Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
teletac
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: teletac
de 785e discussie over de tt en het had net zo goed bij de eerste kunnen blijven.
bij de ipo heeft elke hond een tt om en baasjes drukken als gekken op standje vol bij iedere scheve stap die de hond zet.
en hoe je ook praat en met wat voor voorbeelden je ook komt, dit idee is er niet uit te krijgen.
ik kijk nog wel eens verder bij de 800e discussie!
bij de ipo heeft elke hond een tt om en baasjes drukken als gekken op standje vol bij iedere scheve stap die de hond zet.
en hoe je ook praat en met wat voor voorbeelden je ook komt, dit idee is er niet uit te krijgen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar dacht je nu echt alle verenigingen de andere kant op kijken bij zulke dingen? Ik weet zeker zelfs dat het bij 80% absoluut niet het geval is en daar wordt je er gewoon uitgemieterd.tineke schreef:Ik weet echt heel weinig af van de africhtingswereld hoor maar dit pik ik er dan even uit omdat ik vaker dit soort dingen lees.Gos schreef:Ik zie ook wel voorbeelden van hoe het niet moet. Toen ik zelf naar de PH1 keuring ging met mijn teefje (dat nu overigens met "pensioen" is, hier nog woont en nog steeds echt geen genoegen neemt met alleen bankhangen), was er iemand die zijn hond letterlijk bij iedere oefening uit de auto moest sleuren omdat ze niet naar de stellaan wilde. Die hond kromp inderdaad letterlijk ineen bij het horen van de stem van de trainingsmaat van die geleider. Denk maar niet dat daar lovend over gepraat werd. En daar mogen ze wat mij betreft best het reglement op aanpassen.
Dan is er dus een geval van iemand die te hard is voor zijn hond en wat is dan de sanctie ,er wordt niet lovend over hem gepraat![]()
En dat staat mijn dan zo tegen dat er klaarblijkelijk niemand is die opstaat en een stem van en voor die hond gaat vertolken.
Dat gelaten toekijken ipv duidelijk aangeven dat dat gewoonweg echt niet kan.
Via dit forum heb ik wat over africhting gelezen, en dan lees je over spijkerbanden , zelf in elkaar geflanste schokplaten,varkensprikkers ,staalborstels enz enz.
Ik kan dat met de beste wil van de wereld niet normaal vinden.
En ik geloof echt dat de mensen die in dit topic schrijven dat niet doen en niet minder om hun hond geven wij met onze ''bankhangers''![]()
Bij veel sporten gaan er zaken mis ,voetbal ,kickboksen maar dan wordt er wel vanuit die sport afstand van die ontoelaatbare zaken gedaan ,of mensen worden geroyeerd.
En dat ontbreekt er imo aan bij deze sport ,als je hier de mist in gaat wordt er niet lovend over je gepraat,want dat zal je leren.
Trap dat soort figuren er nu gewoon eens uit en maak ze ook duidelijk waarom ze zo niet met hun hond kunnen en moeten omgaan, en als ze dat wel doen dat ze gewoon kunnen vertrekken.
Schoon het dan eens goed op zodat de vakensprik/ te vaak en te harde losse handjes/spijkerbandtypes buiten spel worden gezet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Want iemand die met een TT traint gebruikt hem ook wekelijks?Machie schreef:Tara, ik vind er nog al een verschil in zitten in eens in een noodsituatie een TT in zetten ipv 3x per week tijdens het trainen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat ik bedoelde is een paar jaar geleden, Crutz weet daar meer over als ik me niet vergis.Sonnie1983 schreef:Er is wel een cursus. Bedoeling is dar minimaal 1 op een club deze heeft gevolgdmalinois schreef:Nou idd.maart schreef:Belle schreef:
http://www.duitseherders.com/bolster.html![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ja, een lichtend voorbeeld dat![]()
![]()
Overigens is er een test geweest bij de KNPV als ik me niet vergis over positief trainen, dat is een tijd geprobeerd en werkte simpelweg niet.

