Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beetje Oriënteren.. wat past bij mij?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Beetje Oriënteren.. wat past bij mij?

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie is nu bijna 14. Niet geheel gezond. Heb met haar afgesproken dat ze nog een hele tijd bij me blijft.. maar je weet nooit.
Langzaamaan ben ik een beetje aan het rondkijken, miepie gaat geen 5 jaar meer mee, en een leven zonder hond om me heen kan ik me niet voorstellen.
Nou heeft ze, als mijn eerste hondje, de lat voor haar opvolgster heel heel heel hoog gelegd.
Niemand is perfect, behalve Bonnie zeg ik altijd. :I: ( of , ik accepteer alle onhebbelijkheden. kan ook . )

Bonnie is een x bordercollie boerenfox.
Ze is dol op haar bal en speeltjes, apporteert als de beste, draagt haar speeltje tijdens het wandelen, is altijd in mijn buurt, Was vroeger best pittig, erg baasgericht, andere honden zijn ok, maar hoeven niet zo van haar.
Speelt liever met mij dan met andere honden.
Toen ze gezond was wandelde ze graag uren, maar kon ook zo een dagje niks doen.
Loopt goed los buiten, luistert goed, wil nog wel eens achter een konijn aan gaan, maar komt vrijsnel terug.

Vooral het apporteren en speeltjes gek buiten vind ik erg leuk. en het baasgericht zijn.

Klein vind ik wel praktisch, maar hoeft zeker niet.. maar liever niet te groot.

Zelf heb ik echt geen idee.. misschien kunnen jullie me een beetje op weg helpen?

( waarschijnlijk gaat het toch weer een kruisingiets uit het asiel worden, maar ok! :P )
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Beetje Oriënteren.. wat past bij mij?

Ongelezen bericht door Budkes »

Jack Russell. 100%
Gr. Aniek

Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Past denk ik best veel bij, het is maar net wat je zoekt. Toller, golden, labrador, markiesje, poedel of een border. Bij een border is structureel spelletjes ed wel nodig, bij de andere die ik noem wellicht ook maar dat hangt ook wel van de lijnen af.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Een Cairn Terrier. Die past qua karakter echt bij wat je zegt, lekker spelletjes doen, balletjes apporteren, uren wandelen. Ze kunnen wel een behoorlijk jachtinstinct hebben, maar mijn ervaring is dat als je dat vanaf het begin in goede banen leidt, het wel meevalt. Mijn honden zijn nooit langer dan 5 minuten weg en vaak kan ik ze terugroepen als ze willen gaan jagen. Mijn honden zijn allemaal redelijk baas / roedel gericht en vreemde honden zijn allemaal niet zo interessant. Overigens wil baasgericht in deze niet zeggen dat ze slaafs gehoorzaam zijn, ze luisteren prima, maar het zijn en blijven wel terriers.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Sheltie?
Mila zou ook aan je omschrijving voldoen, maar is niet echt een standaard rasvertegenwoordiger. Dus een pittigere collie (Amerikaan) zou ook passen.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Mijn Sem. :mrgreen:

Erg baasgericht, leergierig, ballengek, actief maar kan ook een hele dag bankhangen. Net zo perfect als Bonnie. :engel:

Afbeelding

Enig probleempje is dat Sem ook een kruising is. :pffff:
hansopanso
Actief
Mijn ras(sen): Schotse Herdershond Langhaar
Amerikaans type
Contacteer:

Ongelezen bericht door hansopanso »

DeDiana schreef:Sheltie?
Mila zou ook aan je omschrijving voldoen, maar is niet echt een standaard rasvertegenwoordiger. Dus een pittigere collie (Amerikaan) zou ook passen.
Mee eens, maar een Amerkaanse Collie is niet een kleintje! Een vriend heeft een sheltie die is ook zo cool en grappig.
Ik heb ooit een Fox-Terrier gehad die was zo waanzinnig leuk, wel pittig....
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

goh...ik zeg het niet vaak, maar hier durf ik het toch :mann: een Lagotto...
Ri@nne
Zeer actief

Wat leuk dat jullie zo mee denken!

