Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Milbemax
Moderator: moderatorteam
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Milbemax
Er lijkt wat discussie te zijn over Milbemax en wel of je dat wel of niet moet herhalen.
Ik dacht, laat ik eens vragen of jullie dat doen.
Ik eigenlijk niet, maar zou dat wel moeten?
Vroeg ik me zomaar af.
Ik dacht, laat ik eens vragen of jullie dat doen.
Ik eigenlijk niet, maar zou dat wel moeten?
Vroeg ik me zomaar af.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: Milbemax
Alleenbij wormbesmetting zou je moeten herhalen volgens de gebruiksaanwijzing .
Maar laatst bij Ziva hebben we dat niet gedaan (vergeten , schaam ) , maar daar waren ze na 1x een hele grote hoop uitgepoept te hebben allemaal weg
Maar laatst bij Ziva hebben we dat niet gedaan (vergeten , schaam ) , maar daar waren ze na 1x een hele grote hoop uitgepoept te hebben allemaal weg
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat weet je toch niet, if ze weg zijn?
Ik bedoel, je kunt niet zien of alles eruit is
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Als ik mijn puppen ontworm met milbemax doe ik dat 2x (op 5 en 7 weken) tenzij ik na de tweede ontworming ook nog (veel) wormpjes zie.
Volwassen honden zijn in principe 'restistent' en hebben alleen ontworming nodig na een zwangerschap of schijnzwangerschap of als ze op ongedierte jagen en daardoor besmet kunnen worden en als je last van vlooien hebt (lintworm)
Volwassen honden ontworm ik dus niet echt maar ik tijdens het showseizoen gebruik ik advocate pipetten en die ontwormen ook dus eigenlijk wordt de hele familie sowieso 1x per jaar ontwormd en de moeders als ze pups hebben.
Volwassen honden zijn in principe 'restistent' en hebben alleen ontworming nodig na een zwangerschap of schijnzwangerschap of als ze op ongedierte jagen en daardoor besmet kunnen worden en als je last van vlooien hebt (lintworm)
Volwassen honden ontworm ik dus niet echt maar ik tijdens het showseizoen gebruik ik advocate pipetten en die ontwormen ook dus eigenlijk wordt de hele familie sowieso 1x per jaar ontwormd en de moeders als ze pups hebben.
Sandra

-
chrico
- Zeer actief
Hier ook 2x zowel bij pups als kittens.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
"Theoretisch" word er gezegd enkel te herhalen wanneer je wormen gezien hebt.
Ook ik gebruik één maal per jaar advocate voor alle honden.
Ook ik gebruik één maal per jaar advocate voor alle honden.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoe bedoel je herhalen Marjoleine?
Voor de eigen honden of je pups?
Voor zover ik weet hoef je voor de eigen honden niet te herhalen hoor, ook niet "in geval van wormbesmetting". Die is er in principe altijd als je ontwormen wilt (al dan niet met bewijs), anders zou je het wel laten, toch? Het zou wat zijn dat je in geval van géén wormbesmetting níet hoeft te herhalen. Gewoon niet geven dan
Bij pups is het misschien geen overbodige luxe aangezien die tussendoor een herinfectie kunnen oplopen.
En hier dan nog even de bijsluiter:
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... oor-honden
Best een uitgebreide.
Voor de eigen honden of je pups?
Voor zover ik weet hoef je voor de eigen honden niet te herhalen hoor, ook niet "in geval van wormbesmetting". Die is er in principe altijd als je ontwormen wilt (al dan niet met bewijs), anders zou je het wel laten, toch? Het zou wat zijn dat je in geval van géén wormbesmetting níet hoeft te herhalen. Gewoon niet geven dan
Bij pups is het misschien geen overbodige luxe aangezien die tussendoor een herinfectie kunnen oplopen.
En hier dan nog even de bijsluiter:
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... oor-honden
Best een uitgebreide.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bedoelde eigenlijk bij pups, was niet duidelijk 
Ik heb wat raar (laat) ontwormd deze keer vanwege de kennelhoest die ik had, vandaar de vraag.
Normaal doe ik 5 en 7 weken, nu was het zes.
Ik heb wat raar (laat) ontwormd deze keer vanwege de kennelhoest die ik had, vandaar de vraag.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Lijkt me vervelendMarjoleine schreef:Ik bedoelde eigenlijk bij pups, was niet duidelijk
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik kreeg mijn pup met wormen en heb 2 keer met milbemax ontwormd met 14 dagen er tussen.

