Ik loop ook in het donker wel over de onverlichte binnenpaadjes van het plantsoen hier in Groningen. Anders hebben we gewoon geen fatsoenlijke wandeling. Ik neem geen licht mee: ik zie goed in het donker, en zo'n lamp beperkt je zicht juist tot de lichtbundel. Ik vind het belangrijker om beweging waar te nemen op afstand.
Er zijn wel ongure types, en ik ben dan ook "een jonge meid" maar ik ben ook een groot loeder en ik heb altijd mijn sleutelbos om mijn middelvinger zitten als ik op zulke paadjes loop. Mocht er iets gebeuren: vuist maken en uithalen. Dat maakt een eventuele dader ook zeer makkelijk identificeerbaar op de eerste hulp.
Mijn hond maakt natuurlijk 0 indruk, zo'n pluizig, blij ei.
Neemt niet weg dat ik er zeker van ben dat als er iets gebeurt, ze sowieso wel tekeer zal gaan en misschien ook wel zou happen.
Daarnaast lopen/fietsen er vaak mensen binnen een afstand van 30 meter van die donkere paadjes op het middenpad, dus die zullen het ook wel horen als er iets aan de hand is.
Ik ga er gewoon vanuit dat het wel goed komt
Na 22.00 's avonds doe ik het ook niet meer, de laatste avondronde is voor vriendlief. Dan zit ik al in chillpants op de bank