Dat heb ik maar even weg gestopt als vlaams, sorryluna2906 schreef:Of die hun pups op de website zetten onder de noemer "product".Selene schreef:Hoeveel fokkers ken je die pups genummerd op een site zet? ik ben na pup 27 afgehaaktAki schreef:maar hoe zien jullie dat dan aan de website? ik ben er al eens gaan kijken en de puppy's zagen er allemaal gezond uit... de fokker leek er ook wel veel van te weten hij gaf ons veel informatie...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke puppy uit het nest kiezen ?
Moderator: moderatorteam
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Re: Welke puppy uit het nest kiezen ?
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Laatst gewijzigd door Sarah5 op 03 jan 2013 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sarah5
- Zeer actief
excusez-Moi lijst van aangesloten fokkers in BelgieTara schreef:Voor de honderdduizendste keer: er bestaan geen "erkende fokkers"!!!
Erkenning suggereert een keurmerk, en een orgaan dat toeziet op de kwaliteit, en beiden bestaan niet.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Misschien nu een teleurstelling, maar als het pupje iets gaat mankeren is de teleurstelling veel groter.Aki schreef:oké, hééél erg bedankt voor jullie adviezen. Ik ga inderdaad eens verder kijken maar ik vind het toch echt wel jammer.
Dan is de kans groot dat het niet de moeder is van de pups...Aki schreef:En als hij dan wel een mama kan tonen die er niet doorgefokt uitziet en in een goede omgeving zit, ligt de situatie dan anders of raden jullie het dan nog af?
Mee eens, maar als een fokker bij de rasvereniging is aangesloten is de kans dat deze minimale eisen qua gezondheidsonderzoeken laat uitvoeren iets groter. En zeker voor een leek is het dan een stuk veiliger, dan zo'n puppykennel a.k.a. broodfokker.Tara schreef:Voor de honderdduizendste keer: er bestaan geen "erkende fokkers"!!!
Erkenning suggereert een keurmerk, en een orgaan dat toeziet op de kwaliteit, en beiden bestaan niet.
Als je minder gehaast bent, kan je eens kijken op rashondenshows. Dan zie je welke typen er zijn en daar zijn mensen die je uit eerste hand informatie kunnen geven over hoe een Shiba als huishond is. Particulieren én fokkers.
En als je geluk hebt is daar een eerlijk iemand die je ook antwoord geeft of een Shiba echt geschikt is voor je.
- Aki
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shiba Inu
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Wat ik daar iig van kan zien is dat die is aangesloten bij de rasvereniging.Aki schreef:http://www.akiyo-mitsu.nl/index_bestanden/Page358.htm
is dit betrouwbaar?
Dus wat dat betreft wel, misschien dat mensen hier op t forum met een Shiba je kunnen helpen? (even zoekfunctie gebruiken ofzo?)

-
Angelique.
jaAki schreef:http://www.akiyo-mitsu.nl/index_bestanden/Page358.htm
is dit betrouwbaar?
http://www.nipponinu.nl
- dagmar88
- Zeer actief
Aki schreef:http://www.akiyo-mitsu.nl/index_bestanden/Page358.htm
is dit betrouwbaar?
Ga gewoon eens op de koffie.
Je realiseert je wel dat je voor een hondje uit bekende, goed verzorgde en geteste ouders meer betaalt dan voor een hondje waarbij dat allemaal niet zo is?
-
Loek
- Zeer actief
broodfokker, niet doen anders krijgen we hier straks een verhaal van een doodzieke pup die het niet overleeft heeft incluis een boel gejammer en gejank.Aki schreef:ja? hoe zijn jullie dat zeker dan? ik heb me al een beetje ingelezen over broodfokkers maar ik dacht dat deze wel vrij betrouwbaar was waar gaan jullie dan op af ?
Ga je eerst goed in het ras verdiepen, schrijf de rasvereniging aan en neem de tijd !
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
EensTara schreef:Afgezien van die hoofdpijnlayout komt mij dit enthousiast en zo op het oog ook betrouwbaar over.Aki schreef:http://www.akiyo-mitsu.nl/index_bestanden/Page358.htm
is dit betrouwbaar?![]()
Ga gewoon eens wat fokkers bellen en kennis maken.
Verder kun je bij de rasvereniging verifiëren of de fokker ook inderdaad aangesloten is de bij de rasvereniging, en of het geldende fokreglement wordt nageleefd.
Een goede fokker is trots op zijn of haar honden, en zal graag je vragen beantwoorden.
Daarnaast zal die fokker jou ook de nodige vragen willen stellen, want een serieuze fokker is ook (en terecht) kritisch op waar zijn pups naar toe gaan.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)

-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
vind het mooi om te zien dat de mensen hier het tenminste weer een keer gelukt is iemand bij zo'n fukker vandaan te houden en die gene enorm veel leed te besparen.
En vooral ook bravo van de TS dat er naar geluisterd wordt
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- dagmar88
- Zeer actief
***puppy*** schreef:vind het mooi om te zien dat de mensen hier het tenminste weer een keer gelukt is iemand bij zo'n fukker vandaan te houden en die gene enorm veel leed te besparen.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Jammer TS! Ik snap goed dat je je verheugd had op een leuke pup! Alle pups zijn leuk, toch? 
En super dat je hier hebt ontdekt dat deze fokker niet goed bezig is en helemaal super dat je hebt besloten bij een betere fokker een pup te kopen
Aan dit soort praktijken wil je niet mee werken, toch? 