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Marjoleine schreef:Maar dat weet je toch niet, if ze weg zijn?
Was voor mij ook laat
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb het gebruikt tegen hartworm dit jaar in Hongarije, daarvoor moest je het ook herhalen, voor je ging en als je terug kwam. Dat heb ik dus gedaan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
luna2906 schreef:Lijkt me vervelendMarjoleine schreef:Ik bedoelde eigenlijk bij pups, was niet duidelijk
Normaal doe ik 5 en 7 weken, nu was het zes.Maar even serieus: ik heb met milbemax nooit herhaald, maar wellicht dat het met pups inderdaad geen overbodige luxe is.
En vervelender was dat de pups het dus ook hadden
Ik ga het maar herhalen, ook al zeggen ze dat het niet hoeft.
Just in case.
-
lila660
- Zeer actief
De fokker waar wij pup van hebben heeft ons een tabletje meegedaan, die konden we dan geven als ze al even thuis was en wat beter gewend. Zo zitten de keren niet zo snel op elkaar en is ze ook niet kort voordat ze naar nieuwe eigenaar gaan ontwormt.
Groetjes Linda
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
milbemax pakt alleen de volwassen wormen aan en niet de eitjes. om dus op save te spelen moet je na 14 dagen opnieuw ontwormen. of de ontlasting laten testen na 2 weken. cker bij pups zou ik dit doen jonge honden en pups lopen een grotere kans op een darm invaginatie indien deze niet goed/voldoende worden ontwormt.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
De gebruiksaanwijzing geeft geen wachttijd.bellabeest schreef:milbemax pakt alleen de volwassen wormen aan en niet de eitjes. om dus op save te spelen moet je na 14 dagen opnieuw ontwormen. of de ontlasting laten testen na 2 weken. cker bij pups zou ik dit doen jonge honden en pups lopen een grotere kans op een darm invaginatie indien deze niet goed/voldoende worden ontwormt.
Twee weken volgens jou?
Dit is dus zoiets waar de meningen over verdeeld zijn, stom genoeg.
-
francientje
- Actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Even de zijlijn. Ik lees dat meerdere Advocate geven als ontworming dat doe ik dus ook. Nu vertelde mijn dierenarts dat Advocate niet ALLE soorten wormen gedood worden dus je af en toe ook een andere ontworming erbij moet geven.
Ze krijgen bij mij nu naast Advocate ook elk half jaar Milbemax.
Ze krijgen bij mij nu naast Advocate ook elk half jaar Milbemax.
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Zeker bij kennels moet wormproblemen zou om de 2 weken herhaald moeten worden:
4, 6 en 8 weken.
Omdat veelal enkel de volwassen wormen aangepakt worden,
plus bij wormen als Toxocara bvb is de pre-patent periode heel kort, waardoor binnen de 2 weken door herbesmetting uit de omgeving al weer volwassen wormen aanwezig kunnen zijn en er dus weer eieren kunnen uitgescheiden worden. Om de 3 weken ontwormen is in dat geval dus te weinig
Bij volwassen honden wordt in theorie aangeraden om om de 6 maand te gaan ontwormen
(maar wie doet dat nu ook effectief?
)
4, 6 en 8 weken.
plus bij wormen als Toxocara bvb is de pre-patent periode heel kort, waardoor binnen de 2 weken door herbesmetting uit de omgeving al weer volwassen wormen aanwezig kunnen zijn en er dus weer eieren kunnen uitgescheiden worden. Om de 3 weken ontwormen is in dat geval dus te weinig
Bij volwassen honden wordt in theorie aangeraden om om de 6 maand te gaan ontwormen
(maar wie doet dat nu ook effectief?
-
bellabeest
- Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
bij volwassen honden wordt zelfs aangeraden elke 3 maanden te ontwormenbandolero schreef:Zeker bij kennels moet wormproblemen zou om de 2 weken herhaald moeten worden:
4, 6 en 8 weken.
(maar wie doet dat nu ook effectief?)
