Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer grote wijzigingen Petplan per 1 januari 2013.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Weer grote wijzigingen Petplan per 1 januari 2013.

Ongelezen bericht door Rita »

Vijf jaar contracten mogen niet meer.
Één jaar oké, daarna kan je per maand opzeggen.
Laat je niet met een kluitje in het riet sturen!

Als eenzijdig de polisvoorwaarden gewijzigd worden kan je ook opzeggen, zoiets kan namelijk niet en mag eigenlijk alleen voor nieuwe klanten gaan gelden!
Drijven ze toch door en moet jij de nieuwe polis accepteren, heb jij het recht om op te zeggen!

Zeggen zij anders en proberen ze zoiets af te dwingen, ga eens naar bureau voor rechtshulp, kost niets en het levert je veel info op.
Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Rita schreef:Vijf jaar contracten mogen niet meer.
Één jaar oké, daarna kan je per maand opzeggen.
Laat je niet met een kluitje in het riet sturen!

Als eenzijdig de polisvoorwaarden gewijzigd worden kan je ook opzeggen, zoiets kan namelijk niet en mag eigenlijk alleen voor nieuwe klanten gaan gelden!
Drijven ze toch door en moet jij de nieuwe polis accepteren, heb jij het recht om op te zeggen!

Zeggen zij anders en proberen ze zoiets af te dwingen, ga eens naar bureau voor rechtshulp, kost niets en het levert je veel info op.
Maar ik heb toch een oud 5 jaar contract toen dat nog wel mocht :denken: welke nu dik 2 jaar loopt. de voorwaarden zijn gewijzigd in april dit jaar waarbij ik inderdaad op had mogen zeggen, niet gedaan. Nu wijzigen ze weer met dien verstande dat ze zeggen dat huidige 5 jaars contracten niet onder de nieuwe voorwaarden gaan vallen en dus niet opgezegd mogen worden. Dit mogen ze dan toch doen lijkt mij, aangezien het een oud contract was voordat de wet veranderde en dit niet meer mag; 5 jaars contracten.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

In de persoonlijke mail die je ontvangt als er voor jou iets gaat veranderen staat gewoon onder in kleine letters dat je kan opzeggen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

moosje schreef:
HaddockandFriends schreef:Volgensmij zie jij dat goed ja
Dan ga ik wel even bellen, want heb de uitgebreidere versie gekozen omdat dat voor de helft vergoed zou worden. Ik ga wel opzeggen en terug naar Proteq dan denk ik.

Ik zou echt eens rond kijken bij verschillende aanbieders.
roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door roksefloks »

Ik zit met drie honden bij Petplan en de jongste bij de Hema. Als de verzekeringen bij petplan aflopen worden de andere drie ook ECHT HEMA. :mrgreen:
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
dagmar88
Zeer actief

roksefloks schreef:Ik zit met drie honden bij Petplan en de jongste bij de Hema. Als de verzekeringen bij petplan aflopen worden de andere drie ook ECHT HEMA. :mrgreen:

:ok:

Ik zou zelf alleen met een hond met risico op slechte heupen voor proteq kiezen, voor de rest vind ik petplan en proteq sinds er niet meer wordt voorgeschoten echt overbodig.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JYBD »

Heb net even bij de hema zitten kijken maar als je hond de afgelopen maand medicijnen gehad heeft of de afgelopen 6 maanden voor een aandoening behandeld is is ze dus niet te verzekeren. Geen wachttijd voor de klacht maar gewoon niet te verzekeren, ze gaan daar alleen voor gezonde honden. Ja, zo kan je de premie wel laag houden.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik heb net ook even gebeld. Voor mij veranderd er niets omdat ik een vijfjarig contract heb.
Wel zouden ze als ze willen de voorwaarden per 1-9-13 kunnen veranderen (prolongatiedatum), maar ze verzekerde mij dat dat niet zou gebeuren en dat ik de komende 5 jaar gewoon dezelfde voorwaarden hou.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
roksefloks
Zeer actief

