Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welk ras past bij ze?
Moderator: moderatorteam
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
welk ras past bij ze?
Een vriendin en haar vriend willen een hond.dit is wat ze zoeken in een hond :
Nou een die paar uurtjes alleen kan zijn (tussen de middag uitlaten) een die met wandelen en fietsen en spelen wel genoegen neemt. Een die goed met mensen en dieren overweg kan. Geen klein schootding maar ook geen kalf. Een die goed luistert. En qua haar geen krul of langhaarn een hond.
Ze werken beiden maar tussen de middag mogelijk dat ze naar huis gaan en hond uitlaten en aandacht geven etc. Zij is chauffeur dus veel dagen ook vroeg thuis waardoor de hond straks niet lang alleen is. Eerst natuurlijk vakantie voor een pup. Een herplaatser ziet ze niet zitten. Ze denkt dat ze dan een hond met problemen krijgt en wil liever een puo die kan ze opvoeden zoals ze wil.
Nu had ze zelf al een border cookie gezien maar die valt af omdat die wel uitdaging nodig heeft bijv agility of schapen hoeden. Een saarloos vonden ze mooi maar op mijn advies toch maar niet omdat ze een hond wil die met mens en dier over weg kan. Labrador vi d ze dat iedereen die al heeft dus liever wat anders.
Wat voor rassen zou ik ze aan kunnen raden? Ik ben niet thuis in alle rassen dus met tips van jullie moeten ze toch wel wat vinden dat bij ze past.
Nou een die paar uurtjes alleen kan zijn (tussen de middag uitlaten) een die met wandelen en fietsen en spelen wel genoegen neemt. Een die goed met mensen en dieren overweg kan. Geen klein schootding maar ook geen kalf. Een die goed luistert. En qua haar geen krul of langhaarn een hond.
Ze werken beiden maar tussen de middag mogelijk dat ze naar huis gaan en hond uitlaten en aandacht geven etc. Zij is chauffeur dus veel dagen ook vroeg thuis waardoor de hond straks niet lang alleen is. Eerst natuurlijk vakantie voor een pup. Een herplaatser ziet ze niet zitten. Ze denkt dat ze dan een hond met problemen krijgt en wil liever een puo die kan ze opvoeden zoals ze wil.
Nu had ze zelf al een border cookie gezien maar die valt af omdat die wel uitdaging nodig heeft bijv agility of schapen hoeden. Een saarloos vonden ze mooi maar op mijn advies toch maar niet omdat ze een hond wil die met mens en dier over weg kan. Labrador vi d ze dat iedereen die al heeft dus liever wat anders.
Wat voor rassen zou ik ze aan kunnen raden? Ik ben niet thuis in alle rassen dus met tips van jullie moeten ze toch wel wat vinden dat bij ze past.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Re: welk ras past bij ze?
Wel ook tussen de middag buiten het uitlaten nog wat tijd voor spelen/aandacht dus niet hup uitlaten en weg wezen weer. Zij is vrachtwagenchauffeur dus dan vaak ook al smiddags een X weer thuis. Hij gaat dan tussen de middag uitlaten etc.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat kunnen ze de honden nog meer bieden dan alleen wat spelen en uitlaten?
En is het hun eerste hond of hebben ze al ervaring met honden?
En is het hun eerste hond of hebben ze al ervaring met honden?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ook hier: wat kunnen ze de hond bieden? Hoe stellen ze zich een leven met een hond voor?
Suzanne
Suzanne
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Toevoeging:
Of een hond overweg kan met mensen en dieren, is bij pups sowieso slecht te voorspellen dus als ze daar zeker van willen zijn moeten ze voor een oudere hond gaan. Goed luisterende honden worden ook niet zo geboren, maar zo opgevoed. Je kan hoogstens gaan voor een ras dat bekend staat als 'makkelijk' maar ook dat is verdomde relatief.
Eerlijk gezegd: als ik die mensen was zou ik voor een wat oudere, leuke herplaatser gaan. Een jonge hond doe je volgens mij geen plezier met alleen wandelen en fietsen (over het algemeen dan, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd)
Of een hond overweg kan met mensen en dieren, is bij pups sowieso slecht te voorspellen dus als ze daar zeker van willen zijn moeten ze voor een oudere hond gaan. Goed luisterende honden worden ook niet zo geboren, maar zo opgevoed. Je kan hoogstens gaan voor een ras dat bekend staat als 'makkelijk' maar ook dat is verdomde relatief.
