Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckels
Moderator: moderatorteam
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 3
Re: Teckels
Ongelooflijk maar ze is hier al helemaal thuis. Alsof het nooit anders is geweest. Ze gaat volledig in ons gezinnetje op en, voor zover ik dat kan beoordelen, geniet ze hier met volle teugen. Vooral mijn dochtertje die 's ochtends met haar gaat ballen vindt ze super. Floor(de zilvertijger)vindt alles prima en Fiene(de kleinste maar de baas)is nog wat verbaasd soms, voor haar was ik het meest bedacht, mijn dochtertje is alles voor haar en ik had geen idee hoe ze zou reageren op een derde hondje. Prima dus. Ja en dat ik trots ben om mijn meiden dat moge duidelijk zijn!!
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Leuke foto, van 4 mooie meiden
Fijn dat het zo geweldig gaat: de vorige eigenaar heeft een goede beslissing genomen!
Fijn dat het zo geweldig gaat: de vorige eigenaar heeft een goede beslissing genomen!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Chan35
- Actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel langhaar
Hebben jullie nog tips voor mij waar ik op moet letten als ik naar onze pup ga kijken?
Ik had gehoopt dat er meerdere teefjes waren geboren ipv 1 zodat je kunt kijken welke het beste bij ons zou passen maar die vlieger gaat dus niet op...
Helemaal na het verhaal van Sterre ben ik daar toch wel over na gaan denken want ja ik dacht je zoekt een pup uit het nestje en dan komt alles goed maar blijkbaar gaat dat niet altijd op! Zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten qua gedrag naar ons toe?
Ik ben een ontzettende knuffeltante en het zou fijn zijn als ze dat prettig vindt
Ik had gehoopt dat er meerdere teefjes waren geboren ipv 1 zodat je kunt kijken welke het beste bij ons zou passen maar die vlieger gaat dus niet op...
Helemaal na het verhaal van Sterre ben ik daar toch wel over na gaan denken want ja ik dacht je zoekt een pup uit het nestje en dan komt alles goed maar blijkbaar gaat dat niet altijd op! Zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten qua gedrag naar ons toe?
Ik ben een ontzettende knuffeltante en het zou fijn zijn als ze dat prettig vindt
- Pool
- Zeer actief
@Chan om de redenen die jij nu verteld heb ik juist herplaatsers. Alle drie zijn ze dus op latere leeftijd hier komen wonen. Floor was 6.5, Fiene was 7 en Sterre is ruim 5 jaar. Waarom? Omdat ik dan weet hoe de karakters zijn, of ze met kinderen kunnen, hoe ze reageren op andere honden, ze zijn zindelijk en je kunt een beetje inschatten of het karakter dat dan allang gevormd is bij je past. Mijn dochtertje was 2.5 toen Floor hier kwam wonen, ik zag het eerlijk gezegd niet zitten om de hele dag achter een peuter en een pup aan te lopen...die moet ook wel zindelijk worden gemaakt. Overigens ben ik wel een single mama...dus dat is misschien anders en daarnaast geef ik niet zoveel om puppen. Ze zijn maar zo kort pup. Met puppen, die heb ik ook vaak gehad, lette ik op welke mij het meeste aansprak....meestal pastte die dan het best bij mij. Overigens is het ook verstandig om te weten of er in de lijn van jouw hondje veel jachtdrift zit, want anders sta je straks in het park met je dreumes te wachten op een hond die zijn neus achterna is gegaan. Hier heeft Floor GEEN jachtinstinct, Fiene een klein beetje en Sterre heeft het in ieder geval van de drie het meest. Die moet ik dus wel extra in de gaten houden, bij mij moeten honden los kunnen, dat is voor mij een vereiste. Heel veel succes straks met je pup!
