Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond tijdelijk "wegsluiten" bij bezoek?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: hond tijdelijk "wegsluiten" bij bezoek?

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb hier helemaal geen ruimte om ze weg tesluiten dus dat is geen optie, naar boven kunnen ze niet want ze lopen geen trappen... gelukkig kan ik mijn honden vrij makkelijk bij vreemde mensen weghouden, Esperanza kan nogal mensen lastig vallen maar die doe ik dan aan de lijn totdat ze gekalmeerd is en gewoon lekker gaat liggen.. is ook 5 minuten werk.
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

~Suzanne~ schreef:Toch 's kijken hoe jullie hiertegenover staan....

Stelling:
Het is geen probleem om een hond tijdelijk in een bench / kamer / gang / buiten "weg te sluiten" als er bezoek komt wat niet van honden houdt, er bang voor is of als er zoveel bezoek komt dat het on-overzichtelijk wordt voor baas/hond/bezoek en het dus "beter"is als de hond tijdelijk elders is.

Toelichting: ik bedoel niet dagen aan een stuk wegsluiten of bij elk bezoek ;-)

Hoe staan jullie daarin en waarom? Natuurlijk geef ik straks ook mijn mening.

Suzanne
Ik heb geen mensen die er niet van houden of bang voor zijn, dus sluit in principe Kay nooit op. Enkel als hij te opdringerig is.
Als mijn neefje of andere kleine kids langskomen wel, dan gaat hij de keuken in. Hij is gewoon te enthousiast en gooit ze dan tegen de vlakte.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Nee hoor, we laten ze altijd overal bij. Mochten ze het zat worden gaan ze vanzelf wel ergens anders in huis op een rustig plekje liggen.
Mensen die hier komen en bang zijn voor honden gaan na het bezoek met een heel ander gevoel weg..
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik sluit Tessa niet weg. We hebben wel een bench, maar die is uitgeleend en haar in een andere kamer opsluiten betekent dat ze naar boven moet. Ik houd haar wel vast tot iedereen rustig zit, anders is het net een stuiterbal. Als we een grote groep visite krijgen, met een verjaardag oid, dan gaat ze naar mijn schoonouders.

Als er visite komt die echt bang is, dan mag ze even de tuin in, met goed weer. Anders gaan we zelf daarheen ipv hier op visite. Voordeel is dat we eigenlijk geen vrienden/kennissen hebben die bang zijn voor honden, behalve mijn schoonzus. Maar bij haar mag ik de hond niet wegbrengen, die wil dat ik haar vast houd, zodat ze langzaam kan wennen. ;)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

DeDiana schreef:Ik heb hier eigenlijk nooit mensen over de vloer die bang zijn voor Mila. Komen er werklui, dan vraag ik het altijd wel even of ze het vervelend vinden als Mila met haar puntneus overal bovenop komt staan (want dat doet ze soms), maar ze vinden het nooit een probleem. Na een minuutje gaat ze toch gewoon ergens rustig liggen. Maar zou iemand wel bang zijn, dan zou ik haar wel even op de slaapkamer doen, mits het geen bezoek van uren is, want Mila vindt dat echt niet leuk. Anders spreken we wel ergens anders af.
haha Gol vind werklui ook super interessant. Ik heb eens mensen voor de badkamer over de vloer gehad en die vonden Gol helemaal leuk, de mannen zongen tweestemmig liedjes tijdens het werk en Gol lag ze maar in volle adoratie aan te kijken :LOL:
Daarna heb ik maar een zanger aan de haak geslagen, vind Gol leuk :mann:
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Hond is hier als een gezindslid.. Als ze bang zijn komen ze maar niet.
De hond hoort hier, en we hebben hem goed opgevoed. Hij doet niks.
Ik ga mijn hond niet opsluiten, dat verdiend hij niet..
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

kipo schreef:Ik lees best vaak dat men lekker wil kletsen en niet op de hond(en) hoeven letten, maar ik hoef nauwelijks naar de honden te kijken als we bezoek hebben (met de uitzondering van Pol en kinderen).
hier ook inderdaad. we moeten alleen opletten dat we er niet op een gaan staan ofzo ;)
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

semmyboy schreef:Hond is hier als een gezindslid.. Als ze bang zijn komen ze maar niet.
Ik snap deze redenatie, maar ik vind hem wat kort door de bocht ;-)
Mijn honden zijn beslist mijn alles maar juist daarom kan het soms handiger zijn om ze even elders te hebben; als ik onvoldoende toezicht zou hebben of als het risico van ontsnappen te groot is.
Let wel: dat gebeurt, nou, laten we gek doen max 3 x per jaar en dan vind ik dat in alle eerlijkheid geen enkel probleem.

