Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

toy australian shepperd

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: toy australian shepperd

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Julisca schreef:Je gaat een clicker kopen zeg je. Weet je ook hoe het werkt met het clicken? En dan bedoel ik niet of je weet hoe je dat ding zelf moet gebruiken :wink:
Dit was ook het eerste waar ik aan dacht. En clicker is een heerlijk hulpmiddel maar het is wel een "manier van leren", die je voor mijn gevoel niet samen moet willen met een andere manier van leren. Ofwel train je je hond op basis van clickertraining, danwel doe je dat zonder. Als je op korte termijn op cursus gaat (en dat zou ik door een volwassene laten doen, niet door jou, je bent pas 15 toch??) zou ik die methode volgen. Danwel op zoek gaan naar een hondenschool waar men clickertraining doet. En dat is iets anders dan trainen met de clicker!!! ;-)
Zorg er in ieder geval voor dat jullie bij een hondenschool terecht komen die positief traint en NIET straft. Een indicatie is dat er op de website staat dat slipkettingen e.d. verboden zijn ;-) maar verder; ga er 's kijken.
Stel dat echter niet uit, doe dat meteen deze week nog; zorg dat je asap aan de cursussen kunt beginnen.

Clickertraining is een vaardigheid die je moet leren en dat vind ik uiterst lastig uit en boekje. Je moet goed leren timen en je moet het idee erachter snappen. Dat leer je (dus) het beste in de praktijk, op een goede hondentrainingsschool die clickertraint (en dus niet "traint met de clicker") Klinkt hetzelfde "trainen met de clicker" en "clickertraining"maar het is echt anders!

Suzanne
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Kijk ook eens op www.hersenwerkvoorhonden.nl of zoek eens op Facebook naar de groep "Hersenwerk voor honden". Hierop staan een heleboel leuke (en goedkope!) hondenpuzzels die je zelf kan maken. Doe ik zelf ook met mijn honden en die vinden het waanzinnig leuk en liggen na een half uurtje hersenwerken de rest van de dag plat.

Verder zou ik hem niet meteen castreren, maar eerst kijken hoe de nieuwe activiteit uitpakt. Het gedrag wat jouw hondje vertoond, zie je heel veel bij werkhonden die onvoldoende uitgedaagd worden (en dan met name geestelijk). Zo heb ik hier in de buurt een uitvallende border collie zien veranderen in een super lieve en sociale hond nadat zijn baasjes met hem aan de slag zijn gegaan met schapendrijven en behendigheid.

Qua clicker, het is een heel leuk hulpmiddel maar lees je wel goed in! Je kan eventueel ook zoeken naar een workshop clickertraining/werken met de clicker, daar leren ze je hoe het werkt en wat je er allemaal mee kan. Is ook nog eens een keer leuk om te doen met je hond.

Succes!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ik ging al bijna zeggen breng hem maar hier ;) ik heb hier een grotere versie die hem dan wel op zn plek wil zetten (op keurige wijze hoor) en houd alsjeblieft rekening met de overgevoeligheid van het beestje. toy is ook een rotwoord voor een hond. ik heb eens gegoogled en kwam zelfs teacup aussies tegen... en óveral lees je probleempjes als hyper etc etc. mijn schatje zou ook hyper zijn nou ik heb hier een paar echte hypers rondlopen in de vorm van kinderen en reken maar dat ie dat niet bijhoudt. lekker sporten en ga zelf positieve dingen bedenken rond je hond. verander de gedachtengang. harde hand werkt niet dan krijg je een angsthond. kan het zijn dat je vader en broer hem "hard aangepakt" hebben? in elk geval heel veel plezier nog van je beestje.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Lysette schreef:Ik denk niet dat dit alleen maar zit in uitdaging maar ook in onvoldoende leiderschap naar de hond. Hij heeft regels nodig en moet weten waar hij aan toe is. Grote kans dat hij helemaal niet zo stoer is maar juist door onzekerheid zo doet. En Dat hoeft helemaal niet met harde hand, maar wel consequent. Alleen zou ik er daarvoor wel een gedragstherapeut bij halen om jullie te helpen. Die kan als buitenstaander zijn gedrag beoordelen en jullie tips geven om hem weer op het rechte pad te krijgen. Het is soms heel verhelderend als juist iemand van buitenaf eens naar je hond kijkt. Ook als je al meerdere andere honden hebt opgevoed zonder problemen.
:ok:
De hond bijt en gromt naar iedereen in het gezin. Dat ga je niet oplossen met meer geestelijke uitdaging. Daar zou eens iemand naar de basisrelatie moeten kijken. Een gt bijvoorbeeld.
xxnikki
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Toy australian shepperd
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xxnikki »

