Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Australische Labradoodle

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Australische Labradoodle

Ongelezen bericht door Marion. »

Machie schreef:11 x 2500 euro... En dan mogen we vast niet zeggen dat dat leuk verdient is he :engel:
Ook mijn gedachte. "Gut wat een narigheid dat er ineens 11 puppen in bleken te zitten i.p.v. de 7 die gezien waren op de echo".

Ik koop puppen bij een fokker die ik vertrouw. En die mij vertrouwd. Als ik zeg dat ik niet van zins ben om met de hond te gaan fokken, dan heeft zij mij te geloven. Doet ze dat niet, dan ga ik lekker een deurtje verder.

Babies laten castreren of neutraliseren (ik vind dat dus echt een heel naar woord, doet me denken aan Hitler-praktijken) doe ik niet aan. Maar als ik persé een dure kruising wil, dan neem ik mijn dames wel mee naar Kees. Gaan we daar de eerste lijn opzetten van de enige echte GGD's. De Gelderse Golden Doodles.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

frank1985 schreef:
Asta schreef:
Ja frank dan nog is het de vraag wat de rechter ervan vindt.Maar dan is de fokker nog mede eigenaar dus meer te bepalen als alleen maar fokker na een verkocht product.
Klopt. Maar dan zou je er dus een clausule in hebben waarin de fokker ( mede eigenaar ) beslist over het wel of niet castreren maar verder over niets ? Gaan wel erg complexe contracten worden voor een hond als je het waterdicht wilt hebben. Ik blijf erbij. Gaat niet lukken.
Nou nee als verhuurder voor het verkocht is heb je dan inspraak in alles denk ik.

Ach ja gestoorde wereld die ALD fokkerij :piew: :kotz: liefde voor de portomonnee en niet voor de dieren.
Marion.

Asta schreef:Ach ja gestoorde wereld die ALD fokkerij :piew: :kotz: liefde voor de portomonnee en niet voor de dieren.
Echt gestoord. En daarbij vind ik mijn GGD fokproduct veel leuker klinken. Extra betalen voor een kruisingteef waar je bij God's gratie mee mag fokken :kotz:
Wie is die God eigenlijk die dit heeft bedacht???

Ontzettend jammer, want deze kruisingen zijn toch wel echt heel erg leuk. Maar op deze manier gaat het natuurlijk nooit een ras worden.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ts mag niet eens reageren volgens dat enge clubje:

Regel 22. Fokkers mogen geen enkele vorm van promotionele publicatie, zowel geschreven, mondeling als via andere media, verstrekken zonder toestemming van het Bestuur van de ALAEU.

Dit vind ik ook een mooie, je mag alleen in het bestuur en je hebt zelf alleen stemrecht als je fokker bent:
Regel 6.  Alleen leden van de ALAEU die Australian Labradoodles fokken mogen gekozen worden in het Bestuur van de ALAEU of mogen stemmen bij ALAEU verkiezingen.

Wat een eng clubje :schrik:
Gr. Aniek

Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

Budkes schreef:Ts mag niet eens reageren volgens dat enge clubje:

Regel 22. Fokkers mogen geen enkele vorm van promotionele publicatie, zowel geschreven, mondeling als via andere media, verstrekken zonder toestemming van het Bestuur van de ALAEU.

Dit vind ik ook een mooie, je mag alleen in het bestuur en je hebt zelf alleen stemrecht als je fokker bent:
Regel 6.  Alleen leden van de ALAEU die Australian Labradoodles fokken mogen gekozen worden in het Bestuur van de ALAEU of mogen stemmen bij ALAEU verkiezingen.

Is dit ook niet de reden dat er nooit een contract online gezet wordt? die van de vdh kan ik zo vinden maar blijkbaar wordt er erg moeilijk gedaan vanuit de rasvereniging?
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Marion.

Ik vind clubjes sowieso al engig, maar hier gaan me alle haren van overeind staan :O:
Asta

sekte vind ik het meer weg van hebben :LOL:
Selene
Zeer actief

Tara schreef:Heel erg brrr.
"er moet een boete in het contract worden opgenomen van minimaal 10000 euro voor het niet naleven van de castratie/sterilisatie plicht binnen 1 jaar na de geboorte."

Deze had ik vanmiddag even gemist geloof ik, hoeveel zei je??? :eek:

Dit gaat echt niet meer over pups maar over handel geloof ik :schrik:

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Je zou maar 11 pupkopers hebben die allemaal denken zoals een normaal mens en de pup niet laten castreren:

als de hond niet is gecastreerd/gesteriliseerd voor de leeftijd van 1 jaar, zal de fokker een boete krijgen van 1000 euro, behalve als deze kan aantonen er alles aan te hebben gedaan om de regel wel na te leven.

