Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

All Weather bodem geschikt voor behendigheid?

Moderator: moderatorteam

Danique92
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniels & Border Collies
Aantal honden: 10

All Weather bodem geschikt voor behendigheid?

Ongelezen bericht door Danique92 »

Hallo,

Zoals het onderwerp al zegt, is een all weather bodem geschikt voor behendigheid?
En dan bedoel ik de bodem in een manegebak.

Alvast bedankt!
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: All Weather bodem geschikt voor behendigheid?

Ongelezen bericht door Eilfy »

Volgens mij worden er regelmatig agility wedstrijden gehouden in maneges, zeker in de winter. Meestal ligt daar een soort van zandbodem, geen idee dat is wat je bedoeld?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Danique92
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniels & Border Collies
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door Danique92 »

Eilfy schreef:Volgens mij worden er regelmatig agility wedstrijden gehouden in maneges, zeker in de winter. Meestal ligt daar een soort van zandbodem, geen idee dat is wat je bedoeld?

Het is inderdaad een zandbodem, met een tuft erdoor heen. Zoals hier te zien is; http://www.buitenbak.nl/
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Danique92 schreef:
Eilfy schreef:Volgens mij worden er regelmatig agility wedstrijden gehouden in maneges, zeker in de winter. Meestal ligt daar een soort van zandbodem, geen idee dat is wat je bedoeld?

Het is inderdaad een zandbodem, met een tuft erdoor heen. Zoals hier te zien is; http://www.buitenbak.nl/
Ik zou zelf geen agility doen op zo'n tuftbodem. Alleen zand is tot daar aan toe, dat is vrij stroef voor honden, en als het goed aangestampt is ook niet zo zwaar.
Zo'n tuftbodem is toch voornamelijk (tapijt)snippers, eronder ligt wel zand maar het is niet echt gemengd. Door het veel geringere gewicht van honden ten opzichte van paarden denk ik dat bij het afzetten en landen gemakkelijk weggegleden wordt door de honden. Een paard zakt nog weg in de tuftbodem, een hond loopt er echt óp.
Je hebt ook bodems van zand gemengd met heel dunne vezels, dat lijkt me een minder groot probleem, alleen die bodems zijn vaak wat losser dan een gewone zandbodem en niet gemakkelijk aan te stampen.

Op mijn vorige stal hadden we in de buitenbak een tuft-bodem en daar heeft Tapas heel wat samen met haar poedelvriendje gespeeld en gerausd, waarbij ze ook regelmatig weggleed met snippers en al.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”