Over de clicker training ik heb dat gevolgd met mijn paard en ik ga op fun curcus met hem waar je elke les iets anders doet bv flybal,agility,gehoorzaamheid enz wij hebben daar ook de puppy curcus gedaan en onze oude hond zijn speurcurcus hun zijn onwijs van goed gedrag belonen :)
Afbeelding
fellow
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

als je op cursus gaat:

Schroom ook niet om daar de instructeur flink de hemd van het lijf te vragen.
Als je een goede hondenschool hebt kunnen ze je daar ook verder helpen.
Hij kan het gemakkelijker beoordelen dan wij door een computerscherm.

Misschien kan hij je een goede gedragstherapeut aanraden als jullie besluiten voor die weg te kiezen.
Succes in ieder geval, en probeer er ook lekker van te genieten leuke dingen met je hond te doen!

xxnikki
Vaste gebruiker

Eilfy schreef:Kijk ook eens op www.hersenwerkvoorhonden.nl of zoek eens op Facebook naar de groep "Hersenwerk voor honden". Hierop staan een heleboel leuke (en goedkope!) hondenpuzzels die je zelf kan maken. Doe ik zelf ook met mijn honden en die vinden het waanzinnig leuk en liggen na een half uurtje hersenwerken de rest van de dag plat.

Verder zou ik hem niet meteen castreren, maar eerst kijken hoe de nieuwe activiteit uitpakt. Het gedrag wat jouw hondje vertoond, zie je heel veel bij werkhonden die onvoldoende uitgedaagd worden (en dan met name geestelijk). Zo heb ik hier in de buurt een uitvallende border collie zien veranderen in een super lieve en sociale hond nadat zijn baasjes met hem aan de slag zijn gegaan met schapendrijven en behendigheid.

Qua clicker, het is een heel leuk hulpmiddel maar lees je wel goed in! Je kan eventueel ook zoeken naar een workshop clickertraining/werken met de clicker, daar leren ze je hoe het werkt en wat je er allemaal mee kan. Is ook nog eens een keer leuk om te doen met je hond.

Succes!
Ik heb op de site gevonden van snoepjes in een handoek doen hij doet 1 x zijn neus er tegen aan en daarna loopt hij gewoon weg. De poes is het nu aan het oplossen haha ze rent door de kamer met de handoek

En ik heb net een kong gevuld maar dat luste hij niet :O:
Afbeelding
fellow
xxnikki
Vaste gebruiker

Mijn moeder vroeg zich trouwens af of het positief kan uitpakken als we een wat oudere stabiele hond erbij nemen wij dachten zelf een golden retriever
Afbeelding
fellow
xxnikki
Vaste gebruiker

Mijn moeder vroeg zich trouwens af of het positief kan uitpakken als we een wat oudere stabiele hond erbij nemen wij dachten zelf een golden retriever
Afbeelding
fellow
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik zou niet snel een nieuwe hond bij een onstabiele hond zetten. Probeer eerst met z'n allen deze hond goed te krijgen :) Wb de kong en zo, daag hem uit, help hem. Als hij wat je nu in de kong had zitten (wat zat er in?) Niet lekker was, doe zijn lekkerste hapje er in! En laat zien dat dat er in zit door er samen met hem iets uit te halen.
Afbeelding
xxnikki
Vaste gebruiker

Hilde schreef:Ik zou niet snel een nieuwe hond bij een onstabiele hond zetten. Probeer eerst met z'n allen deze hond goed te krijgen :) Wb de kong en zo, daag hem uit, help hem. Als hij wat je nu in de kong had zitten (wat zat er in?) Niet lekker was, doe zijn lekkerste hapje er in! En laat zien dat dat er in zit door er samen met hem iets uit te halen.
Ik had er geweekte hondenvoer kattensnoepjes (vind hij super lekker) en hondensnoepjes ingedaan
Afbeelding
fellow
Hilde
Zeer actief

Ik zou iets bijzonders er in doen. Smeerworst, kaas, beetje pindakaas, yoghurt..
Afbeelding
xxnikki
Vaste gebruiker

Hilde schreef:Ik zou iets bijzonders er in doen. Smeerworst, kaas, beetje pindakaas, yoghurt..

