Ik vind Tosha klein, maar zeker niet te klein, in vergelijking met mijn andere reutjes die 2,5 of meer wegen is ie inderdaad klein, maar te klein, dat heb je me nergens zien zeggen!blondie schreef:Nogmaals gaat mij erom dat je iemand veroordeelt om een teef in te zetten, terwijl je eigen reu zelf behoorlijk klein is. Dat kan doorvererven lijkt me. En als daar dan kleine teefjes uit komen moet het fokken dus stoppen.Chihuahua schreef:Ik heb hier ook een reu van 2,6 kilo die me na 3 nesten nog geen enkele pup heeft gegeven die meer dan 2 kilo weegt volwassenDe meeste zitten zelfs rond de 1,5 kilo.
Ik zou eerder mijn geld op Tosha inzetten die 2 kilo weegt als ik pups wil hebben van een leuk formaat
Zet je te kleine reu dan ook niet in als je een ras gezond wilt houden. En fok verder met honden die getest zijn en wel aan de rasstandaard voldoen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fok discussie Chihuahua's afgeleid van ander topic
Moderator: moderatorteam
-
Chihuahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 8
Re: ronja 61 dagen drachtig eb heeft weeen.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
En het zijn nog vriendinnen ook.
Even een samenvatting... roedel van vele chihuahua's ( veel teven en allen op fokgeschikte leeftijd en 1 reu) , gebruik van dat ene eigen reutje ( of een van MP voor een habbekrats), 2 nesten tegelijk, geen werpkist maar een mandje in een bench, geen stamboom, en fokken met een veel te klein teefje.
Allemaal heel verantwoord
Ik heb er een naam voor, maar vooral een oordeel. Nl..
Maar goed...gefeliciteerd met je nestje
-
Santó Chihuahua
Anja schreef:Dat zijn al twee 'verantwoorde chihuahuafokkers' op het forum.
Even een samenvatting... roedel van vele chihuahua's ( veel teven en allen op fokgeschikte leeftijd en 1 reu) , gebruik van dat ene eigen reutje ( of een van MP voor een habbekrats), 2 nesten tegelijk, geen werpkist maar een mandje in een bench, geen stamboom, en fokken met een veel te klein teefje.
Allemaal heel verantwoord![]()
weet je wat jij moet doen!!!!!! je ...houden en niet zo snel oordelen!
- mexcicaantje 1970
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): langhaar en korthaar chihuahua
- Aantal honden: 10
kan aleen nog maar zeggen hihihihihih

mijn grootste passie en liefde voor het leven.
-
Chihuahua
- Zeer actief
Nee hoor ik heb hem zelf nog nooit gebruikt, ik heb hem pas sinds Augustus, en 2 kilo is een PRIMA gewicht!Inge O schreef:maar om dat te weten te komen heb je die kleine reu wel eerst uitgebreid in moeten zetten, mét het risico op mini nakomelingen.Chihuahua schreef:Ik heb hier ook een reu van 2,6 kilo die me na 3 nesten nog geen enkele pup heeft gegeven die meer dan 2 kilo weegt volwassenDe meeste zitten zelfs rond de 1,5 kilo.
Ik zou eerder mijn geld op Tosha inzetten die 2 kilo weegt als ik pups wil hebben van een leuk formaat
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Je vergeet wel even de 5 pups die zijn opgenomen.....Anja schreef:Dat zijn al twee 'verantwoorde chihuahuafokkers' op het forum.
Al snap ik je wel maar niet alles is slecht daar hoor.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
Santó Chihuahua
en zo ineens is ieder met een passie voor de chihuahua de gebeten hond hier!! jullie betweters zouden zich kapot moeten schamen, dat jullie zo durven te oordelen over iemand anders die jullie nieteens kennen.Chihuahua schreef:Nee hoor ik heb hem zelf nog nooit gebruikt, ik heb hem pas sinds Augustus, en 2 kilo is een PRIMA gewicht!Inge O schreef:maar om dat te weten te komen heb je die kleine reu wel eerst uitgebreid in moeten zetten, mét het risico op mini nakomelingen.Chihuahua schreef:Ik heb hier ook een reu van 2,6 kilo die me na 3 nesten nog geen enkele pup heeft gegeven die meer dan 2 kilo weegt volwassenDe meeste zitten zelfs rond de 1,5 kilo.
Vreselijk wat een zelfingenomenheid!
