Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

misschien een nestje Tamaskans

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: misschien een nestje Tamaskans

Ongelezen bericht door Rahne »

Bachata schreef:En Oskari !!!en ik geloof nog een paar Tsjechen,zou ik de Tsjechen database moeten uitpluizen.
Dat ga ik nu niet doen,maar geloof wat je wilt geloven....
Feit is wel dat ze steeds meer op wolfhonden gaan lijken :mrgreen:
Maar dat karakter wordt voor het gemak maar liever vergeten....
Oxbow = Oskari (roepnaam weet je wel), en waarom zou ik daar in hemelsnaam over liegen?? :19:
Het is ook de bedoeling dat ze steeds meer op wolfhonden gaan lijken, daar selecteren we oa op. Karakter wordt niet vergeten, heb je ooit wel eens een Tamaskan ontmoet??

Laatst weer een wandeling, 12 Tamaskan aanwezig en meerdere mensen die voor het eerst kennis kwamen maken. Allemaal zeer onder de indruk van de honden en alleen maar meer overtuigd (na lezen op internet) om zelf een Tamaskan te nemen in de toekomst. Hoe kan dat nou met zoveel Wolfhond in het ras heh :denken:
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Ja maar je heb nu eenmaal nog steeds mensen die denken dat als je een wolfhond terug kruist op een hond en daar de pups weer op een hond van dat het wolfhond gehalte hetzelfde blijft Rahne. Je kent je de gesprekken op FB over boogie nog wel herrinneren toch.
Bachata
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse wolfhond,Saarlooswolfhond

Ongelezen bericht door Bachata »

Ja heb toevallig de Tamaskan,zoon van de Saarloos keer ontmoet,van Miran.
Maar he de vader ken ik natuurlijk ook,is de oom van mijn Saarloos,en dat zijn nou niet echt scheiterige Saarlozen he.
Vind dat toch een heel ander verhaal dat die Saar erdoor is gefokt dan nu de mix met Tsjech.
Miran is geen Saarloosfokker,ts staat met haar kennelnaam bij de raad van beheer als Tsjechenfokker geregistreerd.
Groetjes Wilma
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Bachata schreef:Ja heb toevallig de Tamaskan,zoon van de Saarloos keer ontmoet,van Miran.
Maar he de vader ken ik natuurlijk ook,is de oom van mijn Saarloos,en dat zijn nou niet echt scheiterige Saarlozen he.
Vind dat toch een heel ander verhaal dat die Saar erdoor is gefokt dan nu de mix met Tsjech.
Miran is geen Saarloosfokker,ts staat met haar kennelnaam bij de raad van beheer als Tsjechenfokker geregistreerd.
Nee idd zijn die honden geen scheiters maar de Saarloos kleinkids van Bobs wel gewoon hoor.
Okee is kwa Saarloos lijn voor de tamaskans een superhond geweest maar Mijn tamaskan kennen
????? Je heb hem misschien ooit eens 1 keer gezien als pup....

En of iemand nu Saarloos fokker is of niet heeft er niets mee te maken want het gaat hier nml niet om de Saarloos of de Tsjech nietwaar maar om de Tamaskans en als je die wil beoordelen moet je ze eerst KENNEN en niet weten van foto's of dergelijke maar in real live ;)
Persoonlijk zie ik het verhaal met mijn Saar of nu de Tsjech wel hetzelfde maar dat is dan misschien omdat ik ook een Tsechtamaskanetje heb lopen ;)
Laatst gewijzigd door Tamaskan op 25 nov 2012 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Bachata
Vaste gebruiker

Rahne schreef: Oxbow = Oskari (roepnaam weet je wel), en waarom zou ik daar in hemelsnaam over liegen?? :19:
Het is ook de bedoeling dat ze steeds meer op wolfhonden gaan lijken, daar selecteren we oa op. Karakter wordt niet vergeten, heb je ooit wel eens een Tamaskan ontmoet??

