Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Crufts 2013
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Crufts 2013
Toen Solar zich een paar keer had gequalificeerd wilde ik het al, toen Cy & Smitthy zich hadden gequalificeerd wilde ik het ook, maar steeds kwam het er niet van. Astro ( en Garuda ) heeft zich nu gequalificeed en met de versoepelde regeling om naar de UK te reizen met je hond, ga ik nu echt alles op alles zetten om volgend jaar met Astro ( en wellicht ook garuda ) mee te doen aan de Crufts...
nu zit ik op de site te lezen etc. maar ik kom er niet echt uit.
Hoe pak ik het aan? is mijn vraag.
Moet ik ze aanmelden voor het " studdogbook" en zoja hoe gaat dat?
Hoe schrijf ik ze in?
Astro heeft zijn qualificate in dortmund al behaald maar op de winner ook, welke stuur ik dan in?
In welke klasse moet ik ze inschrijven? ( ze zijn aan de beurt op 7 maart en zijn dan precies 18 maanden, ze zijn namelijk van 7 september 2011 )
en hoe gaat het uberhaupt in zn werk die show? het gaat heel anders dan hier, had ik begrepen, wanneer je de ring ingaat, gaat dat ook per klasse of allemaal bij elkaar?
vragen vragen vragen
nu zit ik op de site te lezen etc. maar ik kom er niet echt uit.
Hoe pak ik het aan? is mijn vraag.
Moet ik ze aanmelden voor het " studdogbook" en zoja hoe gaat dat?
Hoe schrijf ik ze in?
Astro heeft zijn qualificate in dortmund al behaald maar op de winner ook, welke stuur ik dan in?
In welke klasse moet ik ze inschrijven? ( ze zijn aan de beurt op 7 maart en zijn dan precies 18 maanden, ze zijn namelijk van 7 september 2011 )
en hoe gaat het uberhaupt in zn werk die show? het gaat heel anders dan hier, had ik begrepen, wanneer je de ring ingaat, gaat dat ook per klasse of allemaal bij elkaar?
vragen vragen vragen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Crufts 2013
Leuk!Podenji schreef:Toen Solar zich een paar keer had gequalificeerd wilde ik het al, toen Cy & Smitthy zich hadden gequalificeerd wilde ik het ook, maar steeds kwam het er niet van. Astro ( en Garuda ) heeft zich nu gequalificeed en met de versoepelde regeling om naar de UK te reizen met je hond, ga ik nu echt alles op alles zetten om volgend jaar met Astro ( en wellicht ook garuda ) mee te doen aan de Crufts...

