Ja Lieke dat zijn zeker honden om verliefd op te worden! Zo is zoals ik een Collie graag zie! Als je ook de foto'sziet van ze aan het werk, zelfs het volgen is al veel meer spectacel dan de gewone engelse type. Ja dat is eentje die ik in de favorieten moet opslaan!lieke schreef:Mocht je nog een buitengewoon sportieve, actieve en slimme werkcollie overwegen (nu of in de toekomst), raad ik je aan om naar deze fokker te gaan: http://www.collies-vombopparderhamm.de/
Ik ben helemaal wég van deze honden. Prachtig om te zien, geen overdadige vacht en zijn honden hebben allemaal werkcertificaten. Ze doen er sledesport, behendigheid en pakwerk () mee.
Kortom, ik denk dat Kay nog een beste kluif zal hebben aan een hond uit deze lijnen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Er is zoveel leuks! Edit: komende week bezoeken
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Er is zoveel leuks! Edit: komende week bezoeken

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
gyanty schreef:Ja Lieke dat zijn zeker honden om verliefd op te worden! Zo is zoals ik een Collie graag zie! Als je ook de foto'sziet van ze aan het werk, zelfs het volgen is al veel meer spectacel dan de gewone engelse type. Ja dat is eentje die ik in de favorieten moet opslaan!lieke schreef:Mocht je nog een buitengewoon sportieve, actieve en slimme werkcollie overwegen (nu of in de toekomst), raad ik je aan om naar deze fokker te gaan: http://www.collies-vombopparderhamm.de/
Ik ben helemaal wég van deze honden. Prachtig om te zien, geen overdadige vacht en zijn honden hebben allemaal werkcertificaten. Ze doen er sledesport, behendigheid en pakwerk () mee.
Kortom, ik denk dat Kay nog een beste kluif zal hebben aan een hond uit deze lijnen.
Als je daar gaat kijken, ga ik zeker mee.

- gyanty
- Zeer actief
Vandaag hebben we de eerste ontmoeting gehad. Was zeker leuk. Kay was erg charmant naar dit oudere teefje. Ze botste 1 keer wel flink hard tegen elkaar aan, maar dat vinden ze op zich geen probleem en waren daarna nog steeds dikke vrienden (voor Kay kan het dan ook meteen over zijn). Op zich speelde ze niet met elkaar, tot we na de tijd nog ergens wat gingen drinken, toen wilde ze onder tafel ineens spelen haha.
Was echt een grappig hondje. Wat kleiner dan we hadden verwacht, maar ze kan hard rennen en ook heel hoog springen. Al redelijk gehoorzaam (maar lang niet zo gehoorzaam als Kaytje natuurlijk haha)
Donderdag hebben we nog een ontmoeting. Hebben we ook erg zin in. We rijden zo het hele land af in onze zoektocht naar een leuk hondje wat echt bij ons past!
Was echt een grappig hondje. Wat kleiner dan we hadden verwacht, maar ze kan hard rennen en ook heel hoog springen. Al redelijk gehoorzaam (maar lang niet zo gehoorzaam als Kaytje natuurlijk haha)
Donderdag hebben we nog een ontmoeting. Hebben we ook erg zin in. We rijden zo het hele land af in onze zoektocht naar een leuk hondje wat echt bij ons past!

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Leuk dat het al klikte met het hondje en kay
Hoop dat het donderdag weer zo gezellig gaat
Hoop dat het donderdag weer zo gezellig gaat
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- gyanty
- Zeer actief
Nou na kennismaking vandaag zie ik dat niet. Dat zou zielig zijn voor het eerste hondje. Persoonlijk hadden wij meer met dit hondje (nou ja hondje...Ze is groter dan Kay). Het eerste hondje was ouder en heel gemakkelijk, maar niet echt een hondje nog om wat mee te doen, om mee te werken. Deze was wat jonger (2). Het was geen liefde met Kay meteen, maar aanvankelijk niet onaardig tegen elkaar. Ze heeft hem wel even op zijn plaats gezet met het balletje erbij en toen meneer wel een beetje opdringerig snuffelde en Kay moest ook even vertellen dat het tot zo ver mocht en niet meer. Het zijn dus dan wel twee met pit.Boutje schreef:Donderdag nog eens dus, ik voorzie 3 honden(nog steeds!)
De twee die we nu dus tegen over elkaar hebben staan zijn dus echt een verschil tussen dag en nacht. Een wat ouder hondje watvooral heel makkelijk lijkt en wat meteen wel dikke mik was met Kay, maar wij persoonlijk minder mee uit de voeten kunnen. En deze pittige tante waar Kay nog wel eens een kluif aan zou kunnen hebben en wat we zeker zouden moeten begeleiden (in begin geen ballen en speeltjes), maar deze hond sprak ons zelf meer aan, dus moeilijke keuze.
Wil eigenlijk nog een keer gaan en wat uitgebreider met deze twee wandelen, want op zich houden wij van uitdaging en houden we van een hond met pit en kunnen we deze hond meer in ons actieve leven bieden dan de oudere. De oudere zijn we wel van plan af te zeggen, maar dat zegt nog niet dat we per se deze dame nemen. Het moet ook wel leuk en goed voor Kay zijn (en ik denk dat dit de eerste hond was, waar hij voor afremde en niet vol boven op de bal knalde, hij had duidelijk wel respect voor haar en ik denk altijd wel dat het belangrijk is dat er een stabiele teef boven Kay komt, aangezien het wel een onzeker mannetje is, die zich nog wel eens denkt te moeten verdedigen in zijn onzekerheid.
Nou ja, we denken even na en ik moet even wat zaken uitzoeken dus. We hebben nog niet echt besloten, maar het gevoel heeft wel een sterke aantrekking, maar is het ook verstandig zo'n pittige tante? Poeh moeilijk gevoel en verstand samen te krijgen.
Laatst gewijzigd door gyanty op 17 dec 2012 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