Hij vind kaas heel vies haha
En niet alle honden kunnen toch zuivel goed afbreken?
Afbeelding
fellow
Hilde
Zeer actief

Yoghurt kan geen kwaad voor je hond en de meeste honden vinden het heel lekker :wink:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Dat doet niks met al die overtollige energie die hij heeft, nou ja hij kan met die andere hond spelen, oke maar ga eerst met je hond aan het werk zodat hij geestelijk en lichamelijk uitgedaagd wordt en dan kun je altijd nog een tweede er bij nemen.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Toy aussies: ja ze zin wel een verhaal apart is mijn ervaring. Als je het over hyperhonden hebt, dan is dit wel de creme de la creme vaak. Een gewone aus is dan echt maar een sul haha.

Ik weet het niet hoor. Lukraak op een cursus gaan met een hond met zulke problemen? Ik zou persoonlijk contact opnemen met de hondenschool en het probleem oplossen. Spellen al agility zorgen voor behoorlijk wat prikkels en honden die duidelijk moeite hebben met prikkels en dit uiten met agressie zie ik niet graag in reguliere lessen. Ik zou hierop eerst priveles nemen, eventueel laten doorverwijzen naar een gt en als alles onder controle is rustig opbouwen. Eerst gehoorzaamheid (vooral veel rust, niet meteen gekte met veel prikkels!) en daarna een leuke bezigheid met meer prikkels.

Ik vermoed een heleboel factoren hier en vanwege zijn formaat een hond die toch iets te veel verwend is en te weinig grenzen heeft gekregen, waardoor onzeker gedrag behoorlik de overhand is gaan nemen. Ook omdat hij geen alternatieven heeft leren krijgen. Een hond waarbij misschien veel is afgedwongen in plaats van hem rustig iets leren. Het klinkt mij haast als een uitdaging in de oren en zou als je niet te ver weg woont ook best willen kijken of ik jullie misschien kan helpen (geef les op hondenschool en heb zelf ook vroeger een dergelijk hondje met minstens zulke gedragsproblemen gehad)
Afbeelding
xxnikki
Vaste gebruiker

gyanty schreef:Toy aussies: ja ze zin wel een verhaal apart is mijn ervaring. Als je het over hyperhonden hebt, dan is dit wel de creme de la creme vaak. Een gewone aus is dan echt maar een sul haha.

Ik weet het niet hoor. Lukraak op een cursus gaan met een hond met zulke problemen? Ik zou persoonlijk contact opnemen met de hondenschool en het probleem oplossen. Spellen al agility zorgen voor behoorlijk wat prikkels en honden die duidelijk moeite hebben met prikkels en dit uiten met agressie zie ik niet graag in reguliere lessen. Ik zou hierop eerst priveles nemen, eventueel laten doorverwijzen naar een gt en als alles onder controle is rustig opbouwen. Eerst gehoorzaamheid (vooral veel rust, niet meteen gekte met veel prikkels!) en daarna een leuke bezigheid met meer prikkels.

Ik vermoed een heleboel factoren hier en vanwege zijn formaat een hond die toch iets te veel verwend is en te weinig grenzen heeft gekregen, waardoor onzeker gedrag behoorlik de overhand is gaan nemen. Ook omdat hij geen alternatieven heeft leren krijgen. Een hond waarbij misschien veel is afgedwongen in plaats van hem rustig iets leren. Het klinkt mij haast als een uitdaging in de oren en zou als je niet te ver weg woont ook best willen kijken of ik jullie misschien kan helpen (geef les op hondenschool en heb zelf ook vroeger een dergelijk hondje met minstens zulke gedragsproblemen gehad)
Wij wonen bij rotterdam in buurt dus dat is wel een aardig eindje verder hebben we hem alles rustig aangeleerd de comando's kent hij ook gewoon goed en doet deze met plezier
Afbeelding
fellow
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Lysette schreef:
Ik denk niet dat dit alleen maar zit in uitdaging maar ook in onvoldoende leiderschap naar de hond. Hij heeft regels nodig en moet weten waar hij aan toe is. Grote kans dat hij helemaal niet zo stoer is maar juist door onzekerheid zo doet. En Dat hoeft helemaal niet met harde hand, maar wel consequent. Alleen zou ik er daarvoor wel een gedragstherapeut bij halen om jullie te helpen. Die kan als buitenstaander zijn gedrag beoordelen en jullie tips geven om hem weer op het rechte pad te krijgen. Het is soms heel verhelderend als juist iemand van buitenaf eens naar je hond kijkt. Ook als je al meerdere andere honden hebt opgevoed zonder problemen.
Helemaal mee eens, niets mis met meer uitdaging maar ik denk dat er veel meer redenen kunnen zijn voor dit gedrag die vanachter een beeldscherm niet te beoordelen zijn. Hulp van buitenaf inroepen dus, of dit nu een gedragstherapeut, een goede hondenschool of wellicht iemand anders van buitenaf is.
xxnikki
Vaste gebruiker