Laatst weer een wandeling, 12 Tamaskan aanwezig en meerdere mensen die voor het eerst kennis kwamen maken. Allemaal zeer onder de indruk van de honden en alleen maar meer overtuigd (na lezen op internet) om zelf een Tamaskan te nemen in de toekomst. Hoe kan dat nou met zoveel Wolfhond in het ras heh :denken:
Loop maar eens mee met een Saarlooswandeling,of zoals laatst de clubmatch,prachtig gezicht,zoveel Saarlozen bij elkaar.
Ja mensen gaan eerst op het mooie uiterlijk af.
Daar komen ook mensen naartoe die geintreseerd zijn in de Saarloos :F:
Groetjes Wilma
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Bachata schreef:
Rahne schreef: Oxbow = Oskari (roepnaam weet je wel), en waarom zou ik daar in hemelsnaam over liegen?? :19:

Loop maar eens mee met een Saarlooswandeling,of zoals laatst de clubmatch,prachtig gezicht,zoveel Saarlozen bij elkaar.
Ja das idd waar. Prachtig gezicht en zeker een aanrader
maar elke tamaskan was aaibaar en dat zijn de Saartjes niet en aar zit een verschil voorbij het uiterlijk.....
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Maar goed gezien niet tamaskan kenners het beter weten dan degeen die ze zelf hebben, en die veel van de blu's weet( blustag en Blufawn) etc laat ik de discussie maar aan die mensen over. Lijkt me spannend om te lezen maar ga eert lekker film kijken.
Knufs aan alle hondjes van ieder ;)
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

Bachata schreef:

Wat wil je daar nu mee zeggen? Kunnen al die Saarlozen ook geaaid en geknuffeld worden door iedereen? Kunnen die Tsjechen die ook samen wandelen allemaal los bij elkaar lopen en met elkaar spelen? Dat kan namelijk bij het merendeel van de Tamaskan wel, daar gaat het mij om. Er is werkelijk niets mis met het karakter van de meeste Tamaskan en deze is precies zoals ik beschreven heb op de website, ondanks de Wolfhonden die er al zijn ingekruist.
-Rahne-
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik begrijp niet hoe je kan zeggen dat er een groot verschil tussen die rassen zit als je ze door elkaar fokt en gaat fokken. En ik blijf erbij dat de Tamaskan teveel op de wolfhonden lijkt om te zeggen dat ze er vrijwel niet door zitten. Ze zijn bijna identiek geworden. Ik heb echt wel goede ogen. Toen ik jaren geleden naar Tamaskans keek zagen ze er veel meer poolhond achtig uit. Uit die honden kan je nooit zomaar wolfhond look a likes fokken in een paar jaar. Dat geloof ik niet.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik heb totaal geen verstand van fokken en rassen enzo. Maar als de Tamaskan is en blijft wat er in de karakterbeschrijving staat, dan lijken het mij heerlijke honden :ok:
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Ik begrijp niet hoe je kan zeggen dat er een groot verschil tussen die rassen zit als je ze door elkaar fokt en gaat fokken. En ik blijf erbij dat de Tamaskan teveel op de wolfhonden lijkt om te zeggen dat ze er vrijwel niet door zitten. Ze zijn bijna identiek geworden. Ik heb echt wel goede ogen. Toen ik jaren geleden naar Tamaskans keek zagen ze er veel meer poolhond achtig uit. Uit die honden kan je nooit zomaar wolfhond look a likes fokken in een paar jaar. Dat geloof ik niet.
er is 1 am wolfhond gebruikt, 1 tsjech en 1 saar. Als je alleen goed gaat kijken zijn de lijnen die er zijn van de Tamaskans ook allemaal weer deze lijnen gekruisd dus kan het idd kloppen dat ze uiterlijke dingen ervan mee nemen ja.
De bloedlijnen zijn nog niet zo erg breed vandaar er ook nieuw bloed nodig is.

