Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk ras is geschikt voor ons?
Moderator: moderatorteam
-
Booooo
- geregistreerd lid
Welk ras is geschikt voor ons?
Hallo,
Wij zijn op zoek naar een maatje voor het leven, het liefst willen wij een middelmaat hond die zo min mogelijk verhaart. Hij mag natuurlijk wel wat verharen maar geen vacht hebben zoals een Husky bijvoorbeeld. De labradoodle valt voor ons zoiezo al af, wij willen graag een hond met een eigenwijze boefachtige uitstraling.
Groetjes,
Wij zijn op zoek naar een maatje voor het leven, het liefst willen wij een middelmaat hond die zo min mogelijk verhaart. Hij mag natuurlijk wel wat verharen maar geen vacht hebben zoals een Husky bijvoorbeeld. De labradoodle valt voor ons zoiezo al af, wij willen graag een hond met een eigenwijze boefachtige uitstraling.
Groetjes,
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
- Aantal honden: 2
Re: Welk ras is geschikt voor ons?
Wat voor karakter moet het hebben? Dat is natuurlijk het belangrijkst;)..
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Heb je nog meer wensen. En dan in de zin van wat heb je de hond te bieden qua beweging en wat zou je met de hond willen doen. Dus alleen wandelen of ook cursussen.
-
Booooo
- geregistreerd lid
Rassen zoals: poedels etc. vallen af.. Dat is niet echt ons ding.
Karakter is natuurlijk ook belangrijk, en we zitten al dagen op internet te zoeken, maar komen er niet uit.
Hij moet lief en betrouwbaar zijn, mag een beetje waaks zijn, maar wel normaal tegen vreemde. Dus we willen gewoon normaal visite kunnen ontvangen.
De Kelpie vonden we heel erg leuk, maar die is toch echt wel boven ons budget. We zijn nu ook op zoek naar een kruising.
Jion: Jouw rechter hondje ziet er leuk uit
Maar dat is vast een rashond?
Wij hebben een huis met tuin. Hond krijgt dagelijks beweging. Het is niet dat we iedere dag een wandeling van uren lang gaan maken. Maar wel regelmatig, en in het weekend lekkere boswandelingen en hij kan mee naar de paarden.
Een cursus hangt er vanaf wat voor soort hond we nemen.
Karakter is natuurlijk ook belangrijk, en we zitten al dagen op internet te zoeken, maar komen er niet uit.
Hij moet lief en betrouwbaar zijn, mag een beetje waaks zijn, maar wel normaal tegen vreemde. Dus we willen gewoon normaal visite kunnen ontvangen.
De Kelpie vonden we heel erg leuk, maar die is toch echt wel boven ons budget. We zijn nu ook op zoek naar een kruising.
Jion: Jouw rechter hondje ziet er leuk uit
Wij hebben een huis met tuin. Hond krijgt dagelijks beweging. Het is niet dat we iedere dag een wandeling van uren lang gaan maken. Maar wel regelmatig, en in het weekend lekkere boswandelingen en hij kan mee naar de paarden.
Een cursus hangt er vanaf wat voor soort hond we nemen.
-
Safari
Kijk eens bij www.huizezwerfhond.nl en dan bij Alexis, Lisa of Berry 
-
Booooo
- geregistreerd lid
Wij hebben ook al gekeken op zulk soort sites, maar we willen wel echt een pup.
-
Booooo
- geregistreerd lid
Nanna: Nogmaals wij willen echt een pup.
Jion: Aaah die ziet er heel leuk uit
Ik heb ook al vaak gekeken op stichting dierenhulp zonder grenzen daar vind ik vaak wel puppy's die aan onze 'eisen' voldoen, maar eer dat ze dan in nederland zijn, zijn ze alweer een half jaar oud.
Jion: Aaah die ziet er heel leuk uit
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Als je geen rashond kan betalen, zou ik gaan voor een asielpup (of hond) of een hondje via een stichting. Steun dan alsjeblieft niet de portemonnee van een onverantwoorde (brood)fokker.
Vergeet niet dat de aanschafprijs láng niet alles is dat een hond gaat kosten. Denk aan (onverwachte) dierenartskosten, voeding, ontworming, entingen, speelgoed, kauwmateriaal, beloningen, bench/kennel/mand/kussen/bed, eventuele hondenschool, en ga zo maar door. Dit kost je maandelijks gewoon tussen de 50 en 150 euro.
Er zijn echt ver-schrik-ke-lijk veel leuke pups beschikbaar die gered worden uit het buitenland. Ook echte jonkies!
Als je toch geen rashond zoekt, zou ik het absoluut in overweging nemen.
Jonnie, bijvoorbeeld.