gyanty schreef:Toy aussies: ja ze zin wel een verhaal apart is mijn ervaring. Als je het over hyperhonden hebt, dan is dit wel de creme de la creme vaak. Een gewone aus is dan echt maar een sul haha.

Wij wonen bij rotterdam in buurt dus dat is wel een aardig eindje verder hebben we hem alles rustig aangeleerd de comando's kent hij ook gewoon goed en doet deze met plezier
Afbeelding
fellow
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

De hond moet eerst wel doorkrijgen wat de bedoeling is van de kong. Ik propte er ook meteen enthousiast een boterham met smeerworst in, maar dat mocht ik er zelf weer uitpeuteren. Daarna heb ik eerst brokjes gekocht (van die kleine beloningssnacks) die er bijna vanzelf uitvielen. Dat hoefde maar 1 keer en toen snapte ze het.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

lets have fun schreef:
Lysette schreef:Ik denk niet dat dit alleen maar zit in uitdaging maar ook in onvoldoende leiderschap naar de hond. Hij heeft regels nodig en moet weten waar hij aan toe is. Grote kans dat hij helemaal niet zo stoer is maar juist door onzekerheid zo doet. En Dat hoeft helemaal niet met harde hand, maar wel consequent. Alleen zou ik er daarvoor wel een gedragstherapeut bij halen om jullie te helpen. Die kan als buitenstaander zijn gedrag beoordelen en jullie tips geven om hem weer op het rechte pad te krijgen. Het is soms heel verhelderend als juist iemand van buitenaf eens naar je hond kijkt. Ook als je al meerdere andere honden hebt opgevoed zonder problemen.
De hond bijt en gromt naar iedereen in het gezin. Dat ga je niet oplossen met meer geestelijke uitdaging. Daar zou eens iemand naar de basisrelatie moeten kijken. Een gt bijvoorbeeld.
Oplossen niet, maar een hond die gefrustreerd raakt van gebrek aan uitdaging, is moeilijker te bereiken dan eentje diedat stukjefrustratie niet heeft. Ik zou niet met deze hond naar een reguliere cursus behendigheid gaan, dikke kans dat hij dan helemaal door het dolle heen is, maar ik denk wel dat je aan beide aspecten hard moet werken. Ze zijn in mijn ogen deels aan elkaar gekoppeld. Ik zou onder professionele begeleiding aan de slag gaan.
Julisca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)

Ongelezen bericht door Julisca »

~Suzanne~ schreef:
Julisca schreef:Je gaat een clicker kopen zeg je. Weet je ook hoe het werkt met het clicken? En dan bedoel ik niet of je weet hoe je dat ding zelf moet gebruiken :wink:
Dit was ook het eerste waar ik aan dacht. En clicker is een heerlijk hulpmiddel maar het is wel een "manier van leren", die je voor mijn gevoel niet samen moet willen met een andere manier van leren. Ofwel train je je hond op basis van clickertraining, danwel doe je dat zonder. Als je op korte termijn op cursus gaat (en dat zou ik door een volwassene laten doen, niet door jou, je bent pas 15 toch??) zou ik die methode volgen. Danwel op zoek gaan naar een hondenschool waar men clickertraining doet. En dat is iets anders dan trainen met de clicker!!! ;-)
Zorg er in ieder geval voor dat jullie bij een hondenschool terecht komen die positief traint en NIET straft. Een indicatie is dat er op de website staat dat slipkettingen e.d. verboden zijn ;-) maar verder; ga er 's kijken.
Stel dat echter niet uit, doe dat meteen deze week nog; zorg dat je asap aan de cursussen kunt beginnen.

