Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In het donker naar park of bos, wie doet het?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Re: In het donker naar park of bos, wie doet het?

Ongelezen bericht door Kiran »

Ja hoor ik wel ik heb een busje deo bij mij voor ongure types.
En nu met Milton zodra die een vreemde gast ziet of door heeft, gaat die als een idioot tekeer wel achter mij uiteraard maar ja dat zie je toch niet in het donker Milton klinkt trouwens als een in de stres geschoten ukkie en Kiran reageert altijd met een hele diepe woef die schrikt wel af :E:
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik doe het wel, maar laat liever mijn honden niet los. Het is namelijk jaag-heaven dan en hoewel ze heel goed weten waar ik ben, zie ik hen absoluut niet.
Hardlopen met beide bodyguards aan de heupriem zo 's avonds door het onverlichte park is heerlijk rustig en doe ik juist weer graag.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Het wisselt, het bos liever niet :oeps: Elmo is wel zichtbaar (zelfs zonder lichtjes). Maar ik loop zo op mijn hoede, dat het gewoon niet leuk is :mrgreen:

Soms vind ik het wel lekker om alleen in het donker met Elmo te lopen. Zomeravonden, of als het kraakhelder is buiten met sneeuw.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik ga dus echt voor geen goud in het donker alleen het bos/ park in. Dan schijt ik echt 10 kleuren bagger.
Ondanks dat ik Cash bij mij heb die behoorlijk waaks is en beschermend.

Ik ben 1x hier tegen de schemering naar het park geweest. Toen het donker begon te worden wilde ik naar huis en moest over een parkeerplaats heen. Daar bleken allemaal opgeschoten lui in auto's te zitten.
Toen ik over 't parkeerterrein reed vonden ze het schijnbaar lollig om met 1 van de auto's pal achter mij te gaan rijden (terwijl ruimte zat om te passeren o.i.d.) terwijl ik de andere lui zag loeren.
Ben daar toen ook behoorlijk bang geworden en wist niet hoe snel ik daar weg moest komen.
Cash voelde mijn angst denk ik ook aan, die kwam zowat tegen mijn benen aanlopen met een hele alerte houding.

Wij gaan vaak naar Norg op vakantie. Dan zitten we met een huisje echt in het bos. Als ik dan savonds de honden moet uitlaten gaat mijn vader altijd mee of mijn broer. Alleen durf ik echt niet.

I know, ik ben een bange poeperd.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Een echte lange wandeling, zelden in het donker. Ik ben veel te bang voor de zwijnen hier.

Maar we wonen zelf aan de bosrand, bij een bos zónder zwijnen, dus 's ochtends voor het werk loop ik daar prima, en savonds doen we soms samen een rondje met zaklamp erbij.
Max. half uurtje dan.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik loop niet in het bos of park in het donker. Dat hoeft ook eigenlijk niet, met mijn wisseldiensten heb ik altijd nog wel genoeg licht over voor een lange wandeling gelukkig.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

:neenee: Het bos in doe ik écht niet, ik zie beren in het bos en hoor ook enge dingen. Mijn fantasie is groot zal ik maar zeggen............
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Mijn fantasie gaat denk ik met me op de loop als ik in het donker in het bos wandel :schrik:
Maar Enzi is nu groot en sterk genoeg om me te beschermen dus ik ga binnenkort eens kijken of ik het aan durf om in het donker in de uiterwaarde te gaan wandelen :engel:
Ik heb alle variaties wat betreft de rondjes in de wijk nu wel gehad dacht ik zo. Dus tijd voor iets nieuws!
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Ik doe het echt niet!
In mn eentje overdag in het bos durfde ik eerst niet eens, dat doe ik nu wel heel vaak.
Als ik me niet op mijn gemak voel, dan neemt Bo dat over en dan gaat ze heel alert doen waardoor ik weer schrik etc. :blont:

In het donker lopen we dus lekker in de wijk!
Of we fietsen een stuk over een goed verlicht deel, of ik zoek een groepje om mee te wandelen of iets dergelijks.
Maar spring wel altijd weer een gat in de lucht als we s avonds weer wat langer licht is.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Geen probleem...ik zie alleen geen hol hahaha
Ook zonder honden loop ik gerust een donker bos in...mooi man!
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