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- Pool
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
Volgens mij kan je nog nauwelijks iets zeggen over het karakter van een jonge pup. Angst en vrijmoedigheid gaan in golfbewegingen. En misschien heeft het pittigste pupje net een darmkrampje als jij gaat kijken. Net als een mens is een hond een product van erfelijkheid en milieu: een deel ga jij straks bepalen, een ander deel zit er al voor eeuwig inChan35 schreef:Hebben jullie nog tips voor mij waar ik op moet letten als ik naar onze pup ga kijken?
Mijn vorige tekkel lag als pup altijd het liefst op en in me als ze de kans kreeg. Toen ze volwassen was wilde ze daar niets meer van weten. Ook optillen vond ze, zonder daar ooit slechte ervaringen mee te hebben gehad, vreselijk.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- tekkel
- Erelid
De mijne ookPool schreef:Btw...hier zijn het alledrie knuffelkonten!
(Ook een herplaatser, en dat ze knuffelig was wist ik van tevoren).
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
Nolan
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel/Dashond
Er zijn weer super mooie, leuke en schattige foto's voorbij gekomen!
- Florabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
@Pool: wat een prachtig plaatje, je dochter met de drie hondjes. Mooi ook dat Sterre het zo goed doet bij jullie; zal voor haar ex-baasje ook een fijn idee zijn...
Jullie hebben misschien mijn andere topic gelezen over het herplaatsen van Vera..? Ze paste gewoon niet bij ons en daar werd niemand beter van. Ik vind het dapper van Sterres baasje dat ze deze keuze heeft gemaakt, helemaal na zo'n lange periode. Ik weet hoe lastig het is, want je wilt het niet zomaar opgeven.
@ Chan35: ik zou je hondje alleen zelf optillen, vooral in het begin. Iedereen wil zo'n klein pupje wel oppakken en knuffelen, daar zit het hondje vaak niet op te wachten. Bovendien hoe vaker je haar tilt, hoe groter de kans dat je/iemand haar een keer laat vallen, waardoor ze optillen eng gaat vinden.
Verder: laat haar zelf bij je komen. Ik zie bij ons thuis hierin verschil. Mijn vriend haalt Sofie direct aan, als ze in de buurt komt. Ik niet. Toch komt ze het vaakst bij mij voor knuffels en kusjes. Echt te cute: ze springt dan op schoot (ja, dat mag) en loopt tegen mijn borst omhoog om me aan te kijken en een likje te geven. Daarna springt ze weer op de grond om verder te spelen, rennen whatever.. Oh ja, als we eten of bij andere mensen (thuis), mag ze niet op schoot springen en dat weet ze erg goed.
's Avonds ligt ze bij voorkeur op haar rug, precies tussen ons in op de bank te slapen (als een soort tochtstrip haha)
Jullie hebben misschien mijn andere topic gelezen over het herplaatsen van Vera..? Ze paste gewoon niet bij ons en daar werd niemand beter van. Ik vind het dapper van Sterres baasje dat ze deze keuze heeft gemaakt, helemaal na zo'n lange periode. Ik weet hoe lastig het is, want je wilt het niet zomaar opgeven.
@ Chan35: ik zou je hondje alleen zelf optillen, vooral in het begin. Iedereen wil zo'n klein pupje wel oppakken en knuffelen, daar zit het hondje vaak niet op te wachten. Bovendien hoe vaker je haar tilt, hoe groter de kans dat je/iemand haar een keer laat vallen, waardoor ze optillen eng gaat vinden.
Verder: laat haar zelf bij je komen. Ik zie bij ons thuis hierin verschil. Mijn vriend haalt Sofie direct aan, als ze in de buurt komt. Ik niet. Toch komt ze het vaakst bij mij voor knuffels en kusjes. Echt te cute: ze springt dan op schoot (ja, dat mag) en loopt tegen mijn borst omhoog om me aan te kijken en een likje te geven. Daarna springt ze weer op de grond om verder te spelen, rennen whatever.. Oh ja, als we eten of bij andere mensen (thuis), mag ze niet op schoot springen en dat weet ze erg goed.