Clickertraining is een vaardigheid die je moet leren en dat vind ik uiterst lastig uit en boekje. Je moet goed leren timen en je moet het idee erachter snappen. Dat leer je (dus) het beste in de praktijk, op een goede hondentrainingsschool die clickertraint (en dus niet "traint met de clicker") Klinkt hetzelfde "trainen met de clicker" en "clickertraining"maar het is echt anders!

Suzanne
Dat wilde ik ook zeggen :wink: Mooi uitgelegd.
Maar of dit gedrag me een clicker eruit te krijgen is?? Ik geloof daar niet zo in.

En een andere hond erbij??? Ik zou eerst maar eens zorgen dat het met deze goed gaat.......
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

xxnikki schreef:

Commando's die je thuis aangeleerd, zijn die ook aangeleerd op andere terreinen dan je eigen huis, tuin en dagelijkse wandeling? Voert hij die ook uit met andere honden in de buurt en als er veel prikkels zijn? Bij een cursus als flyball en behendigheid moet een hond veilig los kunnen lopen en dan niet boos worden op andere honden (ja zelfs als ze een keer komen buurten als jou hondje bezig is, zul je daar ook op in moeten kunnen springen). Vandaar dat ik gehoorzaamheid en vanwege de huidige problemen in een priveles en later in een kleine groepsles van essentieel belang vind. Zeker bij een sport al behendigheid en flyball met zoveel prikkels. Zeker met een hond die al bewezen agressief is.
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Op de gok dat ik dubbel dingen plaats. (ik heb veel maar niet alles gelezen) Wat ik lees is absoluut geen dominante hond maar een angstige aussie. De meeste agressie bij honden onstaat vanuit angst ze kunnen zichzelf er zo goed in getraind hebben dat de uiterlijke signalen zelfs bijna op dominantie lijken maar schijn kan bedriegen. Ik gok dat de correctie voor dit hondje te heftig is. Dat klinkt misschien gek omdat jullie alleen je stem verheffen, maar ook dat kan heel indrukwekkend zijn. Ik heb hier 2 honden waaronder een aussie, de een duikt in elkaar bij een te heftige correctie, de ander mijn aussie gaat de strijd aan kijkt me recht in de ogen en begint te grommen. Dan weet IK dat ik een stap te ver ben gegaan want hij kan op het juiste moment zon correctie wel verdragen. Aussies (en waarschijnlijk alle honden) hebben duidelijkheid nodig zeg niet alleen nee maar vertel hem liever wat je WEL van hem verlangd. Eigenlijk zoals je een pup opvoed " nee niet de tafelpoot, bijt maar in dit speeltje ". Laat de stemverheffing eens weg en stuur hem gewoon neutraal naar zijn mand of laat hem zitten verzin maar wat leuks. Geef hem in huis ook een taak. Die van mij is dol op apporteren ik kan hem alles geven dat wordt dan voor hem op dat moment het belangrijkste werk van de wereld! Dan is hij ook niet meer druk en lastig. Hondensport lijkt me top, ik zou je broer en vader sturen zoek een hondenschool die positief met de honden trainen en begin weer bij 0. Gedrag en gehoorzaamheid zodat ook de mannen in huis een leuke band met de hond opbouwen. Hij moet leren dat ook mannen leuk kunnen zijn dingen met je ondernemen je aan het werk zetten en niet alleen goed kunnen corrigeren:wink::wink:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

gyanty schreef:
xxnikki schreef:

Bij een cursus als flyball en behendigheid moet een hond veilig los kunnen lopen en dan niet boos worden op andere honden (ja zelfs als ze een keer komen buurten als jou hondje bezig is, zul je daar ook op in moeten kunnen springen). Vandaar dat ik gehoorzaamheid en vanwege de huidige problemen in een priveles en later in een kleine groepsles van essentieel belang vind. Zeker bij een sport al behendigheid en flyball met zoveel prikkels. Zeker met een hond die al bewezen agressief is.
Bovengenoemde ben ik het helemaal mee eens. :ok:
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

