lieke schreef:
Als je behoefte hebt aan een discussie over de chihuahua (en dat bedoel ik in het algemeen, niet naar jou toe Dagmar), dan start je een nieuw topic maar ga dan niet het geboortetopic lopen verzieken van een nieuweling die vol argeloze trots haar nieuwe nestje presenteert.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fok discussie Chihuahua's afgeleid van ander topic
Moderator: moderatorteam
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Re: ronja 61 dagen drachtig eb heeft weeen.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
sjm
- Zeer actief
Dat ben ik niet met je eens.lieke schreef:En nog even dit: ik vind het gezeur over stambomen of boomloze hondjes ook precies dát: gezeur.
Als men denkt te moeten gaan fokken met een hond, de desbetreffende teef en reu test op rastypische zaken, dan voegt een stamboom er geen fluit aan toe.
Want uiteindelijk is dat maar een papiertje. En ik ken genoeg stamboomhonden die van ellende aan elkaar hangen. Maar ze hebben wél een papiertje.
Ik ben het wel met je eens dat veel stamboomhonden er óók beroerd aan toe zijn, maar dat ligt aan de keuzes van de fokkers.
Een stamboom is geen vrijbrief, ook mét stamboom is het zaak goed na te denken over combinaties en of je wel met de hond moet fokken etc.
Dat vergeten veel mensen, die gaan voor prijzen, geld en prestaties.
Ik vind een stamboom wél belangrijk, maar dan wel een gezonde stamboomhond uit een goede combinatie. Daar zit een groot verschil tussen vind ik. Dit heb je in de stamboomloze wereld ook, broodfokkers en fokkers die het wel nadenkend doen. Maar doe dat nadenkende dan mét stamboom, vind ik.
-
Chihuahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 8
Die uitdrukking is voor mij ook echt niet normaal hoor, ik ken veel belgische fokkers maar die hebben nog nooit de term ''nestje trekken'' gebruikt.Inge O schreef:even hoor, lieke, dat was ik dus en dat had niks te maken met zogezegd verkeerd woordgebruik maar met een manier van formuleren die zoals ik het begreep heel erg broodfokkerig, koud en productietechnisch was.lieke schreef:en als klap op de vuurpijl wordt er weer ingegaan op (vermeende) verkeerd woordgebruik.
Misselijk gedrag.
die uitdrukking blijkt voor jullie dus normaal te zijn maar mag het ook een keer dat ik iets verkeerd begrijp?
Ik reageerde daar samen met iemand anders nog op dat we het bijzonder onrespectvol vonden klinken.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Inge O schreef:even hoor, lieke, dat was ik dus en dat had niks te maken met zogezegd verkeerd woordgebruik maar met een manier van formuleren die zoals ik het begreep heel erg broodfokkerig, koud en productietechnisch was.lieke schreef:en als klap op de vuurpijl wordt er weer ingegaan op (vermeende) verkeerd woordgebruik.
Misselijk gedrag.
die uitdrukking blijkt voor jullie dus normaal te zijn maar mag het ook een keer dat ik iets verkeerd begrijp?
Van mij wel, hoor Inge.
Ik weet niet eens meer wie het zei, het was alleen de zoveelste keer dat ik in een reltopic dat ik zag dat er werd teruggevallen het afbranden van mensen op grammaticale en/of typefouten of verkeerd woordgebruik. Een soortement gebrek aan argumenten vind ik eerlijk gezegd.
Wat betreft het stamboomgebeuren: daar verschillen we dan over van mening. Ik zie, vooral binnen mijn ras, hartstikke leuke, gezonde boomlozen rondlopen die wat mij betreft een geweldige aanvulling zouden zijn op de genenpoel. Als ik fokker was zou ik met een aantal boomhonden en boomloze honden een geheel nieuwe lijn opzetten met heel veel genetische variatie. Al zouden ze wel getest worden op gezondheid én gedrag. En ik zou compleet máling hebben aan FCI, RvB, rv's of wat dan ook. Shows interesseren me minder dan niks en ik zou alleen maar gaan voor leuke gezonde honden waar mee gesport kan worden en die als huishond geschikt zouden zijn. Niet als ornament.

-
-Saskia-
- Zeer actief
luna2906 schreef:Gewoon een keer naar je eigen kijken, vóór je andere mensen begint af te branden. Dat zou een begin zijn.Chihuahua schreef:God, wat moet ik nou nog meer doen?
