Dat gebeurde bij mij net ook toen ik op die "heel erg brr" klikte !!Inge O schreef:zo erg brrrrrr dat mijn antivirus-avast er gaat van flippenTara schreef:Heel erg brrr..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Australische Labradoodle
Moderator: moderatorteam
-
Coockie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
Re: Australische Labradoodle
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Toevallig kreeg ik net met de post het blad van de franse kennelclub waarin een ingezonde brief staat met de vraag van iemand die een teefje wil aanschaffen maar de de fakker bij wie ze dat wil doen haar verplicht de hond te castreren en verbied er mee te fokken en dat het haar duizend euro kost als ze dat niet zou doen...........haar vraag was aan de kennelclub of dat rechtsgeldig is en het antwoord was;
Je mag alles doen met een door jou aangekochte pup behalve mishandelen !!!!!!!!!!
Je mag alles doen met een door jou aangekochte pup behalve mishandelen !!!!!!!!!!
Sandra

- Julisca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)
- Aantal honden: 1
Precies de reden waarom ik m heb aangeschaftrenee-uk schreef:Rosita Compagner schreef: maar het heeft natuurlijk wel wat he, zo'n hond waarvan iedereen weet dat je er een godsvermogen voor hebt neergeteld
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
trotse bezitter van Indy
- Smieszka1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Contacteer:
empyree schreef:Toevallig kreeg ik net met de post het blad van de franse kennelclub waarin een ingezonde brief staat met de vraag van iemand die een teefje wil aanschaffen maar de de fakker bij wie ze dat wil doen haar verplicht de hond te castreren en verbied er mee te fokken en dat het haar duizend euro kost als ze dat niet zou doen...........haar vraag was aan de kennelclub of dat rechtsgeldig is en het antwoord was;
Zo is dat, moet niet gekker worden zeg. Ik zou me schamen naar de mensen die een pupje zouden willen kopen om al die onzin te verkondigen.
Groetjes Linda

- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Interessante discussie weer!
Ik mis de mening van de dierenarts nog in het geheel. Mijn dierenarts is tegen vroegcastratie. Wat nou als mijn dierenarts het niet wil doen voor het 1ste jaar? (los van of het allemaal rechtsgeldig is, wat ik niet geloof).
Ik mis de mening van de dierenarts nog in het geheel. Mijn dierenarts is tegen vroegcastratie. Wat nou als mijn dierenarts het niet wil doen voor het 1ste jaar? (los van of het allemaal rechtsgeldig is, wat ik niet geloof).
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik vind het erg sneu voor TS dat er zo wordt gehakt in een topic waar zij vol trots haar nieuwe puppies laat zien.
Ja, de prijzen die worden gevraagd vind ik ook belachelijk. Maar goed, dat vind ik ook van heel veel rassen die wel FCI-erkend zijn. En daarvan zijn er rassen die van ellende aan elkaar hangen en waar de pupkoper hetzelfde bedrag ook nog aan de dierenarts kan uitgeven.
Er wordt dik verdiend aan de hondenhandel. Tot zover niks nieuws.
En er staan vast veel labradoodles op mp. Staan er ook van andere rassen. Dus dat is ook niets nieuws.
Rasverenigingen die zich als een dicator opstellen en andere meningen weren: óók al niets nieuws.
Ik vind die 'holier than thou'-houding nogal twijfelachtig, eerlijk gezegd.
In ieder geval: gefeliciteerd met je pupjes, TS!
Ja, de prijzen die worden gevraagd vind ik ook belachelijk. Maar goed, dat vind ik ook van heel veel rassen die wel FCI-erkend zijn. En daarvan zijn er rassen die van ellende aan elkaar hangen en waar de pupkoper hetzelfde bedrag ook nog aan de dierenarts kan uitgeven.
En er staan vast veel labradoodles op mp. Staan er ook van andere rassen. Dus dat is ook niets nieuws.
Rasverenigingen die zich als een dicator opstellen en andere meningen weren: óók al niets nieuws.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat zei ik en niet rositaJulisca schreef:Precies de reden waarom ik m heb aangeschaftrenee-uk schreef:Rosita Compagner schreef: maar het heeft natuurlijk wel wat he, zo'n hond waarvan iedereen weet dat je er een godsvermogen voor hebt neergeteld

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ach voor ruim 20.000 euro zou een beetje gehak me de pis niet lauw maken eerlijk gezegd, kwestie van wie het laatst lacht en ik heb toch echt het vermoeden dat dat ts islieke schreef:Ik vind het erg sneu voor TS dat er zo wordt gehakt in een topic waar zij vol trots haar nieuwe puppies laat zien.
.
en dit
heb ik nou ook altijd als ik het zoveelduizendste klapkakentopic leesIk vind die 'holier than thou'-houding nogal twijfelachtig, eerlijk gezegd

