gaan. De beste man was vanaf het begin af aan al wat angstig voor daro leek het wel. Je merkte gewoon verschil in de manier van benaderen in vergelijking met de andere honden. Ook ons werd geen alternatief geboden. Vond dat wel erg jammer want we konden en wilde wel hulp! Ik heb alleen nooit iemand de schuld gegeven. Deze cursus was gewoon niks voor daro en daro was niks voor deze cursus. Was geen puppy maar eg.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Hilde schreef:Hahaha! Mijn instructrice heeft mijn hond verkloot. Het nieuwste excuus voor niet luisterende honden :F:
O die hoor ik regelmatig hoor: van mensen die bij de KC getraind hebben en nu bij ons trainen. En omgekeerd hoor je het bij de KC over honden die bij ons gezeten hebben. :19:

Twee verschillende methodes en twee verschillende manieren om tegen training aan te kijken: en niet alle honden kunnen nou eenmaal met de "trainingsgroep standaard methode" overweg.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hilde schreef:Hahaha! Mijn instructrice heeft mijn hond verkloot. Het nieuwste excuus voor niet luisterende honden :F:
Toch kan het er bij bijdrage, zo vreemd vind ik het niet :U:
Neem alleen hier op het forum, hoe vaak lees je niet dat mensen verkeerde adviezen krijgen? Adviezen die zowel niet bij de hond als baas passen en het misgaat.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

chrico schreef: Toch kan het er bij bijdrage, zo vreemd vind ik het niet :U:
Neem alleen hier op het forum, hoe vaak lees je niet dat mensen verkeerde adviezen krijgen? Adviezen die zowel niet bij de hond als baas passen en het misgaat.
Mensen moeten wel zelf blijven nadenken, daar gaat het al vaak mis. Als je maar gewoon opvolgt wat je word verteld.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

hier staat toevallig net vandaag een topic over hoe trainers honden kunnen verkloten.
gebeurt vaker dan je denkt, zeker op puppencursussen waar vaak onervaren trainers ingezet worden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

meissielief schreef:
chrico schreef: Toch kan het er bij bijdrage, zo vreemd vind ik het niet :U:
Mensen moeten wel zelf blijven nadenken, daar gaat het al vaak mis. Als je maar gewoon opvolgt wat je word verteld.
mensen gaan vaak naar puppencursus omdat het hun eerste hondje is, om te leren dus, en die denken dan dat de trainer het wel zal weten.
kun je zelf nadenken zoveel je wil, maar als je ergens geen verstand van hebt en je gaat nou juist op cursus om dat te krijgen kun je die mensen niet zoveel kwalijk nemen lijkt me.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

renee-uk schreef:hier staat toevallig net vandaag een topic over hoe trainers honden kunnen verkloten.
gebeurt vaker dan je denkt, zeker op puppencursussen waar vaak onervaren trainers ingezet worden.
Ik lees het net Renée....zo jammer weer. Los van het feit dat ik ook zo vaak combinaties zie waar ik mijn bedenkingen bij heb maar als je zelf lesgeeft trek je jezulke berichten toch aan.Er zijn ook maar weining mensen die de moeite nemen vooraf eens te komen kijken. Je moet toch een klik hebben met degene die lesgeeft en achter de ideeën staan van die desbetreffende hondenschool. Natuurlijk kun je veel informatie uit een website halen maar zelf kijken of het bij je past zou ik zelf altijd doen.
Ennath
Zeer actief

*Esther schreef:
renee-uk schreef:hier staat toevallig net vandaag een topic over hoe trainers honden kunnen verkloten.
Ik lees het net Renée....zo jammer weer. Los van het feit dat ik ook zo vaak combinaties zie waar ik mijn bedenkingen bij heb maar als je zelf lesgeeft trek je jezulke berichten toch aan.Er zijn ook maar weining mensen die de moeite nemen vooraf eens te komen kijken. Je moet toch een klik hebben met degene die lesgeeft en achter de ideeën staan van die desbetreffende hondenschool. Natuurlijk kun je veel informatie uit een website halen maar zelf kijken of het bij je past zou ik zelf altijd doen.
Ik ken zeker een handvol hondenscholen waar je helemaal niet welkom bent om "te komen kijken" zeker niet tijdens een les. Ik ben zelfs ooit ergens (Obedience) weggestuurd omdat ik voor de tweede keer in een maand tijd kwam kijken. De leraar stond daar namelijk niet gratis zijn lesje af te draaien.
meissielief
Zeer actief