Cairn, sheltie, border stonden al op mn lijstje inderdaad..
Jack had ik eigenlijk nog niet zo bij nagedacht ( mede omdat er 2 in de straat wonen die stuk voor stuk niet leuk zijn, maar dat kan ook opvoeding zijn natuurlijk! )

wanneer kan ik Sem ophalen? :D

Ja, nanna... waarscijnlijk gaat het zo iets worden, maar wel iets puppigs uit het asiel.. ( in Kleve zitten altijd van die leuke pupsels).. Pup is wel een must eigenlijk, Oma heeft Do, en Do accepteert heel weinig honden.. (opvoedingskwestie, dat wel. ) denk dat ze met een pup wat makkelijker is. net zoals mijn eigen kat overigens. nou tel ik wel tot een jaar pup! :)

Lagotto.. die ga ik eens opzoeken, ze hebben wel hele leuke snuitjes!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Klinkt als mijn James :wink: Gek op spelen, apporteren vindt hij geweldig! Lekker wandelen is heerlijk, hij kan prima los, blijft altijd dicht in de buurt, maar een dagje minder is ook goed. Pittig hondje, kan goed spelen met honden die hij kent, vreemde honden buiten vindt hij minder belangrijk, want hij is liever met mij bezig. In huis rustig mits voldoende uitdaging. Klein is hij ook (16 kg).
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Border Terriër is ook nog niet genoemd geloof ik? :ok:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Princess schreef:Wat leuk dat jullie zo mee denken!

Cairn, sheltie,
Jack had ik eigenlijk nog niet zo bij nagedacht ( mede omdat er 2 in de straat wonen die stuk voor stuk niet leuk zijn, maar dat kan ook opvoeding zijn natuurlijk! )
Opvoeding, een jack( of afgeleide daarvan) is geweldig leuk. Mits goed opgevoed. Enorm baasgericht, altijd in voor een spelletje, apporteren als idioten, bijzonder intelligent, echt superhondjes. MITS goed opgevoed.
Gr. Aniek

Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

De Field Spaniël?
Sociaal, baasgericht (sowieso mensgericht), eigenzinnig maar wel vrij leergierig en gehoorzaam, intelligent, actief en speels, goede apporteurs. Schofthoogte zo'n 45 centimeter (wegen een kilo of 20).

Afbeelding
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Leeuwhondje past perfect in wat je zoekt als vacht geen probleem is, vooral een reu.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Een zelfde soort kruizing uit het asiel. Ik heb hier ooit een kruizing border met iets windhondachtigs opgevangen. Ik vond het een geweldige hond, ondanks wel een flinke portie jachtpassie. Maar ook border x boerenfox of jackrussel zie ik nogal eens en vind dat vooral erg leuke hondjes eigenlijk....
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

Wat een leuk ding, die field spaniel! Ga ik me eens in verdiepen!

Corgi heb ik altijd gewild.. maar ben heel bang voor de lange rug.. Bonnie heeft al 12.5 jaar rugproblemen, als ik iets niet wil is risico op rugklachten. ( zo min mogelijk dan.. ) Hoe is dat met Corgi's?

Leeuwhondjes zijn ook wel leuk.. hier naast hebben ze een maltezer/leeuwhondje kruising.. keffertje, maar heel heel lief en heel leuk. Bonnie heeft net even met hem gespeeld. is de vacht heel veel werk? ( geen probleem, maar ben niet zo van het naar een trimmer brengen zeg maar.. )

Ja, zo'n kruising.. kan eigenlijk niet mis, maar ergens wil ik iets heel anders.. er is geen 2e Bonnie, en ik ben zo bang dat ik ga vergelijken. da's ook niet leuk voor het "nieuwe" hondje.

Tot nu toe springt de sheltie er voor mij best wel uit. zitten daar veel ziektes in.. kenners? ;)
Afbeelding
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Budkes schreef:Jack Russell. 100%
Mee eens!
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Ri@nne
Zeer actief

haha de jack's zijn goed vertegenwoordigd..
zijn ze echt zo leuk? ( stomme vraag.. haha! )
Zie ze hier alleen maar aan de lijn lopen, hoor ze van verre aankomen, bekken alles af wat ze tegen komen.
Of ik zie ze tussen de paarden lopen, mopperig en dik..

Ga me er toch maar eens beter in verdiepen, want ze zijn best leuk.. ( ga ervanuit dat ik nog heeeeel lang de tijd heb om alles uit te zoeken.. ;) )
Ruwhaartjes, moeten die naar de trimmer?
Apporteren ze echt zo graag?
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Leeuwhondjes zijn ook wel leuk.. hier naast hebben ze een maltezer/leeuwhondje kruising.. keffertje, maar heel heel lief en heel leuk. Bonnie heeft net even met hem gespeeld. is de vacht heel veel werk? ( geen probleem, maar ben niet zo van het naar een trimmer brengen zeg maar.. )
Een echte kruising van 2 stamboomhonden? Dat is best apart, een kruising van een leeuwhondje.