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
In de knov kun je wel geschorst of geroyeerd worden overigens.malinois schreef:Maar dacht je nu echt alle verenigingen de andere kant op kijken bij zulke dingen? Ik weet zeker zelfs dat het bij 80% absoluut niet het geval is en daar wordt je er gewoon uitgemieterd.tineke schreef:Ik weet echt heel weinig af van de africhtingswereld hoor maar dit pik ik er dan even uit omdat ik vaker dit soort dingen lees.Gos schreef:Ik zie ook wel voorbeelden van hoe het niet moet. Toen ik zelf naar de PH1 keuring ging met mijn teefje (dat nu overigens met "pensioen" is, hier nog woont en nog steeds echt geen genoegen neemt met alleen bankhangen), was er iemand die zijn hond letterlijk bij iedere oefening uit de auto moest sleuren omdat ze niet naar de stellaan wilde. Die hond kromp inderdaad letterlijk ineen bij het horen van de stem van de trainingsmaat van die geleider. Denk maar niet dat daar lovend over gepraat werd. En daar mogen ze wat mij betreft best het reglement op aanpassen.
Dan is er dus een geval van iemand die te hard is voor zijn hond en wat is dan de sanctie ,er wordt niet lovend over hem gepraat![]()
En dat staat mijn dan zo tegen dat er klaarblijkelijk niemand is die opstaat en een stem van en voor die hond gaat vertolken.
Via dit forum heb ik wat over africhting gelezen, en dan lees je over spijkerbanden , zelf in elkaar geflanste schokplaten,varkensprikkers ,staalborstels enz enz.
En ik geloof echt dat de mensen die in dit topic schrijven dat niet doen en niet minder om hun hond geven wij met onze ''bankhangers''![]()
Bij veel sporten gaan er zaken mis ,voetbal ,kickboksen maar dan wordt er wel vanuit die sport afstand van die ontoelaatbare zaken gedaan ,of mensen worden geroyeerd.
En dat ontbreekt er imo aan bij deze sport ,als je hier de mist in gaat wordt er niet lovend over je gepraat,want dat zal je leren.
Trap dat soort figuren er nu gewoon eens uit en maak ze ook duidelijk waarom ze zo niet met hun hond kunnen en moeten omgaan, en als ze dat wel doen dat ze gewoon kunnen vertrekken.
Schoon het dan eens goed op zodat de vakensprik/ te vaak en te harde losse handjes/spijkerbandtypes buiten spel worden gezet.
En zo iemand is natuurlijk niet echt welkom om op een andere club te komen oefenen.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Ok, ik weet het niet, zit nog maar 4 jaar in de knpv waarvan laatste jaar pas de bijtsportmalinois schreef:Wat ik bedoelde is een paar jaar geleden, Crutz weet daar meer over als ik me niet vergis.Sonnie1983 schreef:Er is wel een cursus. Bedoeling is dar minimaal 1 op een club deze heeft gevolgdmalinois schreef:Nou idd.maart schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Overigens is er een test geweest bij de KNPV als ik me niet vergis over positief trainen, dat is een tijd geprobeerd en werkte simpelweg niet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
voor mij wordt (wat ik ervan meegekregen heb), de honden bij veel mensen vooral als sportartikel gezien.malinois schreef:want?Emma schreef:ik snap ook niet dat iemand voor IPO kiest met zijn honden.
natuurlijk uitzonderingen daargelaten. maar ik zou me ontzettend ergeren aan de mensen voor wie dit wel geld. en ik kom juist ergens voor mijn lol, en de lol van de honden.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De middelen waar je over spreekt waren de middelen die in het verleden veelvuldig gebruikt werden, dus vóór de TTtineke schreef:Ik weet echt heel weinig af van de africhtingswereld hoor maar dit pik ik er dan even uit omdat ik vaker dit soort dingen lees.Gos schreef:Ik zie ook wel voorbeelden van hoe het niet moet. Toen ik zelf naar de PH1 keuring ging met mijn teefje (dat nu overigens met "pensioen" is, hier nog woont en nog steeds echt geen genoegen neemt met alleen bankhangen), was er iemand die zijn hond letterlijk bij iedere oefening uit de auto moest sleuren omdat ze niet naar de stellaan wilde. Die hond kromp inderdaad letterlijk ineen bij het horen van de stem van de trainingsmaat van die geleider. Denk maar niet dat daar lovend over gepraat werd. En daar mogen ze wat mij betreft best het reglement op aanpassen.

