Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
jan, goed en wat minder goed nieuws: update 15/2
Moderator: moderatorteam
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Re: jan, goed en wat minder goed nieuws
ik heb eerlijk gezegd geen idee of die ypozane wat doen, ik heb er ook wel wat twijfels over eigenlijk 
hij heeft geen enkele van de bijwerkingen en behalve dat hij makkelijker gaat liggen, een stuk minder krom staat en dus waarschijnlijk geen buikpijn meer heeft zie ik verder weinig veranderingen.
maar ja, daar staat tegenover dat ie ook niet zo heel veel liet zien, behalve dan die ene keer die druppels bloed en dat gelik aan zijn buik.
bloed heb ik niet meer gezien na die ene keer, maar hij likt nog wel aan zijn buik.
hij heeft vandaag zijn laatste ypozane pil gehad en morgen krijgt ie de laatste ab.
ik wacht het 14 dagen af en dan ga ik weer naar de da, dan zou ze moeten kunnen zien of het al dan niet effect gehad heeft.
hij heeft geen enkele van de bijwerkingen en behalve dat hij makkelijker gaat liggen, een stuk minder krom staat en dus waarschijnlijk geen buikpijn meer heeft zie ik verder weinig veranderingen.
maar ja, daar staat tegenover dat ie ook niet zo heel veel liet zien, behalve dan die ene keer die druppels bloed en dat gelik aan zijn buik.
bloed heb ik niet meer gezien na die ene keer, maar hij likt nog wel aan zijn buik.
hij heeft vandaag zijn laatste ypozane pil gehad en morgen krijgt ie de laatste ab.
ik wacht het 14 dagen af en dan ga ik weer naar de da, dan zou ze moeten kunnen zien of het al dan niet effect gehad heeft.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Maar bijwerkingen hoeven toch niet per definitie op te treden?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het klinkt toch alsof er iets verbeterd is.
Ik duim nog even door
Ik duim nog even door
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Gewoon afwachten dan maar denk ik. Toen Nilo gedoe had met z'n prostaat was hij duidelijk rustiger en gedrukt, dat is nu ook een bijwerking van de ypozane bij Jan dus is het voor jou moeilijk inschatten. Maar de DA zal wel kunnen voelen of de prostaat weer rustig is toch? Ik duim nog ff door!renee-uk schreef:ik heb eerlijk gezegd geen idee of die ypozane wat doen, ik heb er ook wel wat twijfels over eigenlijk
- renee-uk
- Zeer actief
nee, maar als ze er zijn weet je in elk geval of het iets doetJeannettebo schreef:Maar bijwerkingen hoeven toch niet per definitie op te treden?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- kipo
- Zeer actief
Ik vind het ook niet slecht klinken, bovendien laat de Ypozane niet rechtstreeks de prostaat krimpen, het zorgt er alleen maar voor dat de invloed van testosteron op de prostaat geblokkeerd wordt en daardoor krimpt de prostaat weer, maar daar gaat wat tijd overheen.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Weet ik niet, voor hetzelfde geld is hij wel gevoelig voor de bijwerkingen, maar de aandoening zelf niet voor de werkzame stofrenee-uk schreef:nee, maar als ze er zijn weet je in elk geval of het iets doetJeannettebo schreef:Maar bijwerkingen hoeven toch niet per definitie op te treden?

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dan is het logisch dat het wat langer duurt inderdaad. Nilo heeft toen Tardak gekregen en dat werkte binnen een dag, maar dat is ook geen leuk spul natuurlijk.kipo schreef:Ik vind het ook niet slecht klinken, bovendien laat de Ypozane niet rechtstreeks de prostaat krimpen, het zorgt er alleen maar voor dat de invloed van testosteron op de prostaat geblokkeerd wordt en daardoor krimpt de prostaat weer, maar daar gaat wat tijd overheen.
- renee-uk
- Zeer actief
ja maar dat kan net zo goed door de ab komen, de handel was ook ontstoken natuurlijk.Marjoleine schreef:Het klinkt toch alsof er iets verbeterd is.
Ik duim nog even door
ja hij is inderdaad wat tammer dan normaal, slaapt wat vaker en wat dieper, maar ja hij wordt ook een dagje ouder natuurlijk dus misschien is het wel toeval dat me dat net nu opvaltMaeve schreef: Gewoon afwachten dan maar denk ik. Toen Nilo gedoe had met z'n prostaat was hij duidelijk rustiger en gedrukt, dat is nu ook een bijwerking van de ypozane bij Jan dus is het voor jou moeilijk inschatten. Maar de DA zal wel kunnen voelen of de prostaat weer rustig is toch? Ik duim nog ff door!
maar inderdaad er zal niks anders opzitten dan afwachten

- renee-uk
- Zeer actief
ja dat klopt, dat kan ook.Jeannettebo schreef:Weet ik niet, voor hetzelfde geld is hij wel gevoelig voor de bijwerkingen, maar de aandoening zelf niet voor de werkzame stofrenee-uk schreef:nee, maar als ze er zijn weet je in elk geval of het iets doetJeannettebo schreef:Maar bijwerkingen hoeven toch niet per definitie op te treden?

