Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezocht
Moderator: moderatorteam
- Ingding
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Gezocht
Ik zou niet enkel een waakhond nemen vanwege een aantal inbraken in de buurt. Ik denk niet dat alleen dat de juiste reden is om een hond te nemen.
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Een Komondor
Echt niet slim om aan te raden, sorry...
Ik zou eerder voor een grote hond gaan die eerder aangeraden werd, een Landseer of een Newfoundlander.
Ik zou eerder voor een grote hond gaan die eerder aangeraden werd, een Landseer of een Newfoundlander.
Laatst gewijzigd door Hilde op 20 nov 2012 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Pets_Passion
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Ik had dat in Den Haag net zo goed met Tascha.
Niet dat ik haar bewust had gekocht voor dat doel, maar ik zou niet in die buurt zijn gaan wonen als meisje alleen als ik Tascha niet had gehad.
Ik begrijp van TS dat hij niet altijd even mobiel is, dus ook niet altijd even goed in staat om jezelf te beschermen. Als ik dan in het nieuws hoor dat er de laatste tijd toch best vaak juist de oudere en minder valide personen worden gepakt als makkelijk slachtoffer... dan kan ik me het idee om een waakhond te willen heel goed voorstellen.
Mocht ik zelf in zo'n situatie komen, dan zou ik zeker gaan kijken naar een herder/boef/dobber achtige hond als persoonlijke bodyguard. Dat was Tascha voor mij ook en ik mis die bodyguard onwijs.
Als ik nu 's avonds laat wat hoor of als ik met mijn huidige honden alleen buiten loop en ik zie iemand die me de kriebels geeft, dan kijk ik eens naar mijn 2 balen wol en mis ik mijn vierpotige bodyguard echt heel erg. Want Teddy en Aismee zijn wel onwijs lief en leuk maar indruk maken... tja.. dat doen ze niet echt.
Het belangrijkste is denk ik dat hij op zoek gaat naar een hond die goed bij TS en zijn gezin past.
Als de hond in het gezin past, bij de roedel hoort, dan waakt en beveiligd hij doorgaans automatisch wel.
Zeker honden die in de waakhonden categorie vallen.
Karen
Niet dat ik haar bewust had gekocht voor dat doel, maar ik zou niet in die buurt zijn gaan wonen als meisje alleen als ik Tascha niet had gehad.
Ik begrijp van TS dat hij niet altijd even mobiel is, dus ook niet altijd even goed in staat om jezelf te beschermen. Als ik dan in het nieuws hoor dat er de laatste tijd toch best vaak juist de oudere en minder valide personen worden gepakt als makkelijk slachtoffer... dan kan ik me het idee om een waakhond te willen heel goed voorstellen.
Mocht ik zelf in zo'n situatie komen, dan zou ik zeker gaan kijken naar een herder/boef/dobber achtige hond als persoonlijke bodyguard. Dat was Tascha voor mij ook en ik mis die bodyguard onwijs.
Als ik nu 's avonds laat wat hoor of als ik met mijn huidige honden alleen buiten loop en ik zie iemand die me de kriebels geeft, dan kijk ik eens naar mijn 2 balen wol en mis ik mijn vierpotige bodyguard echt heel erg. Want Teddy en Aismee zijn wel onwijs lief en leuk maar indruk maken... tja.. dat doen ze niet echt.
Het belangrijkste is denk ik dat hij op zoek gaat naar een hond die goed bij TS en zijn gezin past.
Als de hond in het gezin past, bij de roedel hoort, dan waakt en beveiligd hij doorgaans automatisch wel.
Zeker honden die in de waakhonden categorie vallen.
Karen

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Zelfs mijn kleine bolletje verdedigt indien nodig.Pets_Passion schreef:Denk dat elke beetje grote hond de baas zal verdedigen indien nodig.

-
Laura & Leroy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
- Aantal honden: 1
Ik heb een bouvier. Voelt heerlijk veilig met hem erbij, dat zou ik met een zwarte leb echt niet hebben hoor haha!
Hij zou wel doodongelukkig zijn in een kennel, ligt liever aan mn voeten
Hij zou wel doodongelukkig zijn in een kennel, ligt liever aan mn voeten
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

