nou jou hondje vindt ik een groot voorbeeld van betere ogen en neusTring schreef:Haha, haat en nijd is er onder de Chihuahua fokkers en liefhebbers inderdaad genoeg. Soms zo erg dat je op shows e.d. zelfs minimaal twee 'kampen' ziet. Tja, wat kan ik ervan zeggen. Als er zoveel nieuwe fokkers en liefhebbers bijkomen wordt de kans dat er eens onenigheid is veel groter natuurlijk. Mensen blijven elkaar afbranden (niet alleen op dit forum) en zichzelf de hemel in prijzen ook al verdraaien ze daarmee de waarheid. Ik weet niet of je het in deze mate ook bij andere rassen ziet. Het went wel trouwens.
![]()
We dwalen wel een klein beetje af van het onderwerp. Volgens mij ging het over fokken van Chihuahua's, het ideale gewicht of beter: wanneer is een hondje te klein. En wat nou wel en niet gezond is, lange neusjes of korte neusjes, bolle ogen of juist niet. Lijkt me veel interessanter.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fok discussie Chihuahua's afgeleid van ander topic
Moderator: moderatorteam
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Fok discussie Chihuahua's afgeleid van ander topic

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Inge O schreef:nou, dat lijkt me eigenlijk simpel : lange neusjes zijn beter dan korte, gewone ogen beter dan bolle en grotere hondjes beter dan mini'sTring schreef: We dwalen wel een klein beetje af van het onderwerp. Volgens mij ging het over fokken van Chihuahua's, het ideale gewicht of beter: wanneer is een hondje te klein. En wat nou wel en niet gezond is, lange neusjes of korte neusjes, bolle ogen of juist niet. Lijkt me veel interessanter.
.
zo, hier kan dus een slotje op![]()
.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En het antwoord lijkt niet heel moeilijk, aangezien er zat over te vinden isTring schreef: Volgens mij ging het over fokken van Chihuahua's, het ideale gewicht of beter: wanneer is een hondje te klein. En wat nou wel en niet gezond is, lange neusjes of korte neusjes, bolle ogen of juist niet. Lijkt me veel interessanter.
Een oog mag niet zo zijn dat het onvoldoende in de oogkas past. Als de ogen tranen doordat de oogkas te klein is en de schedel dus ook, is dat oog té bol.
Als de neusjes dermate kort zijn dat er daardoor elders problemen ontstaan, is dat dus te kort.
Als een hond dermate klein is dat de pups er ternauwernood in passen en er van natuurlijke geboorte niet vanzelfsprekend sprake is, is dat te klein.
Oftewel:
Een hond met traanogen heeft een probleem in oogkas, schedel, neuslengte (als in: te weinig formaat).
Een hond die vanwege de bekkenmaat en de totale maat niet vanzelfsprekend zelf kan baren is te klein.
-
Lillith
- Zeer actief
Inge O schreef:nou, dat lijkt me eigenlijk simpel : lange neusjes zijn beter dan korte, gewone ogen beter dan bolle en grotere hondjes beter dan mini'sTring schreef: We dwalen wel een klein beetje af van het onderwerp. Volgens mij ging het over fokken van Chihuahua's, het ideale gewicht of beter: wanneer is een hondje te klein. En wat nou wel en niet gezond is, lange neusjes of korte neusjes, bolle ogen of juist niet. Lijkt me veel interessanter.
.
.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
ja.... slotje, slotjeLillith schreef:Inge O schreef:nou, dat lijkt me eigenlijk simpel : lange neusjes zijn beter dan korte, gewone ogen beter dan bolle en grotere hondjes beter dan mini'sTring schreef: We dwalen wel een klein beetje af van het onderwerp. Volgens mij ging het over fokken van Chihuahua's, het ideale gewicht of beter: wanneer is een hondje te klein. En wat nou wel en niet gezond is, lange neusjes of korte neusjes, bolle ogen of juist niet. Lijkt me veel interessanter.
.
.
En drie xKS is niet van dat doen we effe
-
Tring
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Maar Chihuahua's zijn van zichzelf al 'minihondjes' natuurlijk. Ik vind ze zelf tussen de 2 en 3kg het mooist. Een middelmatig korte neus vind ik mooi en is gewoon gezond. Ik ben het erover eens dat je geen te korte neus moet hebben. Bepaalde fokkers fokken zelfs franse bulldog neusjes op Chihuahua's, ik zal maar niet zeggen wat ik daar van vind. Het is niet positiefInge O schreef:nou, dat lijkt me eigenlijk simpel : lange neusjes zijn beter dan korte, gewone ogen beter dan bolle en grotere hondjes beter dan mini'sTring schreef: We dwalen wel een klein beetje af van het onderwerp. Volgens mij ging het over fokken van Chihuahua's, het ideale gewicht of beter: wanneer is een hondje te klein. En wat nou wel en niet gezond is, lange neusjes of korte neusjes, bolle ogen of juist niet. Lijkt me veel interessanter.
.
.
Ogen: Groot, rondachtig van vorm, erg expressief, niet uitpuilend, perfect donker. Lichte ogen toegestaan, maar niet wenselijk.
Uitpuilende ogen vind ik dus ook niet goed. Tegenwoordig zie je overigens ook veel schele Chihuahua's, vind ik ook niet wenselijk als ik eerlijk ben.
xx Marr en Keeff