- renee-uk
- Zeer actief
vandaar die 14 dagen afwachten voor die controle toch?kipo schreef:Ik vind het ook niet slecht klinken, bovendien laat de Ypozane niet rechtstreeks de prostaat krimpen, het zorgt er alleen maar voor dat de invloed van testosteron op de prostaat geblokkeerd wordt en daardoor krimpt de prostaat weer, maar daar gaat wat tijd overheen.
die termijn heb ik tenminste overal gelezen.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- renee-uk
- Zeer actief
fijn 

- kipo
- Zeer actief
Ik zou daar minimaal 14 dagen van maken en er nog niet wakker van liggen als het wat langer duurt. Vaak is het de ontsteking in de prostaat die de buikpijn en de acute klachten geeft en daar heeft hij de ab voor, dat geeft wel binnen die 14 dagen resultaat.renee-uk schreef:vandaar die 14 dagen afwachten voor die controle toch?kipo schreef:Ik vind het ook niet slecht klinken, bovendien laat de Ypozane niet rechtstreeks de prostaat krimpen, het zorgt er alleen maar voor dat de invloed van testosteron op de prostaat geblokkeerd wordt en daardoor krimpt de prostaat weer, maar daar gaat wat tijd overheen.
- renee-uk
- Zeer actief
hmmm dan kan ik er misschien beter 3 weken van maken?kipo schreef:Ik zou daar minimaal 14 dagen van maken en er nog niet wakker van liggen als het wat langer duurt. Vaak is het de ontsteking in de prostaat die de buikpijn en de acute klachten geeft en daar heeft hij de ab voor, dat geeft wel binnen die 14 dagen resultaat.renee-uk schreef:vandaar die 14 dagen afwachten voor die controle toch?kipo schreef:Ik vind het ook niet slecht klinken, bovendien laat de Ypozane niet rechtstreeks de prostaat krimpen, het zorgt er alleen maar voor dat de invloed van testosteron op de prostaat geblokkeerd wordt en daardoor krimpt de prostaat weer, maar daar gaat wat tijd overheen.
mijn da heeft natuurlijk net zo min als ik ervaring met ypozane en het zou wel erg vervelend zijn als het wel werkt, maar nog niet genoeg om het ook echt te merken en ze er dan vanuit gaat dat het niet werkt

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Duimen gaan nog even door voor Jan 
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Macho heeft ook eens een kuurtje ypozane gehad en na 17 dagen was het bij de controle echt duidelijk dat het zijn werk had gedaan.
Maar nieuwsgierige ik
kon het niet laten om ook na een dag of 10 vast even te voelen en toen was het effect lang niet zo duidelijk als een week later.
Ik duim ook verder
Maar nieuwsgierige ik
Ik duim ook verder
-
tineke
We duimen gewoon nog even door 
- kipo
- Zeer actief
Zolang de klachten weg/minder zijn, zou ik er de eerste 3-4 weken nog niet van uit gaan dat het niet werkt, daarna ga ik twijfelen en zou ik een echo van de prostaat willen, gemaakt door iemand die dat vaker doet.
-
blondie
- Zeer actief
Renee, mijn da heeft me dit middel ook voorgeschreven zoals je hebt kunnen lezen omdat hij ook een vergrote prostaat bleek te hebben (dankzij je topic heb ik haar verzocht de prostaat te checken) . Iedere dag 1 tablet toch, een week lang? Haar kennende heeft ze het volste vertrouwen in de werking (of ze gaat er vanuit dat Finn het geen half jaar meer volhoudtrenee-uk schreef:hmmm dan kan ik er misschien beter 3 weken van maken?kipo schreef:Ik zou daar minimaal 14 dagen van maken en er nog niet wakker van liggen als het wat langer duurt. Vaak is het de ontsteking in de prostaat die de buikpijn en de acute klachten geeft en daar heeft hij de ab voor, dat geeft wel binnen die 14 dagen resultaat.renee-uk schreef:vandaar die 14 dagen afwachten voor die controle toch?kipo schreef:Ik vind het ook niet slecht klinken, bovendien laat de Ypozane niet rechtstreeks de prostaat krimpen, het zorgt er alleen maar voor dat de invloed van testosteron op de prostaat geblokkeerd wordt en daardoor krimpt de prostaat weer, maar daar gaat wat tijd overheen.
mijn da heeft natuurlijk net zo min als ik ervaring met ypozane en het zou wel erg vervelend zijn als het wel werkt, maar nog niet genoeg om het ook echt te merken en ze er dan vanuit gaat dat het niet werkt
Zij zei me dat het de prostaat verkleint en dat de werking ca. een half jaar effectief is. Daarna moet het weer bekeken worden. Bij jongere honden zal ze gezien de kosten van het medicijn aanraden om te castreren omdat dat toch het meest effectief is in haar ogen bij prostaatklachten. Zij is overigens geen da die snel adviseert om te castreren, heeft ze bij Finn ook nooit geopperd. En nu dus ook niet, maar goed dat is ook wel een beetje logisch.
Bij twijfel zeker omdat bij Jan de boel ontstoken was snap ik dat je toch wat meer erop wilt kunnen vertrouwen dat het middel ook werkt. Dan zal ik zeker na laten kijken.
Normaliter is mijn da ook van checkup, maar in dit geval van zijn prostaat en het middel dat ze heeft gegeven heeft ze daar niet over gerept. Kan overigens ook wat anders betekenen maar daar denk ik maar even niet aan.
- renee-uk
- Zeer actief
ik lees wel vaker dat het zo duur is maar dat valt mij eigenlijk alles mee.
ik kan het via het i-net (wel met recept) voor 25 pond kopen en bij mijn da betaal ik het dubbele, maar diezelfde 50 pond betaal ik ook voor 30 tabletten previcox, dus zo heel duur kan ik die ypozane niet vinden
ik laat hem ook checken hoor, alleen niet na 2 weken.
ik ben toch te bang dat mijn da, die dus niet bekend is met ypozane, er vanuit gaat dat het niet werkt omdat er nog weinig verandering te voelen is.
ik kan het via het i-net (wel met recept) voor 25 pond kopen en bij mijn da betaal ik het dubbele, maar diezelfde 50 pond betaal ik ook voor 30 tabletten previcox, dus zo heel duur kan ik die ypozane niet vinden
ik ben toch te bang dat mijn da, die dus niet bekend is met ypozane, er vanuit gaat dat het niet werkt omdat er nog weinig verandering te voelen is.