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Julisca
- Zeer actief
Oops, had wat weggehaald. Niet helemaal goed gegaan zie ik nu, sorry! Kan ik me nog verschuilen achter nieuwigheid?????renee-uk schreef:dat zei ik en niet rositaJulisca schreef:Precies de reden waarom ik m heb aangeschaftrenee-uk schreef:Rosita Compagner schreef: maar het heeft natuurlijk wel wat he, zo'n hond waarvan iedereen weet dat je er een godsvermogen voor hebt neergeteld
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
trotse bezitter van Indy
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
(Ik heb pas tot pag. 5 gelezen dus misschien al gevraagd/beantwoord)
Maar waarom ben jij (TS) geselecteerd om fokker te mogen worden en dus een fokteef te mogen kopen? Of geef je aan,.... ik wil fokken met mijn toekomstige hond en ga je dan door de ballotagecommissie van de vereniging?
Maar aangezien het eigenlijk gewoon kruisingen zonder stamboom zijn zou geen haar op mijn hoofd eraan denken zoveel geld uit te geven voor een hondje wat ik dan ook nog verplicht zou moeten 'laten helpen"
Ik vind het erg aantrekkelijke honden maar die voorwaarde maakt me toch wat kriegelig. Hoewel het volgens mij ook juridisch geen poot heeft om op te staan.
Maar waarom ben jij (TS) geselecteerd om fokker te mogen worden en dus een fokteef te mogen kopen? Of geef je aan,.... ik wil fokken met mijn toekomstige hond en ga je dan door de ballotagecommissie van de vereniging?
Maar aangezien het eigenlijk gewoon kruisingen zonder stamboom zijn zou geen haar op mijn hoofd eraan denken zoveel geld uit te geven voor een hondje wat ik dan ook nog verplicht zou moeten 'laten helpen"
Ik vind het erg aantrekkelijke honden maar die voorwaarde maakt me toch wat kriegelig. Hoewel het volgens mij ook juridisch geen poot heeft om op te staan.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- dagmar88
- Zeer actief
lieke schreef:Ik vind het erg sneu voor TS dat er zo wordt gehakt in een topic waar zij vol trots haar nieuwe puppies laat zien.
Nee, daar kan ik niet vrolijk van worden.
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Bij het volgend nest druk ik een logootje en wat sierletters met namen op gemarmerd papier en verkoop ik de pups voor denk 2000 euro en voila degene die zo stom zijn en erin te trappen hebben een exclusieve blackterrier.
-
tineke
Ach die holier than thou houding zie ik zo vaak hier op het forum alleen de onderwerpen verschillen dan wat,maar de houding is hetzelfde.lieke schreef:
Ik hak niet bij mijn weten ,ik vind het gewoonweg jammer dat er met een nieuw ras de indruk gewekt word dat de hoge prijs de reden is dat er enkel serieuze fokkers en kopers zullen zijn want dat is namelijk niet zo.
De hollandse smous is daar een goed voorbeeld van.
Ik denk dus echt dat dit soort hoge prijzen ertoe zal leiden dat de broodfok er juist interesse in krijgt ,hoge prijzen en populariteit is in de regel interessant voor de broodfok.
Een valkuil die de smousvereniging mooi heeft weten te omzeilen ,dus het kan wel.
- Julisca
- Zeer actief
Ben het helemaal ben je eens en ik ben er ook van overtuigd dat het anders kan.tineke schreef:Ach die holier than thou houding zie ik zo vaak hier op het forum alleen de onderwerpen verschillen dan wat,maar de houding is hetzelfde.lieke schreef:
Ik hak niet bij mijn weten ,ik vind het gewoonweg jammer dat er met een nieuw ras de indruk gewekt word dat de hoge prijs de reden is dat er enkel serieuze fokkers en kopers zullen zijn want dat is namelijk niet zo.
De hollandse smous is daar een goed voorbeeld van.
Ik denk dus echt dat dit soort hoge prijzen ertoe zal leiden dat de broodfok er juist interesse in krijgt ,hoge prijzen en populariteit is in de regel interessant voor de broodfok.
Een valkuil die de smousvereniging mooi heeft weten te omzeilen ,dus het kan wel.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
trotse bezitter van Indy
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het is idd. een afstammingsbewijs niks meer en niks minder...Julisca schreef:Wanneer we het hebben over een 'dure kruising', een ras dat nog niet erkend is, hebben we het dan over een stamboom of over een afstammingsdocument (zoals TS) het ook noemt?
Ik zie het belang voor mij van een stamboom ook niet zo. Tis leuk om te weten wie de voorouders zijn enzo maar verder........ Heb er ook echt te weinig verstand van.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Da's dan fijn voor je, als je gaat zitten keutelen dat jij het allemaal wel weet terwijl er nergens maar dan ook nergens iets van terug te vinden is op internet en wel van het tegenovergestelde vind ik dat je dat dan ook gewoon kunt vertellen... wat is daar nu raar aan.smoekie schreef:
Ach kom toch Mal. Jullie hadden van mij ook aan het gas gekund hoorTS komt hier haar nest pups laten zien, maar omdat TS geen lid is van de club "hf topfokkers" wordt ze met de grond gelijk gemaakt
![]()
Sodemieter allemaal toch eens een eind op met dat gelulZijn er hier meer dan genoeg die nu niet bepaald de schoonheidsprijs verdienen waar het het "fokbeleid" aangaat hoor (al dan niet door de rasvereniging voorgeschreven), net zo min als waar het de prijs voor een pup aangaat
![]()
En die doodles op marktplaats?? Betwijfel eerlijk gezegd of er 1 "echte" tussen zit
Wie zijn de topfokkers nou weer van het hf?
Er zitten er waar ik zo een hond zou halen en ook minstens zoveel waar ik geen hond zou halen. En dat heeft puur met persoonlijke ideeën te maken.
Wat is een echte doedel dan? Die bestaan niet want het zijn allemaal kruisingen waar je bakken met geld voor moet neertellen en waar je niet eens zelfs mag over beslissen of je wel of niet castreert...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Maar een afstammingsbewijs is toch de voorloper van de erkende stamboom?
- Julisca
- Zeer actief
Maar zijn niet alle rassen ooit uit kruisingen ontstaan? En wanneer had je dan een 'echte' Duitse herder?malinois schreef:Da's dan fijn voor je, als je gaat zitten keutelen dat jij het allemaal wel weet terwijl er nergens maar dan ook nergens iets van terug te vinden is op internet en wel van het tegenovergestelde vind ik dat je dat dan ook gewoon kunt vertellen... wat is daar nu raar aan.smoekie schreef:
Ach kom toch Mal. Jullie hadden van mij ook aan het gas gekund hoorTS komt hier haar nest pups laten zien, maar omdat TS geen lid is van de club "hf topfokkers" wordt ze met de grond gelijk gemaakt
![]()
Sodemieter allemaal toch eens een eind op met dat gelulZijn er hier meer dan genoeg die nu niet bepaald de schoonheidsprijs verdienen waar het het "fokbeleid" aangaat hoor (al dan niet door de rasvereniging voorgeschreven), net zo min als waar het de prijs voor een pup aangaat
![]()
En die doodles op marktplaats?? Betwijfel eerlijk gezegd of er 1 "echte" tussen zit
Wie zijn de topfokkers nou weer van het hf?Ik ken ze niet....
Er zitten er waar ik zo een hond zou halen en ook minstens zoveel waar ik geen hond zou halen. En dat heeft puur met persoonlijke ideeën te maken.
Wat is een echte doedel dan? Die bestaan niet want het zijn allemaal kruisingen waar je bakken met geld voor moet neertellen en waar je niet eens zelfs mag over beslissen of je wel of niet castreert...
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
trotse bezitter van Indy
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Op dit moment is de labradoodle nog geen echt ras, dus is het een kruising.Julisca schreef:Maar zijn niet alle rassen ooit uit kruisingen ontstaan? En wanneer had je dan een 'echte' Duitse herder?malinois schreef:Da's dan fijn voor je, als je gaat zitten keutelen dat jij het allemaal wel weet terwijl er nergens maar dan ook nergens iets van terug te vinden is op internet en wel van het tegenovergestelde vind ik dat je dat dan ook gewoon kunt vertellen... wat is daar nu raar aan.smoekie schreef:
![]()
![]()