moosje schreef:Ik heb net ook even gebeld. Voor mij veranderd er niets omdat ik een vijfjarig contract heb.
Wel zouden ze als ze willen de voorwaarden per 1-9-13 kunnen veranderen (prolongatiedatum), maar ze verzekerde mij dat dat niet zou gebeuren en dat ik de komende 5 jaar gewoon dezelfde voorwaarden hou.
Ik heb het even na gekeken en dan zit ik de komende jaren ook nog goed. Mijn vijf-jarige contracten zijn dit jaar net weer verlengd. :ok:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

moosje schreef:Ik heb net ook even gebeld. Voor mij veranderd er niets omdat ik een vijfjarig contract heb.

Ik heb dus 2 verzekeringen lopen, 5 jarige dus.
Die van Bob heeft nieuwe voorwaarden miv 1-9-2012 (loopt al 3 jaar) en Billy krijgt weer andere per 1-1-2013 (dan 2e jaar). Ik zou die verzekering voor het niet veranderen dus niet echt voor waar aannemen :W:

Dagmar, bij Petplan wordt bij mijn huisarts trouwens wel voorgeschoten :19:

Het wordt wel behoorlijk ingewikkeld, eigen bijdrage is 15% maar niet bij zaken die maar voor 75 en 50% wordt vergoed. (dus wel bij iets wat 100% wordt vergoed, dat wordt dan 85% :denken: ) en muv consult e.d. voor preventieve maatregelen (inentingen e.d.) dat wordt dat de max vergoeding?
Het goede nieuws was trouwens dat de maximale vergoeding omhoog gaat.

Ik hou mijn verzekeringen trouwens wel, ik heb het gevoel dat de rekeningen bij de dierenarts af en toe mijn spaarrekening ten boven gaat, het kan behoorlijk snel oplopen :ugh:
(even een bezoekje van 10 minuten en oorzalfje en met de vriendelijke groeten was ik 100 euro kwijt :blauwoog: )
En de groeten van de mannen :zwaai
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

roksefloks schreef:
Ik heb het even na gekeken en dan zit ik de komende jaren ook nog goed. Mijn vijf-jarige contracten zijn dit jaar net weer verlengd. :ok:
Bel jij anders ook eens met dezelfde vraag? Kijken wat ze jou vertellen? Want als ik dat van Reny zo lees liegen ze dus.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
dagmar88
Zeer actief

Reny schreef: Dagmar, bij Petplan wordt bij mijn huisarts trouwens wel voorgeschoten :19:

:denken: Ik had je toch echt minder harig verwacht Reny...

:mrgreen:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

dagmar88 schreef:
Reny schreef: Dagmar, bij Petplan wordt bij mijn huisarts trouwens wel voorgeschoten :19:

:denken: Ik had je toch echt minder harig verwacht Reny...

:mrgreen:
:F:
nieuwe tondeuze, valt het niet zo op :F:
En de groeten van de mannen :zwaai
dagmar88
Zeer actief

:LOL:
roksefloks
Zeer actief

moosje schreef:
roksefloks schreef:
Bel jij anders ook eens met dezelfde vraag? Kijken wat ze jou vertellen? Want als ik dat van Reny zo lees liegen ze dus.
Ik heb gebeld. En mij werd ook gezegd dat ik de komende vijf jaar de huidige voorwaarden houd.

Ben overigens toch weer blij met mijn verzekering. We zijn weer zwaar aan de kwakkel met Rika. Woensdag 2 januari krijgt ze een blaaspunctie en wordt er een echo gemaakt. :ugh:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ik kreeg toch echt op de prolongatiedatum een mailtje dat ook voor mij de verzekering gaat veranderen. hetgeen wat dus in april was in gegaan.
Ik zou er niet op durven geloven iig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”