Eerlijk gezegd: als ik die mensen was zou ik voor een wat oudere, leuke herplaatser gaan. Een jonge hond doe je volgens mij geen plezier met alleen wandelen en fietsen (over het algemeen dan, uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik ben het hier wel mee eens, en er zijn genoeg leuke herplaatsers zonder allerlei problemen. Dan weet je wel wat je in huis haalt en dat is bij een pup toch afwachten. Ook al kies je voor een bepaald ras en bijbehorende raseigenschappen, niet alle honden voldoen daar ook automatisch aan en je kunt zelf ook nog veel verpesten.Eilfy schreef:Toevoeging:
Eerlijk gezegd: als ik die mensen was zou ik voor een wat oudere, leuke herplaatser gaan. Een jonge hond doe je volgens mij geen plezier met alleen wandelen en fietsen.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Ik heb ze al paar x een herplaatser aangeraden maar dat wil er nog niet in bij ze. Misschien als jullie leuke herplaatsets weten dat ze over te halen zijn?
Bij haar thuis hebben ze een fox gehad en haar zusje heeft een kruising franse bull met nog iets daar gaat ze wel eens mee wandelen of oppassen. De fox leefde ook wel helft vd tijd buiten ze woonden achteraf.
Hij weet ik niet.
Zal idd vragen wat ze nog meer een hond kunnen bieden. Ga ze wel cursus aanraden en heb ze al gewezen dat wen pup heel veel werk is, zit er zelf midden in.
Bij haar thuis hebben ze een fox gehad en haar zusje heeft een kruising franse bull met nog iets daar gaat ze wel eens mee wandelen of oppassen. De fox leefde ook wel helft vd tijd buiten ze woonden achteraf.
Hij weet ik niet.
Zal idd vragen wat ze nog meer een hond kunnen bieden. Ga ze wel cursus aanraden en heb ze al gewezen dat wen pup heel veel werk is, zit er zelf midden in.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Ze wil pup en opvoed cursussen volgen. Ze woont aan een natuurpad en bossen vlakbij.
Zehoeft geen wedstrijden te doen. Ze wil een hond die wel goed gaat luisteren en vandaar dus ook de cursussen.
Zehoeft geen wedstrijden te doen. Ze wil een hond die wel goed gaat luisteren en vandaar dus ook de cursussen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik begin wel een mogelijk idee te hebben, maar ik vraag me af of ze zich niet heel erg verkijkt op een pup. Hoe lang kan ze vakantie nemen? Ik vermoed een week of 3? De gemiddelde (!) pup zal daarna nog niet zo lang (van 8 tot 12 ongeveer) alleen kunnen blijven of al zindelijk zijn. Zelfs als haar partner ná haar nog vakantie neemt(dus totaal 6 weken), is het maar de vraag of het je lukt. Heeft ze daar over na gedacht? En hoe zal ze dat oplossen. Ken best wel een heel rij aan honden die tot 1 jaar moeite hebben om in het eisenpakket te vallen. Zelfs voor een herplaatser kan het een probleem zijn. Heb er nu hier zelf 1 sinds kort en die hebben we maar heel sporadisch nog alleen (ze is hier bijna twee weken), maar met veel aanpassingen anders lukt het niet (in de bench, katten uit de kamer, Kay in de kamer, muziek aan) Let wel: deze hond is gewend alleen thuis te zijn, maar door stress verhuizing nog beetje zenuwachtig.
Hoezo alleen maar probleem herplaatsers? Wat voor gedrag zou zij een probleem vinden wat ze van een herplaatser verwacht? Ik heb veel herplaatsers gehad en nee ze waren niet allemaal perfect, maar werden dat allemaal na genoeg wel. Maar heey mijn pup die ik opgevoed heb is ook niet perfect....
Maar goed terug naar een ras waaraan ik dacht is eigenlijk de schotse collie korthaar. Geen moeilijke honden, maar wel zeer gevoelige honden, dus daar moet je wel van houden. In de regel sociaal, zacht en goed te trainen en erg op de baas gericht.
Hoezo alleen maar probleem herplaatsers? Wat voor gedrag zou zij een probleem vinden wat ze van een herplaatser verwacht? Ik heb veel herplaatsers gehad en nee ze waren niet allemaal perfect, maar werden dat allemaal na genoeg wel. Maar heey mijn pup die ik opgevoed heb is ook niet perfect....