-
Santó Chihuahua
Sanne!! schreef:Je vergeet wel even de 5 pups die zijn opgenomen.....Anja schreef:Dat zijn al twee 'verantwoorde chihuahuafokkers' op het forum.
Haleluja!! Dank je wel!!! eindelijk eens iemand die ook het goede en het mooie van ons weet in te zien
- Anja
- Zeer actief
Nee hoor, dat vergeet ik niet en dat vind ik ook heel lief.Sanne!! schreef:Anja schreef:Dat zijn al twee 'verantwoorde chihuahuafokkers' op het forum.
Je vergeet wel even de 5 pups die zijn opgenomen.....
Maar ook lieve mensen kunnen slechte fokkers zijn.
-
Santó Chihuahua
nou weet je wat: je bent bij deze van harte welkom om een ritje naar zuid limburg te komen maken en een kijkje te komen nemen.. eens zien of je dan nog steeds aan je mening vast blijft hangenAnja schreef:Nee hoor, dat vergeet ik niet en dat vind ik ook heel lief.Sanne!! schreef:Anja schreef:Dat zijn al twee 'verantwoorde chihuahuafokkers' op het forum.
Je vergeet wel even de 5 pups die zijn opgenomen.....
Maar ook lieve mensen kunnen slechte fokkers zijn.
Zal ik je gelijk ff mijn adres mailen??? of wil ik je even Helga erbij halen zodat zij je misschien eens kan vertellen dat het hier ten degen goed zit
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Ik snap je ook wel en heb ook mijn wenkbrauwen wel eens opgetrokken maar het is zo zonde om alleen het slechte te noemen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- mexcicaantje 1970
- Vaste gebruiker
nee tuurlijk niet maar goed niet iedeeen is hetzelfde gelukig hoor wil de fokkers ook niet de kost geven die hun pups groot trekken in koude en donker hokken hoor waar zij het geld aan verdienen en x per jaar een nest trekken met veel te kleine reu of teef dus ....

-
Chihuahua
- Zeer actief
Iedereen die het met de gesteldheid van zijn beestje voorop doet, is voor mij geen slechte fokkers..... Ik heb de laatste tijd teveel gezien om het zo zwart wit te houden als met en zonder stamboom.
1700 gram gaat er bij mij gewoon echt niet in, sorry... 3 pups en dan zo dik, ik had al kunnen weten dat dit een heel kleine moedertje was..
1700 gram gaat er bij mij gewoon echt niet in, sorry... 3 pups en dan zo dik, ik had al kunnen weten dat dit een heel kleine moedertje was..
- mexcicaantje 1970
- Vaste gebruiker
ja tuurlijk dat kun jij zien terwijl je mij en mijn teef niet eens kent heb eens effe jou site bekeken maar daar zitten ook wel kleintje bij dus jij zit ook niet met alles boven de 2 kilo hoor of ik moet gek zijn iedereen heef zijn eigen menig en mijn menig is dat ik ronja nog steeds niet te klein vind en dat ik met een groots mogelijke verantwording doe wat ik doe klaar....

-
Chihuahua
- Zeer actief
Jij kunt vanaf een foto al zien of ze klein zijn? Dat is een hele speciale gave!mexcicaantje 1970 schreef:ja tuurlijk dat kun jij zien terwijl je mij en mijn teef niet eens kent heb eens effe jou site bekeken maar daar zitten ook wel kleintje bij dus jij zit ook niet met alles boven de 2 kilo hoor of ik moet gek zijn iedereen heef zijn eigen menig en mijn menig is dat ik ronja nog steeds niet te klein vind en dat ik met een groots mogelijke verantwording doe wat ik doe klaar....
-
Chihuahua
- Zeer actief
Hoezo volg je hem niet meer dan? Wat valt er niet te volgen? Die dochter heb ik niet zelf gefokt hoor, wat is daar zo raar aan?Inge O schreef:euhh, nu volg ik even niet meer vrees ikChihuahua schreef:Nee hoor ik heb hem zelf nog nooit gebruikt, ik heb hem pas sinds Augustus, en 2 kilo is een PRIMA gewicht!Inge O schreef:maar om dat te weten te komen heb je die kleine reu wel eerst uitgebreid in moeten zetten, mét het risico op mini nakomelingen.Chihuahua schreef:Ik heb hier ook een reu van 2,6 kilo die me na 3 nesten nog geen enkele pup heeft gegeven die meer dan 2 kilo weegt volwassenDe meeste zitten zelfs rond de 1,5 kilo.