-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij is dit een vrij oud hondje Nanna? Het oog vind ik ook iets te laag.Nanna schreef:Ik vraag me af waarom er hondjes gefokt worden waarvan hun ogen ONDER hun neus zitten.Tring schreef: We dwalen wel een klein beetje af van het onderwerp. Volgens mij ging het over fokken van Chihuahua's, het ideale gewicht of beter: wanneer is een hondje te klein. En wat nou wel en niet gezond is, lange neusjes of korte neusjes, bolle ogen of juist niet. Lijkt me veel interessanter.
En dan nog veelwinnend zijn ook.![]()
xx Marr en Keeff

-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3

en dit dan, is dit dan een pupje dat gewoon nog even in proportie moet groeien?

-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is broodfokCaat* schreef:
en dit dan, is dit dan een pupje dat gewoon nog even in proportie moet groeien?Gelukkig staat deze foto op een pagina waar het fokken van extremiteiten bij chihuahuas afkeurt.
xx Marr en Keeff

-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ik bedoel dat het hondje volgens mij van ergens in de jaren 90 is. Ik zag dat dit hondje in 1995 BIS, dus het is van vrij lang geleden. Inmiddels zijn koptypes toch iets anders.Nanna schreef:Zakken met de leeftijd die ogen dan?Tring schreef: Volgens mij is dit een vrij oud hondje Nanna?
xx Marr en Keeff

-
Caat*
- Zeer actief
I knowTring schreef:Dit is broodfokCaat* schreef:
en dit dan, is dit dan een pupje dat gewoon nog even in proportie moet groeien?Gelukkig staat deze foto op een pagina waar het fokken van extremiteiten bij chihuahuas afkeurt.

-
Caat*
- Zeer actief
Oja, dom dat ik daar niet aan gedacht hebNanna schreef:Het gaat ook niet om mooiCaat* schreef: ik kan me überhaupt niet voorstellen dat er mensen zijn die dit mooi vinden.Het gaat om opwekken van verzorgdrift. Mammagevoelens.

-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Vind ik ook niet mooi. Meer triest.Caat* schreef:I knowTring schreef:Dit is broodfokCaat* schreef:
Maar ik kan me überhaupt niet voorstellen dat er mensen zijn die dit mooi vinden.
xx Marr en Keeff

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Re: ronja 61 dagen drachtig eb heeft weeen.
lieke schreef:Ook nog maar even van mijn kant een duit in het zakje: ik vind het ontzettend flauw om in een geboortetopic zo verschrikkelijk te hakken. Er worden dingen bijgehaald die kant noch wal raken en buitengewoon kwetsend zijn.
Als je iets te zeggen hebt over de makke van een bepaald ras, doe dat dan in een ander topic en niet hier en schei in vredesnaam uit om bij voorbaat al uit te gaan van de onkunde/onbenulligheid/ongeïnteresseerdheid van iemand die zich net heeft aangemeld. Laat staan ook nog eens min of meer bedekte toespelingen maken over vermeende broodfokpraktijken.
Ik vind het echt misselijk en onder de gordel.
Enfin TS: gefeliciteerd met de geboorte van je pupsels!
En geloof me dat ik best een kritische azijnpissert kan zijn als het op fokken aankomt, maar wat een wanstaltigheid hier van sommigen...
Getverdemme...
Het gaat me bijna net zover als narren en zeiken in topics over honden die heel ziek zijn of het loodje net gelegd hebben en waarop dan een storm van kritiek komt.
- Annemieke&4 dogs
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Chihuahua's
2 Yorkshire terriers - Aantal honden: 4
Ik vind dit ook niet mooi hoor tis gewoon een beetje engDipsy20 schreef:Wat een eng pupje is dat zeg het beestje kan er niks aan doen maarTring schreef:Vind ik ook niet mooi. Meer triest.Caat* schreef:I knowTring schreef: Dit is broodfokMaar ik kan me überhaupt niet voorstellen dat er mensen zijn die dit mooi vinden.
Zo iets fok je toch niet echt triest
Enjoy life's journey with dogs !