Allereerst moet je een ATC-nummer aanvragen bij de Kennel Club (http://www.thekennelclub.org.uk/download/386/form14.pdf)Podenji schreef:Moet ik ze aanmelden voor het " studdogbook" en zoja hoe gaat dat?
Hoe schrijf ik ze in?
Als je dat formulier hebt ontvangen, kun je je inschrijven via de Crufts-website, en je betaling in orde maken.
Hier de info op de Crufts-website: http://www.crufts.org.uk/ticket-office? ... =kcwebsite
Volgens mij kun je je inschrijven voor Crufts via de Fossedata-site: http://www.fossedata.co.uk/Entries/login.asp. Hier heb ik Nozem destijds in 2007 ingeschreven in ieder geval.
Hier nog meer info, http://www.crufts.org.uk/crufts-2013-qualification waar volgens mij ook te lezen valt in welke klasse je moet inschrijven. Volgens mij is dat gewoon de open klasse.
Welke jij wil, 1 van beiden is goed.Podenji schreef: heeft zijn qualificate in dortmund al behaald maar op de winner ook, welke stuur ik dan in?
Dat ging destijds gewoon per klasse, en verschilde niet veel van bij ons. Ik zou goed opletten bij de ring, want dan wordt je vanzelf binnengeroepen wanneer je aan de beurt bent.Podenji schreef:en hoe gaat het uberhaupt in zn werk die show? het gaat heel anders dan hier, had ik begrepen, wanneer je de ring ingaat, gaat dat ook per klasse of allemaal bij elkaar?
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je hond geen kampioen is zou ik in Limit of PG gaan. In open zitten alle kampioenen. Je kunt online tot 14 jan inschrijven mits je een ATC nummer hebt. Dan honden invoeren in het bestand van Fosse Data. ATC nr invoeren en waar gekwalificeerd. Het bewijs scannen en ook over de mail in begeleidend mailtje toesturen. Heb je een studbook nr, (bewijs moet je via de kennelclub krijgen) kun je ook dat invoeren. Maar ten alle tijden heb je een ATC nr nodig. Duurt zo'n 3 weken voordat je het in huis hebt, maar nu met de kerstpost kan het langer duren. Wij hebben ook een hond met een studbook nr( hij heeft 1 CC) maar heb hem altijd in PG staan.
Maggie
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
bedankt voor de antwoorden, ik ga Suzannes links vanavond thuis even goed op mijn gemak doornemen, en dan alles in werking zetten...volgens mij moet ik er meteen mee gaan beginnen anders redt ik het niet voor 14 januari....
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik heb destijds (2007) doorgekregen dat de Open de enige klasse was waar ik in mocht schrijven met mijn Europese hond (die al wel kampioen was toen. Wat is PG?goud schreef:Als je hond geen kampioen is zou ik in Limit of PG gaan. In open zitten alle kampioenen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
PG is Post Grad. Mijn hond die een Engels CC heeft maar geen kampioen is zet ik altijd daar in.
En ik zou meteen beginnen met het nr aanvragen, dat is het belangrijkste. Heeft je hond een rabiesenting niet ouder dan 3 jaar ( in mrt) dan is dat ook goed. Titerbepaling hoeft niet meer. Wel wormen laten doen bij je da. 1-5 dagen voor vertrek.
En ik zou meteen beginnen met het nr aanvragen, dat is het belangrijkste. Heeft je hond een rabiesenting niet ouder dan 3 jaar ( in mrt) dan is dat ook goed. Titerbepaling hoeft niet meer. Wel wormen laten doen bij je da. 1-5 dagen voor vertrek.
Maggie
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Ik weet niet precies hoe het zit met de leeftijd, maar kunnen ze niet gewoon nog in de Yearling Class?
Dit jaar ben ik naar de engelse kooikerclubmatch geweest en het werkt in Engeland met de klasses echt heel anders. Kon haar op dezelfde show in meerdere klasses inschrijven en volgens mij geldt dat voor de Crufts ook? Zo liep Fusca, 11 maanden, in de puppy en junior bitch class en Lumi in de Limit Class. In die laatste klasse had Fusca ook ingeschreven mogen worden.
Het Engelse stamboeknummer, volgens mij heb ik daar 'ouderwets' geld voor meegestuurd.
Dit jaar ben ik naar de engelse kooikerclubmatch geweest en het werkt in Engeland met de klasses echt heel anders. Kon haar op dezelfde show in meerdere klasses inschrijven en volgens mij geldt dat voor de Crufts ook? Zo liep Fusca, 11 maanden, in de puppy en junior bitch class en Lumi in de Limit Class. In die laatste klasse had Fusca ook ingeschreven mogen worden.
Het Engelse stamboeknummer, volgens mij heb ik daar 'ouderwets' geld voor meegestuurd.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ja je mag in meerdere klassen inschrijven , maar dan moet je onverslagen blijven om voor het CC in aanmerking te komen ofzo.
Ik vind 1 klasse wel genoeg hhahaha
Ik vind 1 klasse wel genoeg hhahaha
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Geen idee hoe dat precies zit, maar in 2011 heeft een kennisje van mij haar reu in de Special Junior geshowd, en in 2012 in Limit. Hondje is gewoon Nederlands en had eerder nog niets behaald in de UK. Dus ik gok dat dat (althans tegenwoordig dan) wel magLongFields schreef:Ik heb destijds (2007) doorgekregen dat de Open de enige klasse was waar ik in mocht schrijven met mijn Europese hond (die al wel kampioen was toen. Wat is PG?goud schreef:Als je hond geen kampioen is zou ik in Limit of PG gaan. In open zitten alle kampioenen.

