Moderator: moderatorteam

No way dat ik zo'n kruising erbij zou willen hebben hoor. Je kan er denk ik een super hond aan hebben, maar met een beetje pech krijg je een neurotische pieperd.nathalie schreef:Ziet er wel heel lief en leuk uit, maar ik pas even

Meestal wordt een kruising toch ook iets gematigder? Dan denk ik dat deze combi niet zo verkeerd hoeft te zijn. Ik vind de rr over het algemeen een stuk relaxter dan een herder en ik vind een herder weer wat makkelijker om te motiveren. Gecombineerd zou je er best een leuke hond aan kunnen hebben. Alleen loop je ook het risico dat je een neurotische, piepende zenuwlijer krijgt, die een stuk zelfstandiger is dan de gemiddelde herder en vaker een middelvinger geeftmalinois schreef:mwa lijken mij geen verkeerde hondjes... ik zou er best een willen proberen
luna2906 schreef:Meestal wordt een kruising toch ook iets gematigder? Dan denk ik dat deze combi niet zo verkeerd hoeft te zijn. Ik vind de rr over het algemeen een stuk relaxter dan een herder en ik vind een herder weer wat makkelijker om te motiveren. Gecombineerd zou je er best een leuke hond aan kunnen hebben. Alleen loop je ook het risico dat je een neurotische, piepende zenuwlijer krijgt, die een stuk zelfstandiger is dan de gemiddelde herder en vaker een middelvinger geeftmalinois schreef:mwa lijken mij geen verkeerde hondjes... ik zou er best een willen proberen

Tja, maar het ligt er ook aan welke rassen je kruist toch? Luna kan een nerveuze/drukke pieperd zijn, maar dat zie ik zowel bij collies veel als bij mechelaars, dus dan is er ook niet zoveel te matigen zeg maar. Ik weet natuurlijk niet waar jou kruisingen allemaal uit bestonden, dus dat weet ik niet. Ik vind de rr en de herder toch wel aardig ver uit elkaar liggen in bepaalde aspecten, dus als je daar een gematigde combinatie uit krijgt, kún je een wereldhond hebben denk ik. Als het de andere kant op slaat wat minderdagmar88 schreef:luna2906 schreef:Meestal wordt een kruising toch ook iets gematigder? Dan denk ik dat deze combi niet zo verkeerd hoeft te zijn. Ik vind de rr over het algemeen een stuk relaxter dan een herder en ik vind een herder weer wat makkelijker om te motiveren. Gecombineerd zou je er best een leuke hond aan kunnen hebben. Alleen loop je ook het risico dat je een neurotische, piepende zenuwlijer krijgt, die een stuk zelfstandiger is dan de gemiddelde herder en vaker een middelvinger geeftmalinois schreef:mwa lijken mij geen verkeerde hondjes... ik zou er best een willen proberen
Dat ligt er maar net aan. Niko is mijn vierde kruising en alle vier hadden/hebben zeer duidelijke en uitgesproken rastypische kenmerken.
Mwah neurotisch is misschien niet het goede woord en zenuwachtig ook niet altijd. Ze zijn wel erg druk en beweeglijk (vaak gecombineerd met het vocale), met name als ze bijvoorbeeld moeten wachten.malinois schreef:Kijk het is maar net wat je referentiepunt is natuurlijk. Ik vind mechelaars bijv. absoluut niet neurotisch... maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen er gillend gek van worden. Wat ben je gewend en wat vind je normaal en leuk? Wat past bij je?
luna2906 schreef:Tja, maar het ligt er ook aan welke rassen je kruist toch? Luna kan een nerveuze/drukke pieperd zijn, maar dat zie ik zowel bij collies veel als bij mechelaars, dus dan is er ook niet zoveel te matigen zeg maar. Ik weet natuurlijk niet waar jou kruisingen allemaal uit bestonden, dus dat weet ik niet. Ik vind de rr en de herder toch wel aardig ver uit elkaar liggen in bepaalde aspecten, dus als je daar een gematigde combinatie uit krijgt, kún je een wereldhond hebben denk ik. Als het de andere kant op slaat wat minderdagmar88 schreef:luna2906 schreef:Meestal wordt een kruising toch ook iets gematigder? Dan denk ik dat deze combi niet zo verkeerd hoeft te zijn. Ik vind de rr over het algemeen een stuk relaxter dan een herder en ik vind een herder weer wat makkelijker om te motiveren. Gecombineerd zou je er best een leuke hond aan kunnen hebben. Alleen loop je ook het risico dat je een neurotische, piepende zenuwlijer krijgt, die een stuk zelfstandiger is dan de gemiddelde herder en vaker een middelvinger geeftmalinois schreef:mwa lijken mij geen verkeerde hondjes... ik zou er best een willen proberen
Dat ligt er maar net aan. Niko is mijn vierde kruising en alle vier hadden/hebben zeer duidelijke en uitgesproken rastypische kenmerken.
Ik ook welmalinois schreef:mwa lijken mij geen verkeerde hondjes... ik zou er best een willen proberen

Dat doet de RR ook hoorluna2906 schreef:Mwah neurotisch is misschien niet het goede woord en zenuwachtig ook niet altijd. Ze zijn wel erg druk en beweeglijk (vaak gecombineerd met het vocale), met name als ze bijvoorbeeld moeten wachten.malinois schreef:Kijk het is maar net wat je referentiepunt is natuurlijk. Ik vind mechelaars bijv. absoluut niet neurotisch... maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen er gillend gek van worden. Wat ben je gewend en wat vind je normaal en leuk? Wat past bij je?