In het donker zit er meer wild en laat dat nou iets zijn waar Noah achter aan (kan) gaan :tongue: Ik zou het niet durven in de zin dat ik Noah kwijt raak met jagen, al het andere boeit me niet. Een herder schrikt toch af en daarbij kan ze op commando blaffen, wat denk ik ook preventief zal werken
Perry en Noah

Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

empyree schreef: Is het bij jou in Frankrijk niet té donker dan als je wandelt ??
Want in NL deed ik dat wel omdat je altijd nog lichtvervuiling hebt waardoor je nog iets van schaduwen ziet buiten je lamp die je mee hebt en zeker toen wij in Ossendrecht woonden was dat het geval met de affakkeling van de Basf-centrale (kon je bijna buiten de krant lezen ;-)
Maar hier is geen straatverlichting en is het echt pikkedonker en zou het alleen mogelijk zijn als het volle maan is !
De honden kunnen dan namelijk ook zien waar ze lopen maar anders is er echt NIKS te zien en dus ook niet verschil weg/pad/wei of greppel ;-)
Ik heb zo'n mijnwerkerslampje op mijn hoofd, die zet ik dan zo dat het pad verlicht is. Verder zie ik inderdaad geen steek en daarom houd ik de honden ook aan de lange lijn.
We horen wel van alles en dat is natuurlijk erg spannend. :D
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ook ik zie niet veel in het donker.
Maar bos is hier niet in de buurt, dus daar ga ik ook niet naar toe.
Joy hoeft ook niet perse enden te lopen, dus wij sjokken wat door de buurt.
Als het lukt ga ik om 4 uur al wandelen, maar zoals vandaag ben ik pas later thuis, dus dan in het donker.

Als we ergens kamperen neem ik vaak een lantaarn mee, want buitenuit kan het 's avonds heel erg donker zijn. En als ik het te eng (lees donker) vind dan wil manlief wel mee.

Maar ik ga dus niet in het donker het park of bos in!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Kein problem mit meinen Schäferhund.

In het Sloterpark te Amsterdam en niemand die bij haar of mij in de buurt komt. Ze zal eens te hard met d'r staart kwispelen. :pffff:
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Omdat ik nu in de ziektewet zit loop ik de lange wandelingen gewoon met daglicht. Laatste rondje is langs de rand van het dorp langs de polder, er staan huizen langs de route en een paar lantaarnpalen. Met lampjes aan hun tuigen zijn ze prima zichtbaar.
Als ik werk dan loop ik rond 5 uur nog wel een kleine stukje door het amsterdamse bos maar dan wel aan de rand van het bos naast een drukke weg. Neem eigenlijk altijd mijn mobiel mee en daar zit een goed lampje op. Heel erg prettig vind ik het niet en ik zou er ook zeker niet om 10 uur 's avonds gaan lopen.
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Ja hoor, ik vind het heerlijk om er in mijn eentje met een of twee honden op uit te trekken in het donker.
Hier heb je een lekker gebied met zowel open veld als bossen, en 's avonds is er echt geen kip.
Ik doe ze wel aan de flexi, voor mijn eigen gemoedsrust. Maar zeker voor Beuk is dat niet nodig.
Ik heb het één keer gehad toen ik met Beuk over een pikdonker paadje liep, en ineens op twee meter voor mij twee scooterlampen aangingen die keihard wegreden. Zou me niets verbazen als dat drugsdealertjes waren ofzo.
Dat was wel even schrikken, maar verder maak ik me er niet zo druk om.
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Nanna schreef:
Voor verkrachters en moordenaars ben ik dan weer niet bang, ik ga er zomaar van uit dat die niet in het donker in de bossen gaan rondzwalken in de hoop een alleen wandelende vrouw tegen te komen. :piew:
Ik wel hoor :pffff:
Framboise
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradoodle

Ongelezen bericht door Framboise »

