Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Australische kelpie
Moderator: moderatorteam
-
Booooo
- geregistreerd lid
Australische kelpie
Hallo,
Mijn vriend en ik zijn ons aan het oriënteren op onze toekomstige hond.
De Australische kelpie spreekt ons erg aan. We hebben ook al contact gehad met fokkers.
Zijn er hier mensen die er een hebben, en ons jullie ervaringen kunnen vertellen?
En wat is een normale prijs voor een puppy reu?
Groetjes
Mijn vriend en ik zijn ons aan het oriënteren op onze toekomstige hond.
De Australische kelpie spreekt ons erg aan. We hebben ook al contact gehad met fokkers.
Zijn er hier mensen die er een hebben, en ons jullie ervaringen kunnen vertellen?
En wat is een normale prijs voor een puppy reu?
Groetjes
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Australische kelpie
De mijne is leuk, lief en aanhankelijk. Tegen andere honden kan ze nog wel eens een grote mond hebben, en mijn ervaring met Kelpies is, dat er wel meer zijn die een beetje heks-achtig gedrag vertonen.
Verder is ze een wereldhondje!
Prijs heb ik nu geen idee van, Pasha is al bijna 13. Dat kan je gerust aan de fokkers vragen hoor. Ik gok iets van 800 euro ofzo?
Verder is ze een wereldhondje!
Prijs heb ik nu geen idee van, Pasha is al bijna 13. Dat kan je gerust aan de fokkers vragen hoor. Ik gok iets van 800 euro ofzo?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon trainen (1 a 2 keer in de week) is ook prima hoor.Nanna schreef:Het is zeker een ras waar mee gewerkt moet worden. Wat gaan jullie met hem doen?

-
Booooo
- geregistreerd lid
Nathalie: leuk dat jij er een hebt! Je ziet ze niet zoveel volgens mij? 2x per week trainen is genoeg?
Nanna: mij leek het wel leuk om agility te gaan doen. Beweging zal hij genoeg krijgen, maar de fokkers zeiden ook dat hij wel 'werk' moet hebben.
We hebben met 1 fokker contact gehad die in december een nestje verwacht en daar waren ze €750,-.
Nanna: mij leek het wel leuk om agility te gaan doen. Beweging zal hij genoeg krijgen, maar de fokkers zeiden ook dat hij wel 'werk' moet hebben.
We hebben met 1 fokker contact gehad die in december een nestje verwacht en daar waren ze €750,-.
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wij trainen 2 (soms 3) keer per week en dat is zat naast de dagelijkse wandelingen. 1 of 2 keer per week fietsen, frisbees gooien, zoekspelletjes en andere leuke dingen en ik heb een happy hondje
Pupprijs is inderdaad rond de 800.
Pupprijs is inderdaad rond de 800.
-
Booooo
- geregistreerd lid
Als puppy moeten ze natuurlijk een aantal entingen hebben.. De aanschafprijs weten we nu.
Maar wat voor geld moeten we nog achterwegen hebben voor de eerste entingen etc?
Maar wat voor geld moeten we nog achterwegen hebben voor de eerste entingen etc?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn zus heeft een kelpie. Prima hond, maar onuitputtelijk en aardig neurotisch. Ze doen van alles met hem en lopen gemiddeld toch wel ruim 2 uur per dag met hem. Ik ben zelf een behoorlijke loper maar voor mij geen kelpie;-)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo'n 150 euro. Maar daarbij moet ze ook ontwormt worden, verdere aanschaf (riem, mand, eventueel bench.. voerbakjes enz.)Booooo schreef:Als puppy moeten ze natuurlijk een aantal entingen hebben.. De aanschafprijs weten we nu.
Ik zou eerder richting de 500 euro als absolute minimum stellen.

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat spreekt jullie zo aan bij de Australische Kelpie?
Ik ben zelf ook druk aan het oriënteren en dit ras staat ook vrij hoog op mijn lijstje
Ben heel benieuwd wat andere mensen van dit ras denken.
Over de aanschaf van een hond: bedenk ook dat je in de puppentijd relatief meer aanschaft dan op latere leeftijd. Zo groeien ze uit de halsband, hebben ze vaak wat meer speeltjes (ze bijten hier en daar nogal eens wat kapot
) en ze moeten vaker geënt worden. Ik zou hoe dan ook zorgen dat je voldoende geld achter de hand hebt, al is het maar voor de zekerheid.
Ik ben zelf ook druk aan het oriënteren en dit ras staat ook vrij hoog op mijn lijstje
Over de aanschaf van een hond: bedenk ook dat je in de puppentijd relatief meer aanschaft dan op latere leeftijd. Zo groeien ze uit de halsband, hebben ze vaak wat meer speeltjes (ze bijten hier en daar nogal eens wat kapot
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Wat bij mij de reden voor een kelpie was? Ik wou geen bc want de zag je al teveel, een mechelaar mocht niet van mijn vriend. Ik wou een atletische sporthond.
Ik train 2 a 4 keer in de week. Agility en flyball
Ik train 2 a 4 keer in de week. Agility en flyball
-
Booooo
- geregistreerd lid
Mijn vriend en ik konden het niet eens worden over een ras 
Dus toen hebben we op internet een lijst gezocht met heeeeel veel hondenrassen. En dit was eigenlijk de enige die we allebei geschikt vonden!
Het lijkt mij super leuk om agility te doen, en daar is deze hond ook geschikt voor.
We hadden alleen geen idee wat voor prijs we moesten verwachten.
Dus contact opgenomen met een fokker die binnenkort een nestje verwacht maar de prijs van een pup was €850 en volgend jaar €915.
Dus ik ben bang dat het voor ons geen kelpie word!
Kruisingen zijn niet te vinden..
Dus toen hebben we op internet een lijst gezocht met heeeeel veel hondenrassen. En dit was eigenlijk de enige die we allebei geschikt vonden!
Het lijkt mij super leuk om agility te doen, en daar is deze hond ook geschikt voor.
Dus contact opgenomen met een fokker die binnenkort een nestje verwacht maar de prijs van een pup was €850 en volgend jaar €915.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Tja dat is wel een beetje een prijs die je voor een pup met stamboom betaald. Maar vraag ook wat je er voor krijgt. Hoe meer de ouders op van alles getest zijn, hoe meer dat de prijs bepaald. Wij zijn bezig met een tweede hond en ja die prijzen vallen mij altijd flink tegen van een pup. Maar ja dan spaar ik daar even voor en het geld waar vind ik het zeker (14 jaar gedeeld door 900 euro val best mee toch?Booooo schreef:Mijn vriend en ik konden het niet eens worden over een ras