Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grr... Golden van mijn nichtje aangevallen in eigen tuin II
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Grr... Golden van mijn nichtje half verscheurd in eigen
fijn dat het mee lijkt te vallen 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef:fijn dat het mee lijkt te vallen
En natuurlijk aangifte doen.
- renee-uk
- Zeer actief
yup, dat ookdagmar88 schreef:renee-uk schreef:fijn dat het mee lijkt te vallenInderdaad. Ik zou wel naar een andere dierenarts gaan om alles goed te laten bekijken.
En natuurlijk aangifte doen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
meissielief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Niet te geloven dat de honden daarna los over straat liepen. Ik zou wel aangifte gaan doen.

Fan van de bredere rassen honden en paarden
-
Ilupa
Tja... geen idee eigenlijk...Inge O schreef:
maar hoezo hebben die buren hun tuin dan in een paar uur tijd zomaar in een burcht kunnen veranderen?
Ik heb mijn nichtje ook aangeraden om bij de eigen DA langs te gaan, maar ik kan niet voor haar beslissen natuurlijk...
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Misschien. Het probleem is dat ik zoveel mensen hoor zeggen dat ze weten wat ze in handen hebben. Maar ook bij zulke mensen zie je het soms fout gaan.renee-uk schreef:dat kun je wel als je weet wat je in handen hebt.Esther12 schreef:Maar weet je, dat hebben de eigenaren van die honden waarschijnlijk ook gezegd en gedacht. Je kunt het domweg niet altijd voor zijn.Limanade schreef:DOOD MOETEN ZE!!! DOOOOOOOD!!!![]()
Nee, ze moeten naar een verantwoordelijke eigenaar die er voor zorgt dat ze dit nooit weer kunnen doen!
Mijn Lima is ook geen lieverdje.. Daarom zorg IK ervoor dat ze geen andere honden kan grijpen.. Maar naar mensen en kinderen toe is ze dubbel zo lief
Dat geblehr altijd dat een hond gelijk dood moet pffff
Zolang ze naar mensen toe maar niks doen.. Dat vind ik het belangrijkste
Sterkte voor de golden
- renee-uk
- Zeer actief
ja het kan bij iedereen fout gaan natuurlijk, ook bij mensen die geen bijtgrage honden hebben, honden blijven dieren en zijn geen machines.Esther12 schreef:Misschien. Het probleem is dat ik zoveel mensen hoor zeggen dat ze weten wat ze in handen hebben. Maar ook bij zulke mensen zie je het soms fout gaan.renee-uk schreef:dat kun je wel als je weet wat je in handen hebt.Esther12 schreef:Maar weet je, dat hebben de eigenaren van die honden waarschijnlijk ook gezegd en gedacht. Je kunt het domweg niet altijd voor zijn.Limanade schreef:DOOD MOETEN ZE!!! DOOOOOOOD!!!![]()
Nee, ze moeten naar een verantwoordelijke eigenaar die er voor zorgt dat ze dit nooit weer kunnen doen!
Mijn Lima is ook geen lieverdje.. Daarom zorg IK ervoor dat ze geen andere honden kan grijpen.. Maar naar mensen en kinderen toe is ze dubbel zo lief
Sterkte voor de golden
maar je hoeft nou ook weer niet iedereen over een kam te scheren en eerlijk gezegd krijg ik daar zo onderhand ook het apelazerus van.
er zijn genoeg mensen die prima weten wat ze in handen hebben, daar ook naar handelen en wiens probleeemhonden nooit problemen veroorzaken!

- danifa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
- Aantal honden: 2
och wat erg. Ben blij dat de schade meevalt.
Maar... ik zou nog wel even langs mijn eigen dierenarts gaan in zo'n geval.
En aangifte doen. Die honden hebben dit nu al 2 x gedaan en dan laten ze vlak na zo'n voorval nog de honden ontsnappen.
Dat zal ik nooit kunnen begrijpen.
Tegen zoveel slordigheid van eigenaren helpt niets.
Maar... ik zou nog wel even langs mijn eigen dierenarts gaan in zo'n geval.
En aangifte doen. Die honden hebben dit nu al 2 x gedaan en dan laten ze vlak na zo'n voorval nog de honden ontsnappen.
Dat zal ik nooit kunnen begrijpen.
Tegen zoveel slordigheid van eigenaren helpt niets.
- renee-uk
- Zeer actief
Nanna schreef:Wat gaat daar fout dan? Of bedoel je dat ze komen kijken of er wat te spelen valt? Ja, dat is uiterst traumatisch.renee-uk schreef:ja het kan bij iedereen fout gaan natuurlijk, ook bij mensen die geen bijtgrage honden hebben, honden blijven dieren en zijn geen machines.Esther12 schreef: Misschien. Het probleem is dat ik zoveel mensen hoor zeggen dat ze weten wat ze in handen hebben. Maar ook bij zulke mensen zie je het soms fout gaan.Over die mensen gaat het ook niet. Ik denk dat je zelf ook wel weet dat er met dat type hond veel te veel mensen lopen die er geen reet van snappen. Van die 'doet ie anders nooit' types. Of juist figuren die er op geilen dat hun hond agressief is.renee-uk schreef:maar je hoeft nou ook weer niet iedereen over een kam te scheren en eerlijk gezegd krijg ik daar zo onderhand ook het apelazerus van.
er zijn genoeg mensen die prima weten wat ze in handen hebben, daar ook naar handelen en wiens probleeemhonden nooit problemen veroorzaken!
En inderdaad kan het bij mensen die wel verantwoordelijk zijn ook fout gaan. Ze hoeven maar te vallen en de riem los te laten en jij mag maar zien hoe je jouw hond uit die kaken trekt.

- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik scheer helemaal niemand over één kam, Renee-uk, daarom schreef ik ook 'niet altijd' en 'soms'.renee-uk schreef:ja het kan bij iedereen fout gaan natuurlijk, ook bij mensen die geen bijtgrage honden hebben, honden blijven dieren en zijn geen machines.Esther12 schreef:Misschien. Het probleem is dat ik zoveel mensen hoor zeggen dat ze weten wat ze in handen hebben. Maar ook bij zulke mensen zie je het soms fout gaan.renee-uk schreef:dat kun je wel als je weet wat je in handen hebt.Esther12 schreef: Maar weet je, dat hebben de eigenaren van die honden waarschijnlijk ook gezegd en gedacht. Je kunt het domweg niet altijd voor zijn.
maar je hoeft nou ook weer niet iedereen over een kam te scheren en eerlijk gezegd krijg ik daar zo onderhand ook het apelazerus van.
Ik geef alleen maar aan dat het mij niet zoveel zegt als mensen zeggen dat ze er verstand van hebben. Want je kunt aan iemands neus niet zien of dat werkelijk zo is. De eigenaren van die honden zullen ook hebben gedacht dat het hek dat er stond veilig genoeg was
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Het ging mij om deze reactie van jou...alsof jij zo'n verantwoordelijke eigenaar bent?Limanade schreef:DOOD MOETEN ZE!!! DOOOOOOOD!!!![]()
Sterkte voor de golden
Ik vraag het me af.
Naar mensen en kinderen is ze lief maar naar katten toe niet, dat vergeet je maar even te vermelden.
En of jij in staat bent om haar bij andere honden weg te houden vraag ik me eerlijk gezegd ook af.
Vandaar dat ik de kat erbij haalde, dit had ik er beter eerder bij kunnen zetten maar had net niet veel tijd.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Gelukkig vallen de verwondingen mee en was de eigenaar mans genoeg en snel genoeg de honden eraf te trekken.
Dat de honden wat later los op straat komen te lopen zou mij behoorlijke angst inboezemen, zeker zo kort na het gebeuren! Denk zelf dat ik er wel melding van zou maken bij de politie, alleen al om de eigenaren goed op te laten letten dat de honden niet per ongeluk weer los op straat komen te lopen of een hek omver rossen om een andere hond te pakken.
Dat de honden wat later los op straat komen te lopen zou mij behoorlijke angst inboezemen, zeker zo kort na het gebeuren! Denk zelf dat ik er wel melding van zou maken bij de politie, alleen al om de eigenaren goed op te laten letten dat de honden niet per ongeluk weer los op straat komen te lopen of een hek omver rossen om een andere hond te pakken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik snap ook niet dat die mensen die honden gewoon niet in een stevige kennel doen, dan kan zoiets gewoon niet gebeuren lijkt me.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik wou net zeggen, mogen ze af en toe nog de pootjes strekken, t zijn geen kanariepietjes 
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
naja een kennel kun je zo groot maken als je wil natuurlijk... maar ik ben het met je eens hoor, maar wat ze nu hebben is ook geen leven lijkt me.Inge O schreef:laat ze hen dan alsjeblief een spuitje geven - wat hebben die honden dan nog? dan slijten ze dus hun hele leven op die paar vierkante meter beton want meenemen ergens heen kan ook niet.malinois schreef:Ik snap ook niet dat die mensen die honden gewoon niet in een stevige kennel doen, dan kan zoiets gewoon niet gebeuren lijkt me.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat kunnen ze niet in een kennel van, ik noem maar wat 10 x 5?S@ndr@ schreef:ik wou net zeggen, mogen ze af en toe nog de pootjes strekken, t zijn geen kanariepietjes

