Hier is werk/sport op de eerste plaats, fokken is maar bijzaak.
Heb nu 2 honden waar ik fantastische werk/sporthonden aan heb en het zijn herplaatsers, zouden niet geschikt geweest zijn voor het werk.
Allebei een eigen gebruiksaanwijzing en veel grijze haren, maar uiteindelijk superhondjes.
2 honden wel herplaatst onwille werkongeschikt en beide een superthuis met uren wandelen. Zijn wel inmiddels allebei overleden maar hebben het nog goed gehad en niet de weekends in een bench in de auto gesleten omdat ik met de rest was gaan jagen/sportwedstrijd.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Herplaatsen wegens 'ongeschikt'
Moderator: moderatorteam
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
Loek
- Zeer actief
Re: Herplaatsen wegens 'ongeschikt'
De waarheid schijnt niet gevraagt te mogen wordenLongFields schreef:Mens, doe niet zo kinderachtig en gepikeerd zeg.crutz schreef: Maar goed, mag hier wrs niet "mee praten" want in onze tak van sport kan het wel vaker voorkomen dat je honden verkoopt, voor t werk dan....
-
Loek
- Zeer actief
Ik kon het niet meer met je eens zijnsmoekie schreef:Kom zeg! Een frank-bobby daarentegen wordt volledig door het slijk gehaald, zijn persoonlijke en privésituatie wordt erbij gehaald om punten te scoren , zijn financiële situatie wordt breeduit uitgemeten en noem maar op omdat hij zogezegd geen "vooraanstaand" member van de fukvereniging van van het haef isDenk niet dat iemand ooit vraagtekens heeft gezegd bij bijv. de "inkomsten" van fes/lou of wel? Nee, dacht ik ook niet nee
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Loek schreef:Ik kon het niet meer met je eens zijnsmoekie schreef:Kom zeg! Een frank-bobby daarentegen wordt volledig door het slijk gehaald, zijn persoonlijke en privésituatie wordt erbij gehaald om punten te scoren , zijn financiële situatie wordt breeduit uitgemeten en noem maar op omdat hij zogezegd geen "vooraanstaand" member van de fukvereniging van van het haef isDenk niet dat iemand ooit vraagtekens heeft gezegd bij bijv. de "inkomsten" van fes/lou of wel? Nee, dacht ik ook niet nee
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Muk
Ik kijk meer hóe mensen fokken, dat vind ik vele malen belangrijker dan de verdiensten.
Als je, zoals frank-bobby bv, niet de moeite neemt om de nodige gezondheidstesten te doen en maar gewoon alles op elkaar zet, tsja, dan heb ik van zo'n fokker niet zo'n hoge pet op. Zeker niet als je toegeeft dat je fokt voor het geld. Dan ben je in mijn ogen een ordinaire broodfokker.
Hoe fes/lou fokt weet ik niet eens, dus daar kan ik niet over oordelen. Zij post niet alle nesten hier op het hf (bij mijn weten) om zo haar pups sneller kwijt te raken en zij heeft het minder over haar fokactiviteiten dan bv frank-bobby. Ik weet wel dat er in mijn ogen maar heeeeeeeeel weinig fokkers goed en verantwoord fokken. Een zeer kleine minderheid in ieder geval, ook van de fokkers op het hf. Maar dat is hoe ik erover denk.
Als je, zoals frank-bobby bv, niet de moeite neemt om de nodige gezondheidstesten te doen en maar gewoon alles op elkaar zet, tsja, dan heb ik van zo'n fokker niet zo'n hoge pet op. Zeker niet als je toegeeft dat je fokt voor het geld. Dan ben je in mijn ogen een ordinaire broodfokker.
Hoe fes/lou fokt weet ik niet eens, dus daar kan ik niet over oordelen. Zij post niet alle nesten hier op het hf (bij mijn weten) om zo haar pups sneller kwijt te raken en zij heeft het minder over haar fokactiviteiten dan bv frank-bobby. Ik weet wel dat er in mijn ogen maar heeeeeeeeel weinig fokkers goed en verantwoord fokken. Een zeer kleine minderheid in ieder geval, ook van de fokkers op het hf. Maar dat is hoe ik erover denk.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
OMG ik zag het pas na 3x kijken. wahaha!Nanna schreef:Ik wil hier wel een pup vanMuk schreef: Ik weet wel dat er in mijn ogen maar heeeeeeeeel weinig fokkers goed en verantwoord fokken. Een zeer kleine minderheid in ieder geval, ook van de fokkers op het hf. Maar dat is hoe ik erover denk.![]()
![]()
On topic: Nooit. Maar kan me in sommige situaties wel voorstellen dat de "grote" fokkers het doen.