En super dat je hier hebt ontdekt dat deze fokker niet goed bezig is en helemaal super dat je hebt besloten bij een betere fokker een pup te kopen

- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Goed van je dat je het niet gaat doen!
Alleen hou er nu wel rekening mee dat het best nog wel even kan duren, voordat er een pupje komt. Ik hoop echt dat je om die reden toch voor dit hondje kiest. Echt, nu even geduld hebben voor 13 jaar plezier tegenover snel een pup en een hoop ellende en verdriet.
Alleen hou er nu wel rekening mee dat het best nog wel even kan duren, voordat er een pupje komt. Ik hoop echt dat je om die reden toch voor dit hondje kiest. Echt, nu even geduld hebben voor 13 jaar plezier tegenover snel een pup en een hoop ellende en verdriet.
- Aki
- Vaste gebruiker
ik heb net mijn vriend op de hoogte gebracht. ik heb een mail gestuurd naar deze fokker in brugge. http://ghayukiesamorae.webs.com/puppies.htm . Ik merk ook op deze website dat ze veel om hun dieren geven en een goed baasje zoeken voor hun hondjes. Ik zie nu inderdaad wel het verschil tussen een goede fokker en een broodfokker. zij gaan ons een vragenlijst per mail sturen om te kijken of we wel geschikt zijn. ik ben benieuwd
en ik ben heel blij dat ik hier om raad gevraagd heb anders had ik inderdaad een pupje bij een broodfokker gekocht. Oef !
- Aki
- Vaste gebruiker
http://www.hyves.nl/blog/nieuwste/blog/ ... IJST/8koB/
hier is een hele lijst van broodfokkers en rashonden roelands staat er inderdaad tussen !
hier is een hele lijst van broodfokkers en rashonden roelands staat er inderdaad tussen !
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik sluit me aan bij de rest, HEEL goed dat je van gedachten bent veranderd. Het zal best heel moeilijk zijn, zeker als je de schattige pluisjes al hebt gezien.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een goede fokker zeurt je de kop gek voor je een pup krijgt.
Een vragenlijst klinkt dus al heel wat beter
Een vragenlijst klinkt dus al heel wat beter
- Sarah5
- Zeer actief
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Heel goed dat je op zoek bent naar een goede fokker!
Wat betreft een pupje uit het nest kiezen: als je aan de fokker doorgeeft wat je zoekt, matcht hij daar de pups wel bij. Het is voor een toekomstige eigenaar sowieso heel lastig om op basis van 3-4x kijken te bepalen hoe een pup is. De fokker weet hier veel meer van, ziet de pups 24/7.
En (maar corrigeer me als ik het fout heb) volgens mij is er niet zoiets als 'een dominante pup'
Wat betreft een pupje uit het nest kiezen: als je aan de fokker doorgeeft wat je zoekt, matcht hij daar de pups wel bij. Het is voor een toekomstige eigenaar sowieso heel lastig om op basis van 3-4x kijken te bepalen hoe een pup is. De fokker weet hier veel meer van, ziet de pups 24/7.
En (maar corrigeer me als ik het fout heb) volgens mij is er niet zoiets als 'een dominante pup'
Laatst gewijzigd door Eilfy op 03 jan 2013 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- MissZoef
- Actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron
Gelukkig!Aki schreef:wauw ik ben ervan geschrokken... en ja hoor, ik had al van broodfokkers gehoord en heb er al over gelezen maar ik heb vooral verhalen gelezen van dierenwinkels die honden bestellen uit oostblok landen enzo. Ik dacht dat er ook goede fokkers waren die met verschillende rassen kweekten. bedankt voor al jullie reacties ik ga inderdaad nog eens verder zoeken dan...
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Gewoon lekker vaak bij moeder en pups op bezoek
dat met de verhalen van de fokker moet wel voor een goede keuze zorgen. Succes met het vinden van een goede fokker je zal zien dat het veel beter gaat voelen dan een pup van een broodfokker 
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Klopt en juist die erkende fokkers hebben vaak een lading nesten van diverse rassen liggen. Kijk maar eens op de site van de kennel waar de ts in eerste instantie wilde kopen: ministerieel erkenningsnummer xxxxxxxx, erkend lid van...Tara schreef:Eilfy schreef:Heel goed dat je op zoek bent naar een erkende fokker!
Voor de honderdduizendeneerste keer: er bestaan geen "erkende fokkers"!!!
Juist dan zijn het vaak broodfokkers: fokkers die hun brood met pups verkopen verdienen en dan gaat geld verdienen voor het welzijn van de ouder honden.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
InderdaadTara schreef:Ja, noem me een zeikerd, maar de term "erkende fokker" is wel zó misleidend.
Mensen die echt van niks weten worden alleen maar de verkeerde kant op gestuurd als ze daarop gaan zoeken.
Heel kwalijk!
En hartstikke goed dat je nu naar een goede fokker op zoek bent!
Vragenlijst klinkt inderdaad goed!
En vaak op bezoek gaan als het kan, is ook nog eens erg leuk, leer je de pups goed kennen!

