Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In het donker naar park of bos, wie doet het?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

moonsparkle
Actief
Mijn ras(sen): Malle thezer

In het donker naar park of bos, wie doet het?

Ongelezen bericht door moonsparkle »

Hallo allemaal,

vier dagen per week ben ik rond half 5 á 5 uur thuis. Het is nu sinds 2 weken ongeveer alleen al hartstikke donker rond dat tijdstip. Hier zijn bij alle losloopgebieden geen lichten te bekennen. Ik snap het wel, het is natuur. Het lastige is alleen dat ik niet zo graag in het donker loop, ik heb wel drie honden...maar geen waakhonden. Natuurlijk loop je in de avond altijd in het 'donker ' maar dan loop ik door de buurt bij de lantaarnpalen. Hoe doen jullie dat nu? Gaan jullie gewoon of slaan jullie nu wat vaker over? Ik maak nu grotere routes door de buurt en ga soms dus wel in een donker park waar nog een beetje huizen dichtbij staan. Maar het liefst wil ik gewoon lekker uitgebreid in de parken en bossen wandelen zoals wel kan van februari tot begin november.
Vooral ook omdat we ook winterstop hebben op de hondenvereniging. Ik wil wel dat ze lekker hun energie kwijt kunnen enzovoorts.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: In het donker naar park of bos, wie doet het?

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

met drie malthezers zou ik het geloof ik niet doen, maar met mijn duo doe ik het wel, tatra en mechelaar
Afbeelding
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ik niet. Doe nu grotere rondes door de wijk met veel denkoefeningen tussendoor.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
moonsparkle
Actief

Jeannettebo schreef:met drie malthezers zou ik het geloof ik niet doen, maar met mijn duo doe ik het wel, tatra en mechelaar
vooruit 2 malthezers en 1 middenslagpoedel
Laatst gewijzigd door moonsparkle op 03 dec 2012 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Ik ga gewoon het bos of de polder in. Lampjes op de halsbanden en zaklantaarn mee. Heerlijk juist!!
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik ben een scheiterd :schrik:
De moeder van de buurvrouw loopt iedere ochtend om half 7 in het Balijbos, met 2 Leonbergers. Dus vond ik vorig jaar dat ik dat ook wel eens kon doen, met Boomer.
Zaklamp mee, want het was echt hele erg donker.
Na een vervelende ontmoeting met een Witte Herder die ik echt niet gezien had, heb ik het rondje afgemaakt en ben nooit meer zo vroeg naar het bos gegaan...
Ik loop wel in de buurt, je komt geen kip tegen en Boomer kan daar net zo goed los als in het bos.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik loop ook in het donker, ook 's nachts in het park, de buurt en het bos, het maakt me niet uit, maar ik heb wel een grote hond aan de lijn ;)
Afbeelding
moonsparkle
Actief

M@rleen schreef:Ik ben een scheiterd :schrik:
De moeder van de buurvrouw loopt iedere ochtend om half 7 in het Balijbos, met 2 Leonbergers. Dus vond ik vorig jaar dat ik dat ook wel eens kon doen, met Boomer.
Zaklamp mee, want het was echt hele erg donker.
Na een vervelende ontmoeting met een Witte Herder die ik echt niet gezien had, heb ik het rondje afgemaakt en ben nooit meer zo vroeg naar het bos gegaan...
Ik loop wel in de buurt, je komt geen kip tegen en Boomer kan daar net zo goed los als in het bos.
haha dan schrik je wel als er opeens een hond op je af komt! Hier weten de honden als ze los mogen dat ze heel goed moeten luisteren. Niet echt lang leven de lol rennen en alle energie kwijt kunnen aangezien het hier een drukke woonwijk is met relatief veel auto's.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Balen he. Ik baal er ook van want na half vijf gaan we niet meer naar het loslooppark. Het is daar zo donker dat je echt op je gezicht gaat met wandelen. De honden zien dan ook niks, dus wij vinden het niet leuk. En met een zaklantaarn op pad gaan, ben je net een inbreker ofzo. Helpt ook niet echt. Er zijn wel een paar lantaarnpalen in het park maar die doen het niet. Dus ik heb de gemeente een mail gestuurd en gevraagd of ze die kunnen maken. Tot nu toe nog niks gebeurd helaas. Ze gaan het park helemaal opnieuw indelen volgend jaar en begin volgend jaar is daar een vergadering over, waar ik ook voor ben uitgenodigd dus ik ga dat zeker melden.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik loop wel met mijn honden in het uitlaatgebied hier. Wel lachen, want er is geen verlichting en ik ben zo nachtblind als de pest. :mrgreen:
Gelukkig heb ik geen weglopers want anders had ik echt een probleem. Maar goed, ze moeten toch uitgelaten worden. :wink:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Echt het donkere "bos" ga ik niet in..ik wil wel zien wat eraan komt.
Ik zie zelf geen moer in het donker, hondjes zitten er niet mee.
Mis heel erg de vroege lange wandeling.
Wel schuffelen we over fietspaden of achter de paden waar wat licht is.
Soms een soort achtjes draaien..wat wel leuk is de verlaten parkeerplaats van Ikea..
daar gaan ze heel vroeg rennend uit hun bol. :cheer:
moonsparkle
Actief

lieke schreef:Ik loop wel met mijn honden in het uitlaatgebied hier. Wel lachen, want er is geen verlichting en ik ben zo nachtblind als de pest. :mrgreen:
Gelukkig heb ik geen weglopers want anders had ik echt een probleem. Maar goed, ze moeten toch uitgelaten worden. :wink:
als je geen andere keuze hebt dan daar. Ik heb ook geen weglopers, maar ben veel te bang dat ik opeens vermist ga worden en dat de honden dan alleen in paniek in een donker park achterblijven :boos:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nope. Ik heb 1 die jaagt dus die gaat in het donker niet los. Met de ander speel ik in het donker achter in de wijk. Lekker met een balletje :)
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Fizgig schreef:De honden zien dan ook niks
Onzin, honden zien in het donker een stuk meer dan wij :) Ollie heeft er iig geen moeite mee :)

Maar ik ga ook niet het bos in 's avonds, in het donker zie ik konijntjes niet aankomen en kan ik 'm zomaar ineens echt kwijt zijn. Wandelen in het donker vind ik prima, maar wel aangelijnd :) En daar hoef ik dan weer voor naar het bos, dat kan hier in het dorp ook :)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Vroeger deed ik het wel met 1 hond bos en duin, strand. Maar een paar keer onaangenaam verrast door wat mensen met honden die ook dachten geen mensen tegen te komen op dat tijdstip en in het donker (meestal dus niet de makkelijkste honden) en die van mij laat ook het kaas niet van zijn brood eten dus ik neem de gok niet meer dat het in het donker tot een confronteren komt. Ook al liep die van mij in mijn buurt, als een ander in het donker niet wat allert blijft dan kun je onaangenaam verrast worden helaas.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Deed t vorig jaar wel, maar ben een x zo geschrokken dat ik dit jaar niet meer durfde...
Doe t inmiddels toch weer, Kay moet toch z'n energie kwijt :) Lampje om en heb zelf een lampje in de hand en dan loop ik het bos in. Ik moet wel zeggen dat ik niet al te ver durf (dus echt diep het bos in) en altijd vlakbij de begraafplaats die er tegenaanzit in de buurt blijf drentelen.
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 05 dec 2012 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

lieke schreef:Ik loop wel met mijn honden in het uitlaatgebied hier. Wel lachen, want er is geen verlichting en ik ben zo nachtblind als de pest. :mrgreen:
Haha, dat had ik kunnen schrijven.

Maar ik ga dus ook gewoon. Tenminste, na 23:00 ga ik liever niet meer alleen, dat is voor mij een soort psychologische grens. Maar ik merk wel dat ik het steeds gewoner ga vinden om in het donker te lopen, ik durf nu al een stuk later dan vorig jaar om deze tijd.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik ga in het donker niet het bos in of de hei op. Het park vind ik geen probleem, daar staan straatlantaarns. Bij nacht en ontij doe ik overigens ook dat niet in mn eentje. Dan loopt daar toch wat onguur volk.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ja hoor. Zowel in Frankrijk als in NL loop ik rustig in het pikkedonker. Wel met een (klein) lampje en meestal heb ik de honden aan de lange lijn.
Hoe stiller en rustiger, hoe veiliger ik me voel. Loop liever over een Frans bospaadje dan over de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam. :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Loop overigens wel stukken middernacht die erg donker zijn of in Zeeland op de landwegen zonder problemen of angst. In het donker kan ik goed zien en daar is het wat stiller dan hier ook op de landweggetjes. En scheelt ook wel dat ik toch geen al te kleine honden bij me heb.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik ben niet bang, maar in het donker het bos in doe ik niet. Gewoon omdat ik dan echt echt geen hand voor ogen zie. Ergens waar een beetje licht is vind ik het prima :)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Nope, maar dat is niet omdat ik me onveilig voel, maar omdat ik zo nachtblind als de nete ben :schrik: :LOL:
Gelukkig kan ik op andere tijdstippen lekker naar het bos.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Frenk schreef:Ik ga in het donker niet het bos in of de hei op. Het park vind ik geen probleem, daar staan straatlantaarns. Bij nacht en ontij doe ik overigens ook dat niet in mn eentje. Dan loopt daar toch wat onguur volk.

Ik maak me nooit zo'n zorgen over onguur volk. Tegen de tijd dat die me bij lantaarnlicht zien, brengen ze me subiet terug. Met geld toe. :mrgreen:

Maar effe zonder gein: vrijwel niemand durft het hondenuitlaatgebied in het donker in dus ik loop daar heerlijk rustig. Ik heb ooit eens gevraagd aan de gemeente waarom er geen straatverlichting was omdat er ook een fietspad doorheen loopt. Blijkt het een 'eco-zone' te zijn. En straatlantaarns schrikken de salamanders af of zo. :denken:
Dus baan ik me al tastend een weg door het duister met drie honden op mijn hielen. :cheer:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Na avonddienst ga ik om middernacht hier nog het parkje in. Daar branden een paar lantaarns, als ze het doen. Hond heeft lampje om en loopt dan los. Het moet maar!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

Ik vind t lopen in t donker al niet fijn meer door een wat "rare" situatie een paar weken geleden.
Was half 7 's ochtends en kreeg een berichtje van mn collega die een beetje in de war was over dr begin tijd (rooster veranderd)
Dus ik terug sturen en loop in t parkje (heel klein) t hoekje om loopt er opeens een vent over t gras met zn handen op rits/riem hoogte de zelfde richting op als Bull en ik en daar had ik geen zin in om hem daar tegen te komen. Kijk nog of ie een hond mee had niet dus. Dus ik keer weer om en ga de andere kant op en opeens veranderd hij zijn richting de zelfde kant op als ik. Vond t een beetje vreemd dus ik zeg tegen Bull RENNEN dat vond hij wel leuk maar die vent zet t dus ook op een rennen richting mij :eek: maar ik ging t parkje alweer uit hij riep nog heel hard HEEEEYY naar me, ben maar hard doorgelopen met mn hart in mn keel. Sinds die tijd loop ik daar niet meer in t donker.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

's Avonds ga ik in het donker wel fietsen, maar als ik dan te ver in het donkere gebied ga voel ik me niet meer op mijn gemak en ga ik terug. Diesel is ook niet echt afschrikwekkend dus een veilig gevoel krijg ik van hem ook niet. Moet ook veel te hard opletten want hij is klein en stiekem en zo verdwenen, vind dat dan in het donker maar eens terug.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ja hoor ik loop in het donker, buster met een rood lampje om zodat ik hem kan zien hoewel hij nooit ver weg is . Niet in het bos dan struikel ik te vaak maar wel buiten het dorp zonder verlichting
Fenneke en Baloe
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik loop graag in het pikkedonker. Hoe donkerder hoe beter. Ik moet zeggen, de combinatie Airedale Terriër en Zwarte Russische Terrier is uitstekend om Mukkie en mij te beschermen. Zonder Iarik ben ik al een stuk minder moedig. :mrgreen:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ja hoor, geen enkel probleem. Jade ziet alles wat er om ons heen gebeurt en reageert daar ook op, dus ik voel me aardig veilig met haar. :D
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Lola is heel erg waaks in het donker en ze kan wel een handje hebben van 'jagen' dat wil zeggen beestjes volgen op de geur en dan met beestje (vaak al in winterslaap terug bij mij komen joepiee ik heb iets gevangen :schrik: )

Dus los in het donker doen we maar niet strand in het donker is wel een goed plan, geen mensen of honden om heel waaks tegen te gaan doen en geen geurtjes van bosdiertjes.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”