En wanneer krijg je nou een kampioenspunt etc. etc.
Gewoon heel kort en bondig.

Moderator: moderatorteam
chrico schreef:Als je wint
Korter als dit kan niet
Ja, ik meende dat het CAC ook ingehouden mag worden, al gebeurd dat zelden.sbientje schreef:ja daar had ik het laatst met Manon nog over.. Volgens mij is het idd zo dat het CAC gegeven MOET worden, maar een keurmeester mag wel besluiten om het CACIB niet uit te delen omdat ie de honden 'niet internationaal kampioenswaardig' vindt.
Is er nou wel of niet een R-CACIB? Dat weet ik eigenlijk ook niet..
Ik vind het trouwens wel jamemr dat de definitie van uitmuntend wat verschoven is. Tegenwoordig is niemand meer blij met een ZG, terwijl dat in mijn ogen (de naam zegt het al) zeer goed is?
het reserve jeugdCAC in duitsland bestaat op die manier ook niet, het wordt wel gegeven maar je hebt er niets aan, tenzij de hond die het jeugdCAC heeft gekregen al duits jeugdkampioen is, dan schuift het volle punt door.Maeve schreef:Ja, ik meende dat het CAC ook ingehouden mag worden, al gebeurd dat zelden.sbientje schreef:ja daar had ik het laatst met Manon nog over.. Volgens mij is het idd zo dat het CAC gegeven MOET worden, maar een keurmeester mag wel besluiten om het CACIB niet uit te delen omdat ie de honden 'niet internationaal kampioenswaardig' vindt.
Is er nou wel of niet een R-CACIB? Dat weet ik eigenlijk ook niet..
Ik vind het trouwens wel jamemr dat de definitie van uitmuntend wat verschoven is. Tegenwoordig is niemand meer blij met een ZG, terwijl dat in mijn ogen (de naam zegt het al) zeer goed is?
Heb altijd geleerd dat het reserve CACIB op papier bestaat maar je kunt er niets mee. Het internationaal kampioenschap houd in dat een hond 4 CACIB's moet halen in 3 verschillende landen onder 3 (of 4?) verschillende keurmeesters. Maar het is niet zoals bij de CAC's dat je een aantal reserves mag optellen tot 1 punt dus in die zin bestaat het niet.
Naja, ik denk dat het twee kanten heeft.sbientje schreef: Ik vind het trouwens wel jamemr dat de definitie van uitmuntend wat verschoven is. Tegenwoordig is niemand meer blij met een ZG, terwijl dat in mijn ogen (de naam zegt het al) zeer goed is?
Dat heb ik met Nilo ook eens gehad, een keer BOS en een paar maand later een G..bij dezelfde keurmeesternathalie schreef:De kwalificaties die een hond krijgt, zeggen mij helemaal niks meer.
Vorige week heb ik in Brussel mijn trainingshondje internationaal kampioen gemaakt, BOB, en geselecteerd bij de laatste 6 n de groep. Zaterdag kreeg ze een G![]()
In NL moet het CAC wel gegeven worden, als de hond een U gekregen heeft. In Belgie bv weer niet.
Wij hadden het in brussel nog bij de draadharen. De teef krijgt een U, maar geen punten.Maeve schreef:Dat heb ik met Nilo ook eens gehad, een keer BOS en een paar maand later een G..bij dezelfde keurmeesternathalie schreef:De kwalificaties die een hond krijgt, zeggen mij helemaal niks meer.
Vorige week heb ik in Brussel mijn trainingshondje internationaal kampioen gemaakt, BOB, en geselecteerd bij de laatste 6 n de groep. Zaterdag kreeg ze een G![]()
In NL moet het CAC wel gegeven worden, als de hond een U gekregen heeft. In Belgie bv weer niet.Het zijn echt moment opnames en juist daarom kan ik me niet zo druk maken om een ZG. Als we een Utje krijgen ben ik blij en trots, als we een ZG scoren ben ik ook blij, misschien iets minder maar toch, en trots. En toen we een G haalden was ik lichtelijk geirriteerd over de keurmeester maar alsnog trots op hoe mijn hond zich heeft geshowd
![]()
Ik vind het wel logisch dat een CAC moet worden gegeven indien Uitmuntend. Want als de keurmeester de hond niet CAC-waardig vind zou hij in theorie dus ook geen Utje behalen. Ik weet dat het in Duitsland wel eens gebeurd, 1U en dan toch geen punt maar dat vind ik nogal flauw. Geef dan gewoon een ZG.