De eerste les van de puppy cursus dacht de lesgeefster dat mijn hond (Old English Bulldog x Cane Corso) een soort van poolhond was :goeie:
Afbeelding

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik had dit topic gelezen vandaar ook mede mijn reactie hier. Nu is dit baasje toevallig hier op het forum gekomen en word gewaarschuwd maar hoeveel mensen overkomt dit en weten gewoon niet beter? Denkend dat ze er goed aan doen en dan eigenlijk precies het verkeerde.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ennath schreef:
*Esther schreef:
Ik ken zeker een handvol hondenscholen waar je helemaal niet welkom bent om "te komen kijken" zeker niet tijdens een les. Ik ben zelfs ooit ergens (Obedience) weggestuurd omdat ik voor de tweede keer in een maand tijd kwam kijken. De leraar stond daar namelijk niet gratis zijn lesje af te draaien.
:mrgreen:
Die scholen vallen bij mij dan al af :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Toen ik met mijn stafford naar puppycursus ging ging alles perfect, vervolgens gehoorzaamheid 1 ook echt perfect.

Toen kwamen we bij gehoorzaamheid 2, en moest er veel gebeuren zonder lijn. Ging ook perfect.
Toen stond er tijdens een les een jack russel grommend langs de kant en vroeg de instructeur me om mijn hond los te klikken (nu is mijn stafford tot nu toe altijd sociaal maar ik vond een uitvallende russel langs de kant wel een te groot risico)
Dus ik zei: nee, ik doe de oefening wel aan de lange lijn want ik kan niet garanderen dat dat goed gaat met die jack russel en wil geen enkel risico nemen.
Toen zei de instructeur dat hij met al zijn jaren ervaring dat wel kon voorkomen en wilde hij mijn hond losklikken! :boos: Want dat konden ze anders zelf wel oplossen. :O:
Toen heb ik mijn geld teruggevraagd en ben niet meer teruggegaan!

Mijn hond heeft nog nooit gevochten, en dat wilde ik graag zo houden!
Ze zal niet zomaar uit zichzelf ergens op afstormen en aanvallen maar zo'n grommende russel langs de kant... Dat weet ik ook niet
Ennath
Zeer actief

ranetje schreef:
Ennath schreef:
*Esther schreef:
Die obedience instructeur was anders wél verdomde goed, toentertijd de beste die ik kende.
Maar wél een geldwolf (en met wat eigenaardige ideeën over hoe je een wedstrijdhond motiveert).
Het één is helaas niet altijd synoniem met het ander.
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Ennath schreef:
ranetje schreef:
Ennath schreef:
*Esther schreef: Ik lees het net Renée....zo jammer weer. Los van het feit dat ik ook zo vaak combinaties zie waar ik mijn bedenkingen bij heb maar als je zelf lesgeeft trek je jezulke berichten toch aan.Er zijn ook maar weining mensen die de moeite nemen vooraf eens te komen kijken. Je moet toch een klik hebben met degene die lesgeeft en achter de ideeën staan van die desbetreffende hondenschool. Natuurlijk kun je veel informatie uit een website halen maar zelf kijken of het bij je past zou ik zelf altijd doen.
Die obedience instructeur was anders wél verdomde goed, toentertijd de beste die ik kende.
Maar wél een geldwolf (en met wat eigenaardige ideeën over hoe je een wedstrijdhond motiveert).
Aparte vent dus. Ik vind het juist goed dat mensen veel interesse tonen in je les. Even een kijkje in je keuken. Al dacht deze meneer alleen aan de gemiste pingels, ook weer jammer.
renee-uk
Zeer actief