-
sjm
- Zeer actief
Maar daar heb je weer een heel ander punt te pakken. Ik ben ook zeker niet tegen outcross mits dit zéér bewust gedaan wordt en wél in overleg met rasverenigingen.lieke schreef: Wat betreft het stamboomgebeuren: daar verschillen we dan over van mening. Ik zie, vooral binnen mijn ras, hartstikke leuke, gezonde boomlozen rondlopen die wat mij betreft een geweldige aanvulling zouden zijn op de genenpoel. Als ik fokker was zou ik met een aantal boomhonden en boomloze honden een geheel nieuwe lijn opzetten met heel veel genetische variatie. Al zouden ze wel getest worden op gezondheid én gedrag. En ik zou compleet máling hebben aan FCI, RvB, rv's of wat dan ook. Shows interesseren me minder dan niks en ik zou alleen maar gaan voor leuke gezonde honden waar mee gesport kan worden en die als huishond geschikt zouden zijn. Niet als ornament.
- Annemieke&4 dogs
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Chihuahua's
2 Yorkshire terriers - Aantal honden: 4
lieke schreef:En nog even dit: ik vind het gezeur over stambomen of boomloze hondjes ook precies dát: gezeur.
Als men denkt te moeten gaan fokken met een hond, de desbetreffende teef en reu test op rastypische zaken, dan voegt een stamboom er geen fluit aan toe.
Want uiteindelijk is dat maar een papiertje. En ik ken genoeg stamboomhonden die van ellende aan elkaar hangen. Maar ze hebben wél een papiertje.
Precies !!
Enjoy life's journey with dogs !

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Dat het zo loopt zoals het loopt komt volgens mij puur door de manier van reageren van de chihuahua fokkers die hier plots opduiken.
Als je stevig in je schoenen staat, verantwoord bezig bent en een liefhebber van het ras bent kan je naar mijn mening ook een gefundeerd antwoord geven. Dat zou je juist moeten willen, zeker als fokker. Trekt iemand verkeerde conclusies, en eerlijk gezegd trek ik mijn wenkbrauwen ook op hoor van deze manier van omgaan met honden en nestjes, dan kan je toch gewoon eerlijk en duidelijk uitleggen hoe het zit.
Direct beginnen brullen van jullie zijn stom en ik hou van me hondjus en jullie fokken allemaal voor het geld en in koude hokken, met nog wat gegiechel en tig uitroeptekens erachter, tsjah... Dat versterkt de vooroordelen alleen maar.
Ik krijg immers door geen enkel antwoord het gevoel van oh, mensen hebben zich vergist, ze zijn er echt wel verantwoord mee bezig. Integendeel zelfs.
En of dat nu in een baby topic of in een speciaal discussie topic gebeurd maakt helemaal niks uit. Als het gaat om iemands tere zieltje te sparen denk ik dat het duidelijk is dat je dan op het verkeerde forum zit. Stel dat ik morgen een chi teef uit het asiel pluk en daar de reu van de buren op zet en dan kom kirren en foto's posten, dan zou je ook niks mogen zeggen zeker. De grootste broodfokker kan hier al zijn nestfoto's plaatsen en iedereen zou het alleen maar leuk mogen vinden. Of is dat wel te erg? Wanneer mag je je mening geven? Ik dacht dat dat overal mocht op het hondenforum.
Voor de duidelijkheid, ik heb niks tegen kruisingen of stamboomloos fokken. Die stamboom maakt geen zak uit als je gewoon een leuke hond wil. Stamboomloze chi's fokken met de reu van in de straat en een te kleine teef, zogezegd vanwege de verbetering van het ras omdat alle andere fokkers geldwolven zijn, dat is gewoon niet goed. Als je echt iets voor een ras wil doen dan doe je dat officieel, op die manier kan je nog iets bijdragen en veranderen. Op alle andere manieren ben je gewoon bezig met fokken maar niet met het verbeteren van een ras.
Ik ben nu wel benieuwd wat zo'n pupje kost van dit nest?
Als je stevig in je schoenen staat, verantwoord bezig bent en een liefhebber van het ras bent kan je naar mijn mening ook een gefundeerd antwoord geven. Dat zou je juist moeten willen, zeker als fokker. Trekt iemand verkeerde conclusies, en eerlijk gezegd trek ik mijn wenkbrauwen ook op hoor van deze manier van omgaan met honden en nestjes, dan kan je toch gewoon eerlijk en duidelijk uitleggen hoe het zit.
Direct beginnen brullen van jullie zijn stom en ik hou van me hondjus en jullie fokken allemaal voor het geld en in koude hokken, met nog wat gegiechel en tig uitroeptekens erachter, tsjah... Dat versterkt de vooroordelen alleen maar.
Ik krijg immers door geen enkel antwoord het gevoel van oh, mensen hebben zich vergist, ze zijn er echt wel verantwoord mee bezig. Integendeel zelfs.
En of dat nu in een baby topic of in een speciaal discussie topic gebeurd maakt helemaal niks uit. Als het gaat om iemands tere zieltje te sparen denk ik dat het duidelijk is dat je dan op het verkeerde forum zit. Stel dat ik morgen een chi teef uit het asiel pluk en daar de reu van de buren op zet en dan kom kirren en foto's posten, dan zou je ook niks mogen zeggen zeker. De grootste broodfokker kan hier al zijn nestfoto's plaatsen en iedereen zou het alleen maar leuk mogen vinden. Of is dat wel te erg? Wanneer mag je je mening geven? Ik dacht dat dat overal mocht op het hondenforum.
Voor de duidelijkheid, ik heb niks tegen kruisingen of stamboomloos fokken. Die stamboom maakt geen zak uit als je gewoon een leuke hond wil. Stamboomloze chi's fokken met de reu van in de straat en een te kleine teef, zogezegd vanwege de verbetering van het ras omdat alle andere fokkers geldwolven zijn, dat is gewoon niet goed. Als je echt iets voor een ras wil doen dan doe je dat officieel, op die manier kan je nog iets bijdragen en veranderen. Op alle andere manieren ben je gewoon bezig met fokken maar niet met het verbeteren van een ras.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Maar dat gaat hier niet op hélieke schreef:
Wat betreft het stamboomgebeuren: daar verschillen we dan over van mening. Ik zie, vooral binnen mijn ras, hartstikke leuke, gezonde boomlozen rondlopen die wat mij betreft een geweldige aanvulling zouden zijn op de genenpoel. Als ik fokker was zou ik met een aantal boomhonden en boomloze honden een geheel nieuwe lijn opzetten met heel veel genetische variatie. Al zouden ze wel getest worden op gezondheid én gedrag. En ik zou compleet máling hebben aan FCI, RvB, rv's of wat dan ook. Shows interesseren me minder dan niks en ik zou alleen maar gaan voor leuke gezonde honden waar mee gesport kan worden en die als huishond geschikt zouden zijn. Niet als ornament.

- alm@
- moderator
AmensTefaniA schreef:Dat het zo loopt zoals het loopt komt volgens mij puur door de manier van reageren van de chihuahua fokkers die hier plots opduiken.

-
sjm
- Zeer actief
Dan gaat het niet hier mis, maar hier:sTefaniA schreef:Dat het zo loopt zoals het loopt komt volgens mij puur door de manier van reageren van de chihuahua fokkers die hier plots opduiken.
Ik vind dat je op een normale manier kritisch moet kunnen zijn naar elkaar, maar niet alleen om elkaar maar af te branden.sTefaniA schreef:Als je stevig in je schoenen staat, verantwoord bezig bent en een liefhebber van het ras bent kan je naar mijn mening ook een gefundeerd antwoord geven. Dat zou je juist moeten willen, zeker als fokker.
Kritisch zijn en hier opbouwend mee omgaan is goed, daar leer je van. Maar afbranden, nee daar wek je afkeer mee op.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
alm@ schreef:Maar dat gaat hier niet op hélieke schreef:
Wat betreft het stamboomgebeuren: daar verschillen we dan over van mening. Ik zie, vooral binnen mijn ras, hartstikke leuke, gezonde boomlozen rondlopen die wat mij betreft een geweldige aanvulling zouden zijn op de genenpoel. Als ik fokker was zou ik met een aantal boomhonden en boomloze honden een geheel nieuwe lijn opzetten met heel veel genetische variatie. Al zouden ze wel getest worden op gezondheid én gedrag. En ik zou compleet máling hebben aan FCI, RvB, rv's of wat dan ook. Shows interesseren me minder dan niks en ik zou alleen maar gaan voor leuke gezonde honden waar mee gesport kan worden en die als huishond geschikt zouden zijn. Niet als ornament.hier wordt gefokt met naar ik begrijp een te licht teefje en een reutje wat overduidelijk bolle traanoogjes heeft (wat kennelijk normaal wordt gevonden want ik zag een opmerking voorbij vliegen: het kan nog véél erger
) en daar mag wat mij betreft best wat van gezegd worden in plaats van ohh en ahh mee dreinen. Het oeverloos doorzeiken, aanvallen en ronduit lelijk doen vind ik dan weer helemaal niet nodig.
Nou ja, dat oeverloze doorzeiken werd ik even niet goed van. Natuurlijk mag er best een stevige discussie zijn, maar dit was geen discussie meer.
Normaal bemoei ik me nooit met zeiktopics maar ik kon me dit keer even niet inhouden.
Ik ga al weer af, hoor.

- alm@
- moderator
lieke schreef:alm@ schreef:Maar dat gaat hier niet op hélieke schreef:
Wat betreft het stamboomgebeuren: daar verschillen we dan over van mening. Ik zie, vooral binnen mijn ras, hartstikke leuke, gezonde boomlozen rondlopen die wat mij betreft een geweldige aanvulling zouden zijn op de genenpoel. Als ik fokker was zou ik met een aantal boomhonden en boomloze honden een geheel nieuwe lijn opzetten met heel veel genetische variatie. Al zouden ze wel getest worden op gezondheid én gedrag. En ik zou compleet máling hebben aan FCI, RvB, rv's of wat dan ook. Shows interesseren me minder dan niks en ik zou alleen maar gaan voor leuke gezonde honden waar mee gesport kan worden en die als huishond geschikt zouden zijn. Niet als ornament.hier wordt gefokt met naar ik begrijp een te licht teefje en een reutje wat overduidelijk bolle traanoogjes heeft (wat kennelijk normaal wordt gevonden want ik zag een opmerking voorbij vliegen: het kan nog véél erger
) en daar mag wat mij betreft best wat van gezegd worden in plaats van ohh en ahh mee dreinen. Het oeverloos doorzeiken, aanvallen en ronduit lelijk doen vind ik dan weer helemaal niet nodig.
Nou ja, dat oeverloze doorzeiken werd ik even niet goed van. Natuurlijk mag er best een stevige discussie zijn, maar dit was geen discussie meer.
Normaal bemoei ik me nooit met zeiktopics maar ik kon me dit keer even niet inhouden.
Ik ga al weer af, hoor.
Van mij hoef je niet te gaan hoor

- sTefaniA
- Zeer actief
sjm schreef:Dan gaat het niet hier mis, maar hier:sTefaniA schreef:Dat het zo loopt zoals het loopt komt volgens mij puur door de manier van reageren van de chihuahua fokkers die hier plots opduiken.
Ik vind dat je op een normale manier kritisch moet kunnen zijn naar elkaar, maar niet alleen om elkaar maar af te branden.sTefaniA schreef:Als je stevig in je schoenen staat, verantwoord bezig bent en een liefhebber van het ras bent kan je naar mijn mening ook een gefundeerd antwoord geven. Dat zou je juist moeten willen, zeker als fokker.
Kritisch zijn en hier opbouwend mee omgaan is goed, daar leer je van. Maar afbranden, nee daar wek je afkeer mee op.
Volgens mij is TS niet direct afgebrand. Het is zo geescaleert omdat er niks zinnigs uitkomt en mensen daardoor al snel nog feller worden omdat ze het gevoel krijgen dat we hier te maken hebben met een slechte fokker.
Het argument 'ik hou van me hondjus en das het belangrijkste' doet mensen gewoon steigeren. Het begint met opmerkingen over een te kleine teef en het eindigt bij 'jullie zijn allemaal slecht en stom'.
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
sTefaniA schreef:Dat het zo loopt zoals het loopt komt volgens mij puur door de manier van reageren van de chihuahua fokkers die hier plots opduiken.
-
sjm
- Zeer actief
Daar heb je gelijk in, maar het gaat wel van kwaad tot erger. Dat komt mede door de door jou genoemde reacties van de TS inderdaad.sTefaniA schreef: Volgens mij is TS niet direct afgebrand. Het is zo geescaleert omdat er niks zinnigs uitkomt en mensen daardoor al snel nog feller worden omdat ze het gevoel krijgen dat we hier te maken hebben met een slechte fokker.
Het argument 'ik hou van me hondjus en das het belangrijkste' doet mensen gewoon steigeren. Het begint met opmerkingen over een te kleine teef en het eindigt bij 'jullie zijn allemaal slecht en stom'.Omdat ze weet dat het waar is. Die teef is gewoon te klein, en daar kan ze geen goede verklaring voor geven.
Ik kan me ook voorstellen dat het voor de TS niet leuk is om zulke reacties op haar pups en hondjes te krijgen, dat zeker, maar een volwassen reactie hierop zou verstandiger zijn. We hebben allemaal het beste voor met de diertjes en allemaal verschillende gedachten over hoe het moet.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
goed verwoord en ik vind dat je helemaal gelijk hebsTefaniA schreef:Dat het zo loopt zoals het loopt komt volgens mij puur door de manier van reageren van de chihuahua fokkers die hier plots opduiken.

- sTefaniA
- Zeer actief
sjm schreef:Daar heb je gelijk in, maar het gaat wel van kwaad tot erger. Dat komt mede door de door jou genoemde reacties van de TS inderdaad.sTefaniA schreef: Volgens mij is TS niet direct afgebrand. Het is zo geescaleert omdat er niks zinnigs uitkomt en mensen daardoor al snel nog feller worden omdat ze het gevoel krijgen dat we hier te maken hebben met een slechte fokker.
Het argument 'ik hou van me hondjus en das het belangrijkste' doet mensen gewoon steigeren. Het begint met opmerkingen over een te kleine teef en het eindigt bij 'jullie zijn allemaal slecht en stom'.Omdat ze weet dat het waar is. Die teef is gewoon te klein, en daar kan ze geen goede verklaring voor geven.
Ik kan me ook voorstellen dat het voor de TS niet leuk is om zulke reacties op haar pups en hondjes te krijgen, dat zeker, maar een volwassen reactie hierop zou verstandiger zijn. We hebben allemaal het beste voor met de diertjes en allemaal verschillende gedachten over hoe het moet.
Niet leuk? We hebben hier hopelijk niet met een pubermeid te maken? Als je kritiek ervaart als vreselijk gemeen dan betekent dat dat die kritiek terecht is. Een normaal volwassen mens die weet wat hij doet geeft dan gewoon een oprecht antwoord en dan is het klaar.
Beginnen huilen en roepen heeft als reden dat je niet tegen de waarheid kan.
Ik zie ook wel dat het soms de spuigaten uitloopt. Maar ik kan er eerlijk gezegd niet mee zitten, met dat gehak. Als TS in haar recht is en dat ook kan uitleggen dan gebeurd dat wel en dan hakken mensen niet. Nu blijft iedereen doorgaan omdat het per antwoord steeds duidelijker word dat de kritiek terecht is, en dan blijft er nog huilen en schelden over.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Nou, dat lijkt mij niet bepaald de graadmeter om te bepalen of kritiek al dan niet terecht is en of die kritiek gefundeerd is. Ik vond in dit geval de kritiek wel terecht en door sommigen ook normaal geformuleerd, maar de 1-2tjes tussen Frank-Bobby en Chihuahua over de andere teef van TS en over weer een andere chi van TS die op marktplaats zou hebben gestaan, zijn natuurlijk pure zwart makerij. Dat was namelijk totaal niet relevantsTefaniA schreef:Als je kritiek ervaart als vreselijk gemeen dan betekent dat dat die kritiek terecht is. Een normaal volwassen mens die weet wat hij doet geeft dan gewoon een oprecht antwoord en dan is het klaar.
Ik zie ook wel dat het soms de spuigaten uitloopt. Maar ik kan er eerlijk gezegd niet mee zitten, met dat gehak. Als TS in haar recht is en dat ook kan uitleggen dan gebeurd dat wel en dan hakken mensen niet. Nu blijft iedereen doorgaan omdat het per antwoord steeds duidelijker word dat de kritiek terecht is, en dan blijft er nog huilen en schelden over.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ik ben het ook helemaal eens met Stefania en een "nest trekken"is voor mij ook een onbekende uitdrukking. Komt idd zo over als IngeO het verwoord.
Verder in mijn begintijd hier waren de stamboomloze nestjes not done. Heel veel topicstarters met oeps nestjes en stamboomloze nestjes etc. werden flink aangepakt en vertrokken snikkend. Tegenwoordig schijnt het schering en inslag te zijn om stamboomloos te fokken en wordt het normaal gevonden. Waar is toch dat omslag punt geweest? Misschien toch een nieuw topic hier over starten.
Verder in mijn begintijd hier waren de stamboomloze nestjes not done. Heel veel topicstarters met oeps nestjes en stamboomloze nestjes etc. werden flink aangepakt en vertrokken snikkend. Tegenwoordig schijnt het schering en inslag te zijn om stamboomloos te fokken en wordt het normaal gevonden. Waar is toch dat omslag punt geweest? Misschien toch een nieuw topic hier over starten.
-
sjm
- Zeer actief
Ik denk dat je hier de plank misslaat. Deze gedachtegang is erg kort door de bocht en hier zal je je doel in veel gevallen voorbij lopen.sTefaniA schreef:sjm schreef:Daar heb je gelijk in, maar het gaat wel van kwaad tot erger. Dat komt mede door de door jou genoemde reacties van de TS inderdaad.sTefaniA schreef: Volgens mij is TS niet direct afgebrand. Het is zo geescaleert omdat er niks zinnigs uitkomt en mensen daardoor al snel nog feller worden omdat ze het gevoel krijgen dat we hier te maken hebben met een slechte fokker.
Niet leuk? We hebben hier hopelijk niet met een pubermeid te maken? Als je kritiek ervaart als vreselijk gemeen dan betekent dat dat die kritiek terecht is. Een normaal volwassen mens die weet wat hij doet geeft dan gewoon een oprecht antwoord en dan is het klaar.
Niet iedereen kan even goed omgaan met kritiek, je kan niet van iedereen verwachten dat ze dit zomaar slikken en goed oppakken en zien als opbouwende feedback.
Soms is het beter om een andere aanpak te gebruiken om je doel te bereiken. Wat is nou belangrijker, je eigen mening eruit gooien en hard zeggen wat je er allemaal wel niet van vindt of je doel bereiken op een manier die ook overkomt op de ander. Het maakt toch niet uit of je je doel via weg A of weg B bereikt? Als het maar landt en dat doet het in dit geval niet heb ik het idee.
De TS reageert nu verkeerd, maar is het dan de juiste manier om door te blijven hakken? Bereiken we daar iets mee? Ik denk het niet. Een beetje inleven in de ander is niet verkeerd om erachter te komen wat de juiste weg is om iets duidelijk te maken.
- sTefaniA
- Zeer actief
Ik bedoel dan ook de terechte kritiek naar TS. Als zij dat als gemeen en oneerlijk ervaart dan is het volgens mij dus terecht. Want ik vond de meeste kritiek in het begin helemaal niet gemeen of grof of oneerlijk. Zij wel, ze brulde direct van jullie zijn stom en mijn hondjes worden wel goed verzorgd etc. Inhoudelijk geen enkele reactie over waarom of hoe.luna2906 schreef:Nou, dat lijkt mij niet bepaald de graadmeter om te bepalen of kritiek al dan niet terecht is en of die kritiek gefundeerd is. Ik vond in dit geval de kritiek wel terecht en door sommigen ook normaal geformuleerd, maar de 1-2tjes tussen Frank-Bobby en Chihuahua over de andere teef van TS en over weer een andere chi van TS die op marktplaats zou hebben gestaan, zijn natuurlijk pure zwart makerij. Dat was namelijk totaal niet relevantsTefaniA schreef:Als je kritiek ervaart als vreselijk gemeen dan betekent dat dat die kritiek terecht is. Een normaal volwassen mens die weet wat hij doet geeft dan gewoon een oprecht antwoord en dan is het klaar.
Ik zie ook wel dat het soms de spuigaten uitloopt. Maar ik kan er eerlijk gezegd niet mee zitten, met dat gehak. Als TS in haar recht is en dat ook kan uitleggen dan gebeurd dat wel en dan hakken mensen niet. Nu blijft iedereen doorgaan omdat het per antwoord steeds duidelijker word dat de kritiek terecht is, en dan blijft er nog huilen en schelden over.Maar als je dat dus ervaart als 'gemeen en onnodig hakken', dan was het terechte kritiek? Rare gedachtegang hoor
En doe nou niet alsof hier nooit onnodig wordt gehakt en of het gehak wel ophoudt als de TS normaal reageert. Want hoe onhandig en onnodig de reacties van TS ook waren, de overige forumleden zijn ook niet heilig en over het algemeen wordt er hier veel langer doorgegaan dan strikt noodzakelijk is. Dat is niet erg, maar niet doen alsof dat niet zo is.
De reacties van Frank Bobby en Chihuahua waren grotendeels idd gewoon zwartmakerij. Die kwamen ook later pas in beeld.
Ik bedoel dus puur de kritiek op de ogen van de reu, en het gewicht van de reu en de teef. Als men daar iets over zegt en je begint te huilen dan bewijst het gewoon dat het terecht was maar dat ze er gewoon geen zinnig antwoord op kan geven.
In mijn reactie staat ook dat ik hier wel veel gehak zie maar dat ik er persoonlijk niet mee kan zitten. De reden waarom ik dit forum zo fijn vind is dat je overal en altijd je mening kan zeggen, maar niet iedereen kan er mee omgaan.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Of kritiek terecht is, meet ik doorgaans niet af aan de reactie van een ander. Voor mij is dat afhankelijk van de argumenten die gebruikt worden om die kritiek te ondersteunen. Het uitblijven van een gefundeerde, rustige reactie van TS kan ook zomaar eens te maken hebben met de vloed aan kritieken op buik van mams, traanogen van paps, de grootte van paps & mams, de andere b&t chi die zij heeft welke 11 maanden schijnt te zijn en waarover TS met geen woord rept in dit topic (zeker niet over fokplannen) en weer een andere chi die op marktplaats staat. Ik kan me voorstellen dat je na het geheel van commentaren niet even rationeel meer reageert. Neemt niet weg dat op de eerste drie punten best een normale reactie had gemogen, ik vind het wel interessant namelijk wat de overwegingen van een fokker daarin zijn en ik ben het met je eens dat een duidelijke reactie van TS wellicht een deel van die kritieken had kunnen weerleggen als ze goed over het nestje nagedacht had. Maar om de reactie als bewijs te gebruiken dat de kritiek te ver gaat, dat gaat er bij mij gewoon niet in. Dan ga je, denk ik, voorbij aan een heleboel aspecten die de gemiddelde mens niet vreemd zijn.sTefaniA schreef:
Ik bedoel dan ook de terechte kritiek naar TS. Als zij dat als gemeen en oneerlijk ervaart dan is het volgens mij dus terecht. Want ik vond de meeste kritiek in het begin helemaal niet gemeen of grof of oneerlijk. Zij wel, ze brulde direct van jullie zijn stom en mijn hondjes worden wel goed verzorgd etc. Inhoudelijk geen enkele reactie over waarom of hoe.
De reacties van Frank Bobby en Chihuahua waren grotendeels idd gewoon zwartmakerij. Die kwamen ook later pas in beeld.
Ik bedoel dus puur de kritiek op de ogen van de reu, en het gewicht van de reu en de teef. Als men daar iets over zegt en je begint te huilen dan bewijst het gewoon dat het terecht was maar dat ze er gewoon geen zinnig antwoord op kan geven.
In mijn reactie staat ook dat ik hier wel veel gehak zie maar dat ik er persoonlijk niet mee kan zitten. De reden waarom ik dit forum zo fijn vind is dat je overal en altijd je mening kan zeggen, maar niet iedereen kan er mee omgaan.
- sTefaniA
- Zeer actief
Zoals jij het formuleert daar kan ik mij ook wel in vinden. Misschien heb ik te algemeen gesproken. Maar in de meeste gevallen, als er direct zo gereageerd word als TS doet, dan komt dat wel omdat men diep in het hart de kritiek zelf ook terecht vind, en er alleen niet weet hoe erop te reageren zonder iets toe te geven. En als ik mensen dan zo zie reageren op een naar mijn inziens normale vraag, dan denk ik al snel van zie je wel, het is gewoon waar, en worden de vermoedens gewoon bevestigd.luna2906 schreef:Of kritiek terecht is, meet ik doorgaans niet af aan de reactie van een ander. Voor mij is dat afhankelijk van de argumenten die gebruikt worden om die kritiek te ondersteunen. Het uitblijven van een gefundeerde, rustige reactie van TS kan ook zomaar eens te maken hebben met de vloed aan kritieken op buik van mams, traanogen van paps, de grootte van paps & mams, de andere b&t chi die zij heeft welke 11 maanden schijnt te zijn en waarover TS met geen woord rept in dit topic (zeker niet over fokplannen) en weer een andere chi die op marktplaats staat. Ik kan me voorstellen dat je na het geheel van commentaren niet even rationeel meer reageert. Neemt niet weg dat op de eerste drie punten best een normale reactie had gemogen, ik vind het wel interessant namelijk wat de overwegingen van een fokker daarin zijn en ik ben het met je eens dat een duidelijke reactie van TS wellicht een deel van die kritieken had kunnen weerleggen als ze goed over het nestje nagedacht had. Maar om de reactie als bewijs te gebruiken dat de kritiek te ver gaat, dat gaat er bij mij gewoon niet in. Dan ga je, denk ik, voorbij aan een heleboel aspecten die de gemiddelde mens niet vreemd zijn.sTefaniA schreef:
Ik bedoel dan ook de terechte kritiek naar TS. Als zij dat als gemeen en oneerlijk ervaart dan is het volgens mij dus terecht. Want ik vond de meeste kritiek in het begin helemaal niet gemeen of grof of oneerlijk. Zij wel, ze brulde direct van jullie zijn stom en mijn hondjes worden wel goed verzorgd etc. Inhoudelijk geen enkele reactie over waarom of hoe.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Vraagtekens zetten bij bepaalde fokpraktijken of hoe mensen met hun dieren omgaan, trainingspraktijken, sportmentaliteit, voeding, etc., heb ik ook geen probleem mee.
Open discussies zijn alleen maar fijn. Door de jaren heen heb ik mede door discussies hier op het forum ook mijn mening gevormd over bepaalde zaken.
Maar dat onnodig hatelijk gedoe, dóór blijven drammen en nare insinuaties, dáár word ik doodziek van.
Zoals ik al zei, normaal gesproken meng ik me niet in dergelijke topics, maar de laatste tijd zijn er weer een hoop van dit soort dingen hier op het forum te lezen en dat ergert me en bederft mijn forumplezier.
Meer dan anders, trouwens want doorgaans frons ik mijn wenkbrauwen en klik zo'n topic weg.
Maar ach, dat zal de overgang wel zijn.
Afijn, ik heb mijn punt meer dan voldoende gemaakt en het vervallen in herhalingen probeer ik te vermijden.
Open discussies zijn alleen maar fijn. Door de jaren heen heb ik mede door discussies hier op het forum ook mijn mening gevormd over bepaalde zaken.
Maar dat onnodig hatelijk gedoe, dóór blijven drammen en nare insinuaties, dáár word ik doodziek van.
Zoals ik al zei, normaal gesproken meng ik me niet in dergelijke topics, maar de laatste tijd zijn er weer een hoop van dit soort dingen hier op het forum te lezen en dat ergert me en bederft mijn forumplezier.
Meer dan anders, trouwens want doorgaans frons ik mijn wenkbrauwen en klik zo'n topic weg.
Maar ach, dat zal de overgang wel zijn.
Afijn, ik heb mijn punt meer dan voldoende gemaakt en het vervallen in herhalingen probeer ik te vermijden.

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ach kom nou zeg
ik was ts helemaal niet aan het zwart maken
ik kan er gewoon niet met mijn verstand bij dat dat arme teefje onder de 2 kg pups moet krijgen en dat reutje met zijn erge bolle ogen en ook best klein voor dit teefje gebruikt is
hebben jullie niet gezien op die foto hoe zwaar het hondje het had ofzo?
en dat marktplaats verhaal zou dan juist een compliment geweest zijn dat hondje oogte juist erg gezond van de buitenkant
en die santo chihuahua vindt ik juist wel weer hondjes zonder te extreme bollen oogjes en met neus hebben
ik was ts helemaal niet aan het zwart maken
ik kan er gewoon niet met mijn verstand bij dat dat arme teefje onder de 2 kg pups moet krijgen en dat reutje met zijn erge bolle ogen en ook best klein voor dit teefje gebruikt is
hebben jullie niet gezien op die foto hoe zwaar het hondje het had ofzo?
en dat marktplaats verhaal zou dan juist een compliment geweest zijn dat hondje oogte juist erg gezond van de buitenkant
en die santo chihuahua vindt ik juist wel weer hondjes zonder te extreme bollen oogjes en met neus hebben

-
-Saskia-
- Zeer actief
Ik ben het met je stuk tekst eens, behalve dit. Soms is verbetering van het ras nog erg moeilijk bínnen het officiële circuit.sTefaniA schreef:Als je echt iets voor een ras wil doen dan doe je dat officieel, op die manier kan je nog iets bijdragen en veranderen. Op alle andere manieren ben je gewoon bezig met fokken maar niet met het verbeteren van een ras.
-
Santó Chihuahua
frank-bobby schreef: en dat marktplaats verhaal zou dan juist een compliment geweest zijn dat hondje oogte juist erg gezond van de buitenkant
Oke dank je wel voor de opheldering, want ook bij mij was je reactie aangekomen...
Zo zie je dat er ook dingen uitgesproken kunnen worden omdat ze wellicht niet geheel helder overkwamen
-
Santó Chihuahua
-Saskia- schreef:Ik ben het met je stuk tekst eens, behalve dit. Soms is verbetering van het ras nog erg moeilijk bínnen het officiële circuit.sTefaniA schreef:Als je echt iets voor een ras wil doen dan doe je dat officieel, op die manier kan je nog iets bijdragen en veranderen. Op alle andere manieren ben je gewoon bezig met fokken maar niet met het verbeteren van een ras.
dat ben ik volkomen met je eens
- sTefaniA
- Zeer actief
Het is moeilijk, maar zonder stamboom is het al bijna onmogelijk. De honden die je fokt komen namelijk nooit in het officiële circuit terecht. Niemand met stamboomhonden zal je boomloze reu willen gebruiken want niemand weet waar hij vandaan komt en wat hij mankeert. Omgekeerd, probeer maar eens een reu te vinden voor je boomloze teef. Dat zal geen stamboomeigenaar willen doen, dus moet je op marktplaats of in de buurt een reu vinden die godweetwaar vandaan komt en hoe zijn gezondheid is.-Saskia- schreef:Ik ben het met je stuk tekst eens, behalve dit. Soms is verbetering van het ras nog erg moeilijk bínnen het officiële circuit.sTefaniA schreef:Als je echt iets voor een ras wil doen dan doe je dat officieel, op die manier kan je nog iets bijdragen en veranderen. Op alle andere manieren ben je gewoon bezig met fokken maar niet met het verbeteren van een ras.
Hoe verander je dan iets bij de mensen die wel met stamboom fokken? Hoe bereik je de mensen die graag een pup willen met stamboom en die alleen bij de 'andere' fokkers terecht komen? Je kan ook niet showen met je honden dus hoe verander je iets bij de keurmeesters? Dat het moeilijk is, dat snap ik. Maar ik zie hier ook fokkers die niet met de meute meelopen en honden fokken die het gros van de fokkers vreselijk vind. En die honden hebben toch stambomen en doen toch mee in de wereld. Er moet iemand zijn die een bepaald type fokt voor je het zelf kunt fokken. Dat is nog moeilijker als je een ras fokt met een kleine populatie.
Maar chihuahua's? Er zijn enorm veel chi's. Van verschillende types. Het is echt niet zo moeilijk om iets grotere chi's te fokken met normale snuitjes en zonder plopogen. Die tranende plopogen zijn nog altijd een ernstige fout bij chi's.
En wat doet TS? Fokken met een teef die veel te klein is volgens de officiële regels, de reu is ook veel te klein, en dan die tranende plopogen nog. Ik zie veel vaker die enge kleine chi's bij boomloze fokkers. Ik zie hier niks rasverbetering aan
Moest ze nu nog met grotere chi's fokken die er normaal uitzien, dan zou ik het zelfs toejuichen. Maar rasverbetering roepen en dan je mini teef laten dekken door een mini reu