's Avonds ligt ze bij voorkeur op haar rug, precies tussen ons in op de bank te slapen (als een soort tochtstrip haha)

Sofie!

- IvysToeter
- Zeer actief
-
Chan35
- Actief
Iedereen bedankt voor de tips! hier kan ik wat mee...
@Sofie: altijd handig zo'n tochtstrip in huis
we zullen haar eens bewonderen zaterdag, verheug me er nu al op!
@Sofie: altijd handig zo'n tochtstrip in huis
- IvysToeter
- Zeer actief
Ik heb gisteren onze kerstkaart gemaakt.
hij is zo leuk geworden! de nieuwe inkt voor de printer is ook binnen, dus ik kan ze afdrukken.
1 probleempje....als ik de kaart print krijg ik allemaal strepen?
hij is zo leuk geworden! de nieuwe inkt voor de printer is ook binnen, dus ik kan ze afdrukken.

-
Nolan
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel/Dashond
Foto!!IvysToeter schreef:Ik heb gisteren onze kerstkaart gemaakt.
Wel minder van die strepen. Ik zou niet weten hoe het komt.
Nolan ligt ook graag op zijn rug te slapen.
Altijd schattig om te zien.
- IvysToeter
- Zeer actief
Dobby sliep toen ze klein was graag op haar rug.
nu liever helemaal opgerold.
Ik zit erover te denken om (alweer) een tuigje voor Dobby te kopen.
weer van puppia, maar dan met bont aan de binnenkant zodat het toch net iets warmer is van de winter.
nu liever helemaal opgerold.
Ik zit erover te denken om (alweer) een tuigje voor Dobby te kopen.
weer van puppia, maar dan met bont aan de binnenkant zodat het toch net iets warmer is van de winter.

-
Chan35
- Actief
ja, dat is ook zoiets...een riem of een tuigje? ik zie veel mensen met een kleine hond bij ons in de buurt lopen met een tuigje ipv een halsband.
Nou lijkt mij zelf een halsband ook niet lekker zitten
dus dacht ik zelf aan een tuigje, helemaal omdat ze in het begin niet aan de riem willen lopen en dat moeten leren...Maar kun je die tuigjes op de groei kopen? verstelbare dus?
Of raden jullie me toch aan om haar eerst aan een halsband met riem te laten wennen?
Ik wil natuurlijk nu al van alles aanschaffen
En nog een vraagje: een metalen bench of eentje van Nylon? Dat zag ik namelijk bij een hondentrimmster thuis, zij heeft 2 kaninchenteckels ruwhaar en die lagen er samen zo cute in! echt een soort eigen huisje waar ze zich terug kunnen trekken en lekker liggen te slapen!
Nou lijkt mij zelf een halsband ook niet lekker zitten
Of raden jullie me toch aan om haar eerst aan een halsband met riem te laten wennen?
En nog een vraagje: een metalen bench of eentje van Nylon? Dat zag ik namelijk bij een hondentrimmster thuis, zij heeft 2 kaninchenteckels ruwhaar en die lagen er samen zo cute in! echt een soort eigen huisje waar ze zich terug kunnen trekken en lekker liggen te slapen!
-
Chan35
- Actief
IvysToeter schreef:Ik heb gisteren onze kerstkaart gemaakt.
Ik heb even voor je op internet gekeken en dit gevonden:
Meestal heeft dat te maken met de printkop. Immers, zo'n altijd horizontale streep wordt veroorzaakt door te veel of te weinig inkt van één bepaalde kleur. Een – half – verstopt spuitmondje kan ook de oorzaak zijn. Afhankelijk van de hoeveelheid van die inktkleur die een foto op dat moment nodig heeft, treedt het probleem dan al of niet duidelijker op. Lees de handleiding van uw printer eens even door... Er is namelijk een procedure waarmee u de printer zichzelf kunt laten controleren en – want daar gaat het om – schoonmaken. De truc is te weten komen welke knoppen u dan op welke manier moet indrukken. Enfin, laat die procedure – gevolgd door het uitprinten van een diagnosepagina – eens een paar keer draaien. Kijk op de website van de fabrikant naar de uitgebreide printerdriver, want die is voorzien van software waarmee u die procedure ook op afstand (= met behulp van de PC) kunt laten uitvoeren.
