Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grr... Golden van mijn nichtje aangevallen in eigen tuin II

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Grr... Golden van mijn nichtje half verscheurd in eigen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Asta schreef: Nou ja, ik vind het wel egoistisch van de eigenaren ten opzichte van de honden. De drift wordt toch alleen maar groter als je er helemaal niks mee doet behalve in de garage zitten en af en toe de tuin inmogen.

Natuurlijk. Dat is ook geen leuk leven.
Je kunt er als je wilt genoeg mee zonder ze met anderen in contact te laten komen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
malinois schreef:
Inge O schreef:
malinois schreef: Als ik ernaast woonde zou ik dat toch wel eisen ja... het zijn dan wel mijn honden die het grootste risico lopen. En als zij dan niet willen dat hun honden ingeslapen worden tja dan moet je maar zulke maatregelen nemen. Nogmaals ik ben het met je eens dat het alles behalve goed en wenselijk is en dat inslapen het beste zou zijn, maar als ze niet willen inslapen.. dan doe je er toch niks aan?
Ik heb ze niet aangeschaft dus ik wil er ook geen last van hebben zeker niet als het leven van mijn honden bedreigd zou worden.
ik ben er niet zeker van dat het voor jouw hond dan veiliger zou zijn (want ooit komen ze er natuurlijk toch eens uit) maar ik denk ook niet dat dit ook maar het begin van een oplossing is want dat zullen dit soort mensen ook nooit doen 'op aanvraag'.
naja er kan natuurlijk iets van een eis komen van politie bij aangifte als ze niet voor inslapen zouden gaan... als ze er daar niet aan voldoen dan kunnen ze alsnog in beslag worden genomen. Ik heb toen zoiets met Dusty gehad nl. toen die gegrepen werd, dat was dan wel op straat maar ook die hielden zich niet aan de opgelegde regels.
Hond is in beslag genomen daarna.
Maar ik ben het nogmaals met je eens dat ze imo ook het beste af zouden zijn als ze ingeslapen zouden worden. Ik zou, als ik daarnaast zou wonen, overigens mijn kant ook mijn maatregelen nemen maar dat is eigenlijk van de zotte natuurlijk.
de honden wonen (denk ik) in belgië, hier wordt (gelukkig) helemaal niks in beslag genomen voor dit soort feiten.
Bij sommige eigenaren is het alleen maar goed denk ik.. destijds ook met Dusty, die lag letterlijk helemaal los, en heeft het maar net overleefd destijds (X rottweiler). En dat was niet de eerst keer, maar al de 3e hond. Ze kregen een muilkorf en aanlijnplicht die ze totaal niet opvolgden sterker nog een uurtje later had hij al de volgende hond te pakken... die mensen durfden helaas geen melding doen, eigenaar van de honden was een drugsverslaafde en zijn vriendin was al niet veel beter. Ik heb het wel direct gemeld (het niet aangelijnd houden en ja dat is lullig misschien maar mijn hond gaat wel voor op dat moment en die liep daar ook nog steeds, nou ja lopen, die moest je dragen naar buiten want lopen kon ze niet door de zware bijtwonden).En hij is daarop in beslag genomen. Geen idee wat er daarna mee gebeurd is.
En eerlijk? Op dat moment was me dat ook een rotzorg...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: hij is daarop in beslag genomen. Geen idee wat er daarna mee gebeurd is.
Toch wel vreemd van iemand die meteen in de auto springt en zorgt dat er honden 'verdwijnen' na soortgelijke incidenten.
Of ligt het dan anders omdat het niet jouw honden zijn die kapotgebeten zijn?
Die honden die ik gehaald heb, en die zijn op 1 hand te tellen, zijn weggedaan omdat ze mensen gebeten zouden hebben, van enkelen gewoon thuis gehaald en die zogenaamde beten heb ik maandelijks wel een keer door onoplettendheid. Ja die haal ik dus op en die lopen ook niet meer in NL op de weg hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn. Soortgelijke incidenten waren het dus ook absoluut niet!

Je hebt agressie en agressie, Xantos hield ook niet van andere hondjes maar die heeft nooit een slachtpartij aangericht bij vreemde honden en zou dat ook niet doen, zelfs niet met buurhonden in de naastliggende tuin.... hij zocht geen honden op. Anders was het met eigen honden, die zocht hij wel op. Daarom werd de situatie hier ook onhoudbaar. Ik heb niks tegen hondagressieve honden als je weet wat je hebt, en als er zo'n hond als Xantos ingeslapen zou worden had ik hem ook opgehaald voor diegene waar ik ze voor haalde hoor, geen probleem... Echte agressie in de zin van een waas voor de ogen krijgen en door hekken gaan willen ze niet eens hebben hoor dus die hoef ik niet eens te halen. (de laatste is al ruim 5 jaar geleden overigens)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

malinois schreef:
Nanna schreef:
malinois schreef: hij is daarop in beslag genomen. Geen idee wat er daarna mee gebeurd is.
Toch wel vreemd van iemand die meteen in de auto springt en zorgt dat er honden 'verdwijnen' na soortgelijke incidenten.
Die honden die ik gehaald heb, en die zijn op 1 hand te tellen, zijn weggedaan omdat ze mensen gebeten zouden hebben, van enkelen gewoon thuis gehaald en die zogenaamde beten heb ik maandelijks wel een keer door onoplettendheid. Ja die haal ik dus op en die lopen ook niet meer in NL op de weg hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn.
Ik volg even niet. Je bedoelt dat je honden ophaalt die iemand gebeten hebben vooraleer ze in beslag genomen worden? Wat doe je er dan mee?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ilupa schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:
Die honden die ik gehaald heb, en die zijn op 1 hand te tellen, zijn weggedaan omdat ze mensen gebeten zouden hebben, van enkelen gewoon thuis gehaald en die zogenaamde beten heb ik maandelijks wel een keer door onoplettendheid. Ja die haal ik dus op en die lopen ook niet meer in NL op de weg hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn.
Ik volg even niet. Je bedoelt dat je honden ophaalt die iemand gebeten hebben vooraleer ze in beslag genomen worden? Wat doe je er dan mee?
Ik heb er een paar opgehaald en die werden opgeleid voor het buitenland. Maar dat is al wat jaartjes geleden inmiddels... Overigens stuk voor stuk geweldige honden! Had de meesten graag zelf willen hebben... maar hadden bijv. hun eigenaar gebeten. En dan was het de roze spuit...
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat soort honden mogen van mij ook gaan hemelen, ongeacht het ras. Tenzij je in een hutje op de hei gaat wonen waar nooit iemand komt, maar ook ik heb er weinig zin in dat soort honden tegen te komen, ook niet aan de lijn, want dan is het maar te hopen dat de eigenaar de hond kan houden. En revalideren en naar een andere eigenaar???? Klinkt voor mij meer het afschuiven van de verantwoordelijkheid en laat de ander het dan maar oplossen.
dagmar88
Zeer actief

Neeltje schreef:Dat soort honden mogen van mij ook gaan hemelen, ongeacht het ras. Tenzij je in een hutje op de hei gaat wonen waar nooit iemand komt, maar ook ik heb er weinig zin in dat soort honden tegen te komen, ook niet aan de lijn, want dan is het maar te hopen dat de eigenaar de hond kan houden. En revalideren en naar een andere eigenaar???? Klinkt voor mij meer het afschuiven van de verantwoordelijkheid en laat de ander het dan maar oplossen.

:engel:

Gewoon wat er mee doen. Dat soort honden hebben veel uitdaging nodig en als ze die niet krijgen zoeken ze het zelf wel op.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Re: Grr... Golden van mijn nichtje aangevallen in eigen tuin

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik geloof niet dat ik daar nog rustig mijn hond in de tuin zou laten,en hoe zou die golden reageren als hij die andere in de tuin hoort.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Kunnen ze elkaar zien trouwens?
Ilupa

dagmar88 schreef:Kunnen ze elkaar zien trouwens?
Geen idee... Ik denk van wel in een bepaald gedeelte van de tuin.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

wat vreselijk zeg. fijn dat de golden in ieder geval het overleefd heeft. het had heel anders af kunnen lopen, en het gaat ook anders aflopen. als het niet met de golden is, dan wel met een andere hond. de garage vergeten dicht te doen, hoe dom kan dat mens zijn na zo'n incident?
ik zou verhuizen, ik zou er niet meer ontspannen kunnen wonen.
ik hoop dat je nichtje melding maakt bij de politie zodat er ingegrepen kan worden mocht het nogmaals voorkomen.
aangifte doen kan hier niet. omdat een hond nog steeds een ding is volgens de wet.
maar melding maken wel. volgen er meerdere meldingen dan kunnen ze wat doen.
dus als ze het niet voor haarzelf en haar hond wil doen dan toch zeker voor de toekomst?
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Julisca »

Volgens mij kun je wel aangifte doen wanneer de hond aangemerkt wordt als gevaarlijk. Dat houdt in dat ie al eerder zoiets bij de hakken gehad moet hebben. Moeten wel melding van gemaakt zijn uiteraard.
Ik begrijp dus dat ze ze niet laten inslapen! Denk dat mijn angsthaas dan de tuin niet meer in zou gaan, zou het zelf ook niet willen wanneer er niets zou veranderen aan de situatie.

Fijn dat het met de hond van je zus weer goed lijkt te komen.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ilupa schreef:
Inge O schreef: ik ben er niet zeker van dat het voor jouw hond dan veiliger zou zijn (want ooit komen ze er natuurlijk toch eens uit)
Inderdaad. Vroeg of laat vinden die eigenaars het zielig en worden de regeltjes weer wat verslapt. Maanden gaan voorbij. Buren verhuizen en nieuwe buren hebben geen hond. Een keertje onder toezicht de tuin in. Uiteindelijk alle dagen onder toezicht de tuin in. Komt de vrouw toevallig thuis van boodschappen en o nee wat een pecht, gaat zij door het tuinhekje terwijl er net een mevrouw met een poedeltje langs wandelt. Pitjes door het open hek, poedeltje dood. :ugh:

Ik geloof er niet in, in die oplossingen in theorie die moeilijk haalbaar zijn in de praktijk. :neenee: Zelfde met verplichte muilkorf.
Niet? Het gaat hier al 5 jaar goed. Gewoon scherp opletten, deugdelijk materiaal, deugdelijke hekken, met sloten afgesloten poorten en kennel. Op straat aangelijnd op niet overzichtelijke stukken, en daarbovenop gewoon enorm veel appel. Oftewel tot op de laatste seconde terug kunnen roepen. Vallen en daarom loslaten is trouwens geen optie. Uiteraard ben ik wel eens op mijn lieflijke muiltje gegaan, maar loslaten nooit. Riem goed om je pols gewikkeld kun je niet eens loslaten al zou je willen.
En dat zelfs zonder dat er ooit ongelukken zijn gebeurd. Dus ja kan prima.
Maar in dit geval kregen die mensen van mij geen kans meer. En herplaatsen, tsja wie wil ze hebben dus van mij mochten ze ingeslapen worden. Gebeurde dat niet trouwens en ik woonde er naast dan zorgde ik er zelf wel voor dat mijn tuin dusdanig veilig was dat zij er niet in konden komen. Daar ging ik niet op zitten wachten.
Gr. Aniek

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Budkes schreef:Vallen en daarom loslaten is trouwens geen optie. Uiteraard ben ik wel eens op mijn lieflijke muiltje gegaan, maar loslaten nooit. Riem goed om je pols gewikkeld kun je niet eens loslaten al zou je willen.

Hier net zo. Ik heb 0.0 coördinatie en ga dus regelmatig op m'n muil.
Heeft wel wat gekneusde ribben, schouder uit de kom, gescheurde knieband, kapotte handen en knieën veroorzaakt, maar nooit loslaten zit gewoon in geprogrammeerd.
:oeps: Een teckel was inmiddels vast al plat.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

stefanie schreef:Heel naar dat dit gebeurd is. Maar ga nu alsjeblieft niet roepen dat honden die een andere hond pakken, ook gevaarlijk zijn voor kinderen. :ugh:
Ik vind een gevaar voor andere honden eigenlijk ook al genoeg hoor. Dat gaat mij ver zat!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ilupa

Budkes schreef:
Ilupa schreef:
Inge O schreef: ik ben er niet zeker van dat het voor jouw hond dan veiliger zou zijn (want ooit komen ze er natuurlijk toch eens uit)
Inderdaad. Vroeg of laat vinden die eigenaars het zielig en worden de regeltjes weer wat verslapt. Maanden gaan voorbij. Buren verhuizen en nieuwe buren hebben geen hond. Een keertje onder toezicht de tuin in. Uiteindelijk alle dagen onder toezicht de tuin in. Komt de vrouw toevallig thuis van boodschappen en o nee wat een pecht, gaat zij door het tuinhekje terwijl er net een mevrouw met een poedeltje langs wandelt. Pitjes door het open hek, poedeltje dood. :ugh:

Ik geloof er niet in, in die oplossingen in theorie die moeilijk haalbaar zijn in de praktijk. :neenee: Zelfde met verplichte muilkorf.
Niet? Het gaat hier al 5 jaar goed. Gewoon scherp opletten, deugdelijk materiaal, deugdelijke hekken, met sloten afgesloten poorten en kennel. Op straat aangelijnd op niet overzichtelijke stukken, en daarbovenop gewoon enorm veel appel. Oftewel tot op de laatste seconde terug kunnen roepen. Vallen en daarom loslaten is trouwens geen optie. Uiteraard ben ik wel eens op mijn lieflijke muiltje gegaan, maar loslaten nooit. Riem goed om je pols gewikkeld kun je niet eens loslaten al zou je willen.
Maar in dit geval kregen die mensen van mij geen kans meer. En herplaatsen, tsja wie wil ze hebben dus van mij mochten ze ingeslapen worden. Gebeurde dat niet trouwens en ik woonde er naast dan zorgde ik er zelf wel voor dat mijn tuin dusdanig veilig was dat zij er niet in konden komen. Daar ging ik niet op zitten wachten.
Wat bij jou goed gaat, gaat daarom niet goed bij de gemiddelde eigenaar van 2 crazy pitbulls...
Is jouw hondagressieve hond uberhaubt wel te vergelijken met honden van dit kaliber?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ilupa schreef:
Budkes schreef:
Ilupa schreef:

Wat bij jou goed gaat, gaat daarom niet goed bij de gemiddelde eigenaar van 2 crazy pitbulls...
Is jouw hondagressieve hond uberhaubt wel te vergelijken met honden van dit kaliber?
Dat zei ik dus al. Tsja wat is vergelijkbaar. Voor een kleinere hond maakt t weinig verschil of deze door een mechelaar of 2-wat het dan ook moge zijn honden- wordt gebeten. Een groter probleem is dat hij mensagressief is, vandaar al die dubbele beveiligingen.
Gr. Aniek

Afbeelding
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Waarom altijd in een kennel, er zijn toch wel plekken waar je ze kan uitlaten
Die mensen zelf moeten beter opletten
Tegenover ons wonen mensen met 2 goldens, nou die van mij willen die goldens ook opvreten
Maar een poort met 4 sloten en verstevigd beton eronder zorgt ervoor dat de poort netjes dicht blijft
En hier worden ze ook gewoon uitgelaten

Het kan best, het isniet altijd even makkelijk, maar daar heb ik zelf voor gekozen
Een beetjemeer moeite en het zou die eigenaren ook lukken
Ilupa

herejede schreef:Waarom altijd in een kennel, er zijn toch wel plekken waar je ze kan uitlaten
Tegenover ons wonen mensen met 2 goldens, nou die van mij willen die goldens ook opvreten
Maar een poort met 4 sloten en verstevigd beton eronder zorgt ervoor dat de poort netjes dicht blijft

Het kan best, het isniet altijd even makkelijk, maar daar heb ik zelf voor gekozen
Zolang je nooit, maar dan ook nooit ook maar één ongelukje hebt vind ik het prima. :pffff:
Zelf zou ik dan weer niet met die stress willen leven, dat verstrooidheid rampzalige gevolgen kan hebben.

Ik zou jullie wel niet graag tegenkomen tijdens de wandeling... :(: Hoe houd je al die rottweilers onder controle als ze een andere hond willen opvreten? :hmmm:
dagmar88
Zeer actief

Ilupa schreef: Zolang je nooit, maar dan ook nooit ook maar één ongelukje hebt vind ik het prima. :pffff:
Zelf zou ik dan weer niet met die stress willen leven, dat verstrooidheid rampzalige gevolgen kan hebben.

Ik zou jullie wel niet graag tegenkomen tijdens de wandeling... :(: Hoe houd je al die rottweilers onder controle als ze een andere hond willen opvreten? :hmmm:

:19: Dat is geen stress en heeft ook al niets met verstrooidheid te maken.
Goed omgaan met je hond zit in je systeem, niet anders dan 's ochtends je tanden poetsen en de wc doortrekken nadat je bent geweest.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik zou ten eerste melding maken bij de politie en ten tweede mijn tuin dermate goed afzetten dat ze elkaar niet meer kunnen zien,laat staan dat mijn hond ooit nog aangevlogen kan worden door deze honden.
En mocht het toch nog eens gebeuren dan mochten ze van mij echt wel de rose spuit hebben.Gelukkig heeft de GR het overleefd :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ilupa

dagmar88 schreef:
Ilupa schreef: Zolang je nooit, maar dan ook nooit ook maar één ongelukje hebt vind ik het prima. :pffff:

:19: Dat is geen stress en heeft ook al niets met verstrooidheid te maken.
Goed omgaan met je hond zit in je systeem, niet anders dan 's ochtends je tanden poetsen en de wc doortrekken nadat je bent geweest.
Voor jou niet, voor mij wel. :wink: Ik vind het geen prettige gedachte om op mijn eigen terrein met een soort sluizensysteem te moeten werken waar bv nooit de achterdeur en de voordeur tegelijk open mogen staan omdat de honden dan zouden weg kunnen of dat de honden eerst absoluut de kennel in moeten voor je de poort open maakt. (Ik geef maar een voorbeeld.) Ik ben van nature heel erg verstrooid en snel afgeleid. :roll: Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.
Het is in ieder geval heel fijn voor dat soort honden dat er toch mensen zijn die dat wél zien zitten. :ok: Ik heb meer baat bij een zoete golden retriever die zelf meedenkt. :engel:
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Wat een gemier zeg
Lima is zoals ik al zei ook geen lieverdje maar tegenover mensen is het echt het liefste hondje ter wereld
Die paar keer per dag dat ik met haar wandel zijn de enige keren dat ik moet opletten dat ze geen andere honden aanvalt.. Maar gelukkig hebben ze daar de hondenriem voor uitgevonden.. Zo moeilijk is het echt niet hoor ;)
En als ik hier mijn voordeur open zet gebeurt er nog niks want ik heb een tussendeur die gewoon dichtzit als ik de voordeur open doe
Mijn hond kan nergens heen en kan andere honden geen kwaad doen.. En dat is in die 8 jaar dat ik haar heb nog nooit gebeurt
En net zoals dagmar zegt.. Het zit in je systeem
Maar eigenlijk is het gewoon logisch nadenken
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Limanade
Zeer actief

Daarbij vind ik je voordeur en achterdeur open moeten kunnen hebben ook erg onverantwoordelijk
Wat als je hond wel ineens de straat op vliegt en onder een auto komt?
Afbeelding

Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Limanade schreef:Daarbij vind ik je voordeur en achterdeur open moeten kunnen hebben ook erg onverantwoordelijk
Wat als je hond wel ineens de straat op vliegt en onder een auto komt?
Je achterdeur vind ik inderdaad nog tot daar aan toe. Wij hebben de tuin afgeschermd zodat madame er niet uit kan (bruce probeert het niet eens!:P). Dus dit is onze eigen verantwoording geweest. De voordeur open vind ik sowieso een beetje vreemd, zeker als je honden hebt inderdaad! :denken: En als je weet dat jou hond auto's (ghehe, roxy :LOL: ) of andere honden aan kan vliegen zou ik al helemaal die deur gewoon lekker dichthouden! Maar, dit is natuurlijk wel een beetje off topic.. :engel:
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Limanade
Zeer actief

Ik bedoelde dan ook idd de voordeur
Achterdeur moet kunnen uiteraard
Maar ik neem ook aan dat er in de achtertuin geen auto's rijden :mrgreen:
Afbeelding

Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Limanade schreef:Ik bedoelde dan ook idd de voordeur
Achterdeur moet kunnen uiteraard
Maar ik neem ook aan dat er in de achtertuin geen auto's rijden :mrgreen:
:goeie:
Bij ons niet in ieder geval!
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Hoe gaat het nu dan met de golden en met diens baasjes?
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Ilupa schreef:
herejede schreef:Waarom altijd in een kennel, er zijn toch wel plekken waar je ze kan uitlaten

Zolang je nooit, maar dan ook nooit ook maar één ongelukje hebt vind ik het prima. :pffff:

Die kans hebben ze nog nooit gehad, en zien we een andere hond in de verte zijn ze makkelijk terug te roepen
Luisteren moeten ze :zweep:
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Hoe gaat het daar nu mee?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”