Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
toy australian shepperd
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: toy australian shepperd
Ik denk niet dat er iets mis is met de hond, maar dat hij gewoon anders is dan jullie DH en Aussie. Pittiger, energieker, name it. Met de instelling dat de hond niet goed is, kom je er niet.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ok, xxnikki, sorry dat we bestaan. Succes verder, de problemen zijn gelukkig niet zo groot.
Gr. Aniek

-
lets have fun
Je hoeft niet te schreeuwen als je niet de antwoorden krijgt die je wil.
Ik voel een puntjestopic aankomen....
Ik voel een puntjestopic aankomen....
xxnikki schreef:even ter duidelijkheid wij hebben hiervoor ook al een normale australian sheperd gehad dit was een wereld hond was super sociaal naar mens en dier deed nooit iets verkeerden zou nooit bijten.
Wij hebben ook een duitse herder gehad met een karakter en opvoeding waar je u tegen zegt
Dus ga aub niet zeggen dat wij ons moeten verdiepen in het ras wij weten er genoeg van
Wij weten dat het pittige drukke werkwillige honden zijn maar deze hond heeft een simmetje los zitten wat we ook met hem doen hij is gewoon onbetrouwbaar verder waren er in het nest meerdere bange hondjes dat we achteraf hoorden.
Maar we gaan nu aanmelden voor agility of speur curcus
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Inderdaad. Wat een debiele gedachte dat je één Aussie kan houden zonder werken dus dan kan het ook met de volgendeMachie schreef:Herplaats m maar. Lijkt me voor de hond het beste.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ohw haha, dat wist ik nietKells schreef:TS is 15, ik denk niet dat zij daar iets over te zeggen heeft.Machie schreef:Herplaats m maar. Lijkt me voor de hond het beste.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Je kunt een heleboel op fokken etc. gooien, maar voordat je gaat bepalen wat er "stuk" is aan de hond, is het misschien ook handig om eens te kijken naar de baasjes en de omstandigheden. "wat we ook met hem doen" gaat al niet op, want het beestje krijgt misschien voldoende fysieke uitdaging, maar het is allemaal simpel werk, de hond hoeft er mentaal weinig voor te doen.Nanna schreef:Dat kan best, ze lijken me behoorlijk ingeteeld.xxnikki schreef: deze hond heeft een simmetje los zitten wat we ook met hem doen hij is gewoon onbetrouwbaar
-
lets have fun
Re: laat maar
Jammer hoor.xxnikki schreef:--
-
&nicole
- Zeer actief
Ga nou maar zorgen dat die hond een sport gaat doen, dat je hem meer gaat uitdagen. Hoe simpel kan het zijn?
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
jezus is het besmettelijk of zo?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Kop in het zand steken...
Jammer..
Als duidelijk is dat dit niet de manier is waarbij je hond zich prettig voelt, waarom zou je dan niet openstaan voor adviezen?

Jammer..
Als duidelijk is dat dit niet de manier is waarbij je hond zich prettig voelt, waarom zou je dan niet openstaan voor adviezen?
- xxnikki
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Toy australian shepperd
Kan iemand dit topic misschien sluiten ?
Ik vroeg om advies maar word door sommige aangevallen (zeker niet allemaal)
Ik ben 15 en heb dus niet zoveel te zeggen over de hond dus ik hoopte dat jullie iets wisten wat ik ermee kon doen
Ik vind de hond namelijk wel heel lief en bij mij doet hij nooit iets geen gegrom oid
Ik doe elke dag kunstjes op internet zoeken en leer hem die ook doe ik een snoepje ergens onder verstoppen en dan moet hij dus wel denken
iig bedankt voor de wel aardige reacties
Ik ben 15 en heb dus niet zoveel te zeggen over de hond dus ik hoopte dat jullie iets wisten wat ik ermee kon doen
Ik vind de hond namelijk wel heel lief en bij mij doet hij nooit iets geen gegrom oid
Ik doe elke dag kunstjes op internet zoeken en leer hem die ook doe ik een snoepje ergens onder verstoppen en dan moet hij dus wel denken