Bij de KNPV worden wel degelijk regelmatig mensen geschorst of zelfs geroyeerd als ze te ver gaan in hun correcties. Dat is niet gewenst, is ook niet het imago wat de KNPV wil hebben.
3x per week trainen en 3x per week een TT omhebben betekent niet dat er dus 3x per week gedrukt wordt.Machie schreef:Tara, ik vind er nog al een verschil in zitten in eens in een noodsituatie een TT in zetten ipv 3x per week tijdens het trainen.

Numa draagt hem al 4 weken "voor niets", hij heeft in die tijd geen correctie middels stroom gehad.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan kun je niks meer doen. Want dat is overal. Dat is absoluut niet voorbehouden aan IPO.Emma schreef:voor mij wordt (wat ik ervan meegekregen heb), de honden bij veel mensen vooral als sportartikel gezien.malinois schreef:want?Emma schreef:ik snap ook niet dat iemand voor IPO kiest met zijn honden.
natuurlijk uitzonderingen daargelaten. maar ik zou me ontzettend ergeren aan de mensen voor wie dit wel geld. en ik kom juist ergens voor mijn lol, en de lol van de honden.
Ik kom er ook voor mijn lol en die van mijn honden overigens. Meer dat laatste zelfs.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
teletac
Weet er ook niet veel van, was volgens mij een proef bij de politie Groningen met MGmalinois schreef:Wat ik bedoelde is een paar jaar geleden, Crutz weet daar meer over als ik me niet vergis.Sonnie1983 schreef:Er is wel een cursus. Bedoeling is dar minimaal 1 op een club deze heeft gevolgdmalinois schreef:Nou idd.maart schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vt jaar een agent die daar aan meegedaan had op de puplijst gehad, maar toen de pups 5 weken waren geweigerd, was een apart figuur & hoorde van hem dat t dus geflopt was die test.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Vind het overigens wel opmerkelijk dat iemand als MG zo'n stempel kan drukken op de inhoud van het besluit, terwijl er in de hele tekst nergens iets over KNPV staat te lezen.
Te meer ook omdat als argumentatie om tot zo'n besluit staat dat een middel een redelijk doel zou moeten hebben.
Als ik dan lees dat er al proef is gedraaid met een "MG-methode", waar is het geluid uit de professionele wereld dan?
Te meer ook omdat als argumentatie om tot zo'n besluit staat dat een middel een redelijk doel zou moeten hebben.
Als ik dan lees dat er al proef is gedraaid met een "MG-methode", waar is het geluid uit de professionele wereld dan?
Wiel
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap al helemaal niet wat die MG er steeds tussen staat te springen....

- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
Er is bij ons een tijdje geleden ook iemand dringend verzocht om zijn gezicht nooit meer op ons trainingsveld te laten zien, vanwege de manier waarop hij met zijn hond om meende te kunnen gaan.malinois schreef:Maar dacht je nu echt alle verenigingen de andere kant op kijken bij zulke dingen? Ik weet zeker zelfs dat het bij 80% absoluut niet het geval is en daar wordt je er gewoon uitgemieterd.tineke schreef:Ik weet echt heel weinig af van de africhtingswereld hoor maar dit pik ik er dan even uit omdat ik vaker dit soort dingen lees.Gos schreef:Ik zie ook wel voorbeelden van hoe het niet moet. Toen ik zelf naar de PH1 keuring ging met mijn teefje (dat nu overigens met "pensioen" is, hier nog woont en nog steeds echt geen genoegen neemt met alleen bankhangen), was er iemand die zijn hond letterlijk bij iedere oefening uit de auto moest sleuren omdat ze niet naar de stellaan wilde. Die hond kromp inderdaad letterlijk ineen bij het horen van de stem van de trainingsmaat van die geleider. Denk maar niet dat daar lovend over gepraat werd. En daar mogen ze wat mij betreft best het reglement op aanpassen.
Een goeie zaak vind ik.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): mechelaar
[quote="Biet"]Vind het overigens wel opmerkelijk dat iemand als MG zo'n stempel kan drukken op de inhoud van het besluit, terwijl er in de hele tekst nergens iets over KNPV staat te lezen.
Als ik dan lees dat er al proef is gedraaid met een "MG-methode", waar is het geluid uit de professionele wereld dan?[/quote]
Ik heb begrepen dat ook de politie met hun surveillancehonden er onaangenaam door verrast werd. Dit vooral omdat er niets stond over uitzonderingen zoals professioneel gebruik of een cursus om hem te mogen gebruiken. Dit laatste zouden veel mensen best toejuichen,denk ik.
Verder denk ik dat de politie veel belang heeft bij een breed netwerk van sportclubs om geschikte honden van te betrekken. Dat redt je niet met een eigen fokprogramma. Ik werk zelf met speurhonden en het gros van onze honden komt ook uit africhtingslijnen.
Als ik dan lees dat er al proef is gedraaid met een "MG-methode", waar is het geluid uit de professionele wereld dan?[/quote]
Ik heb begrepen dat ook de politie met hun surveillancehonden er onaangenaam door verrast werd. Dit vooral omdat er niets stond over uitzonderingen zoals professioneel gebruik of een cursus om hem te mogen gebruiken. Dit laatste zouden veel mensen best toejuichen,denk ik.
Verder denk ik dat de politie veel belang heeft bij een breed netwerk van sportclubs om geschikte honden van te betrekken. Dat redt je niet met een eigen fokprogramma. Ik werk zelf met speurhonden en het gros van onze honden komt ook uit africhtingslijnen.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Dezelfde die het nu doet, niemand, maar dan kan je er wel niet zo makkelijk meer aan raken.En dat werkt denk je? Wie gaat dat controleren?
Onze honden lopen trouwens altijd los (behalve op straat) en ze zijn opgevoed zónder TT. En we hebben er ook ééntje die niet alle honden even leuk vindt, toch lukt het zonder dat ding.
Hoe wordt een hond zo dat hij mensen bijt? Foutje in de training? Of is er een lichamelijke oorzaak?Je vergeet even dat die honden ook mensen bijten... en dat moet heel strak begeleid worden want je hebt geen beschermende kleding bij de IPO. Alleen je mouw. Dan mogen ze niet een foutje maken. Had jij dat graag gehad toen Xantos op jou gestuurd werd een paar jaar geleden? Nee toch?
Ik weet het in ieder geval in het geval van de rotweiler.
Als die pakwerkhonden gewone voorbijgangers bijten, zijn ze niet echt onder controle dacht ik, en dan zijn nog niet eens opgejut.
Klopt niet helemaal, niet?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan hoef je t dus niet te verbieden. Gewoon t aanbod beperken?Vitalia schreef:Dezelfde die het nu doet, niemand, maar dan kan je er wel niet zo makkelijk meer aan raken.En dat werkt denk je? Wie gaat dat controleren?
Mooi voor je, hier ook 6 van de 7... en nu?Onze honden lopen trouwens altijd los (behalve op straat) en ze zijn opgevoed zónder TT. En we hebben er ook ééntje die niet alle honden even leuk vindt, toch lukt het zonder dat ding.
Je vergeet even dat die honden ook mensen bijten... en dat moet heel strak begeleid worden want je hebt geen beschermende kleding bij de IPO. Alleen je mouw. Dan mogen ze niet een foutje maken. Had jij dat graag gehad toen Xantos op jou gestuurd werd een paar jaar geleden? Nee toch?
Volgens mij kun jij niet lezen. Zou gewoon nog een poging doen.Hoe wordt een hond zo dat hij mensen bijt? Foutje in de training? Of is er een lichamelijke oorzaak?
Als die pakwerkhonden gewone voorbijgangers bijten, zijn ze niet echt onder controle dacht ik, en dan zijn nog niet eens opgejut.
Hint: mijn honden zijn sociaal en lopen gewoon los tussen de mensen.
Pakwerkers zijn geen mensen?