Ik zou eerder mijn geld op Tosha inzetten die 2 kilo weegt als ik pups wil hebben van een leuk formaat:
Chihuahua schreef: Ja, die kleine reu word ingezet voor de fok, klein vererven valt wel mee met hem, kleinste nakomeling heb ik hier zelf in huis rondlopen en zij weegt 2 kilo volwassen.
- mexcicaantje 1970
- Vaste gebruiker
ja die gave heb jij toch ook ???Chihuahua schreef:Jij kunt vanaf een foto al zien of ze klein zijn? Dat is een hele speciale gave!mexcicaantje 1970 schreef:ja tuurlijk dat kun jij zien terwijl je mij en mijn teef niet eens kent heb eens effe jou site bekeken maar daar zitten ook wel kleintje bij dus jij zit ook niet met alles boven de 2 kilo hoor of ik moet gek zijn iedereen heef zijn eigen menig en mijn menig is dat ik ronja nog steeds niet te klein vind en dat ik met een groots mogelijke verantwording doe wat ik doe klaar....

-
Chihuahua
- Zeer actief
Nee, ik vroeg alleen hoeveel ze woog, omdat ze vergeleken met de pupjes er klein lijkt, en jij gaf haar gewicht toen aan, ik heb daar vantevoren geen concrete uitspraken over gedaan!mexcicaantje 1970 schreef:ja die gave heb jij toch ook ???Chihuahua schreef:Jij kunt vanaf een foto al zien of ze klein zijn? Dat is een hele speciale gave!mexcicaantje 1970 schreef:ja tuurlijk dat kun jij zien terwijl je mij en mijn teef niet eens kent heb eens effe jou site bekeken maar daar zitten ook wel kleintje bij dus jij zit ook niet met alles boven de 2 kilo hoor of ik moet gek zijn iedereen heef zijn eigen menig en mijn menig is dat ik ronja nog steeds niet te klein vind en dat ik met een groots mogelijke verantwording doe wat ik doe klaar....
- Anja
- Zeer actief
Nee hoor, ik hoef niet bij je op bezoek te komen om te weten dat je lief bent voor je hondjes en ze goed verzorgd.Santó Chihuahua schreef:nou weet je wat: je bent bij deze van harte welkom om een ritje naar zuid limburg te komen maken en een kijkje te komen nemen.. eens zien of je dan nog steeds aan je mening vast blijft hangen
Zal ik je gelijk ff mijn adres mailen??? of wil ik je even Helga erbij halen zodat zij je misschien eens kan vertellen dat het hier ten degen goed zit
Dat haal ik wel uit wat je hier post.
Maar ik geloof niet dat je verantwoord fokt en daar heb ik nou eenmaal mijn mening over.
Maar als het je echt gezellig lijkt om me een dagje over de vloer te hebben
-
Chihuahua
- Zeer actief
Natuurlijk, anders had ik hem niet gekocht, zoals ik al aangeef, vind IK hem klein, omdat mijn andere honden best groot zijn, maar nog maar een keertje:Inge O schreef:alsof iemand dat kan weten als je dat niet expliciet zegtChihuahua schreef: Hoezo volg je hem niet meer dan? Wat valt er niet te volgen? Die dochter heb ik niet zelf gefokt hoor, wat is daar zo raar aan?.
maar dan nog : ik neem aan dat jij ook van plan bent om hem als dekreu te gebruiken?
Tosha weegt 2 kilo, en 2 kilo is een prima gewicht!!!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
gefeliciteerd met de pupkes, fijn dat moeder en kinders het goed maken 
ik heb geen verstand van fokken, maar ik vind het goed dat je niet hebt afgewacht en een ks hebt laten doen, beter een ks dan een dode hond of dode pupsels
en verder vind ik het knap kinderachtig van de rest om hier in dit topic zo van leer te trekken, bah!
ik heb geen verstand van fokken, maar ik vind het goed dat je niet hebt afgewacht en een ks hebt laten doen, beter een ks dan een dode hond of dode pupsels
en verder vind ik het knap kinderachtig van de rest om hier in dit topic zo van leer te trekken, bah!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Chihuahua
- Zeer actief
Oke, dan begrepen we elkaar verkeerd denk ik!Inge O schreef:oké, oké, dat had ik uit je eerdere berichten dus niet begrepen.Chihuahua schreef:Natuurlijk, anders had ik hem niet gekocht, zoals ik al aangeef, vind IK hem klein, omdat mijn andere honden best groot zijn, maar nog maar een keertje:Inge O schreef:alsof iemand dat kan weten als je dat niet expliciet zegtChihuahua schreef: Hoezo volg je hem niet meer dan? Wat valt er niet te volgen? Die dochter heb ik niet zelf gefokt hoor, wat is daar zo raar aan?.
maar dan nog : ik neem aan dat jij ook van plan bent om hem als dekreu te gebruiken?
