Ja preciessirene schreef:Oh, ik heb het helemaal fout begrepen dan. De Tsjechenclub is tegen maar het overkoepelende Tamaskan orgaan is voor. Okee, ik snap het weer. En het klinkt minder verrassend. Spijtig, dat wel.Rahne schreef:Nee nee, de Tsjechenclub is er zeer zeker op tegen. De TDR is het overkoepelend orgaan van de Tamaskan. Die Duitse Tamaskan Club is een club die dan weer onder de TDR valt.sirene schreef:Ik vind het vooral bijzonder (bewonderenswaardig) dat de Tsjechenclub juist vóór deze combi is. Nota bene een FCI erkend ras. (of is de TDR een club die buiten de FCI dingen valt ?) en apart dat die Tamaskanclub nu ineens geen voorstander is.
En de tamaskans krijgen stambomen van de TDR ?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
misschien een nestje Tamaskans
Moderator: moderatorteam
- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: misschien een nestje Tamaskans
- wolfwoman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog - Locatie: Andel (NBr.) NL.
- Contacteer:
Wilma,ik val over iets wat jij schrijft wat niet waar is.Bachata schreef: Je weet hoe ik heet Stefanie![]()
Volgens mij blijft je toetsenbord hangen bij de !
maar goed ik vind het prima als jij dit als onwaarheid ziet,dacht toch dat jij Tsjechen fokte met stamboom![]()
Dat je hier over valt zeg?
begrijp best dat fokken met een mix zonder stamboom meer geld opbrengt,
Een Tsjech met stamboom kost gemiddeld 1000,00 euro,een Tamaskan kost 1500,00 en geen gedoe met stambomen
Wat vind jij trouwens van de duitse Tamaskanclub?
Zij zijn ertegen,hebben het open en bloot op hun website staan!
Vandaar dat mijn toetsenbord daar op reageerd
En ik hou van eerlijk en openheid.
Anders had ik deze nestaankondiging ook niet in de openbaarheid gebracht.
Mijn kennelnaam is dus niet rasgebonden zoals jij beweerd.
En ja ik fok nog steeds Tsjechen, maar hoop ook een nestje Tamaskans gaan fokken,
dus BEIDE, net zoals zoveel mensen twee verschillende (ras)honden fokken.
Als je goed was ingelicht, zou je weten dat ik voor een pup van dit out-cross nest,
geen 1000 euro vraag, laat staan 1500.
Dus dat is weer een onwaarheid.
Jij schrijft meerdere dingen die je veronderstelt maar NIET WEET !!
Er is bij de TDR gestemd over deze combinatie,
en het is met 7 tegen 1 goedgekeurd.
Aangezien de Duitse Tamaskanclub ook bij de TDR aangesloten is
gaat we dit gewoon proberen.........
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
- Rahne
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor dit nest en omdat ze in de toekomst ook Tamaskan wil gaan fokken. Deze pups zullen als Tamaskan geregistreerd worden (gelimiteerd), en krijgen dan Stefanie haar kennel naam mee op de papieren want zij fokt het nest.sirene schreef:Ik heb het verkeerd begrepen hierdoor. Wolfwoman heeft toch alleen maar Tsjechen (ik nam dus aan dat dit een Tsjechenclub was) ? Hoe kan ze dan geregistreerd zijn bij de Tamaskanclub ? Of is ze dat speciaal voor dit nest ?wolfwoman schreef: Deze dekking is goedgekeurd door de TDR commissie en mijn kennel,
“van 't Aelse Sluske”, is geregistreerd bij de TDR.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Stefanie, heb je het van te voren bij de Tsjechenclub overlegd ? En zo ja wat was hun reactie ?
Gewoon uit pure interesse hoor. Ik ben gewoon heel benieuwd naar hoe de reacties zijn op zoiets.
En waarom royeren ? Dat is wel een hele erge "straf". Niet dat ik erop zou staan te wachten nog lid te blijven van zo'n clubje. Maar waarom royeren als je het niet eens bent met wat iemand doet. Het gaat niet stiekem. Niemand wordt een Tsjech aangesmeerd waar stiekem een tamaskan inzit (of andersom) en ze hoeven er verder niets mee.
Gewoon uit pure interesse hoor. Ik ben gewoon heel benieuwd naar hoe de reacties zijn op zoiets.
En waarom royeren ? Dat is wel een hele erge "straf". Niet dat ik erop zou staan te wachten nog lid te blijven van zo'n clubje. Maar waarom royeren als je het niet eens bent met wat iemand doet. Het gaat niet stiekem. Niemand wordt een Tsjech aangesmeerd waar stiekem een tamaskan inzit (of andersom) en ze hoeven er verder niets mee.
- wolfwoman
- Zeer actief
- Contacteer:
Wilma, nu moet je je eigen echt beter voor laten lichten,Bachata schreef: Nee de Nederlansdse vereniging Tsjechoslowaakse wolfhond is juist tegen en heeft Stefanie per 5 November geroyeerd als lid.
want het wordt nu toch wel erg veel
Weer een onwaarheid:
Ik heb zelf mijn lidmaatschap opgezegd.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Aha. Ik begrijp het. Alleen dat laatste kan/mag niet. Je mag je kennelnaam niet gebruiken voor dingen buiten FCI gefokte nestjes om (dus ook niet als naam van je winkel ofzo) als kennelnaam voor niet FCI erkende rassen (of kruisingen, nog erger!!!) schijnt een schande te zijnRahne schreef:Voor dit nest en omdat ze in de toekomst ook Tamaskan wil gaan fokken. Deze pups zullen als Tamaskan geregistreerd worden (gelimiteerd), en krijgen dan Stefanie haar kennel naam mee op de papieren want zij fokt het nest.sirene schreef:Ik heb het verkeerd begrepen hierdoor. Wolfwoman heeft toch alleen maar Tsjechen (ik nam dus aan dat dit een Tsjechenclub was) ? Hoe kan ze dan geregistreerd zijn bij de Tamaskanclub ? Of is ze dat speciaal voor dit nest ?wolfwoman schreef: Deze dekking is goedgekeurd door de TDR commissie en mijn kennel,
- Rahne
- Zeer actief
- Contacteer:
Echt? Ahh dat wist ik dus niet, maarja ik fok ook geen FCI rassen. Kan de FCI ertegen optreden als het toch gebeurd?sirene schreef:Aha. Ik begrijp het. Alleen dat laatste kan/mag niet. Je mag je kennelnaam niet gebruiken voor dingen buiten FCI gefokte nestjes om (dus ook niet als naam van je winkel ofzo) als kennelnaam voor niet FCI erkende rassen (of kruisingen, nog erger!!!) schijnt een schande te zijnRahne schreef:Voor dit nest en omdat ze in de toekomst ook Tamaskan wil gaan fokken. Deze pups zullen als Tamaskan geregistreerd worden (gelimiteerd), en krijgen dan Stefanie haar kennel naam mee op de papieren want zij fokt het nest.sirene schreef:Ik heb het verkeerd begrepen hierdoor. Wolfwoman heeft toch alleen maar Tsjechen (ik nam dus aan dat dit een Tsjechenclub was) ? Hoe kan ze dan geregistreerd zijn bij de Tamaskanclub ? Of is ze dat speciaal voor dit nest ?wolfwoman schreef: Deze dekking is goedgekeurd door de TDR commissie en mijn kennel,
- wolfwoman
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dat heb ik niet overlegd, waarom zou ik ?sirene schreef:Stefanie, heb je het van te voren bij de Tsjechenclub overlegd ? En zo ja wat was hun reactie ?
ik heb nooit iets ondertekend bij de Tsjechenclub en ook niet bij de aankoop van mijn tsjechenteef.
Als jij lid bent van de Duitse Herderclub, en jou teef wordt gedekt door de hond van de buren, moet je daar dan ook toestemming voor vragen bij de DH-club ?
Het zou een ander verhaal worden als ik mijn teef zou laten dekken door een tamaskan en de pups als volbloed TsW's ga verkopen,
maar dat doe ik niet.
Dat vind ik dus ook.sirene schreef:Niet dat ik erop zou staan te wachten nog lid te blijven van zo'n clubje. Maar waarom royeren als je het niet eens bent met wat iemand doet. Het gaat niet stiekem. Niemand wordt een Tsjech aangesmeerd waar stiekem een tamaskan inzit (of andersom) en ze hoeven er verder niets mee.
Van zo'n club WIL ik geen lid meer zijn.
Ik dacht dat je volgens de statuten 2 mnd. van te voren moest opzeggen,
vandaar mijn opzegging vanaf 01-01-2013.
(Ik wilde me nog netjes aan hun 'regels' houden
Hun maakte er dus 05-11-2012 van, nou ikke helemaal blij.
De kennelnaam "van 't Aelse Sluske" is niet rasgebonden,
maar persoonsgebonden en mag dus alleen door mij gebruikt worden.
Voor welke (ras)hond dan ook.
Miran heeft haar kennelnaam ook gergistreerd bij de FCI,
en ook Saarloos/Tamaskan gefokt.
De FCI doet daar niets tegen, ze hebben wel wat anders te doen.
- wolfwoman
- Zeer actief
- Contacteer:
Op de site van de RVB (Statuten en huish. regelement)sirene schreef: Aha. Ik begrijp het. Alleen dat laatste kan/mag niet. Je mag je kennelnaam niet gebruiken voor dingen buiten FCI gefokte nestjes om (dus ook niet als naam van je winkel ofzo) als kennelnaam voor niet FCI erkende rassen (of kruisingen, nog erger!!!) schijnt een schande te zijn
staat dit:
Kennelnamen
Artikel 5
1. De Raad kan het recht verlenen tot het voeren van een kennelnaam.
2. Het recht tot het voeren van een kennelnaam is, behoudens het bepaalde in het
reglement kennelnamen, niet overdraagbaar.
3. Het recht tot het voeren van een kennelnaam geeft aan de rechthebbende het recht,
de kennelnaam op te nemen in de naam van de door hem gefokte honden.
4. De Raad houdt een register van kennelnamen bij.
5. De procedure die gevolgd dient te worden bij het aanvragen van een kennelnaam
wordt geregeld in het reglement kennelnamen, dat de aanvrager kosteloos kan
downloaden van de website van de Raad van Beheer.
de door hem gefokte honden.
Ik lees nergens dat dat alleen gebruikt mag worden door de FCI erkende rassen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan het inderdaad ook nergens meer terugvinden. Misschien eruit gehaald omdat er toch niets mee gedaan werd ?wolfwoman schreef:Op de site van de RVB (Statuten en huish. regelement)sirene schreef: Aha. Ik begrijp het. Alleen dat laatste kan/mag niet. Je mag je kennelnaam niet gebruiken voor dingen buiten FCI gefokte nestjes om (dus ook niet als naam van je winkel ofzo) als kennelnaam voor niet FCI erkende rassen (of kruisingen, nog erger!!!) schijnt een schande te zijn
staat dit:
Kennelnamen
Artikel 5
1. De Raad kan het recht verlenen tot het voeren van een kennelnaam.
2. Het recht tot het voeren van een kennelnaam is, behoudens het bepaalde in het
reglement kennelnamen, niet overdraagbaar.
3. Het recht tot het voeren van een kennelnaam geeft aan de rechthebbende het recht,
de kennelnaam op te nemen in de naam van de door hem gefokte honden.
4. De Raad houdt een register van kennelnamen bij.
5. De procedure die gevolgd dient te worden bij het aanvragen van een kennelnaam
wordt geregeld in het reglement kennelnamen, dat de aanvrager kosteloos kan
downloaden van de website van de Raad van Beheer.
de door hem gefokte honden.
Ik lees nergens dat dat alleen gebruikt mag worden door de FCI erkende rassen.
Ik weet bijna zeker dat we het in 2004 voor KK1 moesten leren. Net als dat je niet stamboomloos mag fokken als je een kennelnaam hebt. Is ook verdwenen http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... #p5510594 vind ik allemaal niet erg hoor
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Rahne schreef:Dat kan ik zeggen omdat ik zelf Tamaskan heb en ook meer dan 40 verschillende andere Tamaskan heb ontmoet, ondertussen. Jij volgens mij nog niet 1... Miran heeft meerdere Wolfhonden naast haar Tamaskan en ook die geeft hier meermaals aan dat er wel degelijk verschil zit tussen de rassen qua karakter. Er zit een groot deel Husky en Utonagan in het ras, veel groter dan de Wolfhonden, maar volgens jou lul ik uit mijn nek.laeken schreef:Ik begrijp niet hoe je kan zeggen dat er een groot verschil tussen die rassen zit als je ze door elkaar fokt en gaat fokken. En ik blijf erbij dat de Tamaskan teveel op de wolfhonden lijkt om te zeggen dat ze er vrijwel niet door zitten. Ze zijn bijna identiek geworden. Ik heb echt wel goede ogen. Toen ik jaren geleden naar Tamaskans keek zagen ze er veel meer poolhond achtig uit. Uit die honden kan je nooit zomaar wolfhond look a likes fokken in een paar jaar. Dat geloof ik niet.
Nee, ik denk niet dat je uit je nek lult. Ik doe aannames en ik speculeer. Ik ga er echt wel vanuit dat jij het beter weet. Ik lees net dat er 1 Tjech, 1 Saarloos en 1 kruising wolf gebruikt zijn. En dat die in elke Tamaskan terug te vinden zijn. Dat verklaard ook gewoon dat elke Tamaskan er uitziet als een wolfhond. Immers, dat zijn ze dus ook dan.
Daar ging het mij om. Dat zag ik dus terug. En nu ik weet dat er 3 wolfhonden door zitten die in elke Tamaskan te vinden zijn snap ik ook wel waarom ze er zo uitzien.
Mijn verhaal ontstond doordat ik eerder altijd las dat er 0 wolf in moest zitten. Dat dit uit poolhonden gefokt is. En dat is dus niet waar. Blijkt ook nu.
Ik begrijp dat ik stellig overkom, maar het laatste wat ik wil zeggen is dat ik het beter zou weten. Ik mag toch hopen dat jij het beter weet
Straks als Tjech nr 2 erdoor gaat zal dat nog meer worden. Vinden jullie dat niet deels zonde? Mijn voorkeur kwa uiterlijk gaat ook uit naar de honden met wolfhondbloed. Die zijn domweg mooier als je op wolftype valt. Maar ik zou wel oppassen met wegfokken van de poolhond. Met het wegvallen van dat uiterlijk kan ook de stabiliteit wegvallen. Het is niet voor niets dat overal ter wereld de wolfhonden en de hybriden lastig zijn. Zelfs verboden her en der. Dus hoe meer wolf, hoe minder kans op echt open en gezellige honden. Domesticatie is nl belangrijk om hond te zijn. Wolven zijn dat nu eenmaal niet. Dat geeft elke keer weer ongewenst en lastig gedrag.
Ik hoop dat deze kruising zo uitpakt als gehoopt. En ik hoop dat inkruisen van wolfhonden niet gaat zorgen voor zenuwen en agressie. Want dat zou zonde zijn van dit mooie ras.
- Tamaskan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): wolfhonden
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ja zeker merk je daar verschil tussen.flamme schreef:Miran, ben wel nieuwsgierig eigenlijk maar misschien heb ik eroverheen gelezen. (in dat geval vast sorry).
Maar merk jij nu veel verschil tussen Avak en je tjechtamaskan? Qua karakter dan?
Hierin ook rekening houden dat Avak van een open Saarlijn is en niet een schuwe.
Natuurlijk hebben ze beide trekken van hun wolfhond kant.
Zo heeft Avak wel de openheid van zijn papa maar toch de onrustigheid in nieuwe situaties van de Saarloos.
Wat Avak vaak opvangt door de gekke clown uit te hangen maar als je hem goed kent merk je dat hij dit doet om de situatie in te schatten wat veel Saarlozen doen maar die duiken dan het liefst ergens achter om de situatie goed te kunnen bekijken
Daarin tegen zorgt de Tsjechen kant van Sierra ervoor dat als zij met haar roedel is zeker zich heeeeeeeel groot voelt en dapper voelt
(een vermilderd tsjechen gedrag wat de meeste mensen bij de tsjechen als agressie bestempelen maar niet is , jij snap die uitleg wel
Daar waar een tsjech een directe uitvoering hierin zal geven doet zij dit niet.
Zowel Avak als Sierra hebben juist door hun mix meer de will to please dan de bekende niet wil to please van de tsjech en de Saar.
Natuurlijk is deze ook weer een wereld van verschil tussen de Tsjech en de Saar maar gezien jij beide wel kent hoef ik denk ik niet de uitgebreide versie van het verschil op te typen
- Tamaskan
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet wel goed blijven lezen. Ik melde idd dat in veel het terug te vinden is omdat de lijnen ook weer met elkaar gekruisd zijn maar niet elke tamaskanlaeken schreef:
Nee, ik denk niet dat je uit je nek lult. Ik doe aannames en ik speculeer. Ik ga er echt wel vanuit dat jij het beter weet. Ik lees net dat er 1 Tjech, 1 Saarloos en 1 kruising wolf gebruikt zijn. En dat die in elke Tamaskan terug te vinden zijn. Dat verklaard ook gewoon dat elke Tamaskan er uitziet als een wolfhond. Immers, dat zijn ze dus ook dan.Ze bevatten allemaal een stuk wolf.
Daar ging het mij om. Dat zag ik dus terug. En nu ik weet dat er 3 wolfhonden door zitten die in elke Tamaskan te vinden zijn snap ik ook wel waarom ze er zo uitzien.
Mijn verhaal ontstond doordat ik eerder altijd las dat er 0 wolf in moest zitten. Dat dit uit poolhonden gefokt is. En dat is dus niet waar. Blijkt ook nu.
Ik begrijp dat ik stellig overkom, maar het laatste wat ik wil zeggen is dat ik het beter zou weten. Ik mag toch hopen dat jij het beter weetWat ik inmiddels duidelijk heb is hoe het kan dat alle Tamaskans zoveel op wolfhonden lijken.
Straks als Tjech nr 2 erdoor gaat zal dat nog meer worden. Vinden jullie dat niet deels zonde? Mijn voorkeur kwa uiterlijk gaat ook uit naar de honden met wolfhondbloed. Die zijn domweg mooier als je op wolftype valt. Maar ik zou wel oppassen met wegfokken van de poolhond. Met het wegvallen van dat uiterlijk kan ook de stabiliteit wegvallen. Het is niet voor niets dat overal ter wereld de wolfhonden en de hybriden lastig zijn. Zelfs verboden her en der. Dus hoe meer wolf, hoe minder kans op echt open en gezellige honden. Domesticatie is nl belangrijk om hond te zijn. Wolven zijn dat nu eenmaal niet. Dat geeft elke keer weer ongewenst en lastig gedrag.
Ik hoop dat deze kruising zo uitpakt als gehoopt. En ik hoop dat inkruisen van wolfhonden niet gaat zorgen voor zenuwen en agressie. Want dat zou zonde zijn van dit mooie ras.
Maar geeft niet zo'n kleinigheid kan makkelijk verkeerd eruit gepakt worden.
Ik weet dat op veel sites gestaan heeft dat het er niet in zat en persoonlijk vind ik het jammer. Hoe vaak ik en andere de afgelopen jaren niet gezegd hebben dat dit fout was en men dit niet op hun site moesten zetten maar men weet hierbij ook niet in wat voor manipulistisch wereldje men gezeten heeft van de Blu's. Ik weet dit wel en geloof me dat de nieuwe TDR dat net op prijs steld nu dat ze weten door DNA testen wat ze weten.
Ergens kan je ze alleen credit geven dat zij testen gedaan hebben en niet zomaar bij elke roddel of waarheid zonder bewijs gesprongen hebben wat veel mensen in elke honden wereld wel doen.
Wat jou vraag betrefd met de tweede tsjech inkruizing denk ik dat men ook moet weten dat er drie groepen zijn in de tamaskan en de blu's ( dus eigenlijk 4). En ondanks men weer met elkaar praat over samenwerken etc liggen zeker bij de TDR en de TBA een wereld van verschil in hun standaard die beide al jaren gebruiken om daar naar toe te werken. Hierin kan ik dus alleen wat verder uitweide over die van de TBA en daarin kan ik zeggen dat wij het niet zonde vinden gezien ons doel meer naar de wolfhond achtige is alleen met een vermilderd karakter en hopenlijk door de juiste inkruizingen met de DNA testen betere gezondheid. Dus nee niet zo zeer het hondje wat voor ieder geschikt is maar zeker milder dan de Tsjech of Saar of andere wolfhond achtigen
- Tamaskan
- Zeer actief
- Contacteer:
Even inderdaad de toevoeging op de FCI om je kennelnaam aan een niet erkend ras te verbinden.
Dit word door meerdere gedaan idd zoals ook Blustag die ook FCI erkende naam heeft
Zelf heb ik mijn kennelnaam juist aangevraagd voor de tamaskan. Wel is het dus zo dat je je kennelnaam alleen bij de FCI kan laten registreren als je ook daadwerkelijk erkende rassen heb. Maar hun wetenschap dat ze voor de tamaskans gebruikt worden doen ze niets mee en geven zelf al aan dat dat hun verder ook niets aan gaat. Wat hun op het moment van goedkeuren aangaat is of je idd erkende rassen heb lopen, hoe het erbij je thuis uitziet( hier zijn ze daadwerkelijk ook geweest en was een heerlijk gesprek) en voor de rest kijken ze er niet zoveel naar( wat ik soms persoonlijk jammer vind want hierna kun je dus eventueel een puppy mill beginnen als je je goedkeuring heb want daar kijken ze ook te weinig naar in mijn mening maar goed das een ander verhaal)
En dus wat ik verder met mijn kennelnaam doe is aan mij gezien deze idd niet op een ras toegekend staat maar op je naam. Dus al wil ik hem gebruiken voor mijn papegaaien.........al is het geen hond is geheel mijn keus
Dit word door meerdere gedaan idd zoals ook Blustag die ook FCI erkende naam heeft
Zelf heb ik mijn kennelnaam juist aangevraagd voor de tamaskan. Wel is het dus zo dat je je kennelnaam alleen bij de FCI kan laten registreren als je ook daadwerkelijk erkende rassen heb. Maar hun wetenschap dat ze voor de tamaskans gebruikt worden doen ze niets mee en geven zelf al aan dat dat hun verder ook niets aan gaat. Wat hun op het moment van goedkeuren aangaat is of je idd erkende rassen heb lopen, hoe het erbij je thuis uitziet( hier zijn ze daadwerkelijk ook geweest en was een heerlijk gesprek) en voor de rest kijken ze er niet zoveel naar( wat ik soms persoonlijk jammer vind want hierna kun je dus eventueel een puppy mill beginnen als je je goedkeuring heb want daar kijken ze ook te weinig naar in mijn mening maar goed das een ander verhaal)
En dus wat ik verder met mijn kennelnaam doe is aan mij gezien deze idd niet op een ras toegekend staat maar op je naam. Dus al wil ik hem gebruiken voor mijn papegaaien.........al is het geen hond is geheel mijn keus
- Tamaskan
- Zeer actief
- Contacteer:
Als eerste wil ik hierbij wel melde dat ik het idd net eens ben met hoe Bachata(Wilma) een aantal zaken aanpakt.Tara schreef: Wat is dit verschrikkelijk ordinair!
Bachata, ik snap werkelijk nog steeds niet wat de Tsjechenvereniging hiermee te schaften heeft.
Of TS nou wel of niet geroyeerd is vind ik totaal niet interessant. Feit is dat ze niet meer aan de Tsjechenvereniging verbonden is, en dus haar eigen weg bewandelt.
Stop dan met natrappen en laat het er bij. Dit is zó ontzettend niet chique!
Ik zie TS in alle openheid vertellen over hoe of wat, en ik zie werkelijk niet wat er nou zo vreselijk verschrikkelijk erg aan is.
En ik zie al helemáál niet in waarmee het Tsjechoslowaakse Wolfhond als ras nou zo furrrschrrrikkulluk schade toegebracht wordt.
et enige wat ik wel kan begrijpen is haar angst die heeft iedereen van een ras als hun ras gebruikt word.
Men moet natuurlijk bij elk gefokt dier er rekening mee houden dat je met de fokkers hierin ook te maken heb en hoe vaak komt het niet voor bij elk ras dat daar minder goede fokkers in zijn die door hun foute manier van fokken of door slechte screening het ras een slechte naam krijgen. Daar zit haar angst alleen is in deze geheel ongegrond gezien deze honden niet die naam dragen
Daarin moet je juist meer naar de fokkers kijken die mixen uitbrengen die hun naam wel dragen
anders zouden ook de husky's , malamutes, herders , saarloos etc al door de tamaskan een slechte naam hebben en laten we wel wezen de naam slechte naam zit niet in het naampje wat hem draagt of dergelijke maar in de mensen eromheen
- Rahne
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus als er een stuk wolf inzit is het een wolfhond? Hoe zit dat dan met de Duitse Herder en de Chihuahua? Wanneer is een hond eigenlijk een hond en wanneer een wolfhond? De Tsjech en Saarloos zijn erkende hondenrassen, en er zijn dan ook mensen die zeggen dat het gewoon honden zijn (immers is de 'wolf' al een aardig eindje terug in de lijnen). Ze gedragen zich dan wel 'natuurlijker'.. maar wel gewoon honden. En welke eigenschappen zijn dan precies 'wolfs'? Want ik ken ook schijters van herders, en staffords zijn ook niet altijd zo lief naar andere honden toe...laeken schreef: Nee, ik denk niet dat je uit je nek lult. Ik doe aannames en ik speculeer. Ik ga er echt wel vanuit dat jij het beter weet. Ik lees net dat er 1 Tjech, 1 Saarloos en 1 kruising wolf gebruikt zijn. En dat die in elke Tamaskan terug te vinden zijn. Dat verklaard ook gewoon dat elke Tamaskan er uitziet als een wolfhond. Immers, dat zijn ze dus ook dan.Ze bevatten allemaal een stuk wolf.
We zijn zeker niet van plan om de poolhond weg te fokken. Kan best zijn dat de meeste Tamaskan nu een deel Wolfhondenbloed bezitten maar het Poolhondenbloed overheerst toch echt. En zoals ik al eerder aangaf zullen er ook andere inkruisingen plaatsvinden. Volgend jaar zijn er plannen om oa. Husky in te kruisen (afhankelijk van de gezondheidsuitslagen).laeken schreef: Straks als Tjech nr 2 erdoor gaat zal dat nog meer worden. Vinden jullie dat niet deels zonde?
Mijn voorkeur kwa uiterlijk gaat ook uit naar de honden met wolfhondbloed. Die zijn domweg mooier als je op wolftype valt. Maar ik zou wel oppassen met wegfokken van de poolhond. Met het wegvallen van dat uiterlijk kan ook de stabiliteit wegvallen.
- Tamaskan
- Zeer actief
- Contacteer:
Een deel van mijn uitleg stond ook al bij het stukje nml of de mixen wel of niet de naam van het ras dragenNanna schreef:Nee, dat begrijp ik niet. Leg eens uit?Tamaskan schreef: Als eerste wil ik hierbij wel melde dat ik het idd net eens ben met hoe Bachata(Wilma) een aantal zaken aanpakt.
et enige wat ik wel kan begrijpen is haar angst die heeft iedereen van een ras als hun ras gebruikt word.
Ik heb teckels gefokt en het zou me toch werkelijk aan mijn enorme hol roesten als die ook werden ingezet bij een ander ras.![]()
Een Siamese kater door mij gefokt is ook weleens gebruikt voor een ander kattenras, vond ik alleen maar leuk
Maar de angst is wel degelijk begrijpbaar als je weet dat over de hele wereld er enorm veel mensen zijn met zoals veel mensen met wolfhonden het noemen: het roodkapjes syndroom.
Bij voorbaat hebben bij die mensen de wolfhonden al een slechte naam.
Zoals ook al eerder is genoemd moet je natuurlijk altijd goed opletten hoe de mixen van een inkruizing ook wa gedrag eruit komen.
Nu word dit nest daar goed op in de gaten gehouden etc maar dit gebeurd lang niet altijd en juist bij nesten waar bv ook gekruisd word met een Tsjech maar voor het gemak deze ook geregistreerd worden als zodanig. Die honden blijken vaak toch in een hoop problemen te komen omdat ze dus wel als Tsjech verkocht worden aan mensen die verder niets weten over de achtergrond. Maar dat zijn dan ook wel weer de honden die bij die grote groep met het roodkapjes syndroom de bevestiging in hun belevingswereld geven van zie je wel.......
Maar zoals ik dus al vermelde dat zijn honden die de naam van het ras dragen maar dus ook mixen vaak zijn of door andere ondoordachte fokkers beslissingen ter wereld zijn gekomen van dat ras. Ik heb nog nooit idd gehoord dat een ras een slechte naam krijgt doordat het bij een ras is ingekruisd, goed gevolgd word verder op alle vlakken( karakter, gezondheid uiterlijk etc) en dus de naam draagt van het ras war het is ingekruisd dus dat is ook mijn reden dat ondanks ik de angst kan begrijpen ik hem in deze ongegrond vind.
- Rahne
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt in bepaalde landen Saarlozen en Tsjechen, zonder papieren, laten aankeuren. Er zit in Duitsland bijv. een Tamaskan x Saarloos die eruit ziet als een volle Saarloos en dus makkelijk daar zou kunnen worden aangekeurd als Saarloos... en ja dan krijgen ze dus 'vuil bloed' in hun ohh zo schitterend en pure ras 
- Tamaskan
- Zeer actief
- Contacteer:
Buiten dat je ze kan laten aankeuren weet een ieder die of een Tsjech of een Saarloos heeft en zich wat verder verdiept heeft dat iemand dit regelmatig gedaan heeft in beide rassen en dit voor krot nog deed. En het mij niet zal verwonderen dat dit nog gebeurd.Nanna schreef:En jij denkt werkelijk dat het publiek op straat het verschil ziet tussen een Tjech en een Tjech/Tamaskan?Tamaskan schreef: Maar de angst is wel degelijk begrijpbaar als je weet dat over de hele wereld er enorm veel mensen zijn met zoals veel mensen met wolfhonden het noemen: het roodkapjes syndroom.![]()
Vind je het erg als ik het niet geloof? Hoe kun je nu een kruisingnest registreren als Tjech? Waar dan?Tamaskan schreef:.. juist bij nesten waar bv ook gekruisd word met een Tsjech maar voor het gemak deze ook geregistreerd worden als zodanig. Die honden blijken vaak toch in een hoop problemen te komen omdat ze dus wel als Tsjech verkocht worden aan mensen die verder niets weten over de achtergrond.
En ik denk dat mensen die een Tjech zoeken door de bank genomen wat beter geïnformeerd zijn dan de gemiddelde "ik mot een hussel" sneuper.
Ongeacht hoe ik daar verder in staat want mijn mening daarbij is wel dat mede dankzij deze fraude praktijken 1 van de twee rassen nog bestaat.