En of men met een kruizing van een wolfhond eens is kan ik beide kanten van zien hoor maar omdaar nu een heel ras en de mensen op de grabbel voor te gooien zoals sommige willen proberen en niet alleen op dit forum gaat mij te ver. Ik heb het hier dus niet over jou.
Maar niet alleen naast de Utonagan zijn de wolfhonden en husky's gebruikt maar ook malamutes en kijk dn nog eens naar het uiterlijk wetende dat Saarloos lijen ook niet helemaal clean/pure zijn ;)
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Ik begrijp niet hoe je kan zeggen dat er een groot verschil tussen die rassen zit als je ze door elkaar fokt en gaat fokken. En ik blijf erbij dat de Tamaskan teveel op de wolfhonden lijkt om te zeggen dat ze er vrijwel niet door zitten. Ze zijn bijna identiek geworden. Ik heb echt wel goede ogen. Toen ik jaren geleden naar Tamaskans keek zagen ze er veel meer poolhond achtig uit. Uit die honden kan je nooit zomaar wolfhond look a likes fokken in een paar jaar. Dat geloof ik niet.
Dat kan ik zeggen omdat ik zelf Tamaskan heb en ook meer dan 40 verschillende andere Tamaskan heb ontmoet, ondertussen. Jij volgens mij nog niet 1... Miran heeft meerdere Wolfhonden naast haar Tamaskan en ook die geeft hier meermaals aan dat er wel degelijk verschil zit tussen de rassen qua karakter. Er zit een groot deel Husky en Utonagan in het ras, veel groter dan de Wolfhonden, maar volgens jou lul ik uit mijn nek. :ok:
-Rahne-
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Tamaskan schreef:
er is 1 am wolfhond gebruikt, 1 tsjech en 1 saar. Als je alleen goed gaat kijken zijn de lijnen die er zijn van de Tamaskans ook allemaal weer deze lijnen gekruisd dus kan het idd kloppen dat ze uiterlijke dingen ervan mee nemen ja.

En of men met een kruizing van een wolfhond eens is kan ik beide kanten van zien hoor maar omdaar nu een heel ras en de mensen op de grabbel voor te gooien zoals sommige willen proberen en niet alleen op dit forum gaat mij te ver. Ik heb het hier dus niet over jou.
Maar niet alleen naast de Utonagan zijn de wolfhonden en husky's gebruikt maar ook malamutes en kijk dn nog eens naar het uiterlijk wetende dat Saarloos lijen ook niet helemaal clean/pure zijn ;)
Hoe kun je daar zeker van zijn? Ik bedoel dit niet aanvallend, maar ik begreep dat Blustag en Blufawn niet bepaald open en eerlijk zijn over de begintijd van de Tamaskan.
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:
Tamaskan schreef:

Hoe kun je daar zeker van zijn? Ik bedoel dit niet aanvallend, maar ik begreep dat Blustag en Blufawn niet bepaald open en eerlijk zijn over de begintijd van de Tamaskan.
Jenny en Lynn zijn idd tegen veel mensen niet geheel open en eerlijk geweest. Echter heb ik heel close contact gehad met lynn en kan ik alleen zeggen dat nog steeds niet alles open ligt ;) De rest van die zaak is niet aan mijn omdat dan meerder wereldjes aan het schudde gaan ;) Maar ik kan je verzekeren dat dit de wolfhonden zijn in de basis lijnen en jammer genoeg heeft Lynn( Blustag) de lijn met de Tsjech er sterk vermeerderd
wolfwoman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolfwoman »

Bachata schreef: ts staat met haar kennelnaam bij de raad van beheer als Tsjechenfokker geregistreerd.
Op mijn kennelregistratie staat mijn kennelnaam en deze is persoonlijk aan mij verbonden,
en aan GEEN RAS, dus ik kan met die naam ieder ras fokken wat IK WIL

Afbeelding

Misschien kan Bachata zich beter eerst in de feiten verdiepen,
voordat ze onwaarheden op een forum zet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Tamaskan schreef: Hoe kun je daar zeker van zijn? Ik bedoel dit niet aanvallend, maar ik begreep dat Blustag en Blufawn niet bepaald open en eerlijk zijn over de begintijd van de Tamaskan.
Jenny en Lynn zijn idd tegen veel mensen niet geheel open en eerlijk geweest. Echter heb ik heel close contact gehad met lynn en kan ik alleen zeggen dat nog steeds niet alles open ligt ;) De rest van die zaak is niet aan mijn omdat dan meerder wereldjes aan het schudde gaan ;) Maar ik kan je verzekeren dat dit de wolfhonden zijn in de basis lijnen en jammer genoeg heeft Lynn( Blustag) de lijn met de Tsjech er sterk vermeerderd[/quote]