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Een woordje verkeerd typen omdat die term toch wel vaak gebruikt wordt kan gebeurenTara schreef:Eilfy schreef:Heel goed dat je op zoek bent naar een erkende fokker!
Voor de honderdduizendeneerste keer: er bestaan geen "erkende fokkers"!!!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Het pure feit dat er verschillende rassen zijn, dat er geen sprake is van fokken met stamboom.Aki schreef:ja? hoe zijn jullie dat zeker dan? ik heb me al een beetje ingelezen over broodfokkers maar ik dacht dat deze wel vrij betrouwbaar was waar gaan jullie dan op af ?
Het feit dat er überhaupt gesproken wordt over "klanten".
Een goede fokker heeft geen 'klanten' maar 'pupkopers'.
Dit is een handelaar / broodfokker eerste klas.
Kortom: NIET, echt NIET hier kopen.\
Laat je niet overhalen, ga er gewoon niet meer heen, bel niet af, mail niet, want dan wordt je overgehaald omdat hij je aangeeft geen broodfokker te zijn. En hij heeft 100 mooie woorden...
Ga je op gemak inlezen over wat het inhoudt om een hond te hebben EN welk ras je dan moet kiezen. Neem je tijd!!!! Je zit er straks, afhankelijk van het ras 10-15 jaar 'aan vast'
Lees hier op het forum maar 's een poosje mee, laat je informeren / raden welke rassen bij jouw / jullie levensstijl passen... en meldt je dan bij een erkende fokker (met stamboom). Nou is "met stamboom" niet heilig
*edit: ik liep al achter
Goed gedaan!!
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 03 jan 2013 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Heel goed dat je eerst op het forum komt om informatie in te winnen, inplaats van dat je de pup heb gekocht en dan pas informatie zoekt!
Goed dat je niet bij die broodfokker koopt!
- dagmar88
- Zeer actief
Sorry hoor, maar dit vind ik wel zo lullig. Hoe jaag je mensen tegen jezelf en een forum in het harnas.~Suzanne~ schreef:Het pure feit dat er verschillende rassen zijn, dat er geen sprake is van fokken met stamboom.Aki schreef:ja? hoe zijn jullie dat zeker dan? ik heb me al een beetje ingelezen over broodfokkers maar ik dacht dat deze wel vrij betrouwbaar was waar gaan jullie dan op af ?
Het feit dat er überhaupt gesproken wordt over "klanten".
Een goede fokker heeft geen 'klanten' maar 'pupkopers'.
Dit is een handelaar / broodfokker eerste klas.
Kortom: NIET, echt NIET hier kopen.\
Laat je niet overhalen, ga er gewoon niet meer heen, bel niet af, mail niet, want dan wordt je overgehaald omdat hij je aangeeft geen broodfokker te zijn. En hij heeft 100 mooie woorden...
Ga je op gemak inlezen over wat het inhoudt om een hond te hebben EN welk ras je dan moet kiezen. Neem je tijd!!!! Je zit er straks, afhankelijk van het ras 10-15 jaar 'aan vast'en dan moet die keuze wel kloppen.
Lees hier op het forum maar 's een poosje mee, laat je informeren / raden welke rassen bij jouw / jullie levensstijl passen... en meldt je dan bij een erkende fokker (met stamboom). Nou is "met stamboom" niet heiligmaar goed
Er zijn plekken waar je per definitie NIET moet kopen; dit is er 1 van.
Suzanne
Aki heeft al lang aangegeven er van geschrokken te zijn en naar een goede fokker uit te kijken
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Inderdaad!semmyboy schreef:Heel goed dat je eerst op het forum komt om informatie in te winnen, inplaats van dat je de pup heb gekocht en dan pas informatie zoekt!
Super dat je je hebt laten 'overhalen' door dit forum.
Hopelijk komt er binnenkort een leuke pup bij jullie!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- dretje
- Zeer actief
even nog over die pup ...die hoeft bij een broodfokker natuurlijk niet per definitie ongezond te zijn (al zal de kans groter zijn) maar laten we vooral niet vergeten dat ergens de moederhond ligt (veelkans in een veel te klein en vies hok....nestje na nestje enz)
Dus ook al ziet het er bij de "verkoper" nog zo netjes uit en zijn de pups op het zicht nog zo vrolijk en gezond....niet doen idd.
Veel succes met het zoeken naar de juiste fokker en pup en vooral ook succes met het geduld want dat is iets wat je zeker moet hebben.
Dus ook al ziet het er bij de "verkoper" nog zo netjes uit en zijn de pups op het zicht nog zo vrolijk en gezond....niet doen idd.
Veel succes met het zoeken naar de juiste fokker en pup en vooral ook succes met het geduld want dat is iets wat je zeker moet hebben.

[/url]