Tosha weegt 2 kilo, en 2 kilo is een prima gewicht!!!
- mexcicaantje 1970
- Vaste gebruiker
tuurlijk jij had het al kunne weten toch ????en nogmaals mijn teefje is zelfs niet kleiner dan jou reu hij weegt ja ook maar 18.00 gram dat is 100 gr meer als mijn teef en dat zijn nog lang geen 2 kilo !!.9[;í]kChihuahua schreef:Iedereen die het met de gesteldheid van zijn beestje voorop doet, is voor mij geen slechte fokkers..... Ik heb de laatste tijd teveel gezien om het zo zwart wit te houden als met en zonder stamboom.

- Patrol
- Zeer actief
Even voorop gesteld dat ik geen chihuahua liefhebber ben en er dus ook totaal geen verstand van heb. Maar heb wel enigszins verstand van honden in het algemeen en fokken, vooral hoe dat niet moet in mijn ogen.
Nu worden jullie erg boos over onderstaand stukje.
Oh en als je geen commentaar wenst, was het misschien handig geweest om je eerst eens in te lezen op dit forum, voordat je je aanmeld en een topic plaatst.
Nu worden jullie erg boos over onderstaand stukje.
Leg eens uit waarom dit je zo boos maakt? Volgens mij is het algemeen bekend dat er heel veel aangeklooit wordt met chihuahua's,; het zijn mode hondjes, hoe kleiner hoe beter en er wordt veel geld voor betaald. Ik zou dus als ik in jullie schoenen stond proberene e.e.a te weerleggen met inhoudelijke argumenten. Jullie hebben neem ik aan nagedacht over de het geen je doet?Anja schreef: Even een samenvatting... roedel van vele chihuahua's ( veel teven en allen op fokgeschikte leeftijd en 1 reu) , gebruik van dat ene eigen reutje ( of een van MP voor een habbekrats), 2 nesten tegelijk, geen werpkist maar een mandje in een bench, geen stamboom, en fokken met een veel te klein teefje.:
Oh en als je geen commentaar wenst, was het misschien handig geweest om je eerst eens in te lezen op dit forum, voordat je je aanmeld en een topic plaatst.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
waarom?Patrol schreef: Oh en als je geen commentaar wenst, was het misschien handig geweest om je eerst eens in te lezen op dit forum, voordat je je aanmeld en een topic plaatst.
dit is een topic over een zwanger hondje dat puppen heeft gekregen, geen voor- en tegen wawa topic.
waarom openen al die verbolgen wawa kenners geen ander topic om de misstanden in de wawa-wereld aan de kaak te stellen?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Santó Chihuahua
je hebt volkomen gelijk wanneer je zegt dat er veel te veel geklooit word met dit mooie ras. Dat ben ik zeer zeker met je eens! Maar bekijk het eens vanuit mijn oogpunt.
Verzot op t ras, een mooie roedel die met alle liefde van de wereld verzorgt word en niks te kort komt, voorzien zijn van duitse stambomen, geen fci, maar waar wel nestjes mee getrokken word om het mooie en het juiste in het ras naar voren te halen. Mijn hondjes zijn getest op PL & SM (Syringomyelia), hebben de gebitjes mooi schaars staan, zijn niet abnormaal licht van gewicht of klein, worden in mijn huis gehouden tussen de kinderen en de meubels in hebben ze alle vrijheid die wij ook hebben in huis. Zitten niet in kooien weg gestopt maar hebben een , door mijn man gemaakte kraamruimte, waar lampen verstelbaar hangen, de mama's (2) elk hun eigen ruimte met de kleintjes hebben, ook al heb ik geen werpkist, iets wat ik niet noodzakelijk vind aangezien het geen lompe bulldogs betreffen die zomaar op hun kroost gaan slapen, maar lekker comfortabel een eigen mandje hebben met alle benodigde voorzieningen....