fellow
-
lets have fun
En nergens voor nodig. Wat wordt er nou helemaal gezegd?Kells schreef:Inderdaad jammer!lets have fun schreef:Jammer hoor.xxnikki schreef:--
-
moniek&bo
- Zeer actief
Als je hier wat duidelijker over was geweest, waren de reacties vast ook wat milder geweest.xxnikki schreef:Kan iemand dit topic misschien sluiten ?
Vinden je ouders het ook een goed idee om een sport met hem te gaan beoefenen? Komt het idee van castratie van je ouders af of leek het jou zelf een goed idee? Speelt dit probleem bijvoorbeeld al langer, of is het pas sinds kort? Hoe hebben jullie tot nu toe gecorrigeerd?
Als we wat meer weten, kunnen we ook wat beter proberen te helpen.
Misschien kun je wat tips vragen over hoe je de hond mentaal moe kunt maken. Daar kunnen we je wel wat leuke ideetjes voor geven!
Het zou erg jammer zijn als je je hierdoor laat afschrikken en je hondje niet kunt helpen weer wat beter in z'n vel te zitten.
Er zitten hier erg veel mensen die je goed op weg kunnen helpen, maar dan moet je daar wel voor openstaan.
Succes!
- xxnikki
- Vaste gebruiker
Mijn ouders vinden het goed ik heb ze nu eindelijk over kunnen halen.moniek&bo schreef:Als je hier wat duidelijker over was geweest, waren de reacties vast ook wat milder geweest.xxnikki schreef:Kan iemand dit topic misschien sluiten ?
Vinden je ouders het ook een goed idee om een sport met hem te gaan beoefenen? Komt het idee van castratie van je ouders af of leek het jou zelf een goed idee? Speelt dit probleem bijvoorbeeld al langer, of is het pas sinds kort? Hoe hebben jullie tot nu toe gecorrigeerd?
Misschien kun je wat tips vragen over hoe je de hond mentaal moe kunt maken. Daar kunnen we je wel wat leuke ideetjes voor geven!
Het zou erg jammer zijn als je je hierdoor laat afschrikken en je hondje niet kunt helpen weer wat beter in z'n vel te zitten.
Er zitten hier erg veel mensen die je goed op weg kunnen helpen, maar
dan moet je daar wel voor openstaan.
Succes!
Mijn ouders willen hem laten castreren omdat ze zo hopen dat hij wat minder dominant wordt.
Wij kochten hem als pup van 11 weken via mp hij was best onder de indruk van mijn vader we hebben hem gekozen omdat alle honden en dieren mijn vader altijd leuk vinden dus wij dachten dat dat helemaal goed kwam het eerste jaar ging alles prima maar daarna begon hij met uitvallen naar honden later gromde hij bij het weg sturen als hij stout was en een paar maanden later kreeg hij ineens de pest aan mijn broer soms uit het niets rent hij vanaf zijn plek naar mijn broer en gaat grommen en blaffen alsof er ineens een knopje omschiet
Hij heeft mijn broer al 3x gebeten

