Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine Labrador Retriever

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Auke
geregistreerd lid

Kleine Labrador Retriever

Ongelezen bericht door Auke »

Hallo Allemaal,

Ik kom steeds dichterbij in mijn zoektocht naar de "bestpassende" hond, maar ben er nog niet... Hoop op jullie hulp.
Ik ben helemaal fan van de blonde labrador retriever, alleen is deze net iets te groot voor mijn woonkamer.
Kent iemand een (ras)alternatief? Kenmerken: energiek, waterrat (zee/rivier), leergiering, redelijk makkelijk opvoedbaar, weinig vachtonderhoud en toch wel een gezinhond.

Ben benieuwd!

gr Auke
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: Kleine Labrador Retriever

Ongelezen bericht door Badu »

Nanna schreef:Cooper :cheer:

Naam: Cooper
Leeftijd: 1 jaar
Geslacht: reu
Hoogte: ong. 38 cm

Karakter: Cooper is een heerlijke vrolijke hond die de aandacht opzoekt van mensen. Cooper is graag bij je en hij knuffelt en speelt graag. Hij is een hond die mensen sociaal maar rustig begroet. Cooper is graag bij andere honden en ook met katten kan hij prima overweg. Hij is een jonge hond die graag leert en graag tegen je aankomt staan voor een kriebel en trouw van nature is.

Afbeelding
Wat een leukerd :ok:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Als je de hond buiten genoeg activiteit bied maakt de grootte van je woonkamer niet zoveel uit hoor :wink:
Ik heb ook geen grote woonkamer en toch heb ik labradors.
DJ is trouwens een minilabje met zijn 23kg :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Auke
geregistreerd lid

Een toller kende ik nog niet! Ziet er leuk uit! Wel wat twijfels over de vachtverzorging.
Ook vind je vrij veel erfelijke ziektes die ik wat eng vind...

Progressive retinal atrophy (PRA) affects about 7% of Tollers with an estimated 40% being carriers.[11] The type of PRA associated with the breed is known as progressive rod-cone degeneration. The disease causes cells in the retina to degenerate and die, causing night blindness at first and complete blindness eventually

Zal bij een labrador retriever overigens waarschijnlijk niet anders zijn.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

spaanse waterhond...??
Ik heb er sinds mei 1 en die is super; geen vachtonderhoud, ze verharen niet.. borstelen hoeft ook niet. .alleen naar eigen wens scheren wanneer je dat nodig vindt... ze is buiten erg energiek. leergierig en baasgericht.. en binnen ligt ze voor pampus..
kan goed met andere honden en hier ook met de katten.. geen jager.. geen allemansvriend maar voor bekende een groot houden van.. niet zo onstuimig als een labrador...
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik begrijp niet zo goed waarom je geen Labrador zou kunnen nemen als je een niet zo grote woonkamer hebt. Zoals Samantha al zei, als je je hond genoeg beweging en uitdaging geeft buitenshuis maakt de grootte van je woonkamer niet uit hoor. :wink:
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Anders een Markiesje? Geen idee of dat waterratten zijn eigenlijk.
Auke
geregistreerd lid

Ik snap je voorkeur voor de Spaanse Waterhond, maar wil wil juist graag een hond die binnen ook af en toe wat aanwezig is ;)
Auke
geregistreerd lid

Misschien hebben jullie gelijk wat betreft de grote van de hond (dat het qua woonruitme wel meevalt) Ik ga er nog maar eens over nadenken.
maaiike17
Actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door maaiike17 »

Een toller zou je inderdaad wel eens naar kunnen kijken. Die vachtverzorging valt reuze mee. Dexter hoef ik eigenlijk nooit te kammen, alleen bij zijn oren doe ik het soms even. Als ze aan het verharen zijn is het wel handig om er even een borstel door te halen zodat je wat minder haren in je huis vindt.

En ik denk dat een toller niet meer risico geeft op een ziekte dan een labrador. Als je bij een goede fokker bent wordt er getest op die PRA en andere dingen.
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Om je gerust te stellen, in mijn eerste huis had ik een woonkamer van 2x3 meter en een keuken van 3x4 meter waar dan ook nog de trapopgang in was de eettafel en het keukenblok en ik woonde daar met manlief en 2 newfoundlanders en een leonberger !
Sandra
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Auke schreef:Misschien hebben jullie gelijk wat betreft de grote van de hond (dat het qua woonruitme wel meevalt) Ik ga er nog maar eens over nadenken.
Ik zou persoonlijk liever mijn favoriete ras kiezen en dan indien nodig de aktiviteiten met de hond buiten aanpassen op de beperkte binnenruimte, dan nu voor een ander ras te gaan en misschien over een paar jaar wel in hele andere omstandigheden terecht te komen waarbij dat favoriete ras wel helemaal 100% perfect zou passen.
Een hond neemt met heel weinig genoegen binnen (een lekkere warme plek om te slapen en persoonlijke aandacht is eigenlijk al voldoende) wanneer er buiten gewoon voldoende geestelijke en fysieke stimulansen geboden worden.
Auke
geregistreerd lid

haha.. bedankt allemaal ;) Genoeg om over na te denken.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Grootte van je huis maakt inderdaad niet zo uit. Wij woonde op een klein flatje met drie honden en dat ging prima. Buiten konden ze zich uitleven en binnen lagen ze lekker te slapen.

Wat ik zelf wel belangrijk vind, maar ik weet niet of dat er in dit geval toe doet, is als je trappen op moet om bij je woning te komen is dat je de hond de trap af kunt tillen als dat nodig is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

ik woon op 45m2 en heb vaak 3 honden in huis, varierend van 10 tot 35 kg en dat perfect maar zoals andere mensen al zeggen, het zit hem in de beweging en geestelijke uitdaging wat er voor zorgt of een hond binnen rustig is of niet.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

Ik heb echt zoooo klein gewoond :schrik: en toch een Labrador (wel een ukkie, 22,5 kilo), maar qau energie verschilt ze niet met de gemiddeld gebouwde lab. Is nooit een probleem geweest het kleine wonen. Ze lag binnen meestal in haar mand, te slapen of op een botje te kauwen. Gewoon lekker lange wandelingen maken, dan merk je binnen niet eens dat ze er zijn.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Zoals al gezegd: de grootte van de hond heeft eigenlijk heel weinig te maken met de woonruimte. Een grote hond is vaak zelfs rustiger en 'minder hond' in huis dan de gemiddelde kleine hond. Als de Labrador de hond van je dromen is, dan zou ik zeggen ga er gewoon voor. Of kijk uit naar een leuke (kleinere) Labradormix uit het asiel of via een stichting.
Echt vergelijkbare kleinere rassen zijn er niet eigenlijk. Misschien een Toller, of een Field Spaniël.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Wat te denken van deze prachtige, jonge, middelgrote mix?
http://dierenhulpzondergrenzen.com/Adop ... &naam=Flox
Afbeelding

Of dit mannetje...
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... um=1&pos=1
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”