De vacht is moeilijk zo te zeggen, Kai en Dino zijn heel verschillend van vachtstructuur, Kai zijn vacht vraagt wel wat werk, Dino zijn vacht veel minder, ik bedoel dan op vlak van kammen. Scheren dat bepaal je een beetje zelf, als je de hond in leeuwtoilet wilt houden of niet of korte vacht. Als je gewoon overal lange vacht wilt, dan is het enkel kammen (en af en toe eens wassen, maar dat is ook weer vachtafhankelijk, er zijn hondjes die nooit in bad gaan).
Budkes
Zeer actief

Princess schreef:haha de jack's zijn goed vertegenwoordigd..
Zie ze hier alleen maar aan de lijn lopen, hoor ze van verre aankomen, bekken alles af wat ze tegen komen.

Ga me er toch maar eens beter in verdiepen, want ze zijn best leuk.. ( ga ervanuit dat ik nog heeeeel lang de tijd heb om alles uit te zoeken.. ;) )
Ja ze zijn echt zo leuk. Ruwhaartjes moeten geplukt worden. Ze apporteren als de beste, zijn geschikt voor alle sporten. Perry, in mijn onderschrift de meest zwarte, speurt en heeft behendigheid gedaan. Bugsy deed behendigheid. Gijs van mijn ouders, heb ik flyball mee gedaan. Met de jacks van mijn vrienden wordt gejaagd. Perry's broer is ned.kampioen behendigheid. Ze zijn zo leuk en ik ken er geen die niet baasgericht is. Bugsy en Gijs zagen nooit een riem van dichtbij en Perry loopt ook nagenoeg altijd los. Op vakantie ligt Perry altijd los op de camping en blijft rustig in zijn eentje achter op de caravanplek, los. Bugsy deed dit ook. Je moet even investeren in de opvoeding en ze niet transformeren tot schoothondjes, t zijn echte terriërs, maar dan heb je er echt wereldhonden aan.
Gr. Aniek

Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

Linsey schreef:
Een echte kruising van 2 stamboomhonden? Dat is best apart, een kruising van een leeuwhondje.

De vacht is moeilijk zo te zeggen, Kai en Dino zijn heel verschillend van vachtstructuur, Kai zijn vacht vraagt wel wat werk, Dino zijn vacht veel minder, ik bedoel dan op vlak van kammen. Scheren dat bepaal je een beetje zelf, als je de hond in leeuwtoilet wilt houden of niet of korte vacht. Als je gewoon overal lange vacht wilt, dan is het enkel kammen (en af en toe eens wassen, maar dat is ook weer vachtafhankelijk, er zijn hondjes die nooit in bad gaan).
of het echte stamboompjes zijn, weet ik niet. buurvrouw zei dat het een kruising is..
geen idee.. haha!
Maar leuk is ie wel!

Ah, ok.. kammen vind ik wel leuk, en wassen ook..!
Budkes schreef:
Princess schreef:haha de jack's zijn goed vertegenwoordigd..

Ja ze zijn echt zo leuk. Ruwhaartjes moeten geplukt worden. Ze apporteren als de beste, zijn geschikt voor alle sporten. Perry, in mijn onderschrift de meest zwarte, speurt en heeft behendigheid gedaan. Bugsy deed behendigheid. Gijs van mijn ouders, heb ik flyball mee gedaan. Met de jacks van mijn vrienden wordt gejaagd. Perry's broer is ned.kampioen behendigheid. Ze zijn zo leuk en ik ken er geen die niet baasgericht is. Bugsy en Gijs zagen nooit een riem van dichtbij en Perry loopt ook nagenoeg altijd los. Op vakantie ligt Perry altijd los op de camping en blijft rustig in zijn eentje achter op de caravanplek, los. Bugsy deed dit ook. Je moet even investeren in de opvoeding en ze niet transformeren tot schoothondjes, t zijn echte terriërs, maar dan heb je er echt wereldhonden aan.
dat klinkt wel heel erg aantrekkelijk! is er verschil in karakter, parson jack of kortpoot jack?
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Ik ken alleen maar kortpootjes. En ik wil naast al mijn grote honden nooit meer zonder Russell of Hussell, ze zijn zo verschrikkelijk leuk.
Gr. Aniek

Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

Oh joh.. je maakt me stiekem helemaal enthousiast..
het is klein. het kan mee op de fiets in een mandje. het kan stukjes mee lopen.. het apporteert (hangt natuurlijkook wel van het karakter van het meisje af.. ja, het zal dan een teefje worden.. ) het is baasgericht.. het lijkt stiekem toch een beetje op Bonnie.. het leert graag.. het heeft een eigen wil, het heeft karakter...
is een gezond ras.. toch? ( tenminste.. toen ik 13jaar geleden wat info zocht)
Hoe zijn ze met andere honden over het algemeen... Do is nog al een felle tante.. en die is ook wel eens hier natuurlijk..
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Stukjes meelopen.....Perry loopt met twee vingers in de neus 25 km naast het paard of 10km aan de fiets. Gaat ook rustig mee 15 km skeeleren of 10 km hardlopen. Perry is een reu en gaat over het algemeen goed met andere honden, heel af en toe gaat het mis met honden die op hoge stijve poten aan komen stappen. Maar meestal negeert ie honden die hem niet wat lijken, en speelt als een echte gentleman met dames. Ik kan hem trouwens ook wel om een hond heen sturen door links of rechts te roepen, dan gaat hij er met een bochtje om heen. Dat vind ik wel het oordeel van een Jack, echt bijna alles is ze te leren. Tenminste, door mij wel, mss ben ik wel een echte match met JR, :U: dat weet ik niet maar ik vind ze dus erg makkelijk. Terwijl ik ook wel zie dat er heel veel takke russells rondlopen..

-edit- met eigen honden, familie, vrienden gaat het altijd wel goed. Als het niet matched, zoals met een hele drukke xfranse bulldog van mijn vriendin, dan negeert hij die en kan er rustig mee in de kamer, hij weet dat hij van mij niet mag regelen bij vrienden of thuis...
Gr. Aniek

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Niet echt een Sheltiekenner... maar qua erfelijke ziektes moet je letten op CEA, epilepsie, HD en het MDR1-gendefect. Ik zou bij een Sheltie ook zorgvuldig kijken naar het karakter van de ouders, omdat Shelties net als Collies soms angstig of nerveus kunnen zijn.
Het zijn wel echte werkhondjes: energiek, ontzettend baasgericht, enorme werklust. De Shelties die ik ken zijn sociaal met andere honden, maar zijn daar niet echt op gericht en zijn vaak wat gereserveerd naar vreemden.
Een Jack Russel zie ik ook wel in het plaatje passen. Hier in de buurt woont er ook zo één die alleen maar achter z'n balletje aan rent en luistert als een tierelier. Goed opgevoed vind ik het ook heel leuke hondjes, vooral de ruwharen.
Ri@nne
Zeer actief

Budkes schreef:Stukjes meelopen.....Perry loopt met twee vingers in de neus 25 km naast het paard of 10km aan de fiets. Gaat ook rustig mee 15 km skeeleren of 10 km hardlopen. Perry is een reu en gaat over het algemeen goed met andere honden, heel af en toe gaat het mis met honden die op hoge stijve poten aan komen stappen. Maar meestal negeert ie honden die hem niet wat lijken, en speelt als een echte gentleman met dames. Ik kan hem trouwens ook wel om een hond heen sturen door links of rechts te roepen, dan gaat hij er met een bochtje om heen. Dat vind ik wel het oordeel van een Jack, echt bijna alles is ze te leren. Tenminste, door mij wel, mss ben ik wel een echte match met JR, :U: dat weet ik niet maar ik vind ze dus erg makkelijk. Terwijl ik ook wel zie dat er heel veel takke russells rondlopen..

-edit- met eigen honden, familie, vrienden gaat het altijd wel goed. Als het niet matched, zoals met een hele drukke xfranse bulldog van mijn vriendin, dan negeert hij die en kan er rustig mee in de kamer, hij weet dat hij van mij niet mag regelen bij vrienden of thuis...

Haha, dat stukje meelopen.. ik zit helemaal met omaatje in mn systeem, oma met rugklachten die dol is op fietsen. we hebben het sinds gisteren ook weer opgepakt, maar met 10, 15 min heb je het wel gehad. ( volgens haar niet , maar volgens mij wel als ik haar de rest van de dag moet helpen met alles. )

het klinkt allemaal wel als een ideaal Mij-hondje.

