Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gezocht

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Bassetje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Franse basset en op zoek naar een 2de hond
Aantal honden: 1

Re: Gezocht

Ongelezen bericht door Bassetje »

Tje, de toekomst zal het uitwijzen welk ras er gaat komen. Het pakwerk heb ik dan toch maar uit mijn hoofd gezet, het zal een hond worden die met zijn uiterlijk al genoeg afschrikt en die er niet voor uit de weg gaat om effectief tot verdediggen over gaat.

Heb sinds gisteren ook een ras in mijn hoofd dat op de kennel na vrij geschikt is voor mijn eisen, gelukkig wil ik die kennel echt alleen voor het geval er mensen op bezoek komen die schrik hebben van de hond, of als er kinderen komen spelen in de toekomst. Neem geen enkel risico.

Verdere raad en advies blijft echter welkom hoor!
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Wil je het ras in je hoofd niet delen?
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Bassetje schreef: Heb sinds gisteren ook een ras in mijn hoofd dat op de kennel na vrij geschikt is voor mijn eisen
En welk ras is dat?
Bassetje
geregistreerd lid

Waarom zou ik dat niet willen, het gaat om de Afrikaanse boerboel. Blijkbaar een schat van een dier, dat door een vuur gaat voor zijn gezin en zeer lief is naar kinderen toe. Hij aanvaard ook vreemden als de baas zegt dat het goed is.

Hij heeft wel veel beweging nodig (dat is dan voor mij iets minder geschikt),maar buiten de dagelijkse wandeling kan hij zich uitleven op een domeintje van net geen 2'000m². Dus dat komt in orde.

Een kennel zou dan naast het huis komen en de afmeting krijgen van 3 op 15 meter met een schuilhok.

Het idiale ras bestaat niet,maar heb er gisteren vrij veel over opgezocht en dit stond mij wel aan. Dus zal onze toekomstige hond meer dan waarschijnlijk eentje van dit ras worden.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

:O: :O:
Ik zou maar eerst eens met goede fokkers gaan praten en die hond niet bij de eerste de beste weghalen voor je er ook maar 1 echt in huis haalt.

Waarom niet gewoon een leuke hond die je vriendje word voor in en om het huis? Zolang jij gefixeerd blijft op een ras die jou moet gaan bewaken kan je van een koude kermis thuis komen met alle gevolgen van dien
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Bassetje schreef:Tje, de toekomst zal het uitwijzen welk ras er gaat komen. Het pakwerk heb ik dan toch maar uit mijn hoofd gezet, het zal een hond worden die met zijn uiterlijk al genoeg afschrikt en die er niet voor uit de weg gaat om effectief tot verdediggen over gaat.

Heb sinds gisteren ook een ras in mijn hoofd dat op de kennel na vrij geschikt is voor mijn eisen, gelukkig wil ik die kennel echt alleen voor het geval er mensen op bezoek komen die schrik hebben van de hond, of als er kinderen komen spelen in de toekomst. Neem geen enkel risico.

Verdere raad en advies blijft echter welkom hoor!
neem dan een bordeauxdog bullmasstif boerboel iets in die groep past ook wel bij je basset en ook qau energie niveau
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Bassetje schreef:Waarom zou ik dat niet willen, het gaat om de Afrikaanse boerboel. Blijkbaar een schat van een dier, dat door een vuur gaat voor zijn gezin en zeer lief is naar kinderen toe. Hij aanvaard ook vreemden als de baas zegt dat het goed is.

Hij heeft wel veel beweging nodig (dat is dan voor mij iets minder geschikt),maar buiten de dagelijkse wandeling kan hij zich uitleven op een domeintje van net geen 2'000m². Dus dat komt in orde.

Een kennel zou dan naast het huis komen en de afmeting krijgen van 3 op 15 meter met een schuilhok.

Het idiale ras bestaat niet,maar heb er gisteren vrij veel over opgezocht en dit stond mij wel aan. Dus zal onze toekomstige hond meer dan waarschijnlijk eentje van dit ras worden.
Daarmee doe je een Boerboel enorm tekort. Het zijn echt alles behalve makke lammetjes. :neenee:
Bassetje
geregistreerd lid

Maar wat is het probleem toch?? De hond mag een hele dag op 2'000m² rondcrossen, s'avonds en als we thuis zijn mag hij bij ons binnen. Ik zie echt het probleem niet.

@chrico: ik ga zeker eens met een kweker praten voor ik overga tot aankoop of adoptie. Ik ga namelijk niet over 1 nacht ijs,daarmee dat ik mij hier ook heb aangemeld.
Ingding
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ingding »

Bassetje schreef:Maar wat is het probleem toch?? De hond mag een hele dag op 2'000m² rondcrossen, s'avonds en als we thuis zijn mag hij bij ons binnen. Ik zie echt het probleem niet.

@chrico: ik ga zeker eens met een kweker praten voor ik overga tot aankoop of adoptie. Ik ga namelijk niet over 1 nacht ijs,daarmee dat ik mij hier ook heb aangemeld.
Ik denk maar zo dat een boerboel wel iets meer nodig heeft dan een hele dag rondcrossen op 2000 vierkante meter. Ze zijn voor zover ik weet niet zo makkelijk als jouw post doet omschrijven. Dus ik zou inderdaad eerst eens heel goed met mensen praten die er ervaring mee hebben.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

aragoleon schreef:een mastín español of een mastín del pirineo zijn knuffelberen voor het eigen gezin, luisteren wanneer het hun uitkomt, doch bovenalles zijn het enorme wakers. Elke onverlaat zal zich twee maal bedenken. Ze kunnen buiten, zijn enorm met kinderen, doch voor sport minder geschikt.
Komend jaar wordt hier aanwas verwacht van beide merken.

:ok:

De Landseer die ik tot vorig jaar had was echt geen waakhond! Die haalde juist alles en iedereen naar binnen, gezellig :mrgreen:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Bassetje
geregistreerd lid

Ingding schreef:
Bassetje schreef:Maar wat is het probleem toch?? De hond mag een hele dag op 2'000m² rondcrossen, s'avonds en als we thuis zijn mag hij bij ons binnen. Ik zie echt het probleem niet.

Ik denk maar zo dat een boerboel wel iets meer nodig heeft dan een hele dag rondcrossen op 2000 vierkante meter. Ze zijn voor zover ik weet niet zo makkelijk als jouw post doet omschrijven. Dus ik zou inderdaad eerst eens heel goed met mensen praten die er ervaring mee hebben.
Zeg me dan eens wat hij nog nodig heeft wat ik hem niet kan geven volgens somigge hier?
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Bassetje schreef:
Ingding schreef:

Zeg me dan eens wat hij nog nodig heeft wat ik hem niet kan geven volgens somigge hier?
De ruimte die je hebt is voor elke hond genoeg, maar een Boerboel is niet zomaar een schat van een dier! Voor eigen mensen misschien wel, maar dat aanvaarden van vreemden als de baas maar zegt dat het goed is, dat is lang niet altijd zo. Een boerboel heeft een baas nodig die stevig in zijn schoenen staat en zelfs dan zijn ze niet altijd gemakkelijk op te voeden, mijn dochter mag iig niet bij jou komen spelen als de hond niet in de kennel zit :neenee:
Als dat het type is waar je op valt, waarom kijk je dan niet eens naar de bordeaux dog of bullmastif of eventueel de mastiff.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Muk schreef:Ts woont in België, misschien dat je daar wel bij dreigend gevaar je hond op mag hitsen en aan mag sporen om te bijten?

Een Newfoundlander bijt niet bij aansporing, daar heb je dus helemaal niets aan. En gelukkig maar ook, want zo'n hond hoef ik niet. Een Landseer ook niet overigens.

Wij verhuizen op hele korte termijn naar een gehucht en ook dan komt er een waakhond bij. Ondanks dat ik een Newfoundlander heb, wil ik gewoon een hond die waakser is dan onze huidige hond. :mrgreen:
TS mag dan wel in België wonen, maar hier is het over hard verboden om honden op te hitsen om te bijten dan bij jullie :wink:
ook al ben je niet thuis, mag je hond NIET bijten, de kans is dan echt wel groot dat je je hond kwijt bent
net zoals je je eigen spullen niet mag verdedigen als je een inbreker betrapt :piew: tenzij hij jou bedreigt en je kan aantonen dat het pure zelfverdediging was, maar zelfs als je hond je dan komt "helpen" (ff vermenselijkt) mag het NIET

Ik heb 4 honden die mij en mijn hebbe-en-houden "moeten" verdedigen, maar ik ben er 75% zeker van, dat er maar 1tje is die dat effectief zou doen als ik in gevaar ben
ik denk dat 90% van de "waakhonden" niet veel gaan doen als het er op aan komt
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Annamarie schreef:Ik vind de gedachte om de hond als wapen in te zetten een beetje griezelig.

Je kunt ook je huis heel erg goed gaan beveiligen!
Dat was dus ook mijn eerste gedachte bij het lezen van dit topic... Neem een goed alarmsysteem. :ok:

De combinatie kind op komst+slechte gezondheid+hond die 'op commando' moet gaan waken, schreeuwt bij mij: Niet Doen!
Bassetje
geregistreerd lid

Voor de laatste ker, een alarm heb ik niets aan. Het komt er wel, maar tegen de tijd dat die luie flikken hier zijn is het hele dorp leeggeroofd bij wijze van spreken.
Maar laat het maar zijn,het was blijkbaar niet zo'n goed idee om op een hondenforum info te komen vragen over honden.

Want heb alleen nog maar gehoord dat ik fout bezig ben.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Bassetje schreef:Voor de laatste ker, een alarm heb ik niets aan. Het komt er wel, maar tegen de tijd dat die luie flikken hier zijn is het hele dorp leeggeroofd bij wijze van spreken.
Maar laat het maar zijn,het was blijkbaar niet zo'n goed idee om op een hondenforum info te komen vragen over honden.

oja?
volgens mij zijn ik en nog een paar anderen geweest die je honden aangeraden hebben
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Bassetje schreef:Voor de laatste ker, een alarm heb ik niets aan. Het komt er wel, maar tegen de tijd dat die luie flikken hier zijn is het hele dorp leeggeroofd bij wijze van spreken.

Dat is niet waar, je hebt ook andere opties voorgelegd gekregen. Als je om informatie vraagt, krijg je informatie en niet een verheerlijking van je eigen plannen. Je zou ook kunnen denken dat er misschien wel iets inzit en je plannen nog eens goed gaan overdenken, want eerlijk waar, elke hond(!) schrikt inbrekers af. Ik vraag me af waar jij woont, dat je je zo onveilig voelt dat er een bijtende hond moet komen.
Bassetje
geregistreerd lid

Klopt, er zijn ook andere rassen aangeraden, maar kan er hier dan iemand deze rassen iets beter toelichten dan enkel de naam ervan?? Want dat is en blijft nog steeds mijn vraag.

De boerboel is in mijn ogen een prachtige hond, maar ik sta ook open voor andere rassen, er is nog niets beslist.

Ik woon in een klein dorpje in Limburg waar er de laatste tijs veel ingebroken en overvallen word. Maar als je onze burgemeester hoort is er nergens een probleem.

Dus mijn vraag is, ik zoek een kindvriendelijke hond van het groot kaliber die zeer goed waakt. Het pakwerk hebben jullie hier al uit mijn hoofd gepraat, wat ik echt wou doen. Alle rassen zijn welkom,maar liefst met iets meer info dan alleen de naam. En deze info komt dan het liefst van mensen die dat ras ook hebben.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Bassetje schreef:Klopt, er zijn ook andere rassen aangeraden, maar kan er hier dan iemand deze rassen iets beter toelichten dan enkel de naam ervan?? Want dat is en blijft nog steeds mijn vraag.

De boerboel is in mijn ogen een prachtige hond, maar ik sta ook open voor andere rassen, er is nog niets beslist.

Ik woon in een klein dorpje in Limburg waar er de laatste tijs veel ingebroken en overvallen word. Maar als je onze burgemeester hoort is er nergens een probleem.

Dus mijn vraag is, ik zoek een kindvriendelijke hond van het groot kaliber die zeer goed waakt. Het pakwerk hebben jullie hier al uit mijn hoofd gepraat, wat ik echt wou doen. Alle rassen zijn welkom,maar liefst met iets meer info dan alleen de naam. En deze info komt dan het liefst van mensen die dat ras ook hebben.
nou ik blijf zeggen bordeauxdog
rustig in huis heeft niet veel beweging nodig denk ongeveer net zoals jou basset
goed voor eigen gezin maar terug houden voor vreemden
en teven hebben dat sterker dan reuen die zijn vaak wat liefer en zeg maar sukkels maar ook bij die hoef je niet zomaar ff in te breken
maar teven hangen vaak meer aan de baas en beschermen ook beter
kijk maar is op bordeauxdogherplaatsing.nl daar staat ook een goeie ras beschrijving bij
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Oke, als jij echt pakwerk wil doen, hoef je je daar niet van te laten weerhouden, realiseer je alleen wel dat de gemiddelde pakwerkhond behoefte aan meer dan rondcrossen in de tuin. Mijn eigen duitse herder bijvoorbeeld, die had in haar jonge jaren echt mentaal voldoende stimulatie nodig, werken met de baas.Een periode niet wandelen (en dus ook niet trainen) had met haar echt niet gekund. Bovendien wordt er bij pakwerk heel duidelijk op het pak getraind, niet op de persoon, politiehonden (in dienst bij de politie) worden apart getraind op het zgn 'burgerbijten' , pakwerk doen met je hond geeft dus ook geen enkele garantie dat hij ook een overvaller bijt als jij daarom vraagt, nog afgezien van dat je je hond kwijtraakt als die overvaller daar aangifte van gaat doen (het is van de gekke, maar wel waar, helaas).
Als je een oplossing kunt vinden voor de periodes dat je minder mobiel bent -iemand die een wandeling voor je doet of een clubgenoot die van begin af aan bij het trainen van jouw hond betrokken is, zodat hij/zij ook eens een training kan overnemen, bijvoorbeeld- dan is de keus in rassen best groot. De duitse herders die ik ken, zijn best kindvriendelijk, mijn eigen duitse herder is een schatje, die durf ik zo in een kinderklasje mee te nemen, of ze mij verdedigt durf ik niet zeggen, ik denk wel eens dat ze daar te lief voor is, maar ik hoop er nooit achter te komen of dat echt zo is.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

oh dat is wel een goie bij de meeste bordeauxdoggen en weer vooral teven denk ik dat je hem bij vriendjes over de vloer wel weg mag zetten net als boutje zij
Afbeelding
Rafael 75
Actief
Mijn ras(sen): Oud Engelse bulldog

Ongelezen bericht door Rafael 75 »

Nou ehhh ik zat lang te twijfelen of ik nou wat zou tikken hierop of niet...dus toch maar,ik heb hier een naar gevoel bij.
Is er soms wat gebeurd ofzo in het verleden????boef waakt en zal mij ten alle tijden beschermen maar dat heb ik niet nodig(hoop ik)
Kind op komst en dan zo`n vraag stellen het antwoord lijkt mij duidelijk maar die zal ik nu maar niet verwoorden..
Een hond op commando laten bijten? fijn als die hond een eigen willetje gaat krijgen moet hij weer weg...
Een blaf is genoeg voor de mensen die kwaad willen of het nou een tekkel is of een weet ik wat hoe groot!
Afbeelding

Een hond vind je niet...Je hond vindt jou!
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Volgens mij probeert iedereen alleen maar te helpen. Je krijgt nu in ieder geval realistische en eerlijke informatie en meningen. :U:
Rafael 75
Actief

Ik begrijp het niet ....had hierop gereageerd ....nergens meer terug te lezen..............................................................
Afbeelding

Rafael 75
Actief

sorry hoor...nu zie ik hem(zojuist niet)en dan zie dat antwoord weer,..kan aan mijn verbinding liggen..hier loopt dat nogal stroef in Italie
Afbeelding

Rafael 75
Actief

sorry hoor...nu zie ik hem(zojuist niet)en dan zie dat antwoord weer,..kan aan mijn verbinding liggen..hier loopt dat nogal stroef in Italie
Afbeelding

Wenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Wenda »

De boerboel is vooral een mensenhond, ze zijn dus het allerliefste bij de familie.
Zolang je de hond binnen hebt als je thuis bent en snachts zie ik het probleem niet zo.
Zolang hij in de kennel zit kan hij je niet beschermen tegen rovende en moordende onverlaten natuurlijk ;-)
Als eerste hond vind ik een hond van dit kaliber wel een spannende keuze.
Er zijn veel boelen met een lange tot zeer lange gebruiksaanwijzing.
Oh een boel is geen geschikte hond voor pakwerk, al was het alleen maar omdat de meesten veel te zwaar zijn voor de pakwerker.
En een boerboel stimuleren om te bijten is geen strak plan, hij maakt nogal wat schade namelijk.
Laat je heel goed voorlichten als je voor de boel wil gaan.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”