Maar goed terug naar een ras waaraan ik dacht is eigenlijk de schotse collie korthaar. Geen moeilijke honden, maar wel zeer gevoelige honden, dus daar moet je wel van houden. In de regel sociaal, zacht en goed te trainen en erg op de baas gericht.

- Sonnie1983
- Zeer actief
Haar op dat punt gewezen dus neemt ze mee idd.
Over herplaatsers moet ik denk ik gewoon wat leuke herplaatsets laten zien misschien is ze dan over te halen want ook ik vind dat het beste voor ze. Maar snap keuze voor pup ook wel.
Over herplaatsers moet ik denk ik gewoon wat leuke herplaatsets laten zien misschien is ze dan over te halen want ook ik vind dat het beste voor ze. Maar snap keuze voor pup ook wel.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Van de stichting Mirtos Animal Project (dieren uit Kreta)
http://www.mirtos.nu/baas_gezocht_detai ... 1353516454
Owen, een pupje geboren in september 2012. Zijn broertje (Olly) staat ook op de site en ziet er trouwens ook gewoon TE leuk uit
http://www.mirtos.nu/baas_gezocht_detai ... 1347278693
Gunni, 1 jaar oud meiske
http://www.mirtos.nu/baas_gezocht_det ... 1351255466
Jersey, 3 jaar oud
Qua rassen, kom ik alleen op de volgende:
- Labrador: zijn over het algemeen vrij makkelijk en als je er geen uit een werklijn neemt is de beweging die ze hem gaan bieden ook voldoende denk ik
- Golden Retriever: maar dan niet uit een werklijn...
- Beagle: wel echt een jachtinstinct dus buiten los gaat waarschijnlijk niet lukken. Weet wel dat beagles het over het algemeen prima vinden als het een dagje wat minder is
http://www.mirtos.nu/baas_gezocht_detai ... 1353516454
Owen, een pupje geboren in september 2012. Zijn broertje (Olly) staat ook op de site en ziet er trouwens ook gewoon TE leuk uit
http://www.mirtos.nu/baas_gezocht_detai ... 1347278693
Gunni, 1 jaar oud meiske
http://www.mirtos.nu/baas_gezocht_det ... 1351255466
Jersey, 3 jaar oud
Qua rassen, kom ik alleen op de volgende:
- Labrador: zijn over het algemeen vrij makkelijk en als je er geen uit een werklijn neemt is de beweging die ze hem gaan bieden ook voldoende denk ik
- Golden Retriever: maar dan niet uit een werklijn...
- Beagle: wel echt een jachtinstinct dus buiten los gaat waarschijnlijk niet lukken. Weet wel dat beagles het over het algemeen prima vinden als het een dagje wat minder is
- gyanty
- Zeer actief
Ze kunnen zelf toch ook kijken op http://www.dierenasiels.com ? Kunnen ze hun hele wensenlijstje invullen zo wat?Sonnie1983 schreef:Haar op dat punt gewezen dus neemt ze mee idd.

- Sonnie1983
- Zeer actief
Daar kijken ze,zelf niet omdat ze denken herplaatser is problemen, niet opge oed zoals ze willen etc
- gyanty
- Zeer actief
Tja dan denk ik dat ze gewoon geen hond moeten nemen eerlijk gezegd.
Het eisenlijstje klinkt eigenlijk zo onrealistisch met wat ze willen (zoals ik het nu kan opmaken) dat ik niet denk dat een pup een heel gemakkelijk succes daarin gaat worden. Eerlijk gezegd denk ik dat een (oudere (jawel met nadruk)) herplaatser minder problemen met de situatie zal hebben dan een pup. De perfecte hond bestaat niet, of je die zelf vanaf pup opvoed of herplaatser. Dus ik zou hun gewoon toch eens aanraden om op dergelijke sites te gaan kijken eens langs een dierenasiel te gaan.
Je kan prima vragen naar een probleemloze hond hoor
Immers is niet elke eigenaar die voor herplaatsers gaat geschikt voor een moeilijke hond. En eerlijk is eerlijk: de gros aan herplaatsers wat wij hadden hier was probleemloos. Ja wel wat gekkigheden, maar wel probleemloos. Ze kan wel denken dat er alleen probleemhonden zijn, maar als ze zich er niet eens in verdiept: hoe kan ze dat in godsnaam dan zo goed weten? En even voor de record: in asiels zitten ook met regelmaat pups: kan je ook op www.dierenasiels.com invullen
Buiten het feit schotse collie korthaar nog steeds hoor. Op www.collie-in-nood.com staan ook nog een aantal leuke herplaatsters (ik vind luna erg leuk!)