fellow
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar gaat een castratie echt niet tegen helpen hoor. Dit klinkt niet als gedrag wat met hormonen te maken heeft.xxnikki schreef:Mijn ouders vinden het goed ik heb ze nu eindelijk over kunnen halen.moniek&bo schreef:Als je hier wat duidelijker over was geweest, waren de reacties vast ook wat milder geweest.xxnikki schreef:Kan iemand dit topic misschien sluiten ?
Er zitten hier erg veel mensen die je goed op weg kunnen helpen, maar
dan moet je daar wel voor openstaan.
Succes!
Mijn ouders willen hem laten castreren omdat ze zo hopen dat hij wat minder dominant wordt.
Wij kochten hem als pup van 11 weken via mp hij was best onder de indruk van mijn vader we hebben hem gekozen omdat alle honden en dieren mijn vader altijd leuk vinden het eerste jaar ging alles prima maar daarna begon hij met uitvallen naar honden later gromde hij bij het weg sturen als hij stout was en een paar maanden later kreeg hij ineens de pest aan mijn broer soms uit het niets rent hij vanaf zijn plek naar mijn broer en gaat grommen en blaffen alsof er ineens een knopje omschiet
Dominante honden beginnen niet ineens met uitvallen naar andere honden. Ik zou een gedragstherapeut aanraden maar ik begrijp dat je ouders dat goed moeten zullen vinden.
Dan zou ik iig doen wat hier overal aangeraden wordt en dat is geestelijke uitdaging geven aan je hondje. Ik vind het allemaal klinken als een hondje wat niet goed begrepen wordt. Gefrustreerd en te vaak en/of verkeerd gecorrigeerd. Probeer eens met zijn allen een andere manier van omgaan met hem.
-
moniek&bo
- Zeer actief
En waar zou je graag wat meer informatie over willen?
Goede hondenscholen bij jou in de buurt? Leuke sporten die je met je hond kunt gaan doen?
Andere manieren om je hond geestelijk moe te maken?
Wil je tips over je het agressie probleem aan moet pakken? Of hoe je de band met je hond kunt versterken?
Of castratie een goede oplossing is?
Misschien kun je wat specifieker een vraag stellen, dan komen er vast goede tips!
Goede hondenscholen bij jou in de buurt? Leuke sporten die je met je hond kunt gaan doen?
Andere manieren om je hond geestelijk moe te maken?
Wil je tips over je het agressie probleem aan moet pakken? Of hoe je de band met je hond kunt versterken?
Of castratie een goede oplossing is?
Misschien kun je wat specifieker een vraag stellen, dan komen er vast goede tips!
-
&nicole
- Zeer actief
Doet hij ook lelijk tegen andere mannen dan je vader en broer?xxnikki schreef:
Mijn ouders vinden het goed ik heb ze nu eindelijk over kunnen halen.
Wij kochten hem als pup van 11 weken via mp hij was best onder de indruk van mijn vader we hebben hem gekozen omdat alle honden en dieren mijn vader altijd leuk vinden dus wij dachten dat dat helemaal goed kwam het eerste jaar ging alles prima maar daarna begon hij met uitvallen naar honden later gromde hij bij het weg sturen als hij stout was en een paar maanden later kreeg hij ineens de pest aan mijn broer soms uit het niets rent hij vanaf zijn plek naar mijn broer en gaat grommen en blaffen alsof er ineens een knopje omschiet
Castreren kan positief uitpakken maar ook hij kan er ook nog onzekerder en "agressiever" van worden.
Ga maar behendigheid of een andere cursus doen, je zal zien dat hij zich minder gaat vervelen en jullie de hond veel beter gaan leren kennen (en begrijpen)
- xxnikki
- Vaste gebruiker
Hij vind geen enkele man leuk behalve mijn vriend&nicole schreef:Doet hij ook lelijk tegen andere mannen dan je vader en broer?xxnikki schreef:
Castreren kan positief uitpakken maar ook hij kan er ook nog onzekerder en "agressiever" van worden.
Ga maar behendigheid of een andere cursus doen, je zal zien dat hij zich minder gaat vervelen en jullie de hond veel beter gaan leren kennen (en begrijpen)
Weet iemand ook iets wat ik in huis of tuin kan doen om hem uit te putten

