Ik heb haar anders genoemd, namelijk Beleza, betekend schoonheid in het portugees.
Vorige week tijdens een wandeling met DeDiana werd ik op slag verliefd en kreeg haar niet uit mijn hoofd.
Na veel praten en denken heb ik toen besloten dat ik haar graag wilde hebben en dit is de derde dag dat ze bij mij woont.
Vanaf dag 1 heeft ze zich prima aangepast hier in huis.
In huis is ze de rust zelfve maar buiten mag ze graag spelen rennen en door het water struinen, het liefst samen met Diaz van Inge.
De eerste dag wilde ze buiten aan de lijn niet poepen of plassen, ze hield het gewoon op, ook binnen.
Gisteren eindelijk aan de lijn buiten haar behoeften gedaan.
Bumba vind het allemaal wel prima en doet of hij niet anders gewent is met Beleza in huis.
Balou moet erg wennen nog maar dat gaat ook met de dag beter.
Hij vind haar een beetje eng
Als Bumba er ook bij is dan is het geen probleem.
Ik ben gisteren met het clickeren begonnen en met 10 minuutjes had ik het touchen er al in zitten, ze is dan ook enorm gefocust en geconcentreerd op mij.
DeDiana heeft haar de basis commando's super goed bijgebracht in nog geen week tijd en ze luisterd super goed.
Ook het alleen thuis zijn gaat super! en s'nachts slaapt ze in de woonkamer en geeft ze ook geen piepje.
Ze moet nog heel erg uit haar schulp komen, buiten is alles nog erg spannend
Aankomende dinsdag starten we met een cursus bij de hondenschool waar ik met Bumba en Balou ook train.
Een cursus speciaal voor herplaatsers gegeven door een gedragstherapeute die ervaring heeft met buitenlandse honden.
Klonk ideaal dus heb me opgegeven. Op die manier kan ze rustig wennen aan alles.
Ook moet ze nog leren wat spelen is met speelgoed want knuffels moeten volgens haar rondgedragen worden en daarna worden ze vermoord. Ik heb dus al het goeie speelgoed van Bumba en Balou even opgeruimd en de sterkere dingen laten liggen.
Ik ben zo enorm blij met deze hond!

Rennen met Diaz.