En was het maar waar dat mensen die op zoek gaan naar een Tsjech beter geinformeerd zijn en bij alle beter door de bank genomen zijn zoals jij dat noemt...........mijn ervaring is daar anders in dat ze juist bij een bepaald iemand halen omdat die zogenaamd een goede naam heeft de pup gewoon meekrijgen zonder wat dan ook en thuis gekomen blijkt de pup daarbij ook nog eens doodziek te zijn.......... Geloof me zo goed word er in bepaalde landen niet gescreend hoor jammer genoeg. Niet allen bij de Tsjech maar bij meerdere wolfhonden
En waarempel dat juist de meeste mensen die de tamaskans zien lopen en spelen en reageren zien raar genoeg dus wel dat ze anders zijn dan de wolfhonden die hun "kennen" . Mensen die niets van wolfhonden hebben of willen weten hoor je niet op straat, degeen met een beetje kennis zien wel degelijk dat de Tsjech/tamaskans anders zijn dan de tamakans en zelfs de geintreseerde leken daarin heb ik vaak met vragen gehoord wat het zijn en dat mijn Tsjech niet hetzelfde is als de tamaskan(/Tsjech) Dus ja op straat zoals jij het noemt zien ze wel degelijk het verschil mits ze intresse hebben voor honden maar ik moet je gelijk geven dat dat bij de roodkapjes syndroom mensen niet is.
-
Bachata
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse wolfhond,Saarlooswolfhond
Stefanie,ik ben alleen lid van de Ned. Tsjechenvereniging,dus daar mee te maken.wolfwoman schreef:Wilma,ik val over iets wat jij schrijft wat niet waar is.Bachata schreef: Je weet hoe ik heet Stefanie![]()
maar goed ik vind het prima als jij dit als onwaarheid ziet,dacht toch dat jij Tsjechen fokte met stamboom![]()
Een Tsjech met stamboom kost gemiddeld 1000,00 euro,een Tamaskan kost 1500,00 en geen gedoe met stambomen
Vandaar dat mijn toetsenbord daar op reageerd![]()
En ja ik fok nog steeds Tsjechen, maar hoop ook een nestje Tamaskans gaan fokken,
Als je goed was ingelicht, zou je weten dat ik voor een pup van dit out-cross nest,
De mix nest aankondiging van een Tsjechenteef met een Tamaskan (fci niet erkend)
kwam pas aan het licht door reclame van jou op diverse internetsites.
Je hebt het niet persoonlijk verteld aan de NVTW!
De vereniging distantieert zich volledig van fokkers die zich inlaten met het vermeerderen van mixen met een TsW en wenst hier ook niet aan gelieerd te kunnen worden.
Over dit standpunt hebben ze jou schriftelijk geïnformeerd.
Tevens hebben zij aangegeven dat zij het heel vervelend vinden dat jij voor deze mix kruising een hond gebruikt van een andere fokker i.p.v. een hond uit jouw eigen kennel.
Dit kan bij mensen het idee oproepen dat deze fokker zich ook met deze praktijken inlaat.
Uit jou reaktie bleek,dat je doorgaat met de plannen en het lidmaatschap aan de NVTW opgezegd hebt per 1-1-2013.
Het bestuur heeft besloten het lidmaatschap per 5-11-2012 jou te ontzeggen.
Ps:Alle leden is dit dus medegedeeld.
Dus nee ik ben nooit bij een stemming van de TDR geweest,ik heb geen Tamaskan.
Alleen 2 Tsjechen en een Saarloos
Groetjes Wilma

- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
En wat is precies de meerwaarde van deze informatie voor het forum, behalve iemand zwart maken?Bachata schreef:Stefanie,ik ben alleen lid van de Ned. Tsjechenvereniging,dus daar mee te maken.wolfwoman schreef:Wilma,ik val over iets wat jij schrijft wat niet waar is.Bachata schreef: Je weet hoe ik heet Stefanie![]()
De mix nest aankondiging van een Tsjechenteef met een Tamaskan (fci niet erkend)
De vereniging distantieert zich volledig van fokkers die zich inlaten met het vermeerderen van mixen met een TsW en wenst hier ook niet aan gelieerd te kunnen worden.
Tevens hebben zij aangegeven dat zij het heel vervelend vinden dat jij voor deze mix kruising een hond gebruikt van een andere fokker i.p.v. een hond uit jouw eigen kennel.
Dit kan bij mensen het idee oproepen dat deze fokker zich ook met deze praktijken inlaat.
Uit jou reaktie bleek,dat je doorgaat met de plannen en het lidmaatschap aan de NVTW opgezegd hebt per 1-1-2013.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Wat een gezeik zeg.. En dan van dat pseudo-officiele taalgebruik, maar zo totaal onwennig toegepast dat het voelt alsof je naar een kindertoneelstuk zit te kijken....
TS fokt gewoon een andere combinatie voor een ras in opbouw. Big Deal! Ze is er volkomen op en eerlijk over, dus zeur niet zo.
Echt, als je dit toch leest over zo'n Tsjechen-club, dan heb je toch gegeten en gedronken?
TS fokt gewoon een andere combinatie voor een ras in opbouw. Big Deal! Ze is er volkomen op en eerlijk over, dus zeur niet zo.
Echt, als je dit toch leest over zo'n Tsjechen-club, dan heb je toch gegeten en gedronken?

- wolfwoman
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik sinds 05-11-2012 niet meer, dus waarom maakt je je nu (26-11-2012) nog zo druk om ??Bachata schreef: Stefanie,ik ben alleen lid van de Ned. Tsjechenvereniging,dus daar mee te maken.
Of zou het zijn .....
ja het bovenstaande klopt (voor deze keer welBachata schreef:De mix nest aankondiging van een Tsjechenteef met een Tamaskan (fci niet erkend)
Alleen zie ik het nut van jou schrijven hierboven niet in.
dit is al 'oud nieuws' en meerdere malen gezegd.