Ik wil wel geloven in de oprechtheid van de mensen die zich nu met het ras bezig houden, maar blijf toch enigszins sceptisch over het ontstaan van het ras. Ik merk dat dat bij mij een negatieve bijklank aan het ras geeft, zonder daarmee over de honden te oordelen. Ik hoop dat je me snapt.
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:
Ik wil wel geloven in de oprechtheid van de mensen die zich nu met het ras bezig houden, maar blijf toch enigszins sceptisch over het ontstaan van het ras. Ik merk dat dat bij mij een negatieve bijklank aan het ras geeft, zonder daarmee over de honden te oordelen. Ik hoop dat je me snapt.
Jahoor ik snap je heel goed want veel hebben dit bij andere rassen ook hoor die een duister verleden hebben. Sceptish is altijd goed zolang je weet dat je pas echt kan oordelen als je de individuen onder de noemer heb meegemaakt ;)
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Miran, ben wel nieuwsgierig eigenlijk maar misschien heb ik eroverheen gelezen. (in dat geval vast sorry).

Maar merk jij nu veel verschil tussen Avak en je tjechtamaskan? Qua karakter dan?
Bachata
Vaste gebruiker

wolfwoman schreef:
Bachata schreef: ts staat met haar kennelnaam bij de raad van beheer als Tsjechenfokker geregistreerd.
Op mijn kennelregistratie staat mijn kennelnaam en deze is persoonlijk aan mij verbonden,
en aan GEEN RAS, dus ik kan met die naam ieder ras fokken wat IK WIL

Afbeelding

Misschien kan Bachata zich beter eerst in de feiten verdiepen,
voordat ze onwaarheden op een forum zet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je weet hoe ik heet Stefanie :wink:
Volgens mij blijft je toetsenbord hangen bij de !
maar goed ik vind het prima als jij dit als onwaarheid ziet,dacht toch dat jij Tsjechen fokte met stamboom :oohja:
Dat je hier over valt zeg?
begrijp best dat fokken met een mix zonder stamboom meer geld opbrengt,
Een Tsjech met stamboom kost gemiddeld 1000,00 euro,een Tamaskan kost 1500,00 en geen gedoe met stambomen :W:

Wat vind jij trouwens van de duitse Tamaskanclub?
Zij zijn ertegen,hebben het open en bloot op hun website staan!

http://www.tamaskan-club.de/
Laatst gewijzigd door Bachata op 25 nov 2012 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Wilma
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Het is ook bij alle rassen hetzelfde gezanik onder elkaar hè :roll:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind het vooral bijzonder (bewonderenswaardig) dat de Tsjechenclub juist vóór deze combi is. Nota bene een FCI erkend ras. (of is de TDR een club die buiten de FCI dingen valt ?) en apart dat die Tamaskanclub nu ineens geen voorstander is.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Bachata schreef: Wat vind jij trouwens van de duitse Tamaskanclub?

Begrijp ik nu goed dat tegen zijn omdat er niet van tevoren met het goddelijke clubje overlegt is ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

Bachata schreef: begrijp best dat fokken met een mix zonder stamboom meer geld opbrengt,
Een Tsjech met stamboom kost gemiddeld 1000,00 euro,een Tamaskan kost 1500,00 en geen gedoe met stambomen :W:
Jij hebt echt werkelijk waar geen idee waar je het over hebt en roept maar wat :blah:
In Nederland vraagt er tot nog toe niemand meer dan 1000 euro voor een Tamaskan pup, en deze pups van Stefanie zullen voor minder verkocht worden. Een officiële FCI stamboom krijgen ze niet nee, maar wel papieren van de TDR waar de voorouders & gezondheidstesten op terug te vinden zijn. Het enigste verschil zit hem dan in dat je geen shows met je Tamaskan kunt lopen, nouja jammer dan :ok:
-Rahne-
Afbeelding
Bachata
Vaste gebruiker