Shelties ook, maar ik zit een beetje met het formaat ( en die epileptie, en de moeilijkheden met medicijnen en narcose enzo.. niet van uit gaande dat dat moet, maar je weet nooit.. kijk naar bonnie.. ) Jack is kleiner, en makkelijker mee te nemen voor mij op de fiets, en eventueel op de arm. ( woon alleen en ze moet/mag dus lekker vaak overal mee heen.. zo'n klein dropje sla je makkelijk even onder de arm als ze ergens niet binnen mogen. ) maar het is wel een echt hondje.. hmm.. klinkt wel als iets leuks...
JOh. je hebt me helemaal van mn voor oordeel afgeholpen.. in 1 dag.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Oh ja en erfelijke ziektes. Er zit veel PL onder de hussell/russell maar ze worden over het algemeen behoorlijk oud.
Ik weet ook niet waarom ik hem zo aanprijs bij jou hoor, normaal gesproken ben ik niet zo aanprijzerig met mijn eigen rassen, maar gevoelsmatig vond ik hem gewoon passen. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

Nou, dankjewel! haha!
Ga, over een tijdje een keer bij een kennis een keertje pupknuffen.
Gewoon, kennis maken met het ras. Want ik ga er natuurlijk van uit dat Bonnie nog heeeeel lang hier rondhuppelt.
Een pup erbij is voor haar geen goed idee.. ( ze haaaat pups. niet dat ze iets doet, maar ze trekt zich dan helemaal terug, arm meisje)
Maar " kennis maken" kan natuurlijk nooit kwaad!
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Princess schreef: Corgi heb ik altijd gewild.. maar ben heel bang voor de lange rug.. Bonnie heeft al 12.5 jaar rugproblemen, als ik iets niet wil is risico op rugklachten. ( zo min mogelijk dan.. ) Hoe is dat met Corgi's?
Lange ruggen zijn natuurlijk gevoeliger voor hernia's. Mijn Cardi doet echter alles; hij springt op en af de bank, loopt trappen op (af mag hij niet van me) en ik ken er genoeg die behendigheid doen. Echt rekening houden met zijn rug doe ik niet, niets waar te voor staat natuurlijk, maar verder laat ik hem gewoon zijn ding doen. Op zich hoor ik niet vaak van rugproblemen bij de Corgi, wat niet wil zeggen dat het nooit voorkomt natuurlijk. Laatst hoorde ik een specialist vertellen dat alle kortpotige honden slecht kraakbeen in de rug hebben, waardoor hernia's veroorzaakt worden; het is dus niet alleen een lange ruggenprobleem.
Budkes
Zeer actief

Inge O schreef:
Budkes schreef:Stukjes meelopen.....Perry loopt met twee vingers in de neus 25 km naast het paard of 10km aan de fiets. Gaat ook rustig mee 15 km skeeleren of 10 km hardlopen. Perry is een reu en gaat over het algemeen goed met andere honden, heel af en toe gaat het mis met honden die op hoge stijve poten aan komen stappen. Maar meestal negeert ie honden die hem niet wat lijken, en speelt als een echte gentleman met dames. Ik kan hem trouwens ook wel om een hond heen sturen door links of rechts te roepen, dan gaat hij er met een bochtje om heen. Dat vind ik wel het oordeel van een Jack, echt bijna alles is ze te leren. Tenminste, door mij wel, mss ben ik wel een echte match met JR, :U: dat weet ik niet maar ik vind ze dus erg makkelijk. Terwijl ik ook wel zie dat er heel veel takke russells rondlopen..

zoals jij een jr beschrijft is hij denk ik als hij echt ergens op zijn plek zit (lees : goed opgevoed wordt).
worden ze dat niet dan zie je ze toch vaak naar de andere kant doorslaan : dominante krengetjes die weinig baasgericht lijken en ook niet te beroerd zijn om eens stevig door te bijten als ze de kans krijgen.

waarmee ik niet wil zeggen dat dit laatste beeld 'de jr' is hoor, nee, eerder het tegendeel : ik vind het jammer dat er niet meer rondlopen zoals jij perry beschrijft want ik vind het (de leukerds dan toch) hele leuke hondjes die een slechtere naam hebben dan ze verdienen.
Daar heb je ook wel gelijk in hoor Inge. Ik zei ook al dat ik ze normaal niet zo aanprijs. Mijn (ex)schoonzus zei altijd ik vind JR's geweldig als ze door Aniek zijn opgevoed. :F: dus misschien is dat wel zo en zijn een JR en ik gewoon een gelukkige match. Maar ik zie er in mijn omgeving ook wel veel meer die zo plezierig zijn, worden wel allemaal zonder uitzondering behandeld als hond, maar liggen ook gewoon met hun stevige bipsjes in bed. Maar er wordt qua duidelijkheid niet mee heen getutteld zal ik maar zeggen.
Je moet ze absoluut heel beslist duidelijk opvoeden, hoeft echt niet hard hoor, maar gewoon echt duidelijk, nee is nee. Tsja en veel met ze doen, dan heb je er echt hele fijne hondjes aan.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”