Succes ermee!
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
Wij hebben Goof eerst uitgelaten met een halsbandje. Dat was vooral omdat vriendlief een tuigje stom vond. Maar hij trekt soms nogal dus vond ik een tuigje noodzakelijk. Nu heeft hij een stoer Huerrta tuigje en geen halsbandje meer. Toen ik deze kocht was Goof een heel eind uitgegroeid. Dit vind ik overigens ook mooier voor zijn vacht. Een halsbandje zie je altijd door de vacht en het duurde ook een tijdje voordat dit 'goed' gegroeid was.Chan35 schreef:ja, dat is ook zoiets...een riem of een tuigje? ik zie veel mensen met een kleine hond bij ons in de buurt lopen met een tuigje ipv een halsband.
Nou lijkt mij zelf een halsband ook niet lekker zittendus dacht ik zelf aan een tuigje, helemaal omdat ze in het begin niet aan de riem willen lopen en dat moeten leren...Maar kun je die tuigjes op de groei kopen? verstelbare dus?
En Goof heeft een metalen bench. Deze hebben we gekregen van een collega dus heb me er ook niet in verdiept en kan je ook niet vertellen wat ik beter vind en waarom
- Daniela
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergteckel
Ik heb altijd een tuigje gehad voor Bobbie. Voornamelijk vanwege het hele hernia gebeuren.. Maar ik vind het ook fijner, meer controle over je hond vind ik.
Verder gebruik ik een metalen bench. Is wat steviger, Bobbie is een sloper.
Verder gebruik ik een metalen bench. Is wat steviger, Bobbie is een sloper.
- IvysToeter
- Zeer actief
Dobby heeft in het begin ook een halsbandje om gehad.
dat was voornamelijk omdat ze dan tijdens het zindelijk maken snel naar buiten kon.
want als een puppy aanstalten maakt om een plas in huis te doen ben je te laat als je eerst nog een tuigje om wil gaan doen.
Toen Dobby redelijk zindelijk was heb ik een tuigje gekocht, ook omdat dobby soms nog wel eens kon trekken en we zo meer controle hadden.
Het halsbandje heeft ze nu alleen nog maar om met de hondencursus.
Inmiddels heb ik hier 3 verschillende tuigjes liggen.
ben een beetje tuigjes verslaafd hihi en wil er nu dus eentje met bontvoering zodat het toch net iets meer warmte geeft in de winter.
dat was voornamelijk omdat ze dan tijdens het zindelijk maken snel naar buiten kon.
want als een puppy aanstalten maakt om een plas in huis te doen ben je te laat als je eerst nog een tuigje om wil gaan doen.
Toen Dobby redelijk zindelijk was heb ik een tuigje gekocht, ook omdat dobby soms nog wel eens kon trekken en we zo meer controle hadden.
ben een beetje tuigjes verslaafd hihi en wil er nu dus eentje met bontvoering zodat het toch net iets meer warmte geeft in de winter.

-
Chan35
- Actief
Niks mis met een tuigjes verslaving hoorIvysToeter schreef:Dobby heeft in het begin ook een halsbandje om gehad.
Dan koop ik eerst maar een halsbandje en kan ik altijd later nog een tuigje aanschaffen.
- Florabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
@Chan35: ik heb nog wel een ienieminie teckelpupjes-tuigje te leen voor je van Sofie..
Daar was ze zo uitgegroeid...
Op de website van de puppycursus(http://www.waggytail.nl) staat bij foto's, onze cursisten een foto van Sofie met 9 weken en dat rode puppytuigje om.
