Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beloofde land ?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Beloofde land ?

Ongelezen bericht door Gipsy »

Voor wie het nog niet wist...ik woon al bijna 10 jaar in Spanje... :wink:
En hoewel ik wist dat er nog werk aan de winkel was wat dierenrechten en zo aangaat...toch had ik nooit vermoed dat het er hier zo triest aan toe gaat. De meerderheid heeft geen respect voor dieren, noch voor de natuur, noch voor de medemens.

Ik heb in die 10 jaren al heel wat dieren gered, sommigen moeten afgeven aan asielen, voor sommigen zelf een familie kunnen vinden en heb er zelf nu nog 11 (paarden, honden,kater)...

En toch dacht ik dat heden ten dage met internet en alles, mensen die willen emigreren meer zouden weten over 't land en de streek waarheen ze hun toekomst willen doorbrengen. :denken:

Dan stel ik vast via die programma's over emigratie dat vandaag de dag nog steeds de zaken onrealistisch worden bekeken en de emigranten vaak onvoorbereid zijn... :oeps:

Laat me nog even duidelijk zijn...het is hier in Spanje ECHT niet het beloofde land... :neenee: en wie daaraan twijfelt mag me gerust contacteren...

Dit is bijvb. Yuka die ik even voor Kerst op FB ontdekte...door haar vorige baasje over een afsluiting gegooid.
(niet zo mooi om te zien
http://i127.photobucket.com/albums/p146 ... 3986fd.jpg
http://i127.photobucket.com/albums/p146 ... 4551f5.jpg

Gelukkig is ze uiteindelijk bij mijn DA aangekomen en sindsdien werken we samen aan haar vooruitgang, de DA met de klassieke middelen en ik met de Photonic torchsessies waar iedereen volledig achterstaat.
Ook deze meid zal het redden (moet, moet :roos: ), hoe slecht het er momenteel nog uit kan zien.
Maar hoevelen zullen het niet halen :ugh:

Ik denk er al enkele jaren over na om weer verder te emigreren, maar in welk land is het voor dieren wel aangenaam ?

Weet jij het ? Zou een lijstje niet interessant zijn voor ons "dierenliefhebbers" ?

Edit: foto's verwijderd en enkel link gezet
Laatst gewijzigd door Gipsy op 02 jan 2013 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Beloofde land ?

Ongelezen bericht door Budkes »

Nederland
Gr. Aniek

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb halverwege weggeklikt, kunnen die foto's ook in een link en deze post in dier en leed?
en anders een waarschuwing?
ik mag graag kiezen of ik zulke foto's wil bekijken of niet en ik vind de koffiecorner zeker niet de plaats hiervoor.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Budkes schreef:Nederland
zo is dat.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

renee-uk schreef:ik heb halverwege weggeklikt, kunnen die foto's ook in een link en deze post in dier en leed?
en anders een waarschuwing?
ik mag graag kiezen of ik zulke foto's wil bekijken of niet en ik vind de koffiecorner zeker niet de plaats hiervoor.
Sorry Renee :ugh: ...ik heb ze verwijderd en enkel link nu gezet ...
Sorry als het niet onder het juiste onderdeel v h forum staat :roos:
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ik zal het even verplaatsen naar dier en leed,okay ?
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

In elk land waar mensen het zwaar hebben, hebben dieren het nog slechter. Als je ergens wilt wonen waar beesten het goed hebben zul je dus naar de welstand van de mensen moeten kijken.
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

lets have fun schreef:In elk land waar mensen het zwaar hebben, hebben dieren het nog slechter. Als je ergens wilt wonen waar beesten het goed hebben zul je dus naar de welstand van de mensen moeten kijken.
Toen ik hier kwam wonen was er geen crisis en leefden de Spanjaarden heel goed, nochtans was het respect voor dieren nog minder dan vandaag de dag, dus ik denk dat wat Spanje aangaat, dit niet opgaat ...
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

lets have fun schreef:In elk land waar mensen het zwaar hebben, hebben dieren het nog slechter..........
Onzin....heeft met beschavingsnivo te maken.
Laatst gewijzigd door Canidae op 03 jan 2013 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Terug naar Nederland, of anders Duitsland, Engeland of Scandinavisch land. Maarja, het klimaat....
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Heb nog nooit in Ndl. gewoond :mrgreen: ben immers Belgische...
En naar Belgie of Ndl. kom ik idd. nooit meer ...