chrico schreef:
Ik had dit topic gelezen vandaar ook mede mijn reactie hier. Nu is dit baasje toevallig hier op het forum gekomen en word gewaarschuwd maar hoeveel mensen overkomt dit en weten gewoon niet beter? Denkend dat ze er goed aan doen en dan eigenlijk precies het verkeerde.
ja dat bedoel ik dus ook.
het gros van de mensen op een puppencursus heeft voor het eerst een hondje en gaat daarheen om te leren, van die mensen kun je niet van verwachten dat ze zelf inzicht hebben in hondengedrag en hondenopvoeding, om dat te krijgen gaan ze juist op cursus :U:
Afbeelding

meissielief
Zeer actief

Een beetje basis kennis door middel van je inlezen en eigen menig kom je ook al verder. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

meissielief schreef:Een beetje basis kennis door middel van je inlezen en eigen menig kom je ook al verder. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.
veel mensen doen dat niet, die gaan naar puppycursus om die kennis op te doen en als je je eerste hondje hebt kan ik me prima voorstellen dat mensen dat zo doen.
ik ga ook niet naar een talencursus voor beginners als ik de basis van een taal al beheers ;)
Afbeelding

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Geldwolven bestaan niet in de obediencesport in Nederland. Dat is gewoon een feit. Wel zijn het heel erg gedreven mensen die hun sport als topsport zien en niet als iets wat je er een beetje bij doet. Er wordt dus ook van meet af aan grote inzet van de cursisten verwacht en als je alleen een beetje wilt kijken dan zijn ze al gauw klaar met je. Dat kan ik me wel voorstellen. Op die manier lopen ze inderdaad cursisten mis die net zo gedreven zouden kunnen wórden, maar dat is een keus.
*Esther schreef:
Ennath schreef:
ranetje schreef:
Ennath schreef: Ik ken zeker een handvol hondenscholen waar je helemaal niet welkom bent om "te komen kijken" zeker niet tijdens een les. Ik ben zelfs ooit ergens (Obedience) weggestuurd omdat ik voor de tweede keer in een maand tijd kwam kijken. De leraar stond daar namelijk niet gratis zijn lesje af te draaien.
Aparte vent dus. Ik vind het juist goed dat mensen veel interesse tonen in je les. Even een kijkje in je keuken. Al dacht deze meneer alleen aan de gemiste pingels, ook weer jammer.
Ennath
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Geldwolven bestaan niet in de obediencesport in Nederland. Dat is gewoon een feit. Wel zijn het heel erg gedreven mensen die hun sport als topsport zien en niet als iets wat je er een beetje bij doet. Er wordt dus ook van meet af aan grote inzet van de cursisten verwacht en als je alleen een beetje wilt kijken dan zijn ze al gauw klaar met je. Dat kan ik me wel voorstellen. Op die manier lopen ze inderdaad cursisten mis die net zo gedreven zouden kunnen wórden, maar dat is een keus.
Het was een Engelsman en hij zit nu al weer zeker tien/vijftien jaar in de UK.
En een geldwolf was het wel (maar wel een goede instructeur).
Ik had drie pupkopers op zijn lessen geattendeerd en deze liepen bij hem de puppengroep van de huishonden cursus.
Op verzoek van de pup eigenaren was ik een keer meegeweest en zij vroegen me een paar weken later om nog een keer te komen kijken naar de vorderingen. Daar mocht ik het terrein niet op omdat hij "geen zin had om zijn lessen gratis weg te geven".
ranetje
Zeer actief

Ennath schreef:
ranetje schreef:
Ennath schreef:
*Esther schreef: Ik lees het net Renée....zo jammer weer. Los van het feit dat ik ook zo vaak combinaties zie waar ik mijn bedenkingen bij heb maar als je zelf lesgeeft trek je jezulke berichten toch aan.Er zijn ook maar weining mensen die de moeite nemen vooraf eens te komen kijken. Je moet toch een klik hebben met degene die lesgeeft en achter de ideeën staan van die desbetreffende hondenschool. Natuurlijk kun je veel informatie uit een website halen maar zelf kijken of het bij je past zou ik zelf altijd doen.
Die motivatie bestond uit alleen aandacht voor de hond als je met hem werkt en voor de rest hond in de kennel dus uit zicht?
Dat is een vorm van motivatie die ik bijvoorbeeld ken (en niet gebruik) :wink:

Ik zou dan kiezen voor een "minder goede" instructeur of desnoods geen.
Ik zou me snel heel erg gaan ergeren en dat is voor mij niet motiverend :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Ennath
Zeer actief

ranetje schreef:
anne schreef: Het één is helaas niet altijd synoniem met het ander.
Die motivatie bestond uit alleen aandacht voor de hond als je met hem werkt en voor de rest hond in de kennel dus uit zicht?

Onderzoekt alles en behoud het goede.
Ik heb (via die puppen bazen) heel veel van hem opgestoken mbt motiveren en negeren.
Het was een clickeraar op een moment dat de gemiddelde pup nog aan een slipketting liep.
Maar ik heb mijn honden als maatje in mijn leven en dan is (was, ik doe daar niet meer aan) een aardig GG resultaat een bonus, ik heb ze niet om in een kennel te stoppen zodat ik er de sterren mee van de wedstrijdhemel kan lopen.

Overigens liepen de puppenbazen een huishondencursus en hoe goed die cursus ook was, het vele gemopper op honden die "niet hun potentieel haalde" omdat ze door de ruimhartige omgang met de baas niet genoeg gemotiveerd waren, ging op den duur toch tegen staan.
ranetje
Zeer actief

Ennath schreef:
ranetje schreef:
anne schreef: Het één is helaas niet altijd synoniem met het ander.

Onderzoekt alles en behoud het goede.
Ik heb (via die puppen bazen) heel veel van hem opgestoken mbt motiveren en negeren.
Het was een clickeraar op een moment dat de gemiddelde pup nog aan een slipketting liep.
Maar ik heb mijn honden als maatje in mijn leven en dan is (was, ik doe daar niet meer aan) een aardig GG resultaat een bonus, ik heb ze niet om in een kennel te stoppen zodat ik er de sterren mee van de wedstrijdhemel kan lopen.

Overigens liepen de puppenbazen een huishondencursus en hoe goed die cursus ook was, het vele gemopper op honden die "niet hun potentieel haalde" omdat ze door de ruimhartige omgang met de baas niet genoeg gemotiveerd waren, ging op den duur toch tegen staan.
Ik vind het leuk als ik mooie resultaten bereik met mijn honden.
Heb ze alleen idd ook als maatje en niet ter meerdere eer en glorie van mezelf en die **** beker.
Het risico is me ook te groot dat je je hond als automaat gaat zien die MOET presteren en anders wordt vervangen.
Ik liep in een grijs verleden met een pup met leren halsbandje toen de rest nog in volle overtuiging een slipketting gebruikte. :wink:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

chrico schreef:
Toch kan het er bij bijdrage, zo vreemd vind ik het niet :U:
Tuurlijk, wat dat betreft heb je gelijk, maar je bent er altijd zelf nog bij. Iemand met gezond verstand laat zich niet aanpraten dat ze citroensap in het gezicht van haar hond moet spuiten, neem ik aan.. Met internet en boeken tegenwoordig kun je imo niet echt meer onwetend zijn..
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Jaja, ik weet wel dat je het over Brian hebt. Hij gaf ook heel wat gratis lessen weg als hij wat in je zag.
Ennath schreef:
Rosita Compagner schreef:Geldwolven bestaan niet in de obediencesport in Nederland. Dat is gewoon een feit. Wel zijn het heel erg gedreven mensen die hun sport als topsport zien en niet als iets wat je er een beetje bij doet. Er wordt dus ook van meet af aan grote inzet van de cursisten verwacht en als je alleen een beetje wilt kijken dan zijn ze al gauw klaar met je. Dat kan ik me wel voorstellen. Op die manier lopen ze inderdaad cursisten mis die net zo gedreven zouden kunnen wórden, maar dat is een keus.
Het was een Engelsman en hij zit nu al weer zeker tien/vijftien jaar in de UK.
En een geldwolf was het wel (maar wel een goede instructeur).
Ik had drie pupkopers op zijn lessen geattendeerd en deze liepen bij hem de puppengroep van de huishonden cursus.
Op verzoek van de pup eigenaren was ik een keer meegeweest en zij vroegen me een paar weken later om nog een keer te komen kijken naar de vorderingen. Daar mocht ik het terrein niet op omdat hij "geen zin had om zijn lessen gratis weg te geven".
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