Het is dus niet dat ik de honden "buitensluit" of ze aan aan boom ga zetten ;-) maar heel soms is "wegsluiten" de beste optie. En zoals gezegd... dat is dan prima voor mij.

Suzanne
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

semmyboy schreef:Hond is hier als een gezindslid.. Als ze bang zijn komen ze maar niet.
Nou,nou,nou zeg. De hond houd er geen trauma aan over hoor :roll:

Hier heb ik bijv. vaak genoeg kinderen op bezoek. 99% daarvan is "buitenlands" en geloof me dat 90% echt "bang" is voor Nell :19:

Als zij binnen komen sluit ik haar sowieso even weg (bench of naar het balkon) en bij sommige kan ik haar weer loslaten zodra ze binnen zijn. Nell is nogal enthousiast als er mensen binnen komen en voor kinderen die ál bang zijn voor honden is dat niet echt bevorderlijk :wink:

Ik zie niet in waarom ik daar geen rekening mee zou houden eerlijk gezegd. Tis een kleine moeite en ik kan me daarbij nu niet bepaald voorstellen dat dat de hond denkt "oh, maar baasje toch, dit heb ik toch niet verdient" :LOL:

Kort gezegd wordt er hier gewoon rekening gehouden met hetgeen er binnen komt. Als er hier een adviseur binnen komt, of ander "volk" (upc monteurs of wat dan ook) sluit ik haar ook altijd even op :ok: Die mensen komen om te werken, die zitten er niet op te wachten een hond bij zich vandaan te houden/aan te halen of na afloop hun pak om te moeten ruilen ivm witte haren :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

smoekie schreef:

Hier heb ik bijv. vaak genoeg kinderen op bezoek. 99% daarvan is "buitenlands" en geloof me dat 90% echt "bang" is voor Nell :19:

Als zij binnen komen sluit ik haar sowieso even weg (bench of naar het balkon) en bij sommige kan ik haar weer loslaten zodra ze binnen zijn. Nell is nogal enthousiast als er mensen binnen komen en voor kinderen die ál bang zijn voor honden is dat niet echt bevorderlijk :wink:

Ik zie niet in waarom ik daar geen rekening mee zou houden eerlijk gezegd. Tis een kleine moeite en ik kan me daarbij nu niet bepaald voorstellen dat dat de hond denkt "oh, maar baasje toch, dit heb ik toch niet verdient" :LOL:

Kort gezegd wordt er hier gewoon rekening gehouden met hetgeen er binnen komt. Als er hier een adviseur binnen komt, of ander "volk" (upc monteurs of wat dan ook) sluit ik haar ook altijd even op :ok: Die mensen komen om te werken, die zitten er niet op te wachten een hond bij zich vandaan te houden/aan te halen of na afloop hun pak om te moeten ruilen ivm witte haren :engel:
Ach je kinderen of je partner hoeven ook niet overal met hun wijze neus bij te zitten denk ik maar zo.
Dat verdiend hij niet vind ik ook zo drammerig klinken en overdreven ,net of het beest overal een stem in moet hebben.
Maar goed heeft niets met de hond te maken maar meer hoe jezelf in het leven staat denk ik. :W:
Ik heb ook beter verdiend maar krijg het net als veel mensen ook niet allemaal. :ugh:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

~Suzanne~ schreef:Toch 's kijken hoe jullie hiertegenover staan....

Stelling:
Het is geen probleem om een hond tijdelijk in een bench / kamer / gang / buiten "weg te sluiten" als er bezoek komt wat niet van honden houdt, er bang voor is of als er zoveel bezoek komt dat het on-overzichtelijk wordt voor baas/hond/bezoek en het dus "beter"is als de hond tijdelijk elders is.

Toelichting: ik bedoel niet dagen aan een stuk wegsluiten of bij elk bezoek ;-)

Hoe staan jullie daarin en waarom? Natuurlijk geef ik straks ook mijn mening.

Suzanne
Voor mij ligt het aan wat de reden is dat het bezoek "niet van honden houdt". Zijn ze bang voor honden, zal ik Luna wel even apart doe maar over het algemeen blijft ze gewoon in de woonkamer. Zij hoort bij ons en mensen weten het van tevoren. Als ze honden gewoon niet leuk vinden o.i.d.is het dikke pech. Mijn oma heeft een hekel aan katten bijvoorbeeld, nou ja, die katten horen bij ons en het is ons huis. Daar sluit ik ze niet om weg. Mijn vader en broertje zijn allergisch, dus dan doe ik ze wel apart. Luna wil monteurs e.d.nog wel eens in de weg lopen, dus ook dan doe ik haar wel even apart. Net zoals wanneer mijn vriendin met haar dochtertje op bezoek is. Luna is nog wat te lomp voor het kleine ding. Het ligt er dus een beetje aan wat de insteek van het bezoek is :wink:

Voor mijzelf is het niet nodig, dus vanuit mij zal het zelden gebeuren. De hond houdt er niet zoveel aan over, maar ik ga haar niet apart doen, omdat het bezoek toevallig wat minder met honden heeft. Dan zorg ik er wel voor dat ze bij mij blijft en niet naar het bezoek gaat.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:
smoekie schreef:

Ach je kinderen of je partner hoeven ook niet overal met hun wijze neus bij te zitten denk ik maar zo.
Dat verdiend hij niet vind ik ook zo drammerig klinken en overdreven ,net of het beest overal een stem in moet hebben.
Maar goed heeft niets met de hond te maken maar meer hoe jezelf in het leven staat denk ik. :W:
Ik heb ook beter verdiend maar krijg het net als veel mensen ook niet allemaal. :ugh:
Inderdaad.

Maar mijn honden verdienen het wel om opgesloten te worden. Hahahaha.

Doordat mijn man ze nogal vaak voert als hij koek of wat dan ook eet, en het ook nog eens voor de meiden op de salontafel legt, heb ik dus honden die het gebak o.i.d uit de handen van de mensen jat.
En ze jatten het ook rustig van de tafel af.

Dus voor mijn rust gaan mijn honden gewoon in de slaapkamer als ik bezoek heb en al duurt dat misschien een uur of drie, jammer dan.
Als ik geen bezoek heb liggen ze toch in de woonkamer alleen maar te pitten, als ik bezoek heb gaan ze maar in de slaapkamer pitten.
Gelukkig heb ik niet zo heel vaak bezoek die een paar uur blijft.

Ze krijgen altijd wat lekkers mee als ze weggesloten worden dus zodra ik dat lekkers pak rennen ze zelf al naar de slaapkamer.
Heel af en toe mag Jarah er wel bij blijven, zij is heel erg zachtmoedig. Maar dat is maar met hoge uitzondering alleen als mijn jongste zoon er is met zijn dochtertje. Dan komt hij meestal onverwachts en heb ik toch niks te snoepen in huis, dus kan er ook niks gejat worden. Hahahaha.

Mijn zoon vraagt altijd of Jarah dan erbij mag, want hij vind honden wel leuk, als het aan hem lag liet ik de anderen twee dan ook los maar dat risico wil ik echt niet nemen, want Nikkie en Tama zijn nogal haaibaaien.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Cpp
Actief
Mijn ras(sen): Middenslagpoedel

Ongelezen bericht door Cpp »

Mijn hond is rustig en gaat gewoon in mijn buurt liggen als er bekende visite is. Als er mensen komen met bv drukke kleine kinderen of werklui ( dat er veel heen en weer gelopen wordt), is hij echter niet geheel betrouwbaar.
Ik heb een open keuken. En op de grens woonkamer/keuken staat de eettafel. Dan leg ik zijn kleed of mand onder de eettafel en leg hem aan de riem vast. Hij gaat lekker liggen slapen en ligt/loopt niemand in de weg :wink:
En ik hoef niet steeds op te letten en de hond of bezoek instructies te geven :D
Je maakt jezelf niet wit door een ander zwart te maken.
booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door booster »

Daisy is rustig en trekt zich niet veel van bezoek aan en blijft gewoon haar ding doen dus sluit ik niet op en als mensen bang zijn leg ik haar bij mij neer.
Binky sluit ik wel op omdat hij niet tegen drukte kan, Hij wordt erg zenuachtig van drukte en daarom is het voor hem beter om even naar zijn slaapplaats te gaan.
Als het wat rustiger wordt ( stabiele moment tijdens het bezoek) wil ik hem weleens los laten zodat hij rustig kan verkennen.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Hier word er 1 in de bench gezet bij bezoek, omdat hij sommige mensen echt niet moet en in de benen/hielen hapt. Maar dat is niet bij iedereen nodig.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

smoekie schreef:

Aan de andere kant mag ook wel verwacht worden dat je je een beetje aanpast aan degene waar jij gast bent. Daar hou je heus ook geen trauma aan over!

Ik lees van mensen die bang zijn voor honden maar die daar niet aan toe willen geven, die willen leren om er mee te dealen. Dealen met het feit dat honden nu eenmaal bestaan.
Het moet van 2 kanten komen.

Voor mij is het te veel moeite om de honden buiten te sluiten. Ze zijn het niet gewend.
En het is gewoon niet nodig. Ze dringen zich niet op, gaan gewoon ergens liggen en klaar. Als mensen dan nóg moeilijk doen, dan ligt die moeilijkheid ook puur bij hen. En niet bij mijn honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

iones schreef:Aan de andere kant mag ook wel verwacht worden dat je je een beetje aanpast aan degene waar jij gast bent. Daar hou je heus ook geen trauma aan over!
Nou geloof me maar dat die kinderen (want daar heb ik het voornamelijk over) er méér een trauma aan overhouden dan Nell als ik haar op sluit hoor :LOL:

Nell is wel eens niet goed opgesloten toen Çuma naar beneden kwam om naar het toilet te gaan en Nell zo "waaks/lief" als ze is de gang in rende om Çuma te "verwelkomen" en hij van angst bijna in zijn broek plaste. Zo is het ook wel eens gebeurd dat Nell gewoon rondliep en Selinay niet beneden aanbelde omdat de protiekdeur openstond en dus "gewoon" boven aanklopte en Nell dus de deur uitschoot nog voor ik in de gaten had dat dat kleine ding voor de deur stond en zij van angst bijna door het raam heen vloog :schrik:

Dus ja, ik ga van dat soort kinderen (en de meeste zijn dus gewoon echt bang) echt niet verwachten dat zij zich "een beetje" aanpassen hoor :neenee:

Tis voor mij dan simpelweg een kleine moeite (en Nell heeft er ook al geen moeite mee) en voor hen een groot plezier :ok: :ok:
iones schreef:Ik lees van mensen die bang zijn voor honden maar die daar niet aan toe willen geven, die willen leren om er mee te dealen. Dealen met het feit dat honden nu eenmaal bestaan. Het moet van 2 kanten komen.
Ja best hoor. Maar ik ben gewoon van mening dat jij(ik/algemeen gesproken) anderen niet moet gaan "dwingen" hun angst te overwinnen. Dat doen ze zelf maar (of niet).
iones schreef:Voor mij is het te veel moeite om de honden buiten te sluiten. Ze zijn het niet gewend.
En het is gewoon niet nodig. Ze dringen zich niet op, gaan gewoon ergens liggen en klaar. Als mensen dan nóg moeilijk doen, dan ligt die moeilijkheid ook puur bij hen. En niet bij mijn honden.
Iedereen gaat daar simpelweg anders mee om. Ik vind het dus niet erg om de hond ff op te sluiten of buiten te sluiten. Zoals gezegd. Als er een adviseur komt vind ik het ook 3x niks als Nell tegen hem op zou springen of constant zou gaan snuffelen. Zo'n man komt om zijn werk te doen en niet om besnuffeld en afgeleid te worden door de hond. Een upc monteur? Idem dito. Die moet doorgaans naast Nell haar bench erbij en dan gaat ze lekker ff naar buiten tot de upc mijnheer weer vertrokken is :ok: Of tenzij hij/zij aangegeven heeft niks tegen honden te hebben of wat dan ook. Maar zolang zij zelf niet aangeven dat de hond best wel los of naar binnen mag blijft ze gewoon ff in haar bench of op het balkon :wink: :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
smoekie schreef:

Aan de andere kant mag ook wel verwacht worden dat je je een beetje aanpast aan degene waar jij gast bent. Daar hou je heus ook geen trauma aan over!

Ik lees van mensen die bang zijn voor honden maar die daar niet aan toe willen geven, die willen leren om er mee te dealen. Dealen met het feit dat honden nu eenmaal bestaan.