Of Ginny.

Of deze leukerd, Brandy.

Vergeet niet dat de aanschafprijs láng niet alles is dat een hond gaat kosten. Denk aan (onverwachte) dierenartskosten, voeding, ontworming, entingen, speelgoed, kauwmateriaal, beloningen, bench/kennel/mand/kussen/bed, eventuele hondenschool, en ga zo maar door. Dit kost je maandelijks gewoon tussen de 50 en 150 euro.
Er zijn echt ver-schrik-ke-lijk veel leuke pups beschikbaar die gered worden uit het buitenland. Ook echte jonkies!
Als je toch geen rashond zoekt, zou ik het absoluut in overweging nemen.
Jonnie, bijvoorbeeld.

Of Ginny.

Of deze leukerd, Brandy.

-
Safari
Deze hondjes zijn 5,5 maand. Er staan ook beschikbare pups van 14 weken en 2,5 maanden opBooooo schreef:Wij hebben ook al gekeken op zulk soort sites, maar we willen wel echt een pup.
Nanna wat een enige hond weer. Als ik er weer eens 1 wil mag jij voor mij uitzoeken.
- RianneS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua x dwergpincher
Chihuahua - Aantal honden: 2
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mirbessa heeft ook een aantal pups, zoals
Grace

Mairi

Zie: http://www.dierenhulpmirbessa.nl/index.php/puppys
Grace

Mairi

Zie: http://www.dierenhulpmirbessa.nl/index.php/puppys
-
Booooo
- geregistreerd lid
-
Booooo
- geregistreerd lid
Een broodfokker willen we natuurlijk ook niet!
We gaan morgenavond bij deze kijken
http://www.dierenhulpzondergrenzen.com/ ... am=Brandon
-
Booooo
- geregistreerd lid
Ik heb inderdaad ook info gezocht over verharen, en ik lees heel veel dat als je goede voeding geeft het veel kan schelen.
-
Booooo
- geregistreerd lid
Wij mogen hem vanavond nog niet gelijk meenemen. We gaan eerst kijken, en als we beslissen dat we hem nemen, komen ze an de stichting eerst bij ons thuis om te kijken of wij hem bepaalde dingen kunnen bieden.
Wat voor vragen zou ik kunnen verwachten?
Wat voor vragen zou ik kunnen verwachten?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Gewoon ondergaan en geen antwoorden gaan zitten voorbereiden. De stichting is er niet om je te keuren maar om te bekijken of je een passend huis kan bieden voor hun hondje. Gewoon eerlijk je verhaal doen en jezelf niet mooier maken dus is ook in jouw belang. Je wilt ook een hond die makkelijk en goed past bij jullie toch? Succes en veel plezier!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Booooo
- geregistreerd lid
Hahaha
dat zullen we maar doen dan!
Haha nee ik snap best dat als je in een flatje woont, het dan word afgekeurd.. Maar wij wonen in een normaal huis, met tuin enzo dus ik kan zo geen rede bedenken waarom wij niet geschikt zouden zijn :=
Haha nee ik snap best dat als je in een flatje woont, het dan word afgekeurd.. Maar wij wonen in een normaal huis, met tuin enzo dus ik kan zo geen rede bedenken waarom wij niet geschikt zouden zijn :=
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik denk dat je beter in een flatje kan wonen en er heel veel met je hond op uittrekken, dan dat je in een kast van een huis met dito tuin woont en je hond alleen het eigen terrein te zien krijgt.
Het wonen op een flat op zich hoeft helemaal niets te zeggen vind ik.
Het wonen op een flat op zich hoeft helemaal niets te zeggen vind ik.
-
Booooo
- geregistreerd lid
Helaas woon ik niet in een kast van een huis :=
En een andere omgeving dan de tuin krijgt hij echt wel te zien hoor
En een andere omgeving dan de tuin krijgt hij echt wel te zien hoor
- klaproos
- Zeer actief
De huisvesting zegt in heel veel gevallen niets. Honden kunnen dolgelukkig zijn op een flatje met de juiste baas.Booooo schreef:Hahahadat zullen we maar doen dan!