Dan snap ik wel dat je 2500 euro per pup vraagt :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
monicake
Actief
Mijn ras(sen): Australische Labradoodle
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door monicake »

Asta schreef:
monicake schreef:Nou even het laatste erover , nee mijn puppen kosten geen 2500 euro en als je goed leest zie je dat pas vanaf 1-1-2012 dit is geregeld dus het is op de kop af vandaag 1 jaar en nee er zijn dus nog geen zaken wbt de ALD bekend, want die zijn er niet. oja mijn eigen doodles mogen gewoon los lopen en zwemmen hoor en de prijs kan je daarvan alleen maar raden. Ik wilde gewoon lekker met mijn pups showen en niet een discussie voeren over wat wel en niet. Ieder doet datgene wat hij/zij zelf wil en met dat ras wat hij/zij zelf wil.
Als iemand een pup koopt met een contract heeft hij een overeenkomst , staat je die niet aan zoek je een andere fokker heel simpel dat doe je ook met je ( als voorbeeld gegeven ) stofzuiger.
Verder voor mij discussie gesloten en tot ziens
Beetje treurige reactie, je komt hier dus alleen om puppies te slijten.
Je reactie slaat nergens op, een contract is niet altijd rechtsgeldig zo simpel is het. Dat je inhoudelijk er niet op ingaat, je ook niet in andere topics doet zegt genoeg.
Op het doodleforum is die conclusie geloof ik ook al getrokken, daar wordt al gesproken over huurkoopcontracten om het contract naleefbaar te maken.

Ik hoef geen puppies te slijten alles is al verkocht
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
Marion.

Selene schreef:Dit gaat echt niet meer over pups maar over handel geloof ik :schrik:
Natuurlijk gaat dit over handel. En wat mij betreft een erg smerige handel ook nog. Over de rug van onschuldige kruising-puppen :ugh:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

monicake schreef: Ik hoef geen puppies te slijten alles is al verkocht
Ik hoop dat de kopers allemaal lid worden van dit forum.
Jij wijst ze vast wel op het bestaan ervan, toch?
Al die goede opvoedingstips en puppenwandelingen :E:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Selene
Zeer actief

Sita schreef:Je zou maar 11 pupkopers hebben die allemaal denken zoals een normaal mens en de pup niet laten castreren:

als de hond niet is gecastreerd/gesteriliseerd voor de leeftijd van 1 jaar, zal de fokker een boete krijgen van 1000 euro, behalve als deze kan aantonen er alles aan te hebben gedaan om de regel wel na te leven.

Dan snap ik wel dat je 2500 euro per pup vraagt :mrgreen:
Dan kan ze volgens contract nog 10000 terug vragen per pup van de eigenaren, dus houdt ze er nog 9000 extra over per pup.

Begin me af te vragen wat ik toch zie in die duitsers :denken:

Afbeelding

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Selene schreef:[

Begin me af te vragen wat ik toch zie in die duitsers :denken:
Gewoon zeggen dat ze hypo-allergeen (?) en Australisch zijn, en ze extra duur maken. Altijd gekken die erin trappen, kennelijk.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Sita
Zeer actief

Ik ga geloof ik maar een poedel aanschaffen en dan golden doodles fokken. Leveren die ook zoveel op?

Afbeelding
Asta

monicake schreef:
Asta schreef:
monicake schreef:Nou even het laatste erover , nee mijn puppen kosten geen 2500 euro en als je goed leest zie je dat pas vanaf 1-1-2012 dit is geregeld dus het is op de kop af vandaag 1 jaar en nee er zijn dus nog geen zaken wbt de ALD bekend, want die zijn er niet. oja mijn eigen doodles mogen gewoon los lopen en zwemmen hoor en de prijs kan je daarvan alleen maar raden. Ik wilde gewoon lekker met mijn pups showen en niet een discussie voeren over wat wel en niet. Ieder doet datgene wat hij/zij zelf wil en met dat ras wat hij/zij zelf wil.
Als iemand een pup koopt met een contract heeft hij een overeenkomst , staat je die niet aan zoek je een andere fokker heel simpel dat doe je ook met je ( als voorbeeld gegeven ) stofzuiger.
Verder voor mij discussie gesloten en tot ziens
Beetje treurige reactie, je komt hier dus alleen om puppies te slijten.
Je reactie slaat nergens op, een contract is niet altijd rechtsgeldig zo simpel is het. Dat je inhoudelijk er niet op ingaat, je ook niet in andere topics doet zegt genoeg.
Op het doodleforum is die conclusie geloof ik ook al getrokken, daar wordt al gesproken over huurkoopcontracten om het contract naleefbaar te maken.