-
Ilupa
Overigens was het niet helemaal duidelijk welk ras het precies was. Mijn nicht zei dat ze leken op iets kleinere pitbulls, buitengewoon gespierd en zagen er "extreem eng" uit. De eigenaar zei zelf iets van "tek", of dat zei mijn nichtje althans. Dat ze had verstaan dat het ras iets met "tek" was. Iemand enig idee?
In ieder geval geen losgeslagen teckels.
In ieder geval geen losgeslagen teckels.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik gok maar zo een staf (X)...Ilupa schreef:Overigens was het niet helemaal duidelijk welk ras het precies was. Mijn nicht zei dat ze leken op iets kleinere pitbulls, buitengewoon gespierd en zagen er "extreem eng" uit. De eigenaar zei zelf iets van "tek", of dat zei mijn nichtje althans. Dat ze had verstaan dat het ras iets met "tek" was. Iemand enig idee?
In ieder geval geen teckels.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik ernaast woonde zou ik dat toch wel eisen ja... het zijn dan wel mijn honden die het grootste risico lopen. En als zij dan niet willen dat hun honden ingeslapen worden tja dan moet je maar zulke maatregelen nemen. Nogmaals ik ben het met je eens dat het alles behalve goed en wenselijk is en dat inslapen het beste zou zijn, maar als ze niet willen inslapen.. dan doe je er toch niks aan?Inge O schreef:hun hele leven langmalinois schreef:dat kunnen ze niet in een kennel van, ik noem maar wat 10 x 5?S@ndr@ schreef:ik wou net zeggen, mogen ze af en toe nog de pootjes strekken, t zijn geen kanariepietjes?
Ik heb ze niet aangeschaft dus ik wil er ook geen last van hebben zeker niet als het leven van mijn honden bedreigd zou worden.

-
S@ndr@
- Zeer actief
t zou mijn voorkeur niet hebben nee, niet 24-7malinois schreef:dat kunnen ze niet in een kennel van, ik noem maar wat 10 x 5?S@ndr@ schreef:ik wou net zeggen, mogen ze af en toe nog de pootjes strekken, t zijn geen kanariepietjes
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de mijne ook zeer zeker niet, maar het is niet mijn probleem als ik er naast zou wonen maar die van hun, heel spijtig voor de honden. Maar zoiets als nu werkt niet schijnbaar zeker niet als het al vaker gebeurd is.S@ndr@ schreef:t zou mijn voorkeur niet hebben nee, niet 24-7malinois schreef:dat kunnen ze niet in een kennel van, ik noem maar wat 10 x 5?S@ndr@ schreef:ik wou net zeggen, mogen ze af en toe nog de pootjes strekken, t zijn geen kanariepietjes

-
Asta
Wat is de meerwaarde voor de hond om hun leven in een kennel te slijten tov een spuitje?
Als ze nog een keer die kennel uitkomen lijkt mij het alleen maar nog veel heftiger te maken.
Als ze nog een keer die kennel uitkomen lijkt mij het alleen maar nog veel heftiger te maken.
- renee-uk
- Zeer actief
tja moeten mensen hun katten maar binnenhouden dan gebeuren deze dingen ook niet.Tara schreef:Nou, ik kan me nog een topic herinneren, over dat Lima "weer" een kat gegrepen had.renee-uk schreef:ik snap dat ook niet helemaal moet ik eerlijk zeggen, ben het dan ook eens met inge o's verhaaltje over vreemde katten op eigen erf, dat maakt wel degelijk verschil in mijn ogen.Limanade schreef:Je hebt wel goed gelezen dat het de golden was die de kat heeft dood gebeten op eigen terrein?*Esther schreef:Inge, het ging me om de reactie van de eigenaar van de hond, niet zozeer om het gedrag van de hond in deze.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je 'de kat' erbij haalt hoor
Heeft toch helemaal niks te maken met deze situatie?
Dat ging toen wel over een kat die in het donker op straat liep.
Dus ik begrijp wel waarom die kat nou ineens weer in deze discussie opduikt.
ik vind dat absoluut van een andere orde dan een hond die in haar eigen tuin aangevallen wordt door de buurhonden, maar begrijp dat dit nu een bash limanade topic moet gaan worden?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Niks, maar als ze nou niet willen, kan kun je op je kop gaan staan maar dan gebeurd het niet. Maar ik zou toch wel wat meer veiligheid willen voor de mijne als ik er naast woonde...Asta schreef:Wat is de meerwaarde voor de hond om hun leven in een kennel te slijten tov een spuitje?

- renee-uk
- Zeer actief
nou eerlijk gezegd zou ik deze eigenaren nou niet direkt scharen onder verantwoordelijke eigenaren die weten wat ze in handen hebben, maar jij wel begrijp ik nou?Esther12 schreef:Ik scheer helemaal niemand over één kam, Renee-uk, daarom schreef ik ook 'niet altijd' en 'soms'.renee-uk schreef:ja het kan bij iedereen fout gaan natuurlijk, ook bij mensen die geen bijtgrage honden hebben, honden blijven dieren en zijn geen machines.Esther12 schreef:Misschien. Het probleem is dat ik zoveel mensen hoor zeggen dat ze weten wat ze in handen hebben. Maar ook bij zulke mensen zie je het soms fout gaan.renee-uk schreef: dat kun je wel als je weet wat je in handen hebt.
Ik geef alleen maar aan dat het mij niet zoveel zegt als mensen zeggen dat ze er verstand van hebben. Want je kunt aan iemands neus niet zien of dat werkelijk zo is. De eigenaren van die honden zullen ook hebben gedacht dat het hek dat er stond veilig genoeg was

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
naja er kan natuurlijk iets van een eis komen van politie bij aangifte als ze niet voor inslapen zouden gaan... als ze er daar niet aan voldoen dan kunnen ze alsnog in beslag worden genomen. Ik heb toen zoiets met Dusty gehad nl. toen die gegrepen werd, dat was dan wel op straat maar ook die hielden zich niet aan de opgelegde regels.Inge O schreef:ik ben er niet zeker van dat het voor jouw hond dan veiliger zou zijn (want ooit komen ze er natuurlijk toch eens uit) maar ik denk ook niet dat dit ook maar het begin van een oplossing is want dat zullen dit soort mensen ook nooit doen 'op aanvraag'.malinois schreef:Als ik ernaast woonde zou ik dat toch wel eisen ja... het zijn dan wel mijn honden die het grootste risico lopen. En als zij dan niet willen dat hun honden ingeslapen worden tja dan moet je maar zulke maatregelen nemen. Nogmaals ik ben het met je eens dat het alles behalve goed en wenselijk is en dat inslapen het beste zou zijn, maar als ze niet willen inslapen.. dan doe je er toch niks aan?Inge O schreef:hun hele leven langmalinois schreef: dat kunnen ze niet in een kennel van, ik noem maar wat 10 x 5??
Ik heb ze niet aangeschaft dus ik wil er ook geen last van hebben zeker niet als het leven van mijn honden bedreigd zou worden.
Hond is in beslag genomen daarna.
Maar ik ben het nogmaals met je eens dat ze imo ook het beste af zouden zijn als ze ingeslapen zouden worden. Ik zou, als ik daarnaast zou wonen, overigens mijn kant ook mijn maatregelen nemen maar dat is eigenlijk van de zotte natuurlijk.

-
S@ndr@
- Zeer actief
een deugdelijk hekwerk moet toch te doen zijn, hoewel ik me een keer kan herinneren dat Baco ook dwars door een hek heen gingAsta schreef:Wat is de meerwaarde voor de hond om hun leven in een kennel te slijten tov een spuitje?
-
Asta
Dat snap ik, alleen je kan het eisen, ze hoeven er alleen geen gehoor aan te geven.malinois schreef:Niks, maar als ze nou niet willen, kan kun je op je kop gaan staan maar dan gebeurd het niet. Maar ik zou toch wel wat meer veiligheid willen voor de mijne als ik er naast woonde...Asta schreef:Wat is de meerwaarde voor de hond om hun leven in een kennel te slijten tov een spuitje?
Ik zou dus zeker aangifte doen, en via de gemeente muilkorf en aanlijngebod. Maar dan nog, kan je een eis stellen dat ze never nooit meer uit die tuin kunnen ontsnappen?
@sandra, dat snap ik. Alleen dit was al dus de tweede keer. Kan je erop vertrouwen dat die nu wel een degelijk hekwerk neerzetten?
Nou ja, ik vind het wel egoistisch van de eigenaren ten opzichte van de honden. De drift wordt toch alleen maar groter als je er helemaal niks mee doet behalve in de garage zitten en af en toe de tuin inmogen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
als ik het verhaal zo beluister, dan is er denk ik wel een kans dat hij een deugdelijk hek neerzet, t lijkt me niet een doorsnee Johnny van de hoek, maar dat weet ik natuurlijk niet- ik ken ze niet
geen idee
-
Ilupa
Inderdaad. Vroeg of laat vinden die eigenaars het zielig en worden de regeltjes weer wat verslapt. Maanden gaan voorbij. Buren verhuizen en nieuwe buren hebben geen hond. Een keertje onder toezicht de tuin in. Uiteindelijk alle dagen onder toezicht de tuin in. Komt de vrouw toevallig thuis van boodschappen en o nee wat een pecht, gaat zij door het tuinhekje terwijl er net een mevrouw met een poedeltje langs wandelt. Pitjes door het open hek, poedeltje dood.Inge O schreef: ik ben er niet zeker van dat het voor jouw hond dan veiliger zou zijn (want ooit komen ze er natuurlijk toch eens uit)
Ik geloof er niet in, in die oplossingen in theorie die moeilijk haalbaar zijn in de praktijk.