sirene schreef:Ik vind het vooral bijzonder (bewonderenswaardig) dat de Tsjechenclub juist vóór deze combi is. Nota bene een FCI erkend ras. (of is de TDR een club die buiten de FCI dingen valt ?) en apart dat die Tamaskanclub nu ineens geen voorstander is.
Nee de Nederlansdse vereniging Tsjechoslowaakse wolfhond is juist tegen en heeft Stefanie per 5 November geroyeerd als lid.
Groetjes Wilma
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Ik vind het vooral bijzonder (bewonderenswaardig) dat de Tsjechenclub juist vóór deze combi is. Nota bene een FCI erkend ras. (of is de TDR een club die buiten de FCI dingen valt ?) en apart dat die Tamaskanclub nu ineens geen voorstander is.
Nee nee, de Tsjechenclub is er zeer zeker op tegen. De TDR is het overkoepelend orgaan van de Tamaskan. Die Duitse Tamaskan Club is een club die dan weer onder de TDR valt.
-Rahne-
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
Bachata schreef: Wat vind jij trouwens van de duitse Tamaskanclub?

Begrijp ik nu goed dat tegen zijn omdat er niet van tevoren met het goddelijke clubje overlegt is ?
Ze zijn er tegen omdat ze geen zin hadden in 'gedoe' met de Tsjechenclub...
-Rahne-
Afbeelding
Bachata
Vaste gebruiker

Rahne schreef:
Bachata schreef: begrijp best dat fokken met een mix zonder stamboom meer geld opbrengt,
Jij hebt echt werkelijk waar geen idee waar je het over hebt en roept maar wat :blah:
In Nederland vraagt er tot nog toe niemand meer dan 1000 euro voor een Tamaskan pup, en deze pups van Stefanie zullen voor minder verkocht worden. Een officiële FCI stamboom krijgen ze niet nee, maar wel papieren van de TDR waar de voorouders & gezondheidstesten op terug te vinden zijn. Het enigste verschil zit hem dan in dat je geen shows met je Tamaskan kunt lopen, nouja jammer dan :ok:
Ik vind het best hoor :ok:

De prijs voor een pup verschilt per fokker maar je kunt ongeveer rekening houden met een bedrag tussen de €1000 en €1500. Haal je een pup uit het buitenland dan komen daar natuurlijk ook nog transportkosten bij.
http://www.tamaskan-dog.nl/de-tamaskan/aanschaf
Groetjes Wilma
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Rahne schreef:
Nee nee, de Tsjechenclub is er zeer zeker op tegen. De TDR is het overkoepelend orgaan van de Tamaskan. Die Duitse Tamaskan Club is een club die dan weer onder de TDR valt.
Oh, ik heb het helemaal fout begrepen dan. De Tsjechenclub is tegen maar het overkoepelende Tamaskan orgaan is voor. Okee, ik snap het weer. En het klinkt minder verrassend. Spijtig, dat wel.
En de tamaskans krijgen stambomen van de TDR ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

Bachata schreef:
Rahne schreef:
Ik vind het best hoor :ok:

De prijs voor een pup verschilt per fokker maar je kunt ongeveer rekening houden met een bedrag tussen de €1000 en €1500. Haal je een pup uit het buitenland dan komen daar natuurlijk ook nog transportkosten bij.
http://www.tamaskan-dog.nl/de-tamaskan/aanschaf
Tamaskan worden ook in het buitenland verkocht, en iedere fokker mag zijn eigen prijs bepalen. In Duitsland en Kroatie vragen ze gemiddeld 1400 euro maar hier in Nederland dus niet.
-Rahne-
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

wolfwoman schreef: Deze dekking is goedgekeurd door de TDR commissie en mijn kennel,
“van 't Aelse Sluske”, is geregistreerd bij de TDR.
Ik heb het verkeerd begrepen hierdoor. Wolfwoman heeft toch alleen maar Tsjechen (ik nam dus aan dat dit een Tsjechenclub was) ? Hoe kan ze dan geregistreerd zijn bij de Tamaskanclub ? Of is ze dat speciaal voor dit nest ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”