Dus wat probeer je nu duidelijk te maken ??
het was netter geweest als je op onderstaande reactie gereageerd had,
i.p.v. 'oud nieuws' te schrijven:
Tara schreef:
Wat is dit verschrikkelijk ordinair!
Bachata, ik snap werkelijk nog steeds niet wat de Tsjechenvereniging hiermee te schaften heeft.
Of TS nou wel of niet geroyeerd is vind ik totaal niet interessant. Feit is dat ze niet meer aan de Tsjechenvereniging verbonden is, en dus haar eigen weg bewandelt.
Stop dan met natrappen en laat het er bij. Dit is zó ontzettend niet chique!
Ik zie TS in alle openheid vertellen over hoe of wat, en ik zie werkelijk niet wat er nou zo vreselijk verschrikkelijk erg aan is.
En ik zie al helemáál niet in waarmee het Tsjechoslowaakse Wolfhond als ras nou zo furrrschrrrikkulluk schade toegebracht wordt.
- wolfwoman
- Zeer actief
- Contacteer:
Goh... ik was zo druk aan het typen dat ik de reactie hierboven van
Frenk en Selene nog niet gelezen had.
maar ik denk er dus niet alleen zo over.
Weet je....eigenlijk ben ik dit hele gewauwel over wat de rasvereniging daar van vind helemaal zat.
ik trek mijn eigen plan !!
De bedoelingen van Wilma (Bachata) zullen iedereen wel duidelijk zijn,
en ik ga er niet meer op in.
Frenk en Selene nog niet gelezen had.
maar ik denk er dus niet alleen zo over.
Weet je....eigenlijk ben ik dit hele gewauwel over wat de rasvereniging daar van vind helemaal zat.
ik trek mijn eigen plan !!
De bedoelingen van Wilma (Bachata) zullen iedereen wel duidelijk zijn,
en ik ga er niet meer op in.
- Tamaskan
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn ook zeker Saarloos fokkers die daar zo in staan NannaNanna schreef:Ik zou als Saarloos fokker God op mijn blote knietjes huilend bedanken voor zo'n schitterende buitenkans.Rahne schreef:Je kunt in bepaalde landen Saarlozen en Tsjechen, zonder papieren, laten aankeuren. Er zit in Duitsland bijv. een Tamaskan x Saarloos die eruit ziet als een volle Saarloos en dus makkelijk daar zou kunnen worden aangekeurd als Saarloos... en ja dan krijgen ze dus 'vuil bloed' in hun ohh zo schitterend en pure ras
Maar goed. Ik zal het wel niet begrijpen.
Gewoon doorgaan met het pure bloed en als ze allemaal blind worden is dat jammer dan.
Zo'n mix is natuurlijk leuk en in sommige gevallen kan zoiets zeker een buitenkansje zijn maar het gaat ook om de achtergrond van een hond natuurlijk
Niet elke Saarloos of Tsjechen eigenaar zijn zoals sommige zich uiten he hahaha anders was ook ik niet bij de tamaskan
- Frenk
- Zeer actief
Ik ben dat gezeik met rassen eigenlijk sowieso wel zat. Ga gewoon leuke gezonde! honden fokken
Gooi de stamboeken open en gebruik wat er past. Lijkt me veel beter dan van dat benepen gedoe.

- Tamaskan
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja als het daarin alleen aan de mensen lag.....aar ja je heb ook nog een RvB hierin he. En vergeet niet dat leuke gezonden honden fokker zonder hier een ras aan te binden vaak juist beneperder is omdat je verder dan wil kijken. Gewoon maar ff een paar hondjes op elkaar gooien omdat het past is natuurlijk niet die leuke gezonde hondjes fokken die je dan voor ogen hebFrenk schreef:Ik ben dat gezeik met rassen eigenlijk sowieso wel zat. Ga gewoon leuke gezonde! honden fokkenGooi de stamboeken open en gebruik wat er past. Lijkt me veel beter dan van dat benepen gedoe.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
door 1 persoon van de tjechenclub, die zo te keer gaat. Krijg ik erg de kriebels van die club. Erg jammer dat je (wilma), iemand gaat zwart lopen maken. Dat vind ik een beetje laag bij de grond gedrag.Bachata schreef:Stefanie,ik ben alleen lid van de Ned. Tsjechenvereniging,dus daar mee te maken.wolfwoman schreef:Wilma,ik val over iets wat jij schrijft wat niet waar is.Bachata schreef: Je weet hoe ik heet Stefanie![]()
- Frenk
- Zeer actief
Zeker niet. Maar met zorg een reu en teef selecteren is niet voorbehouden aan binnen 1 ras blijven. Zorgvuldig in (of het het nou uit?) kruisen lijkt me voor heel veel 'rassen' juist heel gezond.Tamaskan schreef:Gewoon maar ff een paar hondjes op elkaar gooien omdat het past is natuurlijk niet die leuke gezonde hondjes fokken die je dan voor ogen heb

-
Bachata
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse wolfhond,Saarlooswolfhond
Als sommige dit zwart maken noemen?
Dingen helder maken van de NVTW.
Op een aktie volgt een reaktie,simpel.
Ik ben niet degene die reclame maakt voor een mix nest.
Dat is in dit geval de ts Stefanie.
Dingen helder maken van de NVTW.
Op een aktie volgt een reaktie,simpel.
Ik ben niet degene die reclame maakt voor een mix nest.
Dat is in dit geval de ts Stefanie.
Groetjes Wilma