corason del perro schreef:Op de gok dat ik dubbel dingen plaats. (ik heb veel maar niet alles gelezen) Wat ik lees is absoluut geen dominante hond maar een angstige aussie. De meeste agressie bij honden onstaat vanuit angst ze kunnen zichzelf er zo goed in getraind hebben dat de uiterlijke signalen zelfs bijna op dominantie lijken maar schijn kan bedriegen. Ik gok dat de correctie voor dit hondje te heftig is. Dat klinkt misschien gek omdat jullie alleen je stem verheffen, maar ook dat kan heel indrukwekkend zijn. Ik heb hier 2 honden waaronder een aussie, de een duikt in elkaar bij een te heftige correctie, de ander mijn aussie gaat de strijd aan kijkt me recht in de ogen en begint te grommen. Dan weet IK dat ik een stap te ver ben gegaan want hij kan op het juiste moment zon correctie wel verdragen. Aussies (en waarschijnlijk alle honden) hebben duidelijkheid nodig zeg niet alleen nee maar vertel hem liever wat je WEL van hem verlangd. Eigenlijk zoals je een pup opvoed " nee niet de tafelpoot, bijt maar in dit speeltje ". Laat de stemverheffing eens weg en stuur hem gewoon neutraal naar zijn mand of laat hem zitten verzin maar wat leuks. Geef hem in huis ook een taak. Die van mij is dol op apporteren ik kan hem alles geven dat wordt dan voor hem op dat moment het belangrijkste werk van de wereld! Dan is hij ook niet meer druk en lastig. Hondensport lijkt me top, ik zou je broer en vader sturen zoek een hondenschool die positief met de honden trainen en begin weer bij 0. Gedrag en gehoorzaamheid zodat ook de mannen in huis een leuke band met de hond opbouwen. Hij moet leren dat ook mannen leuk kunnen zijn dingen met je ondernemen je aan het werk zetten en niet alleen goed kunnen corrigeren:wink::wink:
;) zie ik Sky ook doen. die loopt weg (staart tussen de poten, wegkijken) als man het geklier zat is en hem zegt te gaan zitten op iets te harde toon. maar dan halen we hem wel (rustig) terug.
xxnikki
Vaste gebruiker

Ik ben sinds gister middag al bezig met leren dat een klick een snoepje betekend maar hij schrikt van de clicker hij legt de verbinding tussen een klik en een snoepje maar niet
Afbeelding
fellow
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

xxnikki schreef:Ik ben sinds gister middag al bezig met leren dat een klick een snoepje betekend maar hij schrikt van de clicker hij legt de verbinding tussen een klik en een snoepje maar niet
Hoe doe je het ? Gewoon "klik-snoepje-klikje-snoepje" enz ?

Je zei eerder dat je hem veel kunstjes liet doen. Dat heb je gewoon met een beloning aangeleerd met uitlokking van het gedrag ?
Wat heb je hem bv allemaal al aangeleerd ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
xxnikki
Vaste gebruiker

sirene schreef:
xxnikki schreef:Ik ben sinds gister middag al bezig met leren dat een klick een snoepje betekend maar hij schrikt van de clicker hij legt de verbinding tussen een klik en een snoepje maar niet

Je zei eerder dat je hem veel kunstjes liet doen. Dat heb je gewoon met een beloning aangeleerd met uitlokking van het gedrag ?
Ja ik ga gewoon bij hem zitten en dan klik snoepje

Ik heb dat gewoon geleerd met goedzo en dan koekje
Hij kan zitten, af, plat, poot, mooi zitte, high ten , buigen,kruipen en het begin van deur dicht doen is er
Afbeelding
fellow
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

xxnikki schreef:
sirene schreef:

Ja ik ga gewoon bij hem zitten en dan klik snoepje

Ik heb dat gewoon geleerd met goedzo en dan koekje
Hij kan zitten, af, plat, poot, mooi zitte, high ten , buigen,kruipen en het begin van deur dicht doen is er
Ik denk dat je gewoon door moet zetten hoor wb dat geluid. Is hij altijd gevoelig voor geluiden ?
Heb je alle kunstjes aangeleerd door gedrag uit te lokken ? Dus door hem bv naar beneden of naar voren te lokken ?

Over dat uitvallen naar andere honden, hoe erg is dat ? Kan hij buiten los lopen ? Stormt hij dan op honden af ?
Bij hij echt of doet hij lelijk en rent hij dan terug ? Heeft hij honden waar hij mee speelt ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”