Voor mij is het te veel moeite om de honden buiten te sluiten. Ze zijn het niet gewend.
Wat verwoord je het weer mooi dat het van 2 kanten moet komen. :LOL:
Misschien voor jou te leren dealen dat er mensen bestaan die niets met jouw honden hebben of angst kunnen hebben of jezelf iets gastvrijer opstelt.?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef:
smoekie schreef:

Als je bang bent voor honden dan is een hond als Rio gewoonweg echt heel beangstigend en daar wil ik best rekening mee houden.
Ik ben bang voor vogels en de papegaai van mijn vriendin ging ook altijd even in zijn kooi omdat hij anders op je hoofd of schouder ging zitten en ik dat vreselijk eng vond.
Ik zie daar echt geen probleem in eerlijk gezegd.
Visite komt tenslotte voor ons niet voor de honden dus als die even apart moeten is dat echt geen rampook niet voor hun omdat wel het altijd compenseren met wat leuks /lekkers.
Als mensen niet bang zijn laat ik ze er wel gewoon bij ,ze gedragen zich keurig dus dat is het probleem niet.
Orson hield ik altijd apart omdat hij niet mensvriendelijk was en dat vind ik mijn verantwoording.
Hij was er wel bij als mensen dat niet naar vonden en van hem af bleven dan ging dat prima.
Met kinderen was ik altijd heel voorzichtig en zette hem dan achter slot en grendel om nare situaties te voorkomen.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

het is ieder zijn goed recht om hun honden wel of niet weg tesluiten.. ik denk zelf dat als ik de ruimte wel had ik het ook niet zou doen... Bowie moet niet zoveel hebben van vreemde mensen dus zal er niet snel naartoe gaan, die leg ik af op haar plek en daar heb je geen last meer van.. esperanza moet even begrijpen dat niet alle mensen haar persoonlijke kriebelmachines zijn maar daarna is het ook klaar.
Gelukkig heb ik geen mensen in mijn kennissen kring die niet van dieren houden.
Toen ik Tyson nog had had ik wel een bench staan waar hij in kon als er kleine kinderen kwamen, Tyson en kinderen waren geen goede combi.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Met verjaardagen e.d. maak ik een ren in de kamer waar de honden dan in gaan, lekker met een bot. Niet omdat ze vervelend zijn ofzo, maar een tafel vol glaswerk en lekkers gaat niet samen met 4 zwiepende kwispelstaarten :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bowie ging altijd in de keuken als er visite kwam met kinderen. Of mensen die hij niet moest.

Ush en Pasha gaan nooit weg. Er komen hier weleens twee mensen die bang zijn, maar dan zorg ik dat ze een kluif hebben en op hun kussen blijven. Mochten er werklui ofzo bezig zijn, hou ik mijn honden gewoon in de gaten. Hoeven ze ook niet apart voor.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

tineke schreef: Als je bang bent voor honden dan is een hond als Rio gewoonweg echt heel beangstigend en daar wil ik best rekening mee houden.
Ik ben bang voor vogels en de papegaai van mijn vriendin ging ook altijd even in zijn kooi omdat hij anders op je hoofd of schouder ging zitten en ik dat vreselijk eng vond.
Visite komt tenslotte voor ons niet voor de honden dus als die even apart moeten is dat echt geen rampook niet voor hun omdat wel het altijd compenseren met wat leuks /lekkers.
Als mensen niet bang zijn laat ik ze er wel gewoon bij ,ze gedragen zich keurig dus dat is het probleem niet.
Orson hield ik altijd apart omdat hij niet mensvriendelijk was en dat vind ik mijn verantwoording.
Hij was er wel bij als mensen dat niet naar vonden en van hem af bleven dan ging dat prima.
Met kinderen was ik altijd heel voorzichtig en zette hem dan achter slot en grendel om nare situaties te voorkomen.
De mate van angst verschilt heel erg van een beetje bang zijn voor het vreemde (wat vaak bij kinderen het geval is) tot een fobie. Maar weinig mensen hebben een echte fobie.

Ik denk dat het niet goed is om honden weg te halen bij bange kinderen omdat je de angst daarmee in stand houdt. Je moet ze juist leren om niet bang te zijn. JE moet niet mee gaan in hun schrik. Zo pakken ouders vaak hun kinderen op als enkel en alleen een hond passeert. Helemaal fout. Daar helpen ze hun kind niet mee.

