Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fok discussie Chihuahua's afgeleid van ander topic

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 8

Re: Fok discussie Chihuahua's afgeleid van ander topic

Ongelezen bericht door Chihuahua »

BellaDonna schreef:zeer beentje geraakt denk ik...
Zeer beentje? Welnee, hoe kom je daar bij? Ik ben nog steeds volwaardig lid, dus hoe kom je bij die onzin?
Chihuahua
Zeer actief

Was jij trouwens niet degene die geen winst op de pups zou maken, en ze voor iets meer dan kostprijs zou gaan verkopen? Een tijdje terug was jij degene die 1000 euro pupprijs belachelijk vond? :mrgreen:
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Chihuahua schreef:
Zeer beentje? Welnee, hoe kom je daar bij? Ik ben nog steeds volwaardig lid, dus hoe kom je bij die onzin?
Omdat je volgens het clubblad je laatste waarschuwing had gehad en inmiddels niet meer op de site van de NCC staat bij de fokkers (waar je eerder wel bij stond) en je op je eigen site ook iets meer noemt van de NCC. Vandaar.

Maar goed, is een beetje off topic dus mijn excuses voor de zijweg.
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Zijn fokkers onder elkaar nou zo jaloers ofzo, dat ze elkaar op alle mogelijke manieren zwart proberen te maken?
AfbeeldingAfbeelding
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

tbeast schreef:Zijn fokkers onder elkaar nou zo jaloers ofzo, dat ze elkaar op alle mogelijke manieren zwart proberen te maken?
Nee gelukkig niet, er is er maar eentje die erg veel ruziet en dat dan ook met iedereen, geeft idd helaas een slecht beeld van het fokkerswereldje.
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

tbeast schreef:Zijn fokkers onder elkaar nou zo jaloers ofzo, dat ze elkaar op alle mogelijke manieren zwart proberen te maken?

JA ! en dat is met elk ras zo, walgelijke vertoningen altijd :ugh:
Chihuahua
Zeer actief

BellaDonna schreef:
Chihuahua schreef:
Omdat je volgens het clubblad je laatste waarschuwing had gehad en inmiddels niet meer op de site van de NCC staat bij de fokkers (waar je eerder wel bij stond) en je op je eigen site ook iets meer noemt van de NCC. Vandaar.

Maar goed, is een beetje off topic dus mijn excuses voor de zijweg.
Ik heb er zelf voor gekozen om niet meer te adverteren, zoals je misschien wel weet verschijnt je advertentie alleen op de website als je adverteert in het clubblad.
En waarom moet ik de NCC noemen op mijn website? Is het een meerwaarde dan om daar aangesloten te zijn? Zolang er daar nog fokkers op de lijst staan die hun honden lekker 3 dagen in de schuur de tering laten krijgen omdat ze naar de hondenshow in Parijs willen zie IK er geen meerwaarde in, dankjewel.
Zou je je verdere insinuaties gewoon voor je willen houden?
Chihuahua
Zeer actief

BellaDonna schreef:
Nee gelukkig niet, er is er maar eentje die erg veel ruziet en dat dan ook met iedereen, geeft idd helaas een slecht beeld van het fokkerswereldje.
Pardon? Bedoel je mij hiermee? Leg mij eens uit dan, met wie ruzie ik? Jij bent toch degene die hier van dingen de schijn laat wekken, om mij slecht uit de verf te laten komen, ook nog eens geheel gefundeerd op eigen hersenspinsels?
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

BellaDonna schreef:
Ruzieen doe je niet alleen :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Wij hopen binnenkort ook te mogen fokken met onze Cane Corso's (en ja, ik heb ook wel nestjes gehad bij mijn (stamboomloze) kleintjes, maar ik zou er toch wel doodmoe van worden als ik me zó met anderen bezig moest houden.
AfbeeldingAfbeelding
Chihuahua
Zeer actief

chrico schreef:
BellaDonna schreef:
Ik heb niet eens ruzie met Hilda :19: Tot voor kort zat ze op mijn forum te dwepen met hoe vreselijk geweldig mijn reu Joker wel niet was, en als Donna dan toch een nestje wou hebben zag ze hem wel zitten als dekreu :blah:
Ik heb momenteel een rechtzaak lopende, ik had een hond ergens weggezet op proef, maar na 2 weken proeftermijn dus aangegeven dat ik er niet veel voor voelde om mijn reu bij dat meisje uit te plaatsen.
Dat meisje heeft vervolgens besloten mijn hond dan maar te houden, maar iig een gezamelijke kennis heeft dat meisje toen opgebeld, die vervolgens had gezet dat ik mijn hondje echt wel terug zou krijgen.
Die persoon kent Hilda ook, en toen die persoon mij dus vertelde dat ze blij zou zijn voor de tegenpartij als die MIJN hond toegewezen zouden krijgen, was ik er klaar mee, ja.
Beetje kinderachtig dat Hilda zich er dan gezellig mee gaat moeien terwijl ze van toeten noch blazen afweet :ok:
Zeker, heel offtopic, maar ik word het zo langzamerhand een beetje beu.