Ik hoef geen puppies te slijten alles is al verkocht
En wederom een hele typische reactie.

Ik blijf erbij, ALD fokkers=broodfokkerij :kotz:
Selene
Zeer actief

Te koop: duitser wegens te weinig inkomsten

Marion en kees: wanneer kan ik de eerste teef komen halen?

:F:

Afbeelding

Marion.

Sita schreef:Ik ga geloof ik maar een poedel aanschaffen en dan golden doodles fokken. Leveren die ook zoveel op?
Hoef je niets voor aan te schaffen hoor. Kees heeft veel poedels. En als hij jouw Golden geschikt vind mag hij er vast wel eentje dekken. Voorwaarde.... woon je wel in Gelderland? Anders mag je geen officiële Gelderse Golden Doodles fokken hoor (website flans ik wel in elkaar)
Marion.

Selene schreef:Marion en kees: wanneer kan ik de eerste teef komen halen?
Waarom teef? Om te fokken zeker? Da mag nie :pffff:
Of je moet me gewoon 10.000 extra geven, dan wil ik een pupje wel als fokteefje afgeven.

Genereus als ik ben.
Sita
Zeer actief

Marion. schreef:
Sita schreef:Ik ga geloof ik maar een poedel aanschaffen en dan golden doodles fokken. Leveren die ook zoveel op?
Hoef je niets voor aan te schaffen hoor. Kees heeft veel poedels. En als hij jouw Golden geschikt vind mag hij er vast wel eentje dekken. Voorwaarde.... woon je wel in Gelderland? Anders mag je geen officiële Gelderse Golden Doodles fokken hoor (website flans ik wel in elkaar)
Het worden geen officiële GGD's. Woon in Noord-Holland :cry:

Afbeelding
Marion.

Sita schreef:
Marion. schreef:
Het worden geen officiële GGD's. Woon in Noord-Holland :cry:
Postadres in Gelderland aanvragen. Je mag mijn adres gebruiken! Maar alleen als Saar een keer met Taro van bil mag, en ik alle pupjes mag houden :mrgreen:
Selene
Zeer actief

Marion. schreef:
Of je moet me gewoon 10.000 extra geven, dan wil ik een pupje wel als fokteefje afgeven.

Genereus als ik ben.
:mep: ja ik wil een teef! je krijgt dan wel eerste nestkeus :roos:

Afbeelding

lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik zit gewoon geramt met mijn poedel en golden. :ok: :engel:
De Eerste Friese Golden Doodles , veel exclusiever krijg je het niet hoor. :pffff: :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

:schrik:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

van sommige hier wordt ik echt dood ziek hoor
laat ts lekker haar doedels fokken
ik ben in de meeste dingen qau castreren er ook niet mee eens
maar hellaas heb je je wel te houden aan de regels van je vereniging
en het voorkomt gewoon heel veel ongein
moet er niet aan denken dat iemand zomaar ff met de door mijn gefokte katten gaat lopen klooien
dan maar te beschermend met mijn lijnen dat liever dan dat ik het zo goed mogelijk probeer te doen en dat het aan de anderen kant net zo hard weer verkloot wordt
Afbeelding
Marion.

Selene schreef:
Marion. schreef:

Genereus als ik ben.
:mep: ja ik wil een teef! je krijgt dan wel eerste nestkeus :roos:
Voor 10.000 hebben we een deal. Ach, nou ja. Nieuwe, oude auto is ook goed.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb wel een poedel :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Selene
Zeer actief

frank-bobby schreef:van sommige hier wordt ik echt dood ziek hoor
moet er niet aan denken dat iemand zomaar ff met de door mijn gefokte katten gaat lopen klooien
dan maar te beschermend met mijn lijnen dat liever dan dat ik het zo goed mogelijk probeer te doen en dat het aan de anderen kant net zo hard weer verkloot wordt
Want? jullie weten wel wat je aan het doen bent en ik per definitie niet?
Jullie zijn alwetend en de rest van de mensheid niet?
Fokkers van "exclusieve" rassen weten per definitie meer dan de "gewone" fokker?
Wat een lef om te eisen dat jouw fokproducten gecastreerd moeten worden omdat jij / zij het beter weet / weten, kom zeg!

Ik zeg hoogmoed :pffff:

Afbeelding

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Zullen we ze nog exclusiever maken? Fokken we er ook wat puli bloed in! Voor degene die een unieke hond met een achterlijk kapsel wil :engel:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

frank-bobby schreef:van sommige hier wordt ik echt dood ziek hoor

Ja, natuurlijk. Zo irritant, dat er mensen zijn waarbij welzijn voor geld gaat :piew:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”