- sandrav
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ook onze hond is een blije en vrolijke hond, zelfs als hij de band ziet of om heeft.
Paardrij zwepen moeten ze ook maar verbieden.
Daar corrigeer je ook mee,
(sorry maar is echt onzin)
Veel honden zijn gebaat bij correct gebruik van band. Kunnen daarom lekker los lopen , rennen en spelen.
denk ook aan honden die groot zijn en niet zo aardig naar andere honden. (bv reu tegen reu)
De baas weet dat hij ed hond altijd bij zich kan roepen en aan kan lijnen.
De hond hoeft geen korf om en kan ook los lopen en zijn energie kwijt.
(enm los is anders als een uur fietsen)
Paardrij zwepen moeten ze ook maar verbieden.
Daar corrigeer je ook mee,
(sorry maar is echt onzin)
Veel honden zijn gebaat bij correct gebruik van band. Kunnen daarom lekker los lopen , rennen en spelen.
denk ook aan honden die groot zijn en niet zo aardig naar andere honden. (bv reu tegen reu)
malinois schreef:Ach zo ben ik toch al genoemd hier dusmassam schreef:Gos schreef: Maar ja, ik begrijp inmiddels dat ik bij de sectie onmensen zonder denkvermogen hoor, dus ik laat het er verder maar bij
ik hoop dat je niet denkt dat ik zo denk. ik probeer erg genuanceerd mijn mening te geven en ook heel duidelijk te maken dat dat mijn idee erover is en ik niks op wil dringen aan mensen. let wel, ik ben zwaar tegen deze middelen voor recreatieve zaken maar dat maakt niet dat ik mensen die het gebruiken meteen debielen vind.
ik reageer hier even op omdat ik nogal actief ben die laatste pagina'sNee weet ik wel... maar nietemin zal ik ook altijd blijven uitleggen hoe ik ze gebruik, zal er ook geen geheim van maken ook nooit gedaan trouwens. Diegenen die mijn honden en mij kennen, weten hoe ze zijn en weten ook dat het alles behalve angstige stresskippen zijn.
Meer kan ik er niet van maken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
daar ben ik het dan weer niet mee eens.sandrav schreef:
Veel honden zijn gebaat bij correct gebruik van band.
Dat er veel baasjes mee gebaat zijn, weer wel.
Maar met een correctie is geen enkel levend wezen gebaat, al helemaal niet diegeen die er niet zelf voor kiest.
Het moet ook niet verbloemd worden. Het is wat het is. Correctie.
Het is geen drama en het hoeft helemaal niets in de weg te staan, maar laat ons niet baasjes de hemel gaan inprijzen omdat ze uit liefde voor hun hond, de hond een TT aandoen

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat heb ik hier ook niemand zien zeggen.maart schreef:daar ben ik het dan weer niet mee eens.sandrav schreef:
Maar met een correctie is geen enkel levend wezen gebaat, al helemaal niet diegeen die er niet zelf voor kiest.
Het is geen drama en het hoeft helemaal niets in de weg te staan, maar laat ons niet baasjes de hemel gaan inprijzen omdat ze uit liefde voor hun hond, de hond een TT aandoen

-
- Zeer actief
malinois schreef:dat heb ik hier ook niemand zien zeggen.maart schreef:daar ben ik het dan weer niet mee eens.sandrav schreef:
sandrav schreef: Veel honden zijn gebaat bij correct gebruik van band. Kunnen daarom lekker los lopen , rennen en spelen.