Zeker, in het topic van Frank ben ik ver buiten de schreef gegaan, absoluut, had ik ook zo nooooit mogen doen, had ik totaal geen recht toe.
Ik heb ook zeer zeker fouten gemaakt, geef ik ook meer dan graag toe, en ik heb een ook veel te grote bek gehad, en een te groot ideaalbeeld naar stamboomhonden, maar continu dat gehakketak van mensen die niet eens weten waar ze het over hebben, of dingen uit topics van een jaar terug, kom op zeg....
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Chihuahua schreef:
smoekie schreef:
Chihuahua schreef:
Sanner schreef: Er zijn toch helemaal geen chihuahua fokkers die een stamboom hondje voor zo 'weinig' verkopen? Zelfs voor chihuahua's zonder stamboom wordt dat bedrag gevraagd.
Ik vind 1000€ echt wel een redelijk bedrag voor een chihuahua pup.
Oh, die zijn er genoeg hoor, en zonder stamboom koop je ze tegenwoordig voor rond de 300 euro al, er zijn zeker nog wel gekken die 750 euro voor een stamboomloze hond vragen en het krijgen, maar dat zijn echt uitzonderingen hoor.

Dan heb jij zeker nagenoeg alleen maar minder rastypische pups voortgebracht :engel:
Chihuahua schreef:Oh, en verdienen? Ik heb zowat bijna allemaal honden uit het buitenland, dat aanzienlijk meer dan die 2 kruisingen die Frank heeft.
Dus om te beginnen ben ik al begonnen met dik investeren, en dan is rond de 1000 euro gemiddeld voor een pup met stamboom teveel :scratch:
Als ik minder rastypische heb gaan ze zelfs voor minder weg, afgelopen nest had ik er ook minder mooie tussen zitten dus die zijn voor 700/800 verkocht met stamboom :roll:
:cool2:
Ja, huishonden, daar refereer ik toch ook naar? Een huishond behoeft verder weinig kwalificaties te hebben dan lief te zijn, die hoeven niet een bepaald gewicht te hebben, of een bepaalde bouw, ze mogen zelfs hangoren hebben.
Wat is je punt precies?
Wat mijn punt precies is?

Dat jij zegt dat je een bedrag rond de 750 euro meer dan zat vind en tja, als jij dan zegt dat je minder rastypische (minder mooie e.d.) voor 700-800 (rond de 750 dus) euro verkoopt tja, dan tel ik gewoon 1+1 bij elkaar op en trek ik mijn conclusie dat de nageslachten die jij voortbrengt met je teven toch niet zo rastypisch zijn :wink:

Is geen schande hoor, maar een iets gematigde houding naar andere fokkers zou dan wel op zijn plaats zijn denk je ook niet?

Trouwens, waarom is een "huishondje" minder waard :denken:
BellaDonna schreef: Omdat je volgens het clubblad je laatste waarschuwing had gehad en inmiddels niet meer op de site van de NCC staat bij de fokkers (waar je eerder wel bij stond) en je op je eigen site ook iets meer noemt van de NCC. Vandaar.
En vetgedrukte is natuurlijk niet voor niets :cool2:

Chihuahua schreef:
chrico schreef:
BellaDonna schreef:
Ik heb niet eens ruzie met Hilda :19: Tot voor kort zat ze op mijn forum te dwepen met hoe vreselijk geweldig mijn reu Joker wel niet was, en als Donna dan toch een nestje wou hebben zag ze hem wel zitten als dekreu :blah:
Ik heb momenteel een rechtzaak lopende, ik had een hond ergens weggezet op proef, maar na 2 weken proeftermijn dus aangegeven dat ik er niet veel voor voelde om mijn reu bij dat meisje uit te plaatsen.
Dat meisje heeft vervolgens besloten mijn hond dan maar te houden, maar iig een gezamelijke kennis heeft dat meisje toen opgebeld, die vervolgens had gezet dat ik mijn hondje echt wel terug zou krijgen.
Die persoon kent Hilda ook, en toen die persoon mij dus vertelde dat ze blij zou zijn voor de tegenpartij als die MIJN hond toegewezen zouden krijgen, was ik er klaar mee, ja.
Beetje kinderachtig dat Hilda zich er dan gezellig mee gaat moeien terwijl ze van toeten noch blazen afweet :ok:
Zeker, heel offtopic, maar ik word het zo langzamerhand een beetje beu.