Waar ze heel erg naar kijken is of je niet veel van huis bent, zeker bij pups is het heel belangrijk dat je er voor ze bent of een alternatief hebt zoals een opvang. Baasjes die fulltime werken terwijl de hond dan alleen zou moeten zitten worden dus afgekeurd. En natuurlijk kijken ze naar jullie ervaring met honden, naar jullie dagindeling, naar jullie plannen met de hond, etcetera.
Leuk hondje, die Brandon! Houd er wel rekening mee dat hij een hele flinke hond gaat worden (echt wel een stuk groter dan 'middenmaat'), volgens mij zit er iets Ridgeback-achtigs en dogachtigs (molosser) in. Ik ken een mix Rottweiler/Bordeauxdog/Rhodesian Ridgeback en die lijkt er opvallend veel op.
En verharen zal hij.
- xxTinkyxx
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Drentsche patrijs
- Aantal honden: 1
En hoe is het gegaan? (Kzie dat hij gereserveerd isBooooo schreef:Een broodfokker willen we natuurlijk ook niet!
- klaproos
- Zeer actief
Ben ook heel benieuwd hoe het gesprek verlopen is!
-
Loek
- Zeer actief
Dat snap ik dan weer niet, wat heeft je hond aan een groot huis en grote tuin als dat zijn enige wereld zou zijn ?Booooo schreef:Hahahadat zullen we maar doen dan!
Bij een hond gaat het niet zozeer om de woonruimte maar wel wat bied je de hond aan geestelijke en lichamelijke opvoeding. Ga je lekker trainen, boswandelingen maken of zet je de hond in je tuin en verder komt hij niet! Zie je hem als een gezinslid die er volledig bij hoort of sluit je hem buiten ?
Werk je hele dagen en zit je pup dan alleen ? daar gaat het om, niet of je in een huis met tuin woont
-
Loek
- Zeer actief
Dat snap ik dan weer niet, wat heeft je hond aan een groot huis en grote tuin als dat zijn enige wereld zou zijn ?Booooo schreef:Hahahadat zullen we maar doen dan!
Bij een hond gaat het niet zozeer om de woonruimte maar wel wat bied je de hond aan geestelijke en lichamelijke opvoeding. Ga je lekker trainen, boswandelingen maken of zet je de hond in je tuin en verder komt hij niet! Zie je hem als een gezinslid die er volledig bij hoort of sluit je hem buiten ?
Werk je hele dagen en zit je pup dan alleen ? daar gaat het om, niet of je in een huis met tuin woont
-
Booooo
- geregistreerd lid
We zijn maandagavond gaan kijken! Wat een lieverdje!
Mijn vriend wilde eigenlijk geen grote hond, en ik juist wel! Hij gaat inderdaad groot worden.
Dinsdag hebben we besloten dat we hem heel graag willen hebben! Ze zijn gisterenochtend bij ons op bezoek geweest en gisterenavond hebben we hem opgehaald
Voor degene die het vroeg: ik snap wel dat honden op een flatje ook gelukkig kunnen zijn, maar het os toch ook lekker als hij in de zomer heel de dag buiten kan zijn als hij dat wilt. Vandaar mijn opmerking over en flat.. En ja we gaan er genoeg mee op stap hoor!
Ik zal binnenkort een topic met foto's plaatsen!
Mijn vriend wilde eigenlijk geen grote hond, en ik juist wel! Hij gaat inderdaad groot worden.
Dinsdag hebben we besloten dat we hem heel graag willen hebben! Ze zijn gisterenochtend bij ons op bezoek geweest en gisterenavond hebben we hem opgehaald
Voor degene die het vroeg: ik snap wel dat honden op een flatje ook gelukkig kunnen zijn, maar het os toch ook lekker als hij in de zomer heel de dag buiten kan zijn als hij dat wilt. Vandaar mijn opmerking over en flat.. En ja we gaan er genoeg mee op stap hoor!
Ik zal binnenkort een topic met foto's plaatsen!
- xxTinkyxx
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Drentsche patrijs
- Aantal honden: 1
Gefeliciteerd!!!! Wat snel heb je m al in huis ... Super! Heel veel plezier van jullie pup ... En natuuuuurlijk willen wij foto's zien

[/url]