Ik loop ook in het donker wel over de onverlichte binnenpaadjes van het plantsoen hier in Groningen. Anders hebben we gewoon geen fatsoenlijke wandeling. Ik neem geen licht mee: ik zie goed in het donker, en zo'n lamp beperkt je zicht juist tot de lichtbundel. Ik vind het belangrijker om beweging waar te nemen op afstand.
Er zijn wel ongure types, en ik ben dan ook "een jonge meid" maar ik ben ook een groot loeder en ik heb altijd mijn sleutelbos om mijn middelvinger zitten als ik op zulke paadjes loop. Mocht er iets gebeuren: vuist maken en uithalen. Dat maakt een eventuele dader ook zeer makkelijk identificeerbaar op de eerste hulp.
Mijn hond maakt natuurlijk 0 indruk, zo'n pluizig, blij ei. :tongue:
Neemt niet weg dat ik er zeker van ben dat als er iets gebeurt, ze sowieso wel tekeer zal gaan en misschien ook wel zou happen.
Daarnaast lopen/fietsen er vaak mensen binnen een afstand van 30 meter van die donkere paadjes op het middenpad, dus die zullen het ook wel horen als er iets aan de hand is.
Ik ga er gewoon vanuit dat het wel goed komt :19:

Na 22.00 's avonds doe ik het ook niet meer, de laatste avondronde is voor vriendlief. Dan zit ik al in chillpants op de bank :pffff:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik doe het niet.

Vorig jaar eens 's avonds laat naar het bos gegaan om foto's te maken van reeen. Die we uiteraard niet zagen. Het werd steeds donkerder. En allebei hebben we een orientatie waar je niks mee kan. God, wat waren we bang. Toen we eindelijk wisten dat we een smal lang pad door moesten, hebben we gerend voor ons leven, zijn de auto ingesprongen en hebben de deuren op slot gedaan.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Geen haar op mijn hoofd! En ook al heb ik een stoere herder, ik vind wandelen in het donker sowieso niet zo fijn. Je ontkomt er niet aan, maar ik loop toch graag op goed verlichte stukken, dicht bij de bewoonde wereld!!
RIP Cena :roos:
    corina
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Ik loop in het donker met de honden hier in de buurt (wonen buitenaf). Kom niet in het bos of park aangezien Elvis niet met andere honden over weg kan. Maar als Elvis er niet meer is ga ik ook voor geen goud meer in het donker lopen! Schijt 7 kleuren dan!
    Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
    Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
    Jaap*
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik hou van de duisternis, en ik vind het heerlijk om in het donker op pad te zijn.
    Hier is sowieso weinig straatverlichting, maar waar ik meestal loop moet je het met de maan doen. En anders is het zo donker dat het niks uitmaakt of je je ogen dicht doet of niet. Heerlijk, wat een rust.
    Felix heeft tegenwoordig wel een klein lampje om zodat ik weet waar hij is, maar het mooie is dat hij in het donker nooit ver weg gaat. Het is net alsof we een soort telepatisch contact hebben in het donker. Ik fluister dan ook alleen maar tegen hem :mrgreen:
    En als er wat maan is schijnt die zo betoverend mooi over het water, over het land en door de bomen, dat het een sprookje lijkt.
    Ik kan er blind de weg vinden, en ik voel me vaak net een ouwe stroper dan :wink:
    Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
    Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
    Danielle_1_
    Vaste gebruiker
    Mijn ras(sen): Mijn teef is een labrador kruizing,mijn reu is een herder/terrier kruizing

Ongelezen bericht door Danielle_1_ »

Ja heerlijk!
    Wij doen het al jaren!
    Nu heb ik wel lampjes om bij de honden en heb zelf een zaklamp(die ik zelden nodig heb,maar altijd handig)
    Ook heb ik sinds kort pepperspray,al verwacht ik dat niet nodig te hebben.

Ik vind het niet verstandig om alleen te gaan,niet dat ik bang ben,maar ik ben weleens door mijn enkel geklapt en was blij dat ik niet alleen was.

Hoe vaker je in het donker loopt,hoe beter je zicht zich aanpast;)
    miekemuis
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): teckel
    Contacteer:

Ongelezen bericht door miekemuis »

ik loop smorgens om kwart over 7 in het bos naast ons huis enb dan is het niet licht ik vind het heerlijk zo lekker rustig wel eem mobiel bij me hoor
    een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
    Ma-Rianne
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik loop in het donker 's ochtends om half zeven en tegenwoordig ook 's middags ongeveer de helft van de wandeling.
    Ik laat mijn honden gewoon los lopen( Ze schijten niet aan de lijn!) en ze blijven goed bij mee. Ze zijn alleen wat waakser als overdag en beginnen wat sneller te blaffen. :lol1: Ik denk dat iemand met verkeerde bedoelingen zich wel twee keer bedenkt als ze met zijn tweeën gaan staan loeien.... :lol1:
    Ik gebruik geen lampje meer, want ik heb ervaren dat je dan veel minder ziet. Het verpest je nachtzicht. Ik heb wel meestal mijn telefoon bij mee en daar zit inderdaad een zaklamp op, dus bij nood heb ik eventueel wat licht.
    'S middags kom ik nog al eens een aantal vrouwen tegen die ook hun hond uit laten en dan lopen we vaak een stukje met elkaar op.
    Gisteravond waren we met een grote groep: 7 dames en 9 honden. Kwamen we op het Dunoplateau, een open plek op de Rijnoever vanwaar je een een wijds uitzicht hebt over de Rijn, de polder en de dorpen die daar liggen. Het was schemerig, alle lampen in de verte waren aan leek erg gezellig. Had iemand een halve fles Jägermeister en een serie (plastic) borrelglaasjes bij zich :80: :E:
    Dit keer geen hangjongeren in het bos, maar 7 dames op zekere leeftijd die daar stonden te borrelen....Afbeelding
    Afbeelding
    S@ndr@
    Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

yep, net zo makkelijk hoor :mrgreen:
    Gollum
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Nanna schreef:Ik zou het juist met een 'beschermende' hond extra vervelend vinden om in het donker te lopen.
    Zelf zie ik geen steek en stel je voor dat mijn vijf Kaukazen iemand zien strompelen die 's avonds laat ook effe Fido uitlaat.
    Ze klappen erop voor ik het in de gaten heb :schrik:

Voor verkrachters en moordenaars ben ik dan weer niet bang, ik ga er zomaar van uit dat die niet in het donker in de bossen gaan rondzwalken in de hoop een alleen wandelende vrouw tegen te komen. :piew:
    Nou ja, laatst was er 's ochtends om 6.00 uur een hardloopster verkracht in het Sloterpark. Maar misschien dat ze dat in jouw buurt niet doen :mrgreen:
    Ma-Rianne
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Gollum schreef:
    Nanna schreef:Ik zou het juist met een 'beschermende' hond extra vervelend vinden om in het donker te lopen.
    Zelf zie ik geen steek en stel je voor dat mijn vijf Kaukazen iemand zien strompelen die 's avonds laat ook effe Fido uitlaat.
    Ze klappen erop voor ik het in de gaten heb :schrik:

Nou ja, laatst was er 's ochtends om 6.00 uur een hardloopster verkracht in het Sloterpark. Maar misschien dat ze dat in jouw buurt niet doen :mrgreen:
    Het Sloterpark is geen "bos" wel?? Ik denk dat een Stadspark in Amsterdam wel wat anders is als de bossen hier in mijn omgeving.
    Tegelijkertijd: In 80 procent van de verkrachtingsgevallen is de dader een bekende van de vrouw. Dus ik zou maar héél voorzichtig zijn met al die vrienden en familie die je zo maar je huis binnen laat. :oeps:
    Afbeelding
    Nerazi
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Nanna schreef:
    Gollum schreef: laatst was er 's ochtends om 6.00 uur een hardloopster verkracht in het Sloterpark.
    Liep ze tóch niet hard genoeg ;-)
    Nanna! :mep:
    Maylala
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik vind het een stuk minder eng om door een pikdonker bos te lopen dan met straatverlichting door de buurt waar we tot vorig jaar nog woonden. Dáár was het pas eng. Maar ook dat durfde ik met mijn bolle Griekse prinsessekind wakend te mijner zij, dus sindsdien durf ik overal gewoon te lopen als ik haar bij me heb. :rambo: (niet dat ze veel meer doet dan loeien, stressen en groot en donker zijn, maar vooral dat eerste en laatste maken dat mensen toch liever even overslaan als ze ons in het donker moeten passeren)
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”