De dames hier geen nest op nest situatie bekopen, maar eens in de ongeveer 2 jaar een nestje krijgen, een reu gezocht word, al dan niet via MP, omdat andere fokkers hier in de regio hun reuen niet willen uitbesteden... en ik geen eigen reu thuis wens te hebben ivm het markeren van mijn spullen en om ongewenste dekkingen tegen te gaan, een reu selectief gezocht word en uitvoerig op afwijkingen, testen en karakter beoordeeld word....
vertel mij dan maar eens wat ik hier dan in godsnaam zo vreselijk fout aan doe?
Verzot op t ras, een mooie roedel die met alle liefde van de wereld verzorgt word en niks te kort komt, voorzien zijn van duitse stambomen, geen fci, maar waar wel nestjes mee getrokken word om het mooie en het juiste in het ras naar voren te halen. Mijn hondjes zijn getest op PL & SM (Syringomyelia), hebben de gebitjes mooi schaars staan, zijn niet abnormaal licht van gewicht of klein, worden in mijn huis gehouden tussen de kinderen en de meubels in hebben ze alle vrijheid die wij ook hebben in huis. Zitten niet in kooien weg gestopt maar hebben een , door mijn man gemaakte kraamruimte, waar lampen verstelbaar hangen, de mama's (2) elk hun eigen ruimte met de kleintjes hebben, ook al heb ik geen werpkist, iets wat ik niet noodzakelijk vind aangezien het geen lompe bulldogs betreffen die zomaar op hun kroost gaan slapen, maar lekker comfortabel een eigen mandje hebben met alle benodigde voorzieningen....
De dames hier geen nest op nest situatie bekopen, maar eens in de ongeveer 2 jaar een nestje krijgen, een reu gezocht word, al dan niet via MP, omdat andere fokkers hier in de regio hun reuen niet willen uitbesteden... en ik geen eigen reu thuis wens te hebben ivm het markeren van mijn spullen en om ongewenste dekkingen tegen te gaan, een reu selectief gezocht word en uitvoerig op afwijkingen, testen en karakter beoordeeld word....
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ronja 61 dagen drachtig eb heeft weeen.
Dat zij mijn vent (die hem dus gezien heeft, ik was er nl niet bij) ook al "net een cavia"Tara schreef:Niet!!!crutz schreef:Ach, vd week bij onze DA was er een chi voor een castratie. Reutje van 2 jaar oud, 950 gram...
Jeetje, mijn cavia weegt nog meer!
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
het ging ook niet om jou heSantó Chihuahua schreef:je hebt volkomen gelijk wanneer je zegt dat er veel te veel geklooit word met dit mooie ras. Dat ben ik zeer zeker met je eens! Maar bekijk het eens vanuit mijn oogpunt.
maar om ts je vriendin

- Patrol
- Zeer actief
Ik ben geen verbolgen wawa kenner...en ik open dus ook zeker geen topic over de misstanden bij het fokken daarvan.renee-uk schreef:waarom?Patrol schreef: Oh en als je geen commentaar wenst, was het misschien handig geweest om je eerst eens in te lezen op dit forum, voordat je je aanmeld en een topic plaatst.
dit is een topic over een zwanger hondje dat puppen heeft gekregen, geen voor- en tegen wawa topic.
waarom openen al die verbolgen wawa kenners geen ander topic om de misstanden in de wawa-wereld aan de kaak te stellen?
Wat ik probeer te snappen is waarom mensen niet op inhoudelijke argumenten kunnen discussiëren en zich direct aangevallen voelen. Als ik achter mijn eigen keuze en handelen sta, dan kan ik dat beargumenteren en mocht de tegenpartij daar niet open voor staan, dan kunnen we nog even flink discussiëren, maar op een gegeven moment trek ik dan de conclusie dat we het niet eens worden. Klaar!
Ik ben daar dus wel benieuwd naar nav. dit topic.

-
Santó Chihuahua
Sorryfrank-bobby schreef:het ging ook niet om jou heSantó Chihuahua schreef:je hebt volkomen gelijk wanneer je zegt dat er veel te veel geklooit word met dit mooie ras. Dat ben ik zeer zeker met je eens! Maar bekijk het eens vanuit mijn oogpunt.
maar om ts je vriendin