-
bellabeest
- Zeer actief
1x kruising erdelyi kopó
Marjoleine schreef:De gebruiksaanwijzing geeft geen wachttijd.bellabeest schreef:milbemax pakt alleen de volwassen wormen aan en niet de eitjes. om dus op save te spelen moet je na 14 dagen opnieuw ontwormen. of de ontlasting laten testen na 2 weken. cker bij pups zou ik dit doen jonge honden en pups lopen een grotere kans op een darm invaginatie indien deze niet goed/voldoende worden ontwormt.
Twee weken volgens jou?
Dit is dus zoiets waar de meningen over verdeeld zijn, stom genoeg.
ja die 2 weken is wat tot nu toe op al mijn stage plaatsen en mijn werk wordt aangehouden. wacht je langer heb je alweer langer volwassen worden en dus alweer kans op wormeitjes.
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
mijn cursus parasitaire ziektes zegt 6 maand, en ik vond dat al veelbellabeest schreef:bij volwassen honden wordt zelfs aangeraden elke 3 maanden te ontwormenbandolero schreef:Zeker bij kennels moet wormproblemen zou om de 2 weken herhaald moeten worden:
4, 6 en 8 weken.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het 7 jaar niet gedaan en dat is me uitstekend bevallenbellabeest schreef:bij volwassen honden wordt zelfs aangeraden elke 3 maanden te ontwormenbandolero schreef:Zeker bij kennels moet wormproblemen zou om de 2 weken herhaald moeten worden:
4, 6 en 8 weken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bedoelde vooral dat er mensen zijn die als wachttijd een week aanhoudenbellabeest schreef:ja die 2 weken is wat tot nu toe op al mijn stage plaatsen en mijn werk wordt aangehouden. wacht je langer heb je alweer langer volwassen worden en dus alweer kans op wormeitjes.
Overigens zal ik echt nóóit adviseren elk halfjaar te ontwormen. Maar pups hebben nu eenmaal wormen, simpel.
Mijn volwassen honden ontworm ik nooit, behalve als er een gedekt wordt.
@Bandolero: ik heb deze keer niet op 4 weken kunnen ontwormen (okee, ik doe normaal 5 weken, nu 6,5) doordat ik eerst kennelhoest had en daarna een darmvirus.
Ik heb het enten om die reden ook een week uitgesteld.
En daardoor kwam ik die discussie over dat herhalen en wachttijd tegen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Pups hier ook overigens. Alleen volwassen honden nietOverigens zal ik echt nóóit adviseren elk halfjaar te ontwormen. Maar pups hebben nu eenmaal wormen, simpel.
Mijn volwassen honden ontworm ik nooit, behalve als er een gedekt wordt.

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
En de GGD adviseert sinds ik meen vorig jaar al 4x per jaar. Ik doe het denk ik eens per jaar en wij hebben nooit wormen. Ik heb het altijd aan het rauwe voer geweten, maar Marjoleine, jij voert toch ook volledig rauw? En toch hebben je pups wormen? Ook in mijn nestjes heb ik nooit wormen gezien.bandolero schreef:mijn cursus parasitaire ziektes zegt 6 maand, en ik vond dat al veelbellabeest schreef:bij volwassen honden wordt zelfs aangeraden elke 3 maanden te ontwormenbandolero schreef:Zeker bij kennels moet wormproblemen zou om de 2 weken herhaald moeten worden:
4, 6 en 8 weken.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, wij voeren volledig rauw, die pups hebben nog nooit een brok gezien zelfs.MirandaH schreef:Ik heb het altijd aan het rauwe voer geweten, maar Marjoleine, jij voert toch ook volledig rauw? En toch hebben je pups wormen? Ook in mijn nestjes heb ik nooit wormen gezien.
Maar inderdaad, ze hebben wel wormen, vanuit de teef, die ook nooit brok krijgt trouwens.
Er kwamen er af, ik heb ze gezien
Voor het eerst trouwens, hoor, nooit eerder gezien.
Ik wijt het aan het late ontwormen van deze keer.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Zou het niet ook aan de verminderde weerstand kunnen liggen?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien, maar de cyclus van vriend toxocara in aanmerking genomen denk ik toch vooral het tijdstip.Domor schreef:Zou het niet ook aan de verminderde weerstand kunnen liggen?
Ze zijn trouwens dinsdag geënt en gecheckt en zijn allemaal 10-15% groter dan gemiddeld.
Dus een groeiachterstand hebben ze er in elk geval niet van opgelopen