Dit was ook het eerste waar ik aan dacht. En clicker is een heerlijk hulpmiddel maar het is wel een "manier van leren", die je voor mijn gevoel niet samen moet willen met een andere manier van leren. Ofwel train je je hond op basis van clickertraining, danwel doe je dat zonder. Als je op korte termijn op cursus gaat (en dat zou ik door een volwassene laten doen, niet door jou, je bent pas 15 toch??) zou ik die methode volgen. Danwel op zoek gaan naar een hondenschool waar men clickertraining doet. En dat is iets anders dan trainen met de clicker!!!Julisca schreef:Je gaat een clicker kopen zeg je. Weet je ook hoe het werkt met het clicken? En dan bedoel ik niet of je weet hoe je dat ding zelf moet gebruiken
Zorg er in ieder geval voor dat jullie bij een hondenschool terecht komen die positief traint en NIET straft. Een indicatie is dat er op de website staat dat slipkettingen e.d. verboden zijn
Stel dat echter niet uit, doe dat meteen deze week nog; zorg dat je asap aan de cursussen kunt beginnen.
Clickertraining is een vaardigheid die je moet leren en dat vind ik uiterst lastig uit en boekje. Je moet goed leren timen en je moet het idee erachter snappen. Dat leer je (dus) het beste in de praktijk, op een goede hondentrainingsschool die clickertraint (en dus niet "traint met de clicker") Klinkt hetzelfde "trainen met de clicker" en "clickertraining"maar het is echt anders!
Suzanne