Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

van gils st oedenrode

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

dretje
Zeer actief

van gils st oedenrode

Ongelezen bericht door dretje »

Zijn er mensen die hier bekend mee zijn?

een collegaatje wil een hondje aanschaffen en gaat daar in het weekend kijken voor een boomertje
ik heb altijd een beetje mijn vraag tekens bij zo'n grote kennels met zoveel honden.
iones
Zeer actief

Re: van gils st oedenrode

Ongelezen bericht door iones »

Er zitten daar in de buurt inderdaad wel een paar broodfokkers ja.
Die markt in stand houden, dat is iets dat je moet willen... anders koop je er geen pup.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het hele woord "boomertje" verraad mij dat je daar Niet moet zijn.

Afraden dus.

Doorverwijzen naar asiel of fokker van een echt ras ;-)

Suzanne
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Broodfokker!
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Er rinkelt wel een belletje bij deze naam en niet op een positieve manier. Volgens mij was er iemand die daar een hond had gehaald die ziek bleek te zijn? Of was dat een andere, kan hoor, maar de naam komt me heel bekend voor.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Al is de daar gehaalde hond gezond... diens achtergrond is alles behalve gezond, dus idd... NEE, NEE en nog 's NEE!

Suzanne
dretje
Zeer actief

ik ken de fokker niet maar mijn reactie op zo'n site is ook niet "yeah laten we daar even een hondje uitzoeken"

mijn collega wil graag gewoon een leuk , gezond, hondje, stamboom niet belangrijk. Ik denk zelfs dat het niet perse een pup hoeft te zijn. Heeft iemand toevallig nog een tip, of weet iemand een leuk hondje of betrouwbaar adres met nestje? Ik kan haar naturlijk alleen maar adviseren en kan/ wil met niet bemoeien met de aanschaf
sunny1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): bulmastiff x bordauxdog 3x en 1 bordeauxdog,en 2 boomers
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door sunny1978 »

niet aan beginnen staat op de broodfokkers lijst
http://www.doggy-house.nl
mijn website
Boy
13-06-2001 - 09-06-2013
Cindy
05-01-2000 - 18-06-2010
Quinty
10-03-2003 - 18-09-2018
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

dretje schreef:ik ken de fokker niet maar mijn reactie op zo'n site is ook niet "yeah laten we daar even een hondje uitzoeken"

mijn collega wil graag gewoon een leuk , gezond, hondje, stamboom niet belangrijk. Ik denk zelfs dat het niet perse een pup hoeft te zijn. Heeft iemand toevallig nog een tip, of weet iemand een leuk hondje of betrouwbaar adres met nestje? Ik kan haar naturlijk alleen maar adviseren en kan/ wil met niet bemoeien met de aanschaf
je kan heel duidleijk zeggen watvoor kennel dat is, wat er met de ouders van haar boomertje gebeurt en als ze daar haar hond haalt ze dit heel fijn in stand houdt, en dat ze dan echt niet zo een hondenliefhebber is.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! Niet kopen daar. Ze kan beter aan een dierenarts in de buurt vragen of er misschien iemand een 'oeps' nestje heeft?
iones
Zeer actief

oeps nestjes, ik zag laatst een advertentie jack russel x franse bulldog. Lijken me kei leuke hondjes. En dat was dus een oepsnestje. Ze zijn er wel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
LaVitaBella
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane corso's en 2 kruisingen
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door LaVitaBella »

Ik ga binnenkort verhuizen naar Sint Oedenrode, wist niet eens dat dit soort kennels daar zaten..
Afbeelding
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Hondenfabriek.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Niet doen, alsjeblieft niet!!!!
Afbeelding
dretje
Zeer actief

bedankt voor alle reacties....ik ben alleen bang dat het deze keer niet heeft geholpen. Ze hebben toch een hond daar vandaan.....ik kan natuurlijk het ze ook niet verbieden helaas.

Het probleem is en blijft natuurlijk dat de meeste mensen als ze eenmaal voor een hond gaan ook zo snel mogelijk die behoefte willlen vervullen. En waar vind je dan betrouwbaar een hond.
Ik kan me voorstellen dat als je geen rashond wilt (wat ik niet eens zo gek vind) dat je dan door de bomen het bos niet meer ziet (ze zijn overigens wel eerst in asiels gaan kijken maar daar zaten alleen niet geschikte grote honden enz)
Waar moet je zoeken, wie is betrouwbaar enz. eigenlijk zou je dan echt via bekende aan een adresje moeten komen. Op marktplaats staat vanalles maar wat is "eerlijke"handel en wat niet.
Eigenlijk zou er een soort keurmerk moeten komen. Pas als je aan kunt tonen dat het nestje op een hondvriendelijke manier is tot stand gekomen/grootgebracht/ingeent enz enz mag je hondjes verkopen/kopen ofzo

ik kan nu voor dit hondje alleen maar hopen dat zij in iedergeval een gezond hondje is dat een goed leventje krijgt.
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Zelfs als er al een keurmerk zou komen zou dat niets uit maken. Want potentiële hondeneigenaren die een hondje willen en hierbij letten op diervriendelijkheid en -welzijn halen uberhaupt al geen hondje bij een broodfokker.
iones
Zeer actief

Ze hebben dus weer een punt bijgedragen in het instand houden van ellende. Echte hondenliefhebbers.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

dretje schreef:bedankt voor alle reacties....ik ben alleen bang dat het deze keer niet heeft geholpen. Ze hebben toch een hond daar vandaan.....ik kan natuurlijk het ze ook niet verbieden helaas.

Het probleem is en blijft natuurlijk dat de meeste mensen als ze eenmaal voor een hond gaan ook zo snel mogelijk die behoefte willlen vervullen. En waar vind je dan betrouwbaar een hond.
Ik kan me voorstellen dat als je geen rashond wilt (wat ik niet eens zo gek vind) dat je dan door de bomen het bos niet meer ziet (ze zijn overigens wel eerst in asiels gaan kijken maar daar zaten alleen niet geschikte grote honden enz)
Waar moet je zoeken, wie is betrouwbaar enz. eigenlijk zou je dan echt via bekende aan een adresje moeten komen. Op marktplaats staat vanalles maar wat is "eerlijke"handel en wat niet.
Eigenlijk zou er een soort keurmerk moeten komen. Pas als je aan kunt tonen dat het nestje op een hondvriendelijke manier is tot stand gekomen/grootgebracht/ingeent enz enz mag je hondjes verkopen/kopen ofzo

ik kan nu voor dit hondje alleen maar hopen dat zij in iedergeval een gezond hondje is dat een goed leventje krijgt.
Sorry hoor maar domme mensen blijven domme mensen, daar gaat een keurmerk niks aan doen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”