Hoe zit het trouwens in Oostenrijk ? Kärnten heeft trouwens de meeste zonne-uren van heel Noord-Europa las ik ergens... :denken:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Gipsy schreef:
lets have fun schreef:In elk land waar mensen het zwaar hebben, hebben dieren het nog slechter. Als je ergens wilt wonen waar beesten het goed hebben zul je dus naar de welstand van de mensen moeten kijken.
Toen ik hier kwam wonen was er geen crisis en leefden de Spanjaarden heel goed, nochtans was het respect voor dieren nog minder dan vandaag de dag, dus ik denk dat wat Spanje aangaat, dit niet opgaat ...
Klopt. Spanje zit nu wel in een hele zware crisis maar dit is de laatste jaren zo.
Gebrek aan bewustzijn t.a.v. dieren was echter al veel langer soep.

Spanje is alleen qua klimaat leuk maar ik zou er niet kunnen leven. Ik ga er nog niet op vakantie!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Ja qua klimaat ideaal voor honden met arthrose etc... en voor mij een goede afwisseling...
Het was voorzien als tussnstop...totdat mijn dieren zelf een natl. dood zouden sterven als ze oud waren...
Dat is nu zo...maar ondertussen een huis vol rescuedieren.
Al wel belofte gemaakt voor enkele jaren (en dat moeten verbreken voor Boomer) om er geen meer in huis te nemen.

De laatste Yuka ( http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 336&type=3) is nu gelukkig direct geadopteerd door een Ndlse vriendin van mij die al één van mijn rescuepaarden heeft en een rescuehond. Ik blijf mijn belofte dus trouw.

Feit is wel dat met de crisis van vandaag ik hier nu niet wegkan zonder ernstig verlies te lijden in geval van verkoop van de eigendom. Anderzijds...waar zou ik nu nog op een boogscheut van een hoofdstad een paradijs van 21 hectaren kunnen kopen zonder me dik in de schulden te steken.

Ik ben gelukkig hier op m'n heuvels en soms kom ik een week niet buiten als het niet moet... maar altijd sta ik klaar om dieren te helpen...
Misschien is dat ook wel wat er toe doet... De flikken kennen mij hier niet onder mijn naam maar als " die vrouw op haar rode moto die altijd dieren redt" ;)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je hebt dus gewoon een luxe probleempje met je 21 hectare en het geld om het je te kunnen veroorloven.
Daarnaast lijk je het gewoon prettig te vinden om dieren op te vangen omdat het in je aard ligt ,dus zou lekker blijven zitten op je landgoed.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Waarom wil je nooit meer naar Nederland komen, wat is er mis met Nederland dan? Wil ik wel weten. Ja okee, het is niet zo warm maar ik heb een keer gelezen dat het hier maar 7% van de tijd regent, valt best mee toch?

Nederland is redelijk diervriendelijk, alle noordelijke Europese landen waarschijnlijk wel. Alleen in Oostenrijk en Zwitserland is het onder bepaalde omstandigheden nog steeds toegestaan om honden op te eten, daar zou ik niet heen gaan. Duitsland gaat dat nog verbieden, daar is het nu ook nog legaal. In de UK hebben ze tenminste nog een degelijke dierenpolitie of die indruk krijg ik via animal planet. In de VS ook. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het in de cultuur zit om lief te zijn tegen dieren, je zou haast denken het tegenovergestelde want anders is die dierenpolitie ook niet nodig. Maar misschien interpreteer ik dat verkeerd.

Maar je kunt ook niet weg want je hebt nog 11 rescues, die kunnen toch niet allemaal mee dan? Ik zag dat ze stukken land verkopen in Friesland voor rond de 25.000, is wel alleen voor recreatie en een plat stuk gras natuurlijk. Dit is wel een plat land natuurlijk. En Friezen zijn niet makkelijk maar wel leuk, vind ik. Als je opschiet, maak je zelfs een echte elfstedentocht mee want daar hebben ze het nu over. Het vriest hier nu stevig en dat blijft voorlopig zo. Maar dan moet je er wel zijn over een week dus dat is wat krap, haha.

Ik zou nergens anders willen wonen dan in Nederland. Komt omdat emigreren gewoon te moeilijk is, te duur en te riskant. Stel dat je er niks aan vind, zit je. En dat zie ik maar al te vaak gebeuren in programma's over families die emigreren. Nee hoor, ik blijf wel in mijn moederland, hier zijn mijn roots. Ik zou me ontworteld voelen.

In welk land ben je opgegroeid eigenlijk, België? Daar zijn ze alleen niet erg diervriendelijk natuurlijk. Misschien is dat juist een reden om erheen te gaan, want er moet toch iemand wat aan doen? Er zijn nog meer wanpraktijken in België dan in Nederland want volgens mij mogen broodfokkers daar gewoon vrij adverteren, om maar iets te noemen. Misschien is het tijd om naar huis terug te gaan om daar eens iets aan te gaan doen? Dan zou je ook je rescues misschien kunnen plaatsen bij Belgische families, voordat je hierheen komt. En reizen jullie tegelijk af. Doet me trouwens denken aan dit nummer: http://www.youtube.com/watch?v=MTVnMO6cRfg
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”