renee-uk schreef:niet iedereen was het daar mee eens hoor ;)
fijn te horen dat het goed gaat met je hond :ok:
ben je nog naar een kringgroep gegaan?
Nee Renee, we voeden hem zelf op. Het is een heerlijke stabiele herder en onze vierde, dus we weten wel een klein beetje hoe het moet. En ach ja. dan denk je, DH, die moet op puppycursus om gesocialiseerd te worden.... Achteraf was het dus helemaal niet nodig, hij is voldoende gesocialiseerd in de roedel van 5. Het is een schat van een hond en wat wil je nu meer dan dat hij lief is voor jezelf, je kinderen, je kleinkinderen van 2 en 3 jaar, voor je hondjes van 7, 10, 11 kg en zijn Galgo zus van 19 kg?. We hebben op dit moment een heerlijke roedel! Gelukkig kan ik nu om de rest nu lachen, want ik was best geschokeerd! Was niet onze keus om van een cursus gestuurd te worden, maar nu het gebeurd is, misschien des te beter, want een heerlijker Duitse Herder kan ik me niet voorstellen...
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Heavy schreef:Doe je over 6 maanden dan ook weer een update als hij volop in de puberteit zit........ :mrgreen:
Kan hoor, maar over 6 maanden zit Django niet meer in zijn puberteit, hij is nu namelijk al 10 maanden en we merken niets van die zogenaamde puberteit :mrgreen: :mrgreen: :J:
ranetje
Zeer actief

doggielover schreef:
Heavy schreef:Doe je over 6 maanden dan ook weer een update als hij volop in de puberteit zit........ :mrgreen:
Kan hoor, maar over 6 maanden zit Django niet meer in zijn puberteit, hij is nu namelijk al 10 maanden en we merken niets van die zogenaamde puberteit :mrgreen: :mrgreen: :J:
Fijn dat het zo goed gaat :ok:
Maar ............over 6 maanden (= 1 jaar en 4 maanden oud) is hij nog niet uit de puberteit :wink:
Velen kunnen verhalen over trossen bananen in oren rond die leeftijd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef: Fijn dat het zo goed gaat :ok:
Maar ............over 6 maanden (= 1 jaar en 4 maanden oud) is hij nog niet uit de puberteit :wink:
Velen kunnen verhalen over trossen bananen in oren rond die leeftijd.
en ik blijf zeggen dat dat meer aan de niet met zijn/haar hond meegroeiende baas ligt dan aan de hond.
maar het is wel een prima kapstok om alles wat fout gaat aan op te hangen, die puberteit :?
doggielover schreef:Nee Renee, we voeden hem zelf op. Het is een heerlijke stabiele herder en onze vierde, dus we weten wel een klein beetje hoe het moet. En ach ja. dan denk je, DH, die moet op puppycursus om gesocialiseerd te worden.... Achteraf was het dus helemaal niet nodig, hij is voldoende gesocialiseerd in de roedel van 5. Het is een schat van een hond en wat wil je nu meer dan dat hij lief is voor jezelf, je kinderen, je kleinkinderen van 2 en 3 jaar, voor je hondjes van 7, 10, 11 kg en zijn Galgo zus van 19 kg?. We hebben op dit moment een heerlijke roedel! Gelukkig kan ik nu om de rest nu lachen, want ik was best geschokeerd! Was niet onze keus om van een cursus gestuurd te worden, maar nu het gebeurd is, misschien des te beter, want een heerlijker Duitse Herder kan ik me niet voorstellen...
ik ben echt blij voor je dat het zo goed gaat :ok:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”