Sofie draagt in huis niets (mooier inderdaad voor haar lange vacht!) en buiten een halsband. Hebben 2 tuigjes geprobeerd, maar ze vindt het niks. Diva/Dramaqueen dat ze is, gaat ze met een tuigje om steeds zitten en weigert ze meecte lopen. Ze trekt ook helemaal niet aan de riem en loopt vaak los als we wandelen, dus de belasting van de halsband is minimaal. Vandaar dat we het maar zo laten.. Ik zou je verder zeker een tuigje adviseren! Sofie is nu bijna 1 en wel soort van uitgegroeid. We willen dan echt een mooie leren halsband en riem voor haar kopen..
Oh ja, nog iets om te bedenken: wij wilden uit principe geen flex/rollijn, maar het blijkt ook niet te werken. Sofie is te licht om de lijn fatsoenlijk uit te rollen (en ze vindt het eng), dus gebruiken we alleen een riempje (van iets van 1.20m)
Daar was ze zo uitgegroeid...
Sofie draagt in huis niets (mooier inderdaad voor haar lange vacht!) en buiten een halsband. Hebben 2 tuigjes geprobeerd, maar ze vindt het niks. Diva/Dramaqueen dat ze is, gaat ze met een tuigje om steeds zitten en weigert ze meecte lopen. Ze trekt ook helemaal niet aan de riem en loopt vaak los als we wandelen, dus de belasting van de halsband is minimaal. Vandaar dat we het maar zo laten.. Ik zou je verder zeker een tuigje adviseren! Sofie is nu bijna 1 en wel soort van uitgegroeid. We willen dan echt een mooie leren halsband en riem voor haar kopen..
Oh ja, nog iets om te bedenken: wij wilden uit principe geen flex/rollijn, maar het blijkt ook niet te werken. Sofie is te licht om de lijn fatsoenlijk uit te rollen (en ze vindt het eng), dus gebruiken we alleen een riempje (van iets van 1.20m)

Sofie!

- Lynnepien
- Zeer actief
Hier ook een tuigje geprobeerd, maar daar gaat ze helemaal in hangen. Als ze dan ergens te lang blijft snuffelen en je wil doorlopen, hangt ze helemaal schuin om tegen te werken
Als je de riem zou loslaten, valt ze zo op de grond 

-
Chan35
- Actief
Dat zou super zijn! wat leuk die foto van Sofie, zo klein nog en kijk haar zitten daar...geweldig!Florabel schreef:@Chan35: ik heb nog wel een ienieminie teckelpupjes-tuigje te leen voor je van Sofie..
Daar was ze zo uitgegroeid...Op de website van de puppycursus(http://www.waggytail.nl) staat bij foto's, onze cursisten een foto van Sofie met 9 weken en dat rode puppytuigje om.
Dat los laten lopen lijkt me heel eng in het begin, stel ze loopt weg? pfff krijg er nu al de kriebels van hahaha maar ze zeggen dat je dat gelijk vanaf het begin moet doen hè?
Misschien een idee om dat tegen die tijd samen met jou en Sofie te doen in Haaksbergen?
Maar goed ik loop wel heel erg op de zaken vooruit hahaha laat ik eerst maar eens wachten tot ze bij ons thuis is!
Ik heb in ieder geval alvast 2 weken vrij genomen zodat ik haar in alle rust kan laten wennen aan alles en iedereen en vooral aan het alleen zijn want daar moet ze toch wel langzaam aan wennen dan. Niet dat ze hele dagen alleen komt te zitten hoor, maar op de woensdag en donderdag moet ik even kijken hoe ik het ga doen. Dan komt mijn moeder haar wel uitlaten tussen de middag maar goed dan moet ze toch wel 4 of 5 uur alleen kunnen zijn.
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
- Pool
- Zeer actief
Dank jullie wel voor de lieve reacties op de foto van mijn dochtertje en onzen hondjes. Mijn dochtertetje is stapelgek op onze dieren en ook bij de buurman haalt ze, als ze de kans krijgt, de paarden uit de stal. Spinnen pakt ze gewoon op en gaat ze mee zitten kletsen. Geniet er heel erg van.
Over het loslaten, voor mij is het een vereiste dat mijn honden los kunnen, dat vind ik zelf het meest prettig wandelen.
Over het loslaten, voor mij is het een vereiste dat mijn honden los kunnen, dat vind ik zelf het meest prettig wandelen.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- IvysToeter
- Zeer actief
Dobby heeft vandaag voor het eerst van haar leventje échte sneeuw gevoeld.
die natte troep van van de week vond ze maar koud en euhhh... nat.
vanochtend vond ze het koude en knisperende spul onder haar pootjes wel apart.
maar na een beetje vrolijk aanmoedigen van mij huppelde ze (soms wel aarzelend) door de sneeuw.
Vanmiddag na mijn werk lekker 3 kwartier met haar gewandeld, maar helaas is alle sneeuw op de wegen al grotendeels gesmolten/weg gereden.
die natte troep van van de week vond ze maar koud en euhhh... nat.
vanochtend vond ze het koude en knisperende spul onder haar pootjes wel apart.
maar na een beetje vrolijk aanmoedigen van mij huppelde ze (soms wel aarzelend) door de sneeuw.
Vanmiddag na mijn werk lekker 3 kwartier met haar gewandeld, maar helaas is alle sneeuw op de wegen al grotendeels gesmolten/weg gereden.

- Daniela
- Zeer actief
Ja hoor, ben ik weer.. Bobbie zijn urineweg probleem houd niet op
Dinsdag was de kuur (inmiddels al 5 weken aan een stuk en 8 weken in totaal) afgelopen. En het is nog niet goed. Nog steeds kristallen in zijn urine
Dus hij mocht vandaag weer mee naar mijn werk. Met een volle blaas is er een echo gemaakt, waarop te zien was dat er zeker nog gruis in zijn blaas zit. Daarom ook maar even een röntgen foto gemaakt. Met de boodschap: als er stenen in zitten moet 'ie open. Zo niet, dan gaan we verder. Gelukkig zaten er geen stenen in!
Dus het plan is nu urine op kweek laten zetten (is steriel afgenomen tijdens de echo) in een extern laboratorium. Ondertussen nog steeds de kuur voortzetten, en verder met het speciale dieet voer (royal canin Urinary s/o).
Man.. Heb het er nu wel toch helemaal mee gehad. Hopelijk komt er iets uit de kweek. Bobje had gisteren weer een enorme plas binnen gedaan, de enige dag dat hij geen AB had gekregen.
Dus het plan is nu urine op kweek laten zetten (is steriel afgenomen tijdens de echo) in een extern laboratorium. Ondertussen nog steeds de kuur voortzetten, en verder met het speciale dieet voer (royal canin Urinary s/o).
Man.. Heb het er nu wel toch helemaal mee gehad. Hopelijk komt er iets uit de kweek. Bobje had gisteren weer een enorme plas binnen gedaan, de enige dag dat hij geen AB had gekregen.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
Jeetje zeg, wat een gesukkel zo met Bobbie. Hopelijk levert de kweek iets op waar iets aan te doen is en dat het dan eindelijk goed komt.
Hoe is hij er zelf onder, heeft hij er last van?
Hoe is hij er zelf onder, heeft hij er last van?
- Daniela
- Zeer actief
Nee, op het af en toe binnen plassen na, lijkt hij er geen last van te hebben gelukkig 
Al was het wel heel vervelend voor hem toen de urine steriel afgenomen moest worden. In dat zielige, kleine buikje
Al was het wel heel vervelend voor hem toen de urine steriel afgenomen moest worden. In dat zielige, kleine buikje