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik lees net in de catalogus van de Winner dat ze zelf een lijst sturen naar de Crufts met de honden die gequalificeerd zijn, en dat ik me daar dus direkt aan kan melden.LongFields schreef:Welke jij wil, 1 van beiden is goed.Podenji schreef: heeft zijn qualificate in dortmund al behaald maar op de winner ook, welke stuur ik dan in?
vreemd, eerder moest je toch bij de Winner het aanvragen? en heel in het begin kreeg je het bij je keurrapport kan ik me herinneren.
zou ik dan een kopie van het winner certificaat mee moeten sturen?
wazig weer, maar waarschijnlijk denk ik zoals gewoonlijk gewoon te ingewikkeld en is het veel simpeler allemaal

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
In mijn tijd kreeg je een kaart waarop stond dat je hond gekwalificeerd was, die heb ik ingescand of opgestuurd bij mijn inschrijving destijds volgens mij (is al weer 5 jaar geleden dus ik weet niet alles meer exact). Als ik jou was zou ik inderdaad voor alle zekerheid een kopie van het winner certificaat meesturen bij je inschrijving. Beter te veel opsturen dan te weinig lijkt mij.Podenji schreef: ik lees net in de catalogus van de Winner dat ze zelf een lijst sturen naar de Crufts met de honden die gequalificeerd zijn, en dat ik me daar dus direkt aan kan melden.
vreemd, eerder moest je toch bij de Winner het aanvragen? en heel in het begin kreeg je het bij je keurrapport kan ik me herinneren.
zou ik dan een kopie van het winner certificaat mee moeten sturen?
wazig weer, maar waarschijnlijk denk ik zoals gewoonlijk gewoon te ingewikkeld en is het veel simpeler allemaal

Wel supergaaf dat je gaat hoor! Zeker als je met een eigen fokproduct daar in de ring staat, op het groene Crufts tapijt, geeft dat een heel speciaal gevoel. Tenminste, dat had ik destijds.
Doen er altijd veel Podenco's mee daar? Bij de Laekense zijn er nooit zo veel, niet genoeg om voor een CC in aanmerking te komen.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zal de winnershow ook even een mail sturen met hoe en wat nou de bedoeling is, stond er ook bij, voo rmail informatie mail de winnershow...
er zijn meestal wel een stuk of 15 podencos , soms zelfs meer!
er worden daar CC's gegeven aan de podenco, maar die CC regels veranderen ze ook constant in engeland, ik snap het ook niet allemaal :gek:
er zijn meestal wel een stuk of 15 podencos , soms zelfs meer!
er worden daar CC's gegeven aan de podenco, maar die CC regels veranderen ze ook constant in engeland, ik snap het ook niet allemaal :gek:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Yearling kwalificeerd niet voor Crufts 2014 mocht je bij de eerste 2 of 3 eindigen. PG en Limit wel. Zo heb ik dit jaar een reu gekwalificeerd voor volgend jaar. H
Hij werd 3e in PG.
Hij werd 3e in PG.
Maggie
- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Verschil met keuringen hier is ook dat je niet volgens nr de ring in gaat.
Wanneer jouw categorie aan de beurt is ga je gewoon de ring in en je plaatst je volgens volgorde dat je de ring in gaat.
Dus niet volgens ringnummer.
Engelsen zijn daar ook heel gedisciplineerd in, dus steek niemand voorbij.
Wanneer jouw categorie aan de beurt is ga je gewoon de ring in en je plaatst je volgens volgorde dat je de ring in gaat.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ah kijk dat is informatie waar ik wat aan heb , thxXtine schreef:Verschil met keuringen hier is ook dat je niet volgens nr de ring in gaat.

- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Nog een heel belangrijk punt.
De kaart waarmee je binnen komt,
je ingangskaart dus, NIET verliezen.
Heb je nl terug nodig om buiten te kunnen.
Anders naar hoofdsecretariaat waar alles weer wordt opgezocht en nagekeken.
Kan uuuuuuuuuuren duren mits die daar met vanalles bezig zijn hoor.
De kaart waarmee je binnen komt,
je ingangskaart dus, NIET verliezen.
Heb je nl terug nodig om buiten te kunnen.
Anders naar hoofdsecretariaat waar alles weer wordt opgezocht en nagekeken.
Kan uuuuuuuuuuren duren mits die daar met vanalles bezig zijn hoor.
Handle every stressful situation like a dog.