-
Muk
Dat zou ik zeker niet aanraden in deze situatie! Die zijn veel te zelfstandig en hebben een landgoed nodig om over te waken, niet een flutkennel en 's nachts een huis.lijn schreef:Wat dacht je dan van een Komondor?
En een Newfoundlander of Landseer ook niet. Dat zijn geen kennelhonden, die verpieteren in een kennel. Bovendien slapen die 's nachts meestal niet binnen, want daarvoor is het binnen te warm.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Het is zelfs verboden om het "niet te verhinderen" !!Hilde schreef:Het is bij wet verboden je honden dat commando te geven, om te bijten
En die mastiff en mastin Espagnol vind ik nogal wat om aan te bevelen
Je hond mag dus niet zelfstandig aanvallen; dat moet jij voorkomen.
Slechts bij zeer gerichte dreiging van iemand anders is het gerechtvaardigd als jij je hond als "wapen" inzet. Hoe heet dat officieel? Iets met eerbaarheid en dreiging met dood. Dus, als iemand op het punt staat je aan te randen of verkrachten of te vermoorden. En die dreiging moet dan zeer direct en bewijsbaar aanwezig zijn.
Je bent anders strafbaar en je hond daarna gewoon dood als je ook maar even pech hebt ;-((
Suzanne
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
schaf een electronisch beveiligingssysteem aan, dan kom je al een heel eind.
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
Mijn excuses, ik had andere info gelezen, maar heb verder geen ervaring met de honden in het echt. Dat wat ik aan info had was waaks, herdershond, opgewassen tegen beren, maar ook ingezet als kinderoppas. Ik heb het niet verzonnen, maar vandaar dat ik dacht dat de komondor in het plaatje kon passen. Ik heb filmpjes gezien van de komondor als huishond, vandaar... Ik wist niet beter...Muk schreef:Dat zou ik zeker niet aanraden in deze situatie! Die zijn veel te zelfstandig en hebben een landgoed nodig om over te waken, niet een flutkennel en 's nachts een huis.lijn schreef:Wat dacht je dan van een Komondor?
En een Newfoundlander of Landseer ook niet. Dat zijn geen kennelhonden, die verpieteren in een kennel. Bovendien slapen die 's nachts meestal niet binnen, want daarvoor is het binnen te warm.
-
Muk
Ts woont in België, misschien dat je daar wel bij dreigend gevaar je hond op mag hitsen en aan mag sporen om te bijten?
Een Newfoundlander bijt niet bij aansporing, daar heb je dus helemaal niets aan. En gelukkig maar ook, want zo'n hond hoef ik niet. Een Landseer ook niet overigens.
Wij verhuizen op hele korte termijn naar een gehucht en ook dan komt er een waakhond bij. Ondanks dat ik een Newfoundlander heb, wil ik gewoon een hond die waakser is dan onze huidige hond.
Een Newfoundlander bijt niet bij aansporing, daar heb je dus helemaal niets aan. En gelukkig maar ook, want zo'n hond hoef ik niet. Een Landseer ook niet overigens.
Wij verhuizen op hele korte termijn naar een gehucht en ook dan komt er een waakhond bij. Ondanks dat ik een Newfoundlander heb, wil ik gewoon een hond die waakser is dan onze huidige hond.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Een bouvier zou wel voldoen denk ik, maar dat bijten op commando zou bij een beetje goede bouvier niet moeten, die waken en weten wanneer het serieus is 
- Paddle
- Zeer actief
Hoe woon je? Want de gemiddelde Belg vind een rijhuis met klein stukje tuin + kennel al ruim voldoende om een hond zijn hele leven te laten slijten. Zeker als het om een 'waakhond' gaat.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Bassetje schreef: Als ik op verlof gaat, gaat de hond mee, een hond is een deel van het gezin. Er is echter 1 klein probleem, heb met mijn gezondheid soms periode's dat ik minder mobiel ben, dan kan de hond hier wel in een tuin van 2'000m² terecht, maar wandellen is er in die periode's niet bij.
In het uiterste geval heb ik een broer die honden traint die wel kan komen dogsitten moest ik opnieuw in het ziekenhuis belanden.
- Paddle
- Zeer actief
Nou, dat scheelt al (moet beter leren lezen geloof ik). Voor de rest zijn er hier mensen die meer weten van waakhonden dan ik.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
In zo'n ruime tuin past een komondor misschien wel. Ik vind het machtige honden. Lief met de baas erbij maar zonder.. Je komt het erf wel op maar er niet meer vanaf.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Een boerboel, een prima wakende gezinshond die ook buiten kan leven.
Als je meer info wilt dan hoor ik het wel.
Als je meer info wilt dan hoor ik het wel.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Waarom eigenlijk per sé in de kennel? Kan toch ook in huis overdag?
En imo is een newfie door zijn grootte al afschrikwekkend zat.

-
Muk
Een newfie is groot, maar in de situatie die ts kan bieden absoluut ongeschikt als waakhond. Vooral vanwege de leefomstandigheden (kennel!), maar ook omdat je een newfie nooit moet nemen als je een waakhond zoekt. En dan bedoel ik ook echt nooit!Hilde schreef:Waarom eigenlijk per sé in de kennel? Kan toch ook in huis overdag?
Kortom, er zijn veel betere keuzes in waakhondenrassen die ts kan maken.
- Jeannettebo
- Zeer actief
volgens mij moet de hond alleen even in de kennel als er visite is, dat klinkt al heel anders dan altijd.
In dit geval zou een van de grote witten ook nog kunnen, Pyreneër, Bergmaremmer, Cuvazs, Kuvaz of Tatra
In dit geval zou een van de grote witten ook nog kunnen, Pyreneër, Bergmaremmer, Cuvazs, Kuvaz of Tatra