- gyanty
- Zeer actief
Dat idee kreeg ik niet(of ik contact met ex kan opnemen), maar ik moet zeggen heb het ook niet gevraagd. Ik weet ook niet of ex het met herplaatsing eens is. Vind het raar om daar zo specifiek naar te vragen. Ik ben misschien naief, maar had niet gevoel dat het echt achter rug van ex om gedaan wordt.Boutje schreef:Klinkt inderdaad moeilijk.
De eerste hond zou ik dan ook niet doen.
maar de 2e? Ik weet het niet... kan je eventueel kontakt met de ex opnemen ivm die papieren? Is die akkoord met herplaatsing?
Indien niet... er zijn zo enorm veel leuke honden die een plekje zoeken...

- hansopanso
- Actief
- Mijn ras(sen): Schotse Herdershond Langhaar
Amerikaans type - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Natuurlijk kun je het alsnog vragen lijkt me. Ik zie de ex al met de papieren voor deur staan zo van "het is mijn hond".
En anders wat Boutje al zegt, "... er zijn zo enorm veel leuke honden die een plekje zoeken..."
En anders wat Boutje al zegt, "... er zijn zo enorm veel leuke honden die een plekje zoeken..."
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Ze hebben nog een reutje zitten van 16 wekenlieke schreef:Mocht je nog een buitengewoon sportieve, actieve en slimme werkcollie overwegen (nu of in de toekomst), raad ik je aan om naar deze fokker te gaan: http://www.collies-vombopparderhamm.de/
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Qua wedstrijden lopen kan je er natuurlijk gewoon voor kiezen om haar als stamboomloze hond in te schrijven. Heb je de papieren niet nodig. Kan je alleen het fci wk niet lopen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Als het goed is, is die na vandaag wegblacky schreef:Ze hebben nog een reutje zitten van 16 wekenlieke schreef:Mocht je nog een buitengewoon sportieve, actieve en slimme werkcollie overwegen (nu of in de toekomst), raad ik je aan om naar deze fokker te gaan: http://www.collies-vombopparderhamm.de/
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
vertel???Eilfy schreef:Als het goed is, is die na vandaag wegblacky schreef:Ze hebben nog een reutje zitten van 16 wekenlieke schreef:Mocht je nog een buitengewoon sportieve, actieve en slimme werkcollie overwegen (nu of in de toekomst), raad ik je aan om naar deze fokker te gaan: http://www.collies-vombopparderhamm.de/
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Henry heet nu Diamond en is geplaatst bij vrienden van mijblacky schreef:vertel???Eilfy schreef:Als het goed is, is die na vandaag wegblacky schreef:Ze hebben nog een reutje zitten van 16 wekenlieke schreef:Mocht je nog een buitengewoon sportieve, actieve en slimme werkcollie overwegen (nu of in de toekomst), raad ik je aan om naar deze fokker te gaan: http://www.collies-vombopparderhamm.de/
Is een lekkere actieve puber die de dingen snel oppakt van wat ik gehoord heb.
Deze kennel heeft volgens mij wel weer een nestje in de planning
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- hansopanso
- Actief
- Mijn ras(sen): Schotse Herdershond Langhaar
Amerikaans type - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Onze pup komt binnenkort ook uit Duitsland..... Jawel, weer een Amerikaanse Collie