Mensen die de Tsjech en de Saarloos kennen zetten erbij alsof de tamaskan net zo is. Ik die allen bezit kan echt zeggen dat dit totaal niet zo is.
De ergste trekken zijn bij de tamaskans veeeeeeel minder zelfs al als ze 50% zijn.
1 van mijn tamaskans is 50% saarloos ( Avak zusje van Konah) en ik kan je zeggen dat hij bijna geen Saarloos trekjes heeft. Het enige wat hij heeft en de meeste tamaskans is dat ze neiuwe situaties wel wat spannerder vinden maar niet zo reageren, eerder overenthousiast.
Mijn andere tamaskan is ijna 50% Tsjech, onee ze is geen tamaskan maar een Aatu van Tamaskan ouders en ondanks zij idd tegenover teven wat feller is is dit lang niet zo erg als bij de volle Tsjechen.
En er is maar 1 Tsjech gebruikt ja en dat er tsjechen mensen zijn benaderd is net door de TDR gedaan maar door ONS de TBA

Wat niet wil zeggen dat er dan al meteen meer tsjechen inzitten. De TBA zou wel willen maar helaas......
Ook lijkt het alsof ieder denkt dat men net als Blustag de honden als labradors verkopen ofzo. Nou echt niet er word wel degelijk verteld hoe ze zijn en nee nog steeds geen hondjes voor naiefelingen.
Ook vind iemand de honden van Blustag op poolhponden lijken? Terwijl de tamaskans van diezelfde blustag het meeste wolfbloed bevatten. Raar dan toch..........
Ja de tamaskans zijn niet erkend dus eigenlijk gewoon nog een stelletje mutss als je het zo zie en ik hoop ook dat ze dat blijven maqar als je over het ras als zodanig wil oordelen is natuurlijk goed maar maak ze dan eerst eens in het echt mee
En natuurlijk heb je nog inkruizingen nodig en welk ras je daar ook voor neemt zullen er altijd mensen zijn die commentaar maken vanuit hun eigen ras dat is nu eenmaal zo. Ojee hoeveel mensen er niet bang waren dat de pups van bobs wel eens voor saarloos aangekeurd konden worden en bla bla bla. Verdiep je eerst in de mensen erachter en de honden zelf dan zal je merken dat de angst volledig missplaats is ondanks ik die kant wel kan snappen als ook bezitter van de Saar en de Tsjech. Maar wat als labrador geboren is ook al is het half rotweiler word geen rotweiler hoor en elke hond ook die labrador in verkeerde handen word een rot hond.
Mijn Bine durfde veel mensen niet aan toen ze herplaatsts moest worden jaren terug en ja wat was ze een felle donder maar de handen die leiden kunnen een hoop doen en wat een schatje kan ze nu soms zijn....of niet Rahne