-
blondie
- Zeer actief
Weet niet hoeveel dat in euro's is?renee-uk schreef:ik lees wel vaker dat het zo duur is maar dat valt mij eigenlijk alles mee.
Zeg alleen wat zij me zei. Het was hier 66 euro voor die pillen die dus dan een half jaar moeten werken. Heb een da die meedenkt en meerekend dat is alles. Als een hond op tweejarige leeftijd al prostaatklachten heeft en ieder half jaar dus die medicatie zou moeten krijgen, dan zou het raadzamer zijn om dan dus maar als alternatief castratie aan te bieden als er verder niet met een hond gefokt wordt, zo denkt zij.
Voor de pijnstilling Novacam 125ml betaal ik 33,25 en daar doen we ruim een maand mee.
Maar het ging me er meer om wat zij me vertelde wat betreft dit middel en dat wilde ik je meegeven. Omdat het dus voor jouw da een onbekend middel is. En jij zelf ook wat twijfelde. Heb mijn da best wel hoog staan gewoon omdat ze zich ook in van alles verdiept. Werkingen van nieuwe medicaties, prijsverhouding en werking in de gaten houden etc.
Vond het destijds al heel apart dat toen we met de pijnstilling zouden gaan beginnen ze met me de verschillende werkingen van pijnmedicaties uitlegde, en met me ging rekenen wat de verschillende medicaties me zouden kosten. Zo zie ik het niet veel da's doen eerlijk gezegd. Aan mij om dan te bepalen voor welke vorm van medicatie of welk merk ik zou kiezen.
- renee-uk
- Zeer actief
dat is inderdaad een prima da dan zo te lezen 
bedankt voor de info hoor, daar ben ik blij mee maar dat kwam er niet zo uit in mijn vorige post
bedankt voor de info hoor, daar ben ik blij mee maar dat kwam er niet zo uit in mijn vorige post

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Komt goed meis, echt waar 
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- renee-uk
- Zeer actief
Tiny schreef:Komt goed meis, echt waar

-
pepim
- Zeer actief
Ik duim ook nog even door 
- Jeannettebo
- Zeer actief
- renee-uk
- Zeer actief
eigenlijk wel goed.
hij poept normaal, piest normaal, loopt normaal en gedraagt zich -voor zover mogelijk- ook normaal
het enige dat niet normaal is dat ie nog steeds erg de neiging heeft zijn buik te likken, waardoor hij rare uitslag krijgt en of dat nou met zijn prostaatprobleem te maken heeft weet ik niet
hij laat het zich redelijk goed verbieden gelukkig, waardoor de schade (die uitslag) beperkt blijft.
ik ga volgende week maar een afspraak maken om te kijken of de prostaat geslonken is.
hij poept normaal, piest normaal, loopt normaal en gedraagt zich -voor zover mogelijk- ook normaal
het enige dat niet normaal is dat ie nog steeds erg de neiging heeft zijn buik te likken, waardoor hij rare uitslag krijgt en of dat nou met zijn prostaatprobleem te maken heeft weet ik niet
hij laat het zich redelijk goed verbieden gelukkig, waardoor de schade (die uitslag) beperkt blijft.
ik ga volgende week maar een afspraak maken om te kijken of de prostaat geslonken is.

-
blondie
- Zeer actief
Klinkt in ieder geval positief!