Het is natuurlijk wel voorwaarde dat de hond zich niet opdringt. Die papegaai drong zich aan jou op.
Ik ken dat. Ik had dat vroeger met parkieten, dan dook ik ook weg. Maar dat trok later bij. Het is soms een kwestie van even wennen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Toen ik Tirsa nog had, had ik een vriendin die bang was voor honden. Ook ik heb geen mogelijkheid om een hond te afzonderen, maar bij Tirsa viel het op zich wel mee. Ze kon niet op de bank springen en na 10 minuten was het over.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

~Suzanne~ schreef:Stelling:
Eens.

Zelf kies ik er dan meestal voor om Frenk even vast te leggen. Ik heb namelijk niet standaard een bench staan.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Kijk mensen die bang waren voor onze fladderende parkiet die dan ook graag op hoofden of op schouders landde daar deden we de Piet ook in de kooi, als hij wilde. Zo niet bleef hij maar lekker in het raamkozijn zitten.
Bij de honden heb ik ook best mensen gehad die bang waren maar niet zo bang dat ze niet in de kamer (of in de tuin) durfden met de honden erbij. Mensen die echt heel veel angst hebben en dat aangeven, daar hou ik de honden helemaal bij weg, niet erg voor de honden, ze hoeven niet overal bij te zijn. Mensen die een beetje angst hebben schikken zich vaak wel snel als ze met honden te maken krijgen die afstand kunnen houden en waar een baas bij is die als het nodig is ook de honden die afstand laat houden. Dat is althans wat ik vaak merk, niet alleen mensen die angst hebben voor honden maar ook mensen die niet zoveel van een bepaald ras moeten hebben, daar angst voor hebben.
Maar ik ga het niet pushen, want dan vind ik het zelf prettiger om te zitten als de honden even elders zijn. Iemand moet wel rustig kunnen zitten als ze in huis komen, tenzij ze wat op hun kerfstok hebben :mrgreen:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef:De mate van angst verschilt heel erg van een beetje bang zijn voor het vreemde (wat vaak bij kinderen het geval is) tot een fobie. Maar weinig mensen hebben een echte fobie.

Ik denk dat het niet goed is om honden weg te halen bij bange kinderen omdat je de angst daarmee in stand houdt. Je moet ze juist leren om niet bang te zijn. JE moet niet mee gaan in hun schrik. Zo pakken ouders vaak hun kinderen op als enkel en alleen een hond passeert. Helemaal fout. Daar helpen ze hun kind niet mee.

Het is natuurlijk wel voorwaarde dat de hond zich niet opdringt. Die papegaai drong zich aan jou op.
Ik ken dat. Ik had dat vroeger met parkieten, dan dook ik ook weg. Maar dat trok later bij. Het is soms een kwestie van even wennen.
Bange kinderen :denken: mijn zus is 55 dus hard op weg naar kinds :mrgreen: maar bij lange na geen kind meer.
En ja zij is bang van grote honden en daar houd ik dus rekening mee ,het is tenslotte niet aan mij om te beoordelen hoe bang zij is en waar zij aan moet wennen.

En de hond waar ik het over heb was mensagressief in bepaalde gevallen en daar neem ik geen enkel risico mee.
Kinderen kunnen onverwachte dingen doen en daar heb je dan als eigenaar maar mooi rekening mee te houden is mijn mening.
Met onze honden nu gaan de kleinkinderen heel leuk en goed om ,ze zijn er absoluut niet bang van maar zelfs uitermate dol op.
Ook op Rio.
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
tineke schreef: Als je bang bent voor honden dan is een hond als Rio gewoonweg echt heel beangstigend en daar wil ik best rekening mee houden.
De mate van angst verschilt heel erg van een beetje bang zijn voor het vreemde (wat vaak bij kinderen het geval is) tot een fobie. Maar weinig mensen hebben een echte fobie.

Komen ze bij jou om therapie te volgen dan.? :denken:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Mijn honden zijn er niet om een ander van zn evt angst af te helpen.
Als ik bezoek heb gaan ze met wat lekkers even de bench in, anders is het niet te doen met een kudde honden...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Nanna schreef:
fes/lou schreef: Als ik bezoek heb gaan ze met wat lekkers even de bench in
:mrgreen: met gebak, mag ik hopen. Anders kom ik niet bij jou op visite.
Ik ga diréct gebak kopen. Nanna, kom je dan hier op visite? Je mag de hele taart hebben, als ik je maar mag opvouwen in de bench. Met taart en al. En het filmen voor op joeptoep, uiteraard :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”