- Julisca
- Zeer actief
Dat klopt inderdaad. Wat is trouwens een XMH?malinois schreef:Op dit moment is de labradoodle nog geen echt ras, dus is het een kruising.Julisca schreef:Maar zijn niet alle rassen ooit uit kruisingen ontstaan? En wanneer had je dan een 'echte' Duitse herder?malinois schreef:Da's dan fijn voor je, als je gaat zitten keutelen dat jij het allemaal wel weet terwijl er nergens maar dan ook nergens iets van terug te vinden is op internet en wel van het tegenovergestelde vind ik dat je dat dan ook gewoon kunt vertellen... wat is daar nu raar aan.smoekie schreef:
![]()
![]()
Wat is een echte doedel dan? Die bestaan niet want het zijn allemaal kruisingen waar je bakken met geld voor moet neertellen en waar je niet eens zelfs mag over beslissen of je wel of niet castreert...Geen FCI stamboom. Een van mijn mechelaars is ook een XMH terwijl hij toch echt uit pure mechelaarlijnen komt waarvan driekwart stamboomhond en ondanks dat iedereen hem op straat als MH herkent.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
trotse bezitter van Indy
- Julisca
- Zeer actief
Weer wat geleerd, thnx!!Nanna schreef:Kruising MechelaarJulisca schreef:Wat is trouwens een XMH?
Die x staat voor kruising.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
trotse bezitter van Indy
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Kruising MechelaarJulisca schreef:Wat is trouwens een XMH?
Die x staat voor kruising.