-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
-
Melanie 74
Een alarmsysteem is de juiste keuze! Om een hond aan te schaffen om te waken is geen keuze.
Trouwens berghonden hebben juist familieaansluiting nodig en zijn niet geschikt voor een kennel.
Bij mij zou je geen hond krijgen voor dit doel, het is een levend wezen met sociale behoeftes.
Trouwens berghonden hebben juist familieaansluiting nodig en zijn niet geschikt voor een kennel.
Bij mij zou je geen hond krijgen voor dit doel, het is een levend wezen met sociale behoeftes.
-
silvester
Jeannette, blijf jij effe lekker bij je Mechelaar, wil je? De TS is helemaal niet capabel om een hond te bezitten, een alarm installatie zal de uitkomst zijn.Jeannettebo schreef:volgens mij moet de hond alleen even in de kennel als er visite is, dat klinkt al heel anders dan altijd.
Berghonden zijn voor dat doel totaal ongeschikt, ook als er in de toekomst nog uitbreiding komt lijkt het me geen goed idee. En het "even in de kennel" stoppen werkt dus niet, dan zal hij de vriendjes die op bezoek komen nooit accepteren, tevens zal hij het huis ook niet bewaken, daar hij de kennel als zijn ziet wat hij bewaakt en niet het huis. En een berghond buitensluiten van de roedel werkt totaal averechts.
Dus, wil je echt problemen? Neem een berghond, sluit die op in een kennen (buitensluiten van de groep), en geheid hij grijpt een keer de verkeerde.
-
Bassetje
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Franse basset en op zoek naar een 2de hond
De enkelingen die op een alarm roepen zouden moeten gelezen hebben dat dit niet voldoende als optie is (komt er wel) daar de politie er hier minstens 25 tot 30 minuten over doet om tot hier te komen. Tegen dan is uw heel huis leeg, sneller moet ik die flikken hier ni verwachten want die zijn hier echt te lui om uit hun ogen te zien. En ik spreek spijtig genoeg uit ervaring.
De hond moet enkel in de kennel als er bezoek is dat schrik heeft van de hond. Voor de rest mag de hond vrij rondlopen en in huis als wij er zijn. Misschien zelfs ook las we er niet zijn,dat hangt van de hond zijn gedrag af als hij alleen is.
De hond moet enkel in de kennel als er bezoek is dat schrik heeft van de hond. Voor de rest mag de hond vrij rondlopen en in huis als wij er zijn. Misschien zelfs ook las we er niet zijn,dat hangt van de hond zijn gedrag af als hij alleen is.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Mooi ras hesilvester schreef:Jeannette, blijf jij effe lekker bij je Mechelaar, wil je?Jeannettebo schreef:volgens mij moet de hond alleen even in de kennel als er visite is, dat klinkt al heel anders dan altijd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
irmaLeo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
Ook geen leonberger aub!!!, helemaal niet geschikt voor waakhond, ze waken (soms) wel, geen blaffers, maar zijn sowieso geen kennelhond, bijten ook niet op commando.
Hou mijn hart vast als een leonberger zou bijten.. moet je ook helemaal niet willen bij dit ras. Staat juist bekend om : kom maar binnen ... daar staat de TV...
Ze schrikken af door hun grootte en zeker niet om het het een bijtgrage hond al dan niet op commando zou moeten zijn.
Hou mijn hart vast als een leonberger zou bijten.. moet je ook helemaal niet willen bij dit ras. Staat juist bekend om : kom maar binnen ... daar staat de TV...
Ze schrikken af door hun grootte en zeker niet om het het een bijtgrage hond al dan niet op commando zou moeten zijn.
- aragoleon
- Actief
- Mijn ras(sen): Mastines en dashonden
- Contacteer:
een mastín español of een mastín del pirineo zijn knuffelberen voor het eigen gezin, luisteren wanneer het hun uitkomt, doch bovenalles zijn het enorme wakers. Elke onverlaat zal zich twee maal bedenken. Ze kunnen buiten, zijn enorm met kinderen, doch voor sport minder geschikt.
Komend jaar wordt hier aanwas verwacht van beide merken.
Komend jaar wordt hier aanwas verwacht van beide merken.
- ute
- Actief
- Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Waarom geen Komondor ? Wij hebben er een en hij is een erg lieve hond en waaks en ik ben zeker dat hij ons zou verdedigen als het moet. Hij is een hele fijne hond.lijn schreef:Wat dacht je dan van een Komondor?
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ga een Anatool uit het asiel halen. Zitten er zat!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
nathalie schreef:Ga een Anatool uit het asiel halen. Zitten er zat!
Nou ben ik dus voor een groot deel een leek op hondengebied maar ik heb hier op dit forum nou wel net genoeg geleerd om te verwachten dat dit nou niet echt een goed idee is voor TS om een Anatool te nemen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite