Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

misschien een nestje Tamaskans

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Van
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: misschien een nestje Tamaskans

Ongelezen bericht door Van »

ik bedoel uiteraard vanuit Nanna :tongue:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zeg dat omdat van de Tamaskan wordt gezegd dat het een bepaalde hond is. Een bepaald type hond. Als ik dan lees dat een 75% huskie en 25% wolfhond ook een Tamaskan is dan kan ik niet anders dan concluderen dat het geven van ook maar iets van een beschrijving onmogelijk moet zijn. Immers, er zijn ook honden die 50% Saarloos zijn, 50% tjech en hoeveel procent huskie? Ik vind het een heel goed idee om de wolfhond x poolhond een ras te maken hoor. Daar vind ik niks op tegen. Alleen moet men dan wel heel duidelijk zijn over het feit dat de Tamaskan of een sledehond, of een gezelschapshond, of een soort herdershond of een soort wolfhond kan zijn. En dat je dus rekening moet gaan houden met alles wat daar tussen zit. Immers, zoals ik het lees kan elke kruising huskie of wolfhond een Tamaskan genoemd worden. Beter gezegd, als ik mijn huskie zou kruisen met een witte herder en die weer met een Saarloos heb ik in feite een hond die gelijkwaardig is aan een Tamaskan.

Nogmaals, helemaal niks mis mee. Kijk naar de Eurazier en meer rassen. Echter, mij is overal en altijd verteld wat een Tamaskan is. En wat voor karakter die ongeveer hebben. Als je het mij vraagt kan dat nooit stabiel blijven en je kan ook nooit meer een uitspraak doen over hoe het karakter gemiddeld is. Immers, 2 totaal verschillende kruisingen kunnen samen weer Tamaskans maken. Er kan herder in zitten, hoeft niet. Er kan wolfhond inzitten, hoeft niet. Er kan meer dan 50% huskie inzitten maar ook 50% Tjech. Hoe kan dat dan nog tot een Tamaskan worden? Puur een vraag.
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

laeken schreef:Ik zeg dat omdat van de Tamaskan wordt gezegd dat het een bepaalde hond is. Een bepaald type hond. Als ik dan lees dat een 75% huskie en 25% wolfhond ook een Tamaskan is dan kan ik niet anders dan concluderen dat het geven van ook maar iets van een beschrijving onmogelijk moet zijn. Immers, er zijn ook honden die 50% Saarloos zijn, 50% tjech en hoeveel procent huskie? Ik vind het een heel goed idee om de wolfhond x poolhond een ras te maken hoor. Daar vind ik niks op tegen. Alleen moet men dan wel heel duidelijk zijn over het feit dat de Tamaskan of een sledehond, of een gezelschapshond, of een soort herdershond of een soort wolfhond kan zijn. En dat je dus rekening moet gaan houden met alles wat daar tussen zit. Immers, zoals ik het lees kan elke kruising huskie of wolfhond een Tamaskan genoemd worden. Beter gezegd, als ik mijn huskie zou kruisen met een witte herder en die weer met een Saarloos heb ik in feite een hond die gelijkwaardig is aan een Tamaskan.

Nogmaals, helemaal niks mis mee. Kijk naar de Eurazier en meer rassen. Echter, mij is overal en altijd verteld wat een Tamaskan is. En wat voor karakter die ongeveer hebben. Als je het mij vraagt kan dat nooit stabiel blijven en je kan ook nooit meer een uitspraak doen over hoe het karakter gemiddeld is. Immers, 2 totaal verschillende kruisingen kunnen samen weer Tamaskans maken. Er kan herder in zitten, hoeft niet. Er kan wolfhond inzitten, hoeft niet. Er kan meer dan 50% huskie inzitten maar ook 50% Tjech. Hoe kan dat dan nog tot een Tamaskan worden? Puur een vraag.
Bij een ras in opbouw moet je er altijd rekening mee houden dat men een standaard heeft waar men naartoe werkt dus nee natuurlijk voldoen de honden er nog niet aan. Het is werk in opbouw ;) Ik denk dat daar de verwarring tussen ons zit ;) Ergens in je opbouw ga je wel de rasnaam al gebruiken maar die eerste generaties voldoen natuurlijk niet aan de standaard waar je naartoe wil werken. De mazzel die wij hierin wel hebben is dat de meeste honde daarin( zeker zo'n 87%) wel aan de karakter beschrijving voldoen zoals wij die voor ogen hebben ;)
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

laeken schreef:Ik zeg dat omdat van de Tamaskan wordt gezegd dat het een bepaalde hond is. Een bepaald type hond. Als ik dan lees dat een 75% huskie en 25% wolfhond ook een Tamaskan is dan kan ik niet anders dan concluderen dat het geven van ook maar iets van een beschrijving onmogelijk moet zijn. Immers, er zijn ook honden die 50% Saarloos zijn, 50% tjech en hoeveel procent huskie? Ik vind het een heel goed idee om de wolfhond x poolhond een ras te maken hoor. Daar vind ik niks op tegen. Alleen moet men dan wel heel duidelijk zijn over het feit dat de Tamaskan of een sledehond, of een gezelschapshond, of een soort herdershond of een soort wolfhond kan zijn. En dat je dus rekening moet gaan houden met alles wat daar tussen zit. Immers, zoals ik het lees kan elke kruising huskie of wolfhond een Tamaskan genoemd worden. Beter gezegd, als ik mijn huskie zou kruisen met een witte herder en die weer met een Saarloos heb ik in feite een hond die gelijkwaardig is aan een Tamaskan.

Natuurlijk zit er onderling verschil in, en dat wordt wel degelijk duidelijk gemaakt (in de karakterbeschrijving en door de fokkers zelf) aan de mensen. Misschien begrijp je niet helemaal dat wij bezig zijn met een ras op te bouwen? Dat gebeurd niet in 1 dag, net als Rome. Er staat beschreven dat niet alle honden al aan de rasstandaard voldoen en dat wij daar naar toe werken. Wij zijn nu van plan meerdere inkruisingen te maken om een brede genetische basis te hebben, zodat het ras (hopelijk) gezond blijft. Neemt niet weg overigens dat het merendeel van de Tamaskan toch aan de karakterbeschrijving voldoen, ondanks de inkruisingen. Er worden nog veel 1ste en 2de generatie nesten geboren, en nu afentoe ook een 3de generatie.
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
laeken
Zeer actief

Ok, duidelijk. Ik probeer slechts discussie te maken.
Kan iemand mij dan ook verklaren waarom ik een heleboel vrijwel identieke honden krijg als ik Tamaskan google? Ik heb gister gekeken en kon eigenlijk vrijwel geen enkele Tamaskan ontdekken die op een huskie lijkt. En eigenlijk zag ik alleen wolfhond in de Tamaskans. Een vraag en geen aanval.

Heeft iemand een duidelijke foto van een hond met veel huskie? Die van degene die hier in de topic schrijft is de enige die ik kon vinden waarin ik geen directe Saarloos of Tjech zie. Dat is echt een geblokte hond met duidelijk veel huskie. Mooi dier trouwens. :ok:
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Hierbij denk ik dat je eens naar bepaalde husky lijnen moet kijken. Als je nml bv mijn tamaskan Sierra neemt die buiten de tsjech in haar heeft heeeel veel husky heeft ook kan je zien dat er husky lijnen zijn waar zij precies tussen zou kunnen en je het onderscheid niet kan zien.
Mensen hebben natuurlijk bij husky het bekende beeld maar oooo daar heb je zoveel verschillende uiterlijks in zeker onder de werklijnen en ik denk dat je daarom vooral de wolfhond zie terwijl die niet eens in het uiterlijk het meest naar voren komt ;)

Dit is mijn Tamaskan( met Tsjech) :
Afbeelding
Afbeelding

en dit is een pure husky uit de husky lijnen die ik bedoel:
Afbeelding
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Ok, duidelijk. Ik probeer slechts discussie te maken.
Kan iemand mij dan ook verklaren waarom ik een heleboel vrijwel identieke honden krijg als ik Tamaskan google? Ik heb gister gekeken en kon eigenlijk vrijwel geen enkele Tamaskan ontdekken die op een huskie lijkt. En eigenlijk zag ik alleen wolfhond in de Tamaskans. Een vraag en geen aanval.

Heeft iemand een duidelijke foto van een hond met veel huskie? Die van degene die hier in de topic schrijft is de enige die ik kon vinden waarin ik geen directe Saarloos of Tjech zie. Dat is echt een geblokte hond met duidelijk veel huskie. Mooi dier trouwens. :ok:
Deze misschien?: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 8649_n.jpg
Ravi (en zijn nestgenoten) lijken het meest op Huskies, hun moeder is een volle (show) husky en vader een halve (werk) husky.
-Rahne-
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Zoiets moet je hebben naar mijn bescheiden mening....

Afbeelding

Afbeelding

Niet dat deze ooit gebruikt gaat worden maar voor het idee, er zijn er zat van
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

Angelique. schreef:Zoiets moet je hebben naar mijn bescheiden mening....
Dit type Husky zit er al heel veel doorheen, en zal ook nog verder gebruikt gaan worden. Maar als we alleen maar van dit soort honden inkruisen krijgen we ook niet wat we willen... dit soort honden is ook echt niet geschikt voor iedereen, net als de pure Wolfhonden.
-Rahne-
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:En nogmaals voor wie het schoentje passen: het is Tsjech! Met Tee-es-jee-ech!

Afbeelding
:F: :ok:
-Rahne-
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Rahne schreef:
Dit type Husky zit er al heel veel doorheen, en zal ook nog verder gebruikt gaan worden. Maar als we alleen maar van dit soort honden inkruisen krijgen we ook niet wat we willen... dit soort honden is ook echt niet geschikt voor iedereen, net als de pure Wolfhonden.

heb jij een stamboom van een tamaskan waar dit type husky veel doorheen zit?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Tamaskan schreef: Afbeelding
Deze heeft veel weg van een American-Indian dog zeg! Mooi dier.

Ik heb totaal geen verstand van het ras hoor, maar zou een American-Indian Dog niet geschikt zijn om in te kruisen? Sorry als ik nu iets heel raars voorstel. :schrik:
Angelique.

Rahne schreef:
Op welk vlak niet ?
Ik denk namelijk dat 80% van de rassen niet geschikt is voor iedereen, ieder ras heeft zijn 'dingetje' :wink:
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Rahne schreef:
heb jij een stamboom van een tamaskan waar dit type husky veel doorheen zit?
De 7 Finse basis honden zijn honden die direct van Polar Speed Kennels komen, die fokt werk/race Huskies. Hier wat namen:
Polar Speed Pauliina
Polar Speed Watti
Polar Speed Isla
Polar Speed Ferrari
Blondy av Vagevass
-Rahne-
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

en dan is er dus, vaak gebruik gemaakt van een tSjech en een husky, om een kind daarvan als tamaskan in te schrijven?

die Oskari, dat was toch een volle Tsjech?
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

Angelique. schreef:
Rahne schreef:
Op welk vlak niet ?
Ik denk namelijk dat 80% van de rassen niet geschikt is voor iedereen, ieder ras heeft zijn 'dingetje' :wink:
Precies! De Tamaskan is ook zeker niet voor iedereen geschikt, maar het doel is wel om ze 'geschikter' te maken voor een grotere groep dan de pure Wolfhonden. Tamaskan mensen willen geen stuiterende honden die MOETEN werken en die slecht kunnen loslopen, overal achteraan jagen etc. (Ja ik weet het, even heel generaliserend opgeschreven). Anders zouden ze wel allemaal Huskies aanschaffen, genoeg Huskies namelijk die er ook wolfachtig uitzien. We willen honden die wel dezelfde trekjes hebben (als Pool en Wolfhonden) maar niet te extreem, een meer all-round hond.
-Rahne-
Afbeelding
Angelique.

Rahne schreef:
Angelique. schreef:
Rahne schreef:
Op welk vlak niet ?
Precies! De Tamaskan is ook zeker niet voor iedereen geschikt, maar het doel is wel om ze 'geschikter' te maken voor een grotere groep dan de pure Wolfhonden. Tamaskan mensen willen geen stuiterende honden die MOETEN werken en die slecht kunnen loslopen, overal achteraan jagen etc. (Ja ik weet het, even heel generaliserend opgeschreven). Anders zouden ze wel allemaal Huskies aanschaffen, genoeg Huskies namelijk die er ook wolfachtig uitzien. We willen honden die wel dezelfde trekjes hebben (als Pool en Wolfhonden) maar niet te extreem, een meer all-round hond.
Dat is idd veel en veel te generaliserend, ja bij veel kennels is dat zo omdat er nooit geen kl*te mee gedaan word maar als dat "jullie" beeld is zoeken jullie echt vreselijk verkeerd, dat is namelijk absoluut NIET de husky zoals die bedoelt is.
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:en dan is er dus, vaak gebruik gemaakt van een tSjech en een husky, om een kind daarvan als tamaskan in te schrijven?
die Oskari, dat was toch een volle Tsjech?
2 van de Finse basishonden zijn directe kruisingen Husky x Tsjech, de overige zit de Tsjech iets verder weg. Oskari is de volle Tsjech idd. Hier is de stamboom van Mila (van Gaby), die heeft Oskari als opa en overgroot-opa: http://www.tamaskan-dog.org/database/do ... g=pedigree
-Rahne-
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Angelique. schreef:
Rahne schreef:
Angelique. schreef:
Rahne schreef: Dit type Husky zit er al heel veel doorheen, en zal ook nog verder gebruikt gaan worden. Maar als we alleen maar van dit soort honden inkruisen krijgen we ook niet wat we willen... dit soort honden is ook echt niet geschikt voor iedereen, net als de pure Wolfhonden.
Op welk vlak niet ?
Dat is idd veel en veel te generaliserend, ja bij veel kennels is dat zo omdat er nooit geen kl*te mee gedaan word maar als dat "jullie" beeld is zoeken jullie echt vreselijk verkeerd, dat is namelijk absoluut NIET de husky zoals die bedoelt is.
Natuurlijk weten wij dat ook wel maar is meer ook om aan te duiden dat we veel meer ertussen willen zitten dus niet het een en ook niet het ander want net zoals hier de generalisatie van de husky staat hebben dit heeeeeel veeeeeel mensen ook van de wolfhonden natuurlijk ;)
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

Angelique. schreef:
Rahne schreef:
Angelique. schreef:
Rahne schreef: Dit type Husky zit er al heel veel doorheen, en zal ook nog verder gebruikt gaan worden. Maar als we alleen maar van dit soort honden inkruisen krijgen we ook niet wat we willen... dit soort honden is ook echt niet geschikt voor iedereen, net als de pure Wolfhonden.
Op welk vlak niet ?
Ik zeg toch ook niet dat de Husky zo bedoeld is? En ik omschreef het beeld zoals de meeste mensen die hebben van de Husky, en waarom die mensen dus GEEN Husky willen hebben. Er is niets mis met die hondjes, daarom worden ze ook ingekruist bij de Tamaskan. Alleen willen we er niet teveel in, want we willen geen volle Huskies :19:

Overigens zie je in dit topic precies hetzelfde gebeuren nu met de Tsjech, die wordt door sommige ook omschreven als een 'agressieve monsterhond'.
-Rahne-
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Rahne schreef: Overigens zie je in dit topic precies hetzelfde gebeuren nu met de Tsjech, die wordt door sommige ook omschreven als een 'agressieve monsterhond'.
Dat was toch een Tsjechen-fokker, die daarmee begon. :W:
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:
Rahne schreef: Overigens zie je in dit topic precies hetzelfde gebeuren nu met de Tsjech, die wordt door sommige ook omschreven als een 'agressieve monsterhond'.
Misschien heb je gelijk hoor maar kan even niet vinden waar dan. Kan je me ff helpen met misschien een quote?
De ander is nml geen fokker maar een Tsjechen eigenaar ;)
Rahne
Zeer actief
Contacteer:

Tamaskan schreef:
kipo schreef:
Misschien heb je gelijk hoor maar kan even niet vinden waar dan. Kan je me ff helpen met misschien een quote?
Volgens mij wordt Bachata (Wilma) bedoeld, eigenaar dus. Overigens is dat ook alleen maar omdat zij zo tegen deze kruising is... als je ditzelfde namelijk schrijft over de Tsjech buiten deze hele discussie om dan wordt je gelijk aangevallen door de Tsjechen eigenaren en fokkers dat het allemaal niet zo erg is, dat Tsjechen helemaal niet agressief zijn etc. :blah:
-Rahne-
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Rahne schreef: als je ditzelfde namelijk schrijft over de Tsjech buiten deze hele discussie om dan wordt je gelijk aangevallen door de Tsjechen eigenaren en fokkers dat het allemaal niet zo erg is, dat Tsjechen helemaal niet agressief zijn etc. :blah:
Zijn ze ook niet :pffff: :mrgreen: :tongue: :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief

Tamaskan schreef:
Rahne schreef: als je ditzelfde namelijk schrijft over de Tsjech buiten deze hele discussie om dan wordt je gelijk aangevallen door de Tsjechen eigenaren en fokkers dat het allemaal niet zo erg is, dat Tsjechen helemaal niet agressief zijn etc. :blah:
Die van jou misschien niet. De hond op deze foto's was dat wel in elk geval. Hij stond rechtop met blikkerende tanden aan de riem (naar mij dus!) en heeft ook op een dag bijna mijn pup van toen 9 weken te pakken gehad. Gelukkig greep mijn roedel in en durfde hij uiteindelijk NET niet door te zetten. Daarvoor moesten 2 volwassen honden en 1 mens behoorlijk wat in de strijd gooien.
Hij kon wel prima met mijn teefje. Dus deze foto's kon ik van hem maken. :wink: :D

Afbeelding

Ik vond het een dramatisch foute hond. Spijt me. Ik heb mijn teef ook alleen losgegooid omdat die Tsjech haar als een dolle benaderde en ik ze los de meeste kans van slagen gaf.... En zover ik weet gaan er heel wat Tsjechen van hun eerste baas af ivm onhandelbaar gedrag. Ik geloof absoluut dat dit komt door verkeerde bazen. Maargoed, niet elke hond kan je heel moeilijk krijgen met een net verkeerde begeleiding.

Misschien dat er mensen zijn die mij een ander beeld kunnen geven. Want ik heb domweg geen goede ervaringen. De Saarloos idem. Ik heb samen met iemand een hele avond een Saarloos proberen te vangen. Hij was zo bang dat hij niet meer benaderbaas was. Zelfs mijn teef scheet hij 7 kleuren voor. Dat vind ik vrij onaangepast gedrag in deze maatschappij.

Wolfhonden zullen prima honden zijn in de juiste handen. Maargoed, hoeveel juiste handen zijn er en hoeveel pups zijn er? :wink: Deze honden trekken mensen aan die denken dat het mooi is om een natuurhond te hebben naast hun werk. Denk dat een Tsjech vooral dan heel erg tegen zal vallen.

Maar nogmaals, ik zou dolgraag eens het ras beter leren kennen. Ik besef heel goed dat enkele ervaringen vertekenend kunnen zijn. Als je bij veel Tsjechen wel binnen kan komen en als veel Tsjechen wel leuk met andere honden zijn dan trek ik mijn keutel met liefde in. :E:
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:
Tamaskan schreef:
Die van jou misschien niet. De hond op deze foto's was dat wel in elk geval. Hij stond rechtop met blikkerende tanden aan de riem (naar mij dus!) en heeft ook op een dag bijna mijn pup van toen 9 weken te pakken gehad. Gelukkig greep mijn roedel in en durfde hij uiteindelijk NET niet door te zetten. Daarvoor moesten 2 volwassen honden en 1 mens behoorlijk wat in de strijd gooien.
Hij kon wel prima met mijn teefje. Dus deze foto's kon ik van hem maken. :wink: :D

Afbeelding

Ik vond het een dramatisch foute hond. Spijt me. Ik heb mijn teef ook alleen losgegooid omdat die Tsjech haar als een dolle benaderde en ik ze los de meeste kans van slagen gaf.... En zover ik weet gaan er heel wat Tsjechen van hun eerste baas af ivm onhandelbaar gedrag. Ik geloof absoluut dat dit komt door verkeerde bazen. Maargoed, niet elke hond kan je heel moeilijk krijgen met een net verkeerde begeleiding.

Misschien dat er mensen zijn die mij een ander beeld kunnen geven. Want ik heb domweg geen goede ervaringen. De Saarloos idem. Ik heb samen met iemand een hele avond een Saarloos proberen te vangen. Hij was zo bang dat hij niet meer benaderbaas was. Zelfs mijn teef scheet hij 7 kleuren voor. Dat vind ik vrij onaangepast gedrag in deze maatschappij.

Wolfhonden zullen prima honden zijn in de juiste handen. Maargoed, hoeveel juiste handen zijn er en hoeveel pups zijn er? :wink: Deze honden trekken mensen aan die denken dat het mooi is om een natuurhond te hebben naast hun werk. Denk dat een Tsjech vooral dan heel erg tegen zal vallen.

Maar nogmaals, ik zou dolgraag eens het ras beter leren kennen. Ik besef heel goed dat enkele ervaringen vertekenend kunnen zijn. Als je bij veel Tsjechen wel binnen kan komen en als veel Tsjechen wel leuk met andere honden zijn dan trek ik mijn keutel met liefde in. :E:
Een gemiddelde Tsecheteef is idd feller naar teven maar naar mensen behoord in geen geval. Net wat Nanna zg die felheid onder teven zie je in meerdere rassen dus is niet alleen Tsjechtypisch. Enne bij deze ben je welkom hoor om kennis te maken met mijn hondjes waaronder dus ook een Tsjech en een Saarloos ;)
Ik weet zeker dat je na kennis making met deze twee je mening anders is :mrgreen:
kipo
Zeer actief

Rahne schreef:
Tamaskan schreef:
kipo schreef:
Volgens mij wordt Bachata (Wilma) bedoeld, eigenaar dus. Overigens is dat ook alleen maar omdat zij zo tegen deze kruising is... als je ditzelfde namelijk schrijft over de Tsjech buiten deze hele discussie om dan wordt je gelijk aangevallen door de Tsjechen eigenaren en fokkers dat het allemaal niet zo erg is, dat Tsjechen helemaal niet agressief zijn etc. :blah:
die bedoelde ik idd, maar dat is dus geen fokker, begrijp ik.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

In elk ras is wel een rotte appel te vinden denk ik....
kipo
Zeer actief

Machie schreef:In elk ras is wel een rotte appel te vinden denk ik....
Hond of mens? In beide gevallen heb je wel gelijk, trouwens.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

kipo schreef:
Machie schreef:In elk ras is wel een rotte appel te vinden denk ik....
Hond of mens? In beide gevallen heb je wel gelijk, trouwens.
In dit geval bedoelde ik de valse Tsjech van Marc. Zulke honden zul je in elk ras wel treffen en staan niet gelijk aan een heel ras. Al geloof ik zeker wel dat het ene ras met kans geeft op agressie dan de ander ;)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”