Zeker, in het topic van Frank ben ik ver buiten de schreef gegaan, absoluut, had ik ook zo nooooit mogen doen, had ik totaal geen recht toe.
Ik heb ook zeer zeker fouten gemaakt, geef ik ook meer dan graag toe, en ik heb een ook veel te grote bek gehad, en een te groot ideaalbeeld naar stamboomhonden, maar continu dat gehakketak van mensen die niet eens weten waar ze het over hebben, of dingen uit topics van een jaar terug, kom op zeg....
Tjongejonge, je maakt wel wat mee he jij :schrik:

Weet je wat het punt is waarom ik jou als fokker zijnde (lees goed he, als fokker/fukker zijnde) zo ongeveer uitkots en nooit zou aanraden bij wie dan ook die op zoek is naar een chihuahua. Dat jij 1 een godsonvoorstelbare grote waffel hebt tegen andere fokkers/fukkers, kritiek van hier tot heb ik jou daar, dit terwijl er op jouw fokbeleid ook meer, maar dan ook meer dan genoeg aan te merken is. Heb gewoon eens niet zo'n grote bek. Kijk eerst een naar jezelf vooraleer je een ander van kritiek voorziet :ok:

Dat je hier nu toegeeft dat je in topic van frank je boekje ver te buiten bent gegaan (wat voor mij de reden is geweest om jouw fokbeleid dan maar eens onder de loep te nemen) doet er verder niets aan af. Je bent naar mijn idee een flutfokker, en hebt nog steeds een veel te grote waffel met kritiek naar anderen terwijl jij jezelf eerst maar eens zou moeten voorzien van een aardig bekkie kritiek aangezien je een "laatste waarschuwing" toch ook niet zomaar krijgt, en dat dateert als ik het zo lees toch niet naar iets van jaren geleden :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

tbeast schreef:Wij hopen binnenkort ook te mogen fokken met onze Cane Corso's (en ja, ik heb ook wel nestjes gehad bij mijn (stamboomloze) kleintjes, maar ik zou er toch wel doodmoe van worden als ik me zó met anderen bezig moest houden.
Aan die onderlinge haat en nijd hoef je zelf niet eens actief mee te doen om er toch bij betrokken te worden. Ik werd ooit op een fokkersvergadering van de rasvereniging uitgemaakt voor broodfokker. Ik zou er vast wel zo eentje zijn die alleen maar op kleurtjes fokt. Reden waarom dat werd gezegd? Mijn oudste border collie reu, die destijds als huishond is aangeschaft zonder dat er ook nog maar enig sprake was van fokplannen, had toevallig een weinig voorkomende vachtkleur i.p.v. het meer standaard zwart-wit. Even voor de duidelijkheid: mijn overige honden waren wel allemaal zwart-wit. Ik had nog nooit een nestje gefokt of m'n reu(en) een dekking laten doen. In de jaren daarna ook niet trouwens. Voor de oudste heb ik indertijd wel een aantal dekaanvragen gehad maar allemaal afgewezen. Daar zat o.a. een aanvraag bij van een niet nader te noemen Nederlandse fokker waarbij ik zeer sterk het vermoeden kreeg dat het hen dus wel alleen maar om de kleurtjes te doen was. Er werd verder totaal niet gevraagd naar werkeigenschappen, gezondheidsuitslagen, karakter etc., alleen maar welke kleurtjes m'n reu vererfde. Daar werk ik dus niet aan mee. Maar hee, een echte broodfokkert was ik :tongue:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Chihuahua
Zeer actief

Die laatste ''waarschuwing'' ging over dekaangiftes opsturen naar de NCC, dat heeft verder in zijn geheel niets met fokken te maken :wink:
En verder ken jij mijn ''fokbeleid'' niet goed genoeg om er kritiek op te hebben, Smoek, en ik word het een beetje beu met jou, continu overal tot vervelend toe bovenop springen, dingen uit topics aanhalen van meer dan een jaar terug, heb je serieus niks beters te doen? Of ben je gewoon zo sensatiebelust :19:
Alles verdraai je, of je blaast de dingen op, en ik voel er verder weinig voor om daar nog op in te gaan, ik weet zelf wel hoe de zaken in elkaar steken dus ik ben verder met jou uitgesproken, Smoek :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Leuk zo'n hobby die je ondeling kan delen als Wawa fokker de liefde springt van het scherm af. :I:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief

Chihuahua schreef:Die laatste ''waarschuwing'' ging over dekaangiftes opsturen naar de NCC, dat heeft verder in zijn geheel niets met fokken te maken :wink:
En verder ken jij mijn ''fokbeleid'' niet goed genoeg om er kritiek op te hebben, Smoek, en ik word het een beetje beu met jou, continu overal tot vervelend toe bovenop springen, dingen uit topics aanhalen van meer dan een jaar terug, heb je serieus niks beters te doen? Of ben je gewoon zo sensatiebelust :19:
Alles verdraai je, of je blaast de dingen op, en ik voel er verder weinig voor om daar nog op in te gaan, ik weet zelf wel hoe de zaken in elkaar steken dus ik ben verder met jou uitgesproken, Smoek :ok:
Hohoho. Ik verdraai niks he :neenee: Alles wat ik over jou heb gezegd is gewoon correct en allemaal gewoon terug te vinden :ok:

Daarbij verschillen we dan simpelweg van mening en denk ik wel degelijk jouw "fokbeleid" goed genoeg te kennen om daar kritiek op te hebben. En weet je wat ik beu ben met jou? Dat jij continue overal tot vervelends toe bovenop springt als het "fokkers" aangaat waar jij niet zo'n hoge pet van op hebt :ok:

En nee, soms heb ik idd ff niks beters te doen dan lekker relaxed ff achter de laptop te zitten :F: Want in tegenstelling tot wat jij eerder beweerde zit ik niet de hele dag thuis om voor "3 blagen" zorgen en is het allerminst frustrerend :cool2: Dat het fokken daarentegen wél frustrerend is blijkt wel weer middels die rechtzaak waar jij momenteel inzit :engel:

Dagdag chiwi :zwaai
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

bouvierpoedel schreef:Leuk zo'n hobby die je ondeling kan delen als Wawa fokker de liefde springt van het scherm af. :I:
:LOL:
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

bouvierpoedel schreef:Leuk zo'n hobby die je ondeling kan delen als Wawa fokker de liefde springt van het scherm af. :I:

ik zit hier ook even zo :80: te lezen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Skittles schreef:

Ook zo leuk dat ze ruzie maken wie de grootste of de kleinste heeft :LOL:
smoekie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Skittles schreef:

ehm, je vergeet de lichtste en de zwaarste :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief

smoekie schreef:
bouvierpoedel schreef:
Skittles schreef:

Heb hem ooit gemeten ,maar zal hem vanavond ook eens op de weegschaal leggen. :engel:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Dat scheelt een hoop inderdaad... :LOL:
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

bouvierpoedel schreef:
smoekie schreef:
bouvierpoedel schreef:
Skittles schreef: :LOL:

Heb hem ooit gemeten ,maar zal hem vanavond ook eens op de weegschaal leggen. :engel:
:LOL: :LOL:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

bouvierpoedel schreef:
smoekie schreef:
bouvierpoedel schreef:
Skittles schreef: :LOL:

Je weet wel dat je er alleen mee mag fokken als hij zwaar genoeg is he? Anders mag je hem alleen gebruiken om van te genieten maar niet om mee te fokken.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:
bouvierpoedel schreef:
smoekie schreef:
bouvierpoedel schreef: Ook zo leuk dat ze ruzie maken wie de grootste of de kleinste heeft :LOL:
Je weet wel dat je er alleen mee mag fokken als hij zwaar genoeg is he? Anders mag je hem alleen gebruiken om van te genieten maar niet om mee te fokken.
Godsamme wat een tweestrijd ,moet ik het ding zeker ook nog laten testen en keuren door een fukcommissie. :ugh:
Moet ik dan een rondje door de ring lopen met hem.?
En gaan ze hem dan betasten op tafel.? :80:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Langharen moet je betasten. Je weet gewoon niet wat er onder dat haar zit. Ik zou pas gaan showen als je weet dat de maten goed zijn.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

laeken schreef:Langharen moet je betasten. Je weet gewoon niet wat er onder dat haar zit. Ik zou pas gaan showen als je weet dat de maten goed zijn.
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Pool »

bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:
bouvierpoedel schreef:
smoekie schreef: ehm, je vergeet de lichtste en de zwaarste :LOL:
Godsamme wat een tweestrijd ,moet ik het ding zeker ook nog laten testen en keuren door een fukcommissie. :ugh:
Moet ik dan een rondje door de ring lopen met hem.?
En gaan ze hem dan betasten op tafel.? :80:

Ja! :pffff:
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Inge O schreef:
LongFields schreef:
kipo schreef:Is het toch niet zo gek om het publiek wijs te maken dat het beter is voor een teefje om een nestje te krijgen voordat ze gesteriliseerd wordt :wink:
Het probleem zit hem zelden in het aantal teefjes dat wordt ingezet. Probeer heden ten dage maar eens een geschikte dekreu te vinden. Dat is vele malen moeilijker, zo heb ik zelf ervaren. Bij een ras wat sowieso al klein is in aantallen natuurlijk, maar ook bij in aantallen grotere rassen wordt de genetische diversiteit ernstig beknot door het massaal achter dezelfde reu aanrennen, omdat die zo gemakkelijk beschikbaar is.
Veel goede reuen zijn slecht zichtbaar, omdat ze niet op shows of andere evenementen te zien zijn. Je moet ernstig goed zoeken om die honden boven water te krijgen, soms lukt het via collega-fokkers maar die hebben ook niet allemaal nog zicht op wat ze gefokt hebben helaas. En heb je zo'n hond gelocaliseerd, dan is het ook niet eenvoudig om de eigenaar ervan te overtuigen van het belang om die hond te mogen gebruiken. Veel eigenaren vinden het wel gescheten dat hun hond nodig zou zijn om het ras voor de toekomst te kunnen behouden. Zij hebben toch gewoon hún hond van dat ras, dat is het enige wat telt (en nog logisch ook).
ook helemaal mee eens.
ik heb voor mijn volgende nest inderdaad zo'n reu gevonden en de vader van attack én sette was er ook zo eentje maar dat vraagt én veel speurwerk én het geluk dat je mensen van goede wil treft.
Het "soort" fokkers die zelf eigen teven laten checken op gezondheid en evt. vererving en de reuen qua bloedlijnen en karakter bekijken dat zijn in mijn ogen die fokken met ziel en zaligheid, en ter verbetering van een ras.
Als ik zie/zag hoeveel werk daar in zit, alleen al de zoektocht naar een in hun ogen geschikte reu, dan neem ik daar gewoon mijn petje voor af.
Het geeft mij een beter gevoel dan wat in mijn ogen veel gebeurt met de boomertjes en de chi's, ik vind jouw reu wel leuk of mijn eigen aangeschafte reu, en de teef dus het zullen vast leuke puppies worden.
De mensen die wel bewust fokken daar gelaten. Maar wat er op Marktplaats staat zijn vaak in mijn ogen nestjes van "ik heb een reu en een teef, of de buurman heeft een leuke reu, die zetten we op elkaar en leuke puppies en papa en mama zijn in huis aanwezig dat doet het vertrouwen ook namelijk vaak goed om zeker niet de indruk te wekken dat het allemaal zeer verantwoord is gefokt.
Vind het jammer, zeker voor de mensen die wel bewust fokken, testen laten doen bewust op zoek gaan naar een passende reu etc.
Maar eigenlijk vind ik dat van meer rassen, misschien omdat ik bijvoorbeeld bij mijn eigen ras heb gezien wat ze allemaal moeten doen om volgens het boekje een nest te fokken.
Tring
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Haha, haat en nijd is er onder de Chihuahua fokkers en liefhebbers inderdaad genoeg. Soms zo erg dat je op shows e.d. zelfs minimaal twee 'kampen' ziet. Tja, wat kan ik ervan zeggen. Als er zoveel nieuwe fokkers en liefhebbers bijkomen wordt de kans dat er eens onenigheid is veel groter natuurlijk. Mensen blijven elkaar afbranden (niet alleen op dit forum ;)) en zichzelf de hemel in prijzen ook al verdraaien ze daarmee de waarheid. Ik weet niet of je het in deze mate ook bij andere rassen ziet. Het went wel trouwens. :E:

We dwalen wel een klein beetje af van het onderwerp. Volgens mij ging het over fokken van Chihuahua's, het ideale gewicht of beter: wanneer is een hondje te klein. En wat nou wel en niet gezond is, lange neusjes of korte neusjes, bolle ogen of juist niet. Lijkt me veel interessanter :).
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”