klinkt toch wel als een TT die lekker ervoor zorgt dat je vrije blije huppelende hondjes hebt die met alles en iedereen overweg kunnen.
Je moet ten alle tijde bewust blijven van wat je om je hond zijn nek hebt hangen en wat voor impact je daarmee kunt veroorzaken.
Als je reu niet met een reu kan, vind ik overigens een TT daar geen oplossing voor. Die gaat helemaal niet ervoor zorgen dat je reu ineens wel met reuen kan spelen en rennen.
Zoals het hierboven staat, vind ik het niet de correcte manier van denken en omgaan met een TT en op die wijze mag het voor mij in de vrije handel zeker verboden worden.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zit wel een kern van waarheid in maar niet op de manier hoe jij het leest.maart schreef:malinois schreef:dat heb ik hier ook niemand zien zeggen.maart schreef:daar ben ik het dan weer niet mee eens.sandrav schreef:
Het is geen drama en het hoeft helemaal niets in de weg te staan, maar laat ons niet baasjes de hemel gaan inprijzen omdat ze uit liefde voor hun hond, de hond een TT aandoensandrav schreef: Veel honden zijn gebaat bij correct gebruik van band. Kunnen daarom lekker los lopen , rennen en spelen.
(enm los is anders als een uur fietsen)![]()
klinkt toch wel als een TT die lekker ervoor zorgt dat je vrije blije huppelende hondjes hebt die met alles en iedereen overweg kunnen.
Je moet ten alle tijde bewust blijven van wat je om je hond zijn nek hebt hangen en wat voor impact je daarmee kunt veroorzaken.
Als je reu niet met een reu kan, vind ik overigens een TT daar geen oplossing voor. Die gaat helemaal niet ervoor zorgen dat je reu ineens wel met reuen kan spelen en rennen.
Zoals het hierboven staat, vind ik het niet de correcte manier van denken en omgaan met een TT en op die wijze mag het voor mij in de vrije handel zeker verboden worden.

Ik had Xantos ook een TT om ivm zijn hekel aan andere honden. Niet dat hij ooit geknokt heeft met een vreemde hond, maar wel voor MIJN gevoel. Ik had nog iets wat ik zou kunnen gebruiken als ik het op afstand verkeerd zou zien gaan. Juist deze 'extra' veiligheid gaf hem geen stress en geen reden tot aan-/uitvallen, want ik was ontspannen. Dat was ik niet als hij hem niet om had en er liep ineens een andere hond in de buurt. Want dat gebeurd, ook al heb je ogen van voor en achter (en geloof me dat had ik echt) toch heb ik het een paar keer gehad (en in die bijna 7 jaar kon je dat op 1 hand tellen) dat er ineens een andere hond bij hem stond of achter hem liep. En dan liep ik echt op stukken waar het theoretisch gezien gewoon niet mogelijk was, enorm hek aan de ene kant en een kanaal aan de andere kant, geen zijwegen etc. Ik heb die TT zo goed als nooit hoeven te gebruiken bij hem, maar het idee dat er iets was was voldoende voor mij en dat resulteerde in een rustige hond. Hij liep altijd los en heeft nog nooit een vreemde hond maar een haartje gekrenkt. Terwijl hij een enorme chaos aan kon richten gezien het bloedbad destijds met een paar van mijn andere honden. Op die manier ook een vrolijke blije hond, net als al mijn andere honden zonder TT.
Maar het maakt idd. niet ineens dat hij met andere honden overweg kon want dat heeft hij nooit gekund. Maar dat was ook niet de insteek.

-
- Zeer actief
Dan heb je toch wat geduld nodig. Morgen nog een drukke dag werken, zaterdag kantinedienst op een van de twee knpv clubs waar ik lid ben en waar weer de Bkd gegeven wordt en zondag ook een volle dag. Volgende week vakantie dus dan heb ik wel tijdBelle schreef: Ik lees graag je kanttekeningen bij de onderzoeken.

Nou daar hoor ik dan weer zelden over ,ik ga dus enkel af op wat ik hier daarover lees.malinois schreef:Maar dacht je nu echt alle verenigingen de andere kant op kijken bij zulke dingen? Ik weet zeker zelfs dat het bij 80% absoluut niet het geval is en daar wordt je er gewoon uitgemieterd.
En dan lees ik vaak van zaken die mis gaan maar nooit wat daar dan voor maatregelen tegenover staan.
Ik vind het dus een goede zaak om te lezen dat er wel maatregelen tegen worden genomen.
Niet altijd ,ik kan me nog heel goed herinneren dat iemand hier ooit eens een topic had geopend waarin ze lollig vertelde dat haar hond even werd bijgespijkerd op de training en die droeg dus zo'n band bleek toenInge schreef:[De middelen waar je over spreekt waren de middelen die in het verleden veelvuldig gebruikt werden, dus vóór de TT![]()