fellow
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Clicker training. Kunstjes leren met de clicker. Zoekspelletjes.xxnikki schreef:Hij vind geen enkele man leuk behalve mijn vriend&nicole schreef:Doet hij ook lelijk tegen andere mannen dan je vader en broer?xxnikki schreef:
Weet iemand ook iets wat ik in huis of tuin kan doen om hem uit te putten
Eigenlijk alles wat nieuw is en waar hij bij na moet denken.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Herplaatsen lijkt me het beste. Met castreren los je in dit geval niets op.
Als men er niets mee wil ondernemen dan is de hond elders beter af, ergens waar hij wel zijn energie kwijt kan, en niet zo gefrustreerd is.
Als men er niets mee wil ondernemen dan is de hond elders beter af, ergens waar hij wel zijn energie kwijt kan, en niet zo gefrustreerd is.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
moniek&bo
- Zeer actief
Top dat je de topic-titel weer terug hebt aangepast.
En een specifieke vraag hebt gesteld!
Je zult er geen spijt van krijgen dat je het nog een kans hebt gegeven, je kunt er alleen maar winst mee behalen.
Persoonlijk doe ik veel aandachtsoefeningen met de hond, veel zoek- en verstopspelletjes, voeren vanuit voerdispensers (kong, kong genius, kong wobbler, voerbal (te vinden via google))
Ik leer de hond ook allerlei trucjes bijvoorbeeld: deuren dichtdoen, dingetjes dragen en aangeven, limbodansen haha, speeltjes in de doos doen, bekertje-bekertje etc.
Er zijn zóveel mogelijkheden. Er bestaan ook leuke spelletjes (google maar eens Nina Ottoson)
Een leuke link voor inspiratie: http://uitgelatenhond.nl/denkspelletjes ... or-de-hond
Er zijn zoveel leuke spelletjes tussendoor die je met je hond kunt spelen als je een paar minuutjes over hebt.
Ik moet er wel bij vertellen: ik heb een hééél ander type hond dan jij en ik heb geen ervaring met het ras dat jij hebt.
Andere mensen hier hebben daar vast veel meer verstand van.
Bedenk wel: Geestelijk moe maken mag nóóit een vervanger zijn voor veel en gevarieerd bewegen!
Het moet een aanvulling zijn op de dagelijkse bewegingsportie.
Dus die sport op een hondenschool is sowieso een erg goed idee!
Je zult er geen spijt van krijgen dat je het nog een kans hebt gegeven, je kunt er alleen maar winst mee behalen.
Persoonlijk doe ik veel aandachtsoefeningen met de hond, veel zoek- en verstopspelletjes, voeren vanuit voerdispensers (kong, kong genius, kong wobbler, voerbal (te vinden via google))
Ik leer de hond ook allerlei trucjes bijvoorbeeld: deuren dichtdoen, dingetjes dragen en aangeven, limbodansen haha, speeltjes in de doos doen, bekertje-bekertje etc.
Er zijn zóveel mogelijkheden. Er bestaan ook leuke spelletjes (google maar eens Nina Ottoson)
Een leuke link voor inspiratie: http://uitgelatenhond.nl/denkspelletjes ... or-de-hond
Er zijn zoveel leuke spelletjes tussendoor die je met je hond kunt spelen als je een paar minuutjes over hebt.
Ik moet er wel bij vertellen: ik heb een hééél ander type hond dan jij en ik heb geen ervaring met het ras dat jij hebt.
Bedenk wel: Geestelijk moe maken mag nóóit een vervanger zijn voor veel en gevarieerd bewegen!
Laatst gewijzigd door moniek&bo op 03 jan 2013 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Gedragstherapeut, en laten werken als een buffel. Begin bij het begin en in mijn ogen is dat gehoorzaamheid. (cesar heeft af en toe wel gelijk). En misschien is het beestje idd wel ziek, maar ik zou het niet meteen op castreren gooien: zonder echt goede ondersteuning valt je aussie fijn terug in zijn/haar oude gedrag. Dit zal echt begeleid moeten worden imo.
- xxnikki
- Vaste gebruiker
Heel erg bedankt! Ik ga morgen gelijk een clicker kopen en een kong (wat mag hier allemaal in?) Mijn moeder wilt morgen gaan bellen voor de curcus we hebben een hele leuke gezien eentje waarbij je elke les iets anders doet ene keer flyball andere keer agility en gehoorzaamheid enzmoniek&bo schreef:Top dat je de topic-titel weer terug hebt aangepast.
Het is ook een erg leuke site!

fellow
-
moniek&bo
- Zeer actief
Als je even gaat googlen op kong recepten gaat er een wereld voor je open. Je kunt eindeloos variëren en de moeilijkheidsgraad flink opbouwen.
Goed om te lezen dat jullie er werk van gaan maken, als je meer wilt weten gewoon blijven vragen!
Hoe meer tijd je op een positieve manier met je hond bezig bent, hoe beter het zal gaan!

Goed om te lezen dat jullie er werk van gaan maken, als je meer wilt weten gewoon blijven vragen!
Hoe meer tijd je op een positieve manier met je hond bezig bent, hoe beter het zal gaan!
-
moniek&bo
- Zeer actief
Als je even gaat googlen op kong recepten gaat er een wereld voor je open. Je kunt eindeloos variëren en de moeilijkheidsgraad flink opbouwen.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Er kan heel veel in de Kong. Fijn dat je het weer probeert op te pakken! Ik snap alleen een ding niet, eerst zeg je dat hij wel gromt naar jou en je moeder, en later alleen naar je moeder? Hoe zit dat precies? Ga lekker met je hond aan de gang en als je dan nog vragen/verhalen hebt kun je ze altijd weer hier neerzetten 

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk niet dat dit alleen maar zit in uitdaging maar ook in onvoldoende leiderschap naar de hond. Hij heeft regels nodig en moet weten waar hij aan toe is. Grote kans dat hij helemaal niet zo stoer is maar juist door onzekerheid zo doet. En Dat hoeft helemaal niet met harde hand, maar wel consequent. Alleen zou ik er daarvoor wel een gedragstherapeut bij halen om jullie te helpen. Die kan als buitenstaander zijn gedrag beoordelen en jullie tips geven om hem weer op het rechte pad te krijgen. Het is soms heel verhelderend als juist iemand van buitenaf eens naar je hond kijkt. Ook als je al meerdere andere honden hebt opgevoed zonder problemen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Julisca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)
Je gaat een clicker kopen zeg je. Weet je ook hoe het werkt met het clicken? En dan bedoel ik niet of je weet hoe je dat ding zelf moet gebruiken 
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
trotse bezitter van Indy