Je kan prima vragen naar een probleemloze hond hoor
Buiten het feit schotse collie korthaar nog steeds hoor. Op www.collie-in-nood.com staan ook nog een aantal leuke herplaatsters (ik vind luna erg leuk!)

-
Loek
- Zeer actief
Voordat een hond goed gaat luisteren zal je er eerst een heleboel in moeten stoppenSonnie1983 schreef:Ze wil pup en opvoed cursussen volgen. Ze woont aan een natuurpad en bossen vlakbij.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Vanwaar ook dat ze cursussen gaat volgen 
- Sonnie1983
- Zeer actief
Vanwaar ook dat ze cursussen gaat volgen 
-
Loek
- Zeer actief
heel goed van zeSonnie1983 schreef:Vanwaar ook dat ze cursussen gaat volgen
- Sonnie1983
- Zeer actief
Ouders zijn nl beetje type van wij weten het allemaal beter.
Als iets wit is maar zij zeggen zwart dan krijg je die ouders daar niet vanaf. Wat ben ik blij dat ze weer sinds een jaar op haar eigen woont
Als iets wit is maar zij zeggen zwart dan krijg je die ouders daar niet vanaf. Wat ben ik blij dat ze weer sinds een jaar op haar eigen woont
-
Muk
Inderdaad, ik zie vooral wat de hond moet en het gezin kan de hond niet veel bieden (vind ik). Ik zou ze zelf daarom juist een hond afraden. Zelfs een stabiele herplaatser draait niet meteen mee in het gezin en kan ook niet meteen een dag alleen zijn. Want eigenlijk zit die hond gewoon elke werkdag alleen thuis, met een korte uitlaat tussen de middag.Inge O schreef:ik vind het nou niet meteen een sympathiek eisenpakket, vooral het eerste deel van het woord is (alweer, heb je wel vaker in dit soort topics) nogal nadrukkelijk aanwezig.
Geen hond dus, of eentje van Bart Smit, de speelgoedwinkel.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Ze vragen mij wat ik van een kruising lab bull mastif vind.
Volgens mij is dat niet zo'n geweldige kruising of wel?
-
Muk
Druk en lomp, die moet zijn energie goed kwijt kunnen. En of dat lukt bij die mensen betwijfel ik.Sonnie1983 schreef:Ze vragen mij wat ik van een kruising lab bull mastif vind.
Daarnaast is het afwachten hoe de gezondheid is, vooral de bm is niet het gezondste ras. Of de kruising hondsociaal is weet ik niet, maar in ieder geval is een keer per week een cursus volgen onvoldoende om de energie kwijt te kunnen raken.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Eigenwijs eigenwijs eigenwijs.
Pfff volgens mij hebben ze nu ff alleen in de kop er moet een hond komen. Ik geef het door van druk en lomp en niet het gezondste ras. Krijg ik terug hoe ik dat durf te zeggen dat de pup al ziek zou zijn en geen een hond is perfect en miss hien zit er wel meer lab karakter in dan bm etc.
Dus ik zeg als jij 1000en euro's kan en wil besteden prima. Maar ik denk niet dat deze combi past bij wat jullie een hond bieden kunnen.. dat ik er al bij voorbaat van uitging dat pup ziek was etc. En ze wilden geen hond die in een hoek lag niks te doen. En kijken kon altijd zei ze.
Ik heb gezegd nou prima, ik wens jullie de beste hond toe die bij jullie past maar wees eerlijk Nasr je zelf of je een hond doe je op het oog hebt kunt bieden wat die nodig heeft en Lees je goed in over de rassen die daar in zitten.
En nogmaals bij gezegd dat onze honden ook minimaal 30 min per wandeling los zijn en hier ook geen genoegen mee nemen en dat ik daarom 4x per week knpv met ze doe om in hun behoefte te voorzien.
Dit punt heb ik ff van zoek het maar uit maar vrees dat ze een verkeerde keuze maken en het beest gaat slopen of Nasr asiel moet ofzo uiteindelijk. Lastig als ze je advies niet (meer) aan willen nemen.
Pfff volgens mij hebben ze nu ff alleen in de kop er moet een hond komen. Ik geef het door van druk en lomp en niet het gezondste ras. Krijg ik terug hoe ik dat durf te zeggen dat de pup al ziek zou zijn en geen een hond is perfect en miss hien zit er wel meer lab karakter in dan bm etc.