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik lees dit nergens in deze discussierenee-uk schreef:de 785e discussie over de tt en het had net zo goed bij de eerste kunnen blijven.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
malinois schreef:Dan kun je niks meer doen. Want dat is overal. Dat is absoluut niet voorbehouden aan IPO.Emma schreef:voor mij wordt (wat ik ervan meegekregen heb), de honden bij veel mensen vooral als sportartikel gezien.malinois schreef:want?Emma schreef:ik snap ook niet dat iemand voor IPO kiest met zijn honden.
Ik kom er ook voor mijn lol en die van mijn honden overigens. Meer dat laatste zelfs.
klopt. alle sporten/activiteiten waarbij de ambities hoog liggen worden de honden als middel gezien en minder naar hun welzijn gekeken. echt niet alleen bij werkhonden. en dat vind ik in alle gevallen fout

-
- Zeer actief
Pakwerkers zijn dik ingeduffelde, waggelende mensen, denk je dat jouw hond echt dat verschil niet ziet?malinois schreef:Dan hoef je t dus niet te verbieden. Gewoon t aanbod beperken?Vitalia schreef:Dezelfde die het nu doet, niemand, maar dan kan je er wel niet zo makkelijk meer aan raken.En dat werkt denk je? Wie gaat dat controleren?Mooi voor je, hier ook 6 van de 7... en nu?Onze honden lopen trouwens altijd los (behalve op straat) en ze zijn opgevoed zónder TT. En we hebben er ook ééntje die niet alle honden even leuk vindt, toch lukt het zonder dat ding.
Je vergeet even dat die honden ook mensen bijten... en dat moet heel strak begeleid worden want je hebt geen beschermende kleding bij de IPO. Alleen je mouw. Dan mogen ze niet een foutje maken. Had jij dat graag gehad toen Xantos op jou gestuurd werd een paar jaar geleden? Nee toch?Volgens mij kun jij niet lezen. Zou gewoon nog een poging doen.Hoe wordt een hond zo dat hij mensen bijt? Foutje in de training? Of is er een lichamelijke oorzaak?
Hint: mijn honden zijn sociaal en lopen gewoon los tussen de mensen.
Pakwerkers zijn geen mensen?
Er zijn genoeg honden die in het pak bijten maar niet op een burger, die je dat moet aanleren. Ik heb misschien zelf geen hond meer die pakwerk doet, maar ik heb genoeg gezien tijdens de jaren daarvoor, en ook nu nog, om te weten dat er een heleboel eng denkende leden zijn in zulke pakwerkverenigingen.
Het gaat erover om die personen het gebruik van de TT zo moeilijk mogelijk te maken.
Goed voor jou dat je alles correct aanpakt met je honden, maar geef dan ook toe dat er méér tegenover staan die dat niet doen. Waar het resultaat primeert boven het welzijn van hun hond, zeker als het een wedstrijd betreft.
Ik heb mensen gezien die tijdens een wedstrijd zo gefixeerd waren op hun plaats dat ze niet meer nadachten, hun hond bijna hebben laten verdrinken, als er niemand anders in het water was gesprongen om hem eruit te halen.
Hun hond zo uitgeput hadden door in de zon te lopen dat ie door zijn poten zakte van een hitteslag, die hond is trouwens bijna gestorven.
Als je met je hond inzit, zie je dat hij niet meer kan en geef je hem de rust en de tijd om af te koelen. Zulke personen bestaan er ook en als je eerlijk bent, zal je zelf ook al wel zulke mensen gezien hebben.
Ik ben blij dat jij niét zo bent, maar bekijk het ook eens door de ogen van ons, tegenstanders, wij houden niet alleen niet van de methode, maar wij zien ook wat er misgaat en dáár zijn we het bangst voor.
-
- Zeer actief
Vitalia schreef: Pakwerkers zijn dik ingeduffelde, waggelende mensen

en zo is het in de zomer.

De Finnen hun dikke pak: een leren schort over hun kledij

als ze waggelen, komt het alvast niet door hun kostuum dus

-
- Zeer actief