Dus ik zeg als jij 1000en euro's kan en wil besteden prima. Maar ik denk niet dat deze combi past bij wat jullie een hond bieden kunnen.. dat ik er al bij voorbaat van uitging dat pup ziek was etc. En ze wilden geen hond die in een hoek lag niks te doen. En kijken kon altijd zei ze.
Ik heb gezegd nou prima, ik wens jullie de beste hond toe die bij jullie past maar wees eerlijk Nasr je zelf of je een hond doe je op het oog hebt kunt bieden wat die nodig heeft en Lees je goed in over de rassen die daar in zitten.
En nogmaals bij gezegd dat onze honden ook minimaal 30 min per wandeling los zijn en hier ook geen genoegen mee nemen en dat ik daarom 4x per week knpv met ze doe om in hun behoefte te voorzien.
Dit punt heb ik ff van zoek het maar uit maar vrees dat ze een verkeerde keuze maken en het beest gaat slopen of Nasr asiel moet ofzo uiteindelijk. Lastig als ze je advies niet (meer) aan willen nemen.
-
Muk
Je hebt je best gedaan, meer kun je niet doen. Hoe frustrerend het ook is.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Idd hopelijk worden ze nog verstandig en denken goed na
- Sonnie1983
- Zeer actief
Ja hoor... Gaan kijken en gekocht.... Net foto binnen gekregen. Ja de ouders waren ook rustig zei ze.
Ze hebben een oude bench mee gekregen en nu moeten ze nog zoeken naar ergens brokken te zien krijgen/halen/kopen.
Hoezo overhaast?
Ik hoop maar dat het allemaal goed komt. Pup is overigens wel ruim 8 weken. 1 nov geboren. Een oepsnest was het. Een teefje hebben ze gekozen.
Ze hebben een oude bench mee gekregen en nu moeten ze nog zoeken naar ergens brokken te zien krijgen/halen/kopen.
Hoezo overhaast?
Ik hoop maar dat het allemaal goed komt. Pup is overigens wel ruim 8 weken. 1 nov geboren. Een oepsnest was het. Een teefje hebben ze gekozen.
- Sonnie1983
- Zeer actief
Wat moet ik nou doen niet bemoeien of toch advies geven indien nodig of gevraagd word?
- gyanty
- Zeer actief
Niet mee bemoeien en ik geef met tegenzin dan nog wel advies, maar alleen als er heel nadrukkelijk om gevraagd wordt. Vooral ook niet dingen die je ziet die jou irriteren bemoeien: gehele gebeuren en inclusief pup bestaat voor mij dan ook nietSonnie1983 schreef:Wat moet ik nou doen niet bemoeien of toch advies geven indien nodig of gevraagd word?

- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Er staan zwarte BM - lab kruising pups op mp. Neem aan dat die het zijn?
Vind het erg naïef van die mensen, denk dat jij gedaan hebt wat je kunt..
Die mensen zijn er van overtuigt dat zij het goede huisje hebben voor die hond, en dat krijg je er toch niet uit.
Als ze advies vragen zou ik gewoon mijn eerlijke mening geven. Gewaardeerd of niet. Moeten ze er maar niet om vragen.
Verder zou ik me er inderdaad buiten houden!
Ik hoop dat ze eerst echt even de tijd nemen voor de pup, want een pup van 8 weken een hele dag alleen thuis laten is belachelijk natuurlijk!!
Edit: Dit is de link :
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Vind het erg naïef van die mensen, denk dat jij gedaan hebt wat je kunt..
Die mensen zijn er van overtuigt dat zij het goede huisje hebben voor die hond, en dat krijg je er toch niet uit.
Als ze advies vragen zou ik gewoon mijn eerlijke mening geven. Gewaardeerd of niet. Moeten ze er maar niet om vragen.
Verder zou ik me er inderdaad buiten houden!
Ik hoop dat ze eerst echt even de tijd nemen voor de pup, want een pup van 8 weken een hele dag alleen thuis laten is belachelijk natuurlijk!!
Edit: Dit is de link :
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Laatst gewijzigd door Bruce-Roxy op 01 jan 2013 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou me er niet actief mee gaan bemoeien, maar de hond is er... dus als ze advies vragen en ze willen deze keer wel luisteren, zou ik het ze wel geven.
Ben wel benieuwd naar een foto, kan je die